onko normaalia että pian 23-vuotias nainen kärsii rasvoittuvasta ihosta?itselläni on talvisin pintakuiva rasvoittuva iho(ihonalaisia kipeitä finnejä)ja kesällä rasvoittuvampi..iho kiiltää herkästi ja punoittaa näppylöistä..luulin että tämä vaiva häviäisi teini-iän jälkeen.. lopetettuani e-pillerit,iho-ongelmani jatkuivat..mielelläni näitä lääkkeitä en alkaisi enää käyttämään,sillä niiden lopetettua on taas sama kierre kuin nytkin..mikä siis avuksi?tasaantuuko tämä iho-ongelma kun on ollut pidempään ilman e-pillereitä?
rasvoittuva iho nuorella aikuisella
mikä avuksi?
1265
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 1
Vanhimmat
Kun lopettaa pillerit, hormonitoiminta on sekaisin. itse kokeilin aikoinani viittä eri hormoniehkäisyä (pillereitä, rengasta), mutta mikään niistä ei käynyt minulle. Kokeilujen aikana iho voi suht hyvin, mutta lopetettuani meni yli puoli vuotta, ennen kuin iho oli normaali, lakkasi rasvoittumasta... finnejä pukkaa edelleenkin, mutta hormonitoiminta on tasoittunut, joten kasvotkin on siedettävät.
olen 22.