Nutriletillä laihduttavat!

Juha.

Aiempi ketju on mennyt jo toiselle sivulle, joten päätin avata meille uuden ketjun jotta päästään taas etusivulle :)
Miten teillä on mennyt, oletteko pysyneet ruodussa?
Minulla on takana nyt tasan kaksi viikkoa nutraamista. Olen tyytyväinen tästä saavutuksesta, koska nutraaminen ei ole helppoa.
Aiemmin olen yrittänyt nutraamista ja olen aina jättänyt kesken 2-3 päivän jälkeen, koska nälkä on ollut niin hirveä. Nutraamista täytyy kuitenkin vielä jatkaa pitkään. Mielellään 12 kiloa tulisi yrittää saada pois. Toivon että onnistuu, ainakaan tällähetkellä en ole jättämässä kesken. Kahdessa viikossa olen saanut pois 6 kg painoa nutraamalla. Sitä ennen pudotin ruokavaliolla 1,7 kg. Kokonaispudotus on siis 7,7 kg. Vyötäröltä on kadonnut 8 senttiä, mutta arviolta 13 senttiä on vielä liikaa. Myös selkä ja reidet tuntuvat kevyemmiltä, huomaan tämän jumpatessa. Joten sieltäkin on lähtenyt jonkunverran. Laihtuminenhan tapahtuu koko vartalosta. Hyvää viikkoa teille kaikille laihduttaville!

54

4610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outi

      aloitin taas kokonutrauksen.
      Olin reilun viikon osanutrauksella,ja sitä ennen 5 pv tehostartin pidin.
      Nyt on kaapissa siis 2 pakettia tehostarttia ostettuna ,eli 10 päivää ajattelin nyt olla koko nutrauksella.
      Paino on tippunut 4kg.

      Ootteko te muut koko,vai osa nutrauksella,ja jos osa niin mitkä ateriat korvaatte nutrilla?
      Syöttekö porkkanaa kokonutrauksen aikana?

      • -5kg

        Olen ollu täysnutrauksella viime torstaista lähtien. Sitä ennen viikon osanutrauksella. Yhteensä on tippunu 3,5kg ja olen varsin tyytyväinen siihen joten en aio lopettaa ainakaan vielä.

        Sitten mulla olis kysymys tuosta starttipakkauksesta. Itse olen nutrannut Nutrifastin suklaa- ja kanakeitolla sekä patukoilla (2 2). Mistä johtuu ainakin tällä palstalla tuon starttipakkauksen suosio? Onko se teistä parempi vaihtoehto kuin keittopakkaukset?


      • Juha.

        Starttipaketin jälkeen pitäisi siirtyä normaaleihin pussinutreihin. Näin olen ymmärtänyt. Voi niillä olla pitenpäänkin jos haluaa,mikään ei estä.Energiaa starttipaketin päiväannoksissa on n 300 kaloria enemmän pusseihin verrattuna, tämä voi tuntua pidemmällä aikavälillä laihduttamisessa.

        Minä en syö porkkanaa enkä paljon muutakaan vihanneksia kuin äärimmäisessä nälässä. Vihanneksien käytöstä ollaan montaa mieltä.

        Osanutrauksella voi korvata minkä aterian haluaa, eikai sillä ole väliä.


      • Juha.
        Juha. kirjoitti:

        Starttipaketin jälkeen pitäisi siirtyä normaaleihin pussinutreihin. Näin olen ymmärtänyt. Voi niillä olla pitenpäänkin jos haluaa,mikään ei estä.Energiaa starttipaketin päiväannoksissa on n 300 kaloria enemmän pusseihin verrattuna, tämä voi tuntua pidemmällä aikavälillä laihduttamisessa.

        Minä en syö porkkanaa enkä paljon muutakaan vihanneksia kuin äärimmäisessä nälässä. Vihanneksien käytöstä ollaan montaa mieltä.

        Osanutrauksella voi korvata minkä aterian haluaa, eikai sillä ole väliä.

        Energiaa starttipaketin päiväannoksissa on n 300 kaloria enemmän pusseihin verrattuna, tämä voi tuntua pidemmällä aikavälillä laihduttamisessa.


        -Tämä siis koskee naisia, jotka syövät 5 pirtelöä päivässä. Käytännössä saattaa olla ettei tuolla vajaa 300 kalorilla ole juurikaan merkitystä. Luin tuossa laihdutusaiheisia nettisivuja. Siellä sanottiin että alun jälkeen myös nutriletillä laihduttavien pudotusmäärä viikkoa kohti pienenee, ja että samoihin tuloksiin päästäisiin pienemmälläkin kalorivajeella. Tässä voi olla järkeä. Olen itse pudottanut hieman yli kilon viimeisen viikon aikana. Ruokavaliolla laihduttaessa aiemmin olen usein päässyt samaan tulokseen vaikka kalorimäärä onkin ollut paljon suurempi kuin nutratessa.


    • Nanna___82

      Tänään on menossa 3 päivä täysnutraamista ja 2 kiloa on hävinnyt. Että tuntuupa aika tehokkaalta tämä dietti. Paino on tippunut 78kg =>76kg. Jaksaispa vielä tsempata nämä loputkin päivät:)

      Mulla ei ainakaan vielä ole ollut missään vaiheessä nälkä, vaikka kävin pelaamassa golffii viikonloppuna ja tuli liikuttua aika kunnolla. Tuo vesipullon mukana kuljetus on aika kiva, niin ei tuu sorruttua mihinkään karkkeihin ;)

      Tosiaan lisäsin siihen pirtelöön sitä makeutusainetta, ja se kummasti peitti tuon jauhoisen maun ja nyt tykkään noista pirtelöistä :)

      • Nnanna___82

        Tosiaan 4 päivä alkoi tänään täysnutraamisella, ja täytyy kyllä sanoa, että nälkä ei vielä ainakaan ole ollut :)

        En tiedä sitten, että kuvittelenko, että oloni on keventynyt, mutta olo tuntuu "kevyeltä", heh!

        Kävin tuossa punnitsemassa itseni ja nyt tuo paino jumii tuossa 76 kg:ssa... ja taitaa siinä sitten pysyä vielä tämän loppuajankin. Tosin 2 kg:n pudotus on hyvä näin lyhyessä ajassa, mutta olisin halunnut, että sitä olisi tullut enemmän. Mutta kaikki aikanaan :)


      • Nanna___82
        Nnanna___82 kirjoitti:

        Tosiaan 4 päivä alkoi tänään täysnutraamisella, ja täytyy kyllä sanoa, että nälkä ei vielä ainakaan ole ollut :)

        En tiedä sitten, että kuvittelenko, että oloni on keventynyt, mutta olo tuntuu "kevyeltä", heh!

        Kävin tuossa punnitsemassa itseni ja nyt tuo paino jumii tuossa 76 kg:ssa... ja taitaa siinä sitten pysyä vielä tämän loppuajankin. Tosin 2 kg:n pudotus on hyvä näin lyhyessä ajassa, mutta olisin halunnut, että sitä olisi tullut enemmän. Mutta kaikki aikanaan :)

        5 päivä alkoi tänään nutraamisella ja paino ei oo liikkunut mihinkään tuosta 76kg, pikkasen harmittaa kyllä, ku odotin että olisi tippunut enemmän. Ja kun pääasiassa tuo painonpudotus tapahtui 2 ensimmäisen päivän aikana, niin mieli maassa, kun muilla se näyttää putoavan kuin itsestään joka päivä. Onneksi huomenna alkaa sitten noiden pirtelöpussien lipittely... ostin jo valmiiksi metsämarjaa :)


    • Elluz

      Mä nutrasin eka sillä viiden päivän kuurilla ja sit oo jatkanu pelkillä pusseillä, kaikenkaikkiaan oon nyt nutrannut 12 päivää ja painoa lähtenyt vajaa 5 kiloa. On kyllä kevyt ja hyvä olo! Välillä tekis niin mieli syödä kunnon ruokaa mut sinnillä oon jatkanu.. Mulla kanakeitto tökkii jo tosi pahasti, joten kun se loppuu niin jatkan pelkästään suklaa- ja metsämarjapusseilla. Oon välillä syönyt porkkanan tai kaksi ja kurkkua ja tomaattia. Juotua tulee yli 2 litraa. Tämän viikon kyllä vielä jatkan ja jos sitte siirtyis osanutraukseen, ehkä.. :)

      • Outi

        mä tykkään siitä starttipaketista koska siinä on paljon vaihtelua päivään,ja saa syödä (juoda) 6 ateriaa (pirtelö,patukka, 2x liemi,pastaruoka/kanakeitto ja jäkiruoka)
        Varsinkin vanilija jälkiruoka on suurta herkkua.Ihan kun joku nami-nami vaukas!

        Ja tuo pasta,jota ei saa muutan kun tuossa starttipaketissa on kiva koska siinä on oikeen pureskeltavaa.


      • Juha.
        Outi kirjoitti:

        mä tykkään siitä starttipaketista koska siinä on paljon vaihtelua päivään,ja saa syödä (juoda) 6 ateriaa (pirtelö,patukka, 2x liemi,pastaruoka/kanakeitto ja jäkiruoka)
        Varsinkin vanilija jälkiruoka on suurta herkkua.Ihan kun joku nami-nami vaukas!

        Ja tuo pasta,jota ei saa muutan kun tuossa starttipaketissa on kiva koska siinä on oikeen pureskeltavaa.

        Kävin kävelylenkillä ja samalla hankin starttipaketin. Pistän nyt mansikka ja metsämarjapirtelöt tauolle ja jatkan niillä myöhemmin. Starttipaketti on yli 400g painavampi kuin 5 päivän pirtelöpakkaus, joten syötävää siinä on törkeän paljon :) Kaloreita tulee noin 150 päivässä enemmän starttipakettia käytettäessä (miesten pussimäärään verrattuna) mutta eikai sillä ole paljonkaan väliä? Olematon määrähän se on, varsinkin jos yrittää liikkua eikä syö vihanneksia lisäksi.
        Olis tosiaan kiva saada tähän ruokailuun vähän vaihtelua, sekin auttaa jatkamaan eteenpäin kun ei tarvi aina juoda samoja pirtelöitä.
        Olen syönyt sekaisin allevon, nutrin ja naturdieetin pirtelöitä näiden viikkojen aikana ja nyt vielä lisään starttipaketin kuvioihin. Ei taida olla ihan oikeaoppista. Olen kuitenkin verrannut ravinto ja energiamääriä, ja todennut että kyllä niitä mielestäni voi sekaisin käyttää.


      • Outi
        Juha. kirjoitti:

        Kävin kävelylenkillä ja samalla hankin starttipaketin. Pistän nyt mansikka ja metsämarjapirtelöt tauolle ja jatkan niillä myöhemmin. Starttipaketti on yli 400g painavampi kuin 5 päivän pirtelöpakkaus, joten syötävää siinä on törkeän paljon :) Kaloreita tulee noin 150 päivässä enemmän starttipakettia käytettäessä (miesten pussimäärään verrattuna) mutta eikai sillä ole paljonkaan väliä? Olematon määrähän se on, varsinkin jos yrittää liikkua eikä syö vihanneksia lisäksi.
        Olis tosiaan kiva saada tähän ruokailuun vähän vaihtelua, sekin auttaa jatkamaan eteenpäin kun ei tarvi aina juoda samoja pirtelöitä.
        Olen syönyt sekaisin allevon, nutrin ja naturdieetin pirtelöitä näiden viikkojen aikana ja nyt vielä lisään starttipaketin kuvioihin. Ei taida olla ihan oikeaoppista. Olen kuitenkin verrannut ravinto ja energiamääriä, ja todennut että kyllä niitä mielestäni voi sekaisin käyttää.

        teit hyvän valinnan :)

        Mulla eka täysnutraus päivä takana,meni ihan ok.
        Mä oon syöny salattia (salaatinlehtiä,kurkkua,tomaatti)pastaruoan kanssa.Ja illalla meni pari porkkanaa.En jaksa nutrata josen saa purtavaa välillä.Päivät kyllä sujuu,mutta illalla telkkarin ääressä tekee mieli jotain.Ja porkkana on nyt se mun jotain.

        Paljonko teillä muilla on pudotettavaa?
        Mulla on 20kg.
        Tavoitteena on nyt 10 kg kesäks. (koska kesä alkaa???....)


      • Nanna___82
        Outi kirjoitti:

        teit hyvän valinnan :)

        Mulla eka täysnutraus päivä takana,meni ihan ok.
        Mä oon syöny salattia (salaatinlehtiä,kurkkua,tomaatti)pastaruoan kanssa.Ja illalla meni pari porkkanaa.En jaksa nutrata josen saa purtavaa välillä.Päivät kyllä sujuu,mutta illalla telkkarin ääressä tekee mieli jotain.Ja porkkana on nyt se mun jotain.

        Paljonko teillä muilla on pudotettavaa?
        Mulla on 20kg.
        Tavoitteena on nyt 10 kg kesäks. (koska kesä alkaa???....)

        Moi!

        Mulla olisi pudotettavaa vielä -8kg asettamaani tavoitepainoon, mutta aattelin sen jälkeen vielä pudottaa muutaman kilon lisää oman mielenrauhan vuoksi :)


      • Juha.
        Outi kirjoitti:

        teit hyvän valinnan :)

        Mulla eka täysnutraus päivä takana,meni ihan ok.
        Mä oon syöny salattia (salaatinlehtiä,kurkkua,tomaatti)pastaruoan kanssa.Ja illalla meni pari porkkanaa.En jaksa nutrata josen saa purtavaa välillä.Päivät kyllä sujuu,mutta illalla telkkarin ääressä tekee mieli jotain.Ja porkkana on nyt se mun jotain.

        Paljonko teillä muilla on pudotettavaa?
        Mulla on 20kg.
        Tavoitteena on nyt 10 kg kesäks. (koska kesä alkaa???....)

        Kiitos onnitteluista. Olo on jo aivan erilainen, vaikka tavoitteeseen onkin vielä matkaa 11 kiloa. Vaatteet istuvat huomattavasti paremmin ja liikkuminen on mukavaa. Kävin kävelylenkillä ja tuntui että pääsen todella lujaa ja kevyesti eteenpäin :) Motivaatio vaan kasvaa kun kilot lähtee ja hyvä olo lisääntyy.
        Syö vähän vihanneksia jos kaipaat purtavaa, ei ole haitaksi. 5 tomaattia tai 350g porkkanaa saa syödä. Jotkut sanoo että ei porkkanaa, mutta tuskin tässä nyt kannattaa alkaa nipottamaan pienistä asioista. Eihän sitä porkkanaa ole paketin ohjeissakaan kielletty.


    • kauan..?

      Elikkä, kuinkas kauan voi yhteen soittoon olla täysnutrauksella...? Kuukauden?

      • Juha.

        Nutrilett ohjekirjan suositus itsenäiseen nutraukseen on 3 viikkoa. Pitemmät lääkärin valvonnassa, korkeintaan 4 kuukautta voi nutreilla elää.


    • ambivalenttineN

      Mun osapäivä-nutraus meni tosi hyvin viime viikolla, kun olin yötöissä. Mut kun valvomiset loppuivat la aamuna, niin menin kauppaan ja ostin juustosnacksejä, karkkia, suklaata, ranskalaisia, kananuggetteja yms. Ahmin koko la päivän ja jatkoin ahmimista vielä eilen ja sillon meni extrana vielä suklaakakkua.

      Tänään oon elänyt pelkällä vesi- ja hunajamelonilla enkä aio syyä mitään muuta. En edes nutria. Huomenna oon menossa HIFK-HPK lätkämatsiin ja sen jälkeen mennään kaverin kanssa syömään. Kannattasko mun olla koko huomispäivä syömättä ennen lätkämatsia ja syyä vasta matsissa ja sen jälkeen, vai pitäskö mun vaan elää koko huomispäivä hällä väliä- meiningillä, kun illalla tulee kumminkin syötyä epäterveellisemmin? Auttakakaa mua ja kertokaa, miten mun kannattas huomenna toimia syömisten suhteen.

      • Juha.

        menin kauppaan ja ostin juustosnacksejä, karkkia, suklaata, ranskalaisia, kananuggetteja yms. Ahmin koko la päivän ja jatkoin ahmimista vielä eilen ja sillon meni extrana vielä suklaakakkua.


        Olipas melkoinen repsahdus. Jos tulee vastustamaton kiusaus syödä, niin mielellään maha täyteen ruisleipää tai veteen tehtyä puuroa, ja vasta sen jälkeen herkkuja. Mielellään vain 1-2 laatua eikä hirveän isoissa paketeissa. Näin saa täysinäisen olon ilman kohtuutonta kalorimäärää. Kun on täysi, ei tee mieli ahmia.

        vai pitäskö mun vaan elää koko huomispäivä hällä väliä- meiningillä.

        Mitä enemmän hälläväliä meininkiä, sitä enemmän kiloja tulee takaisin. Älä elä nälässä huomista koska kuitenkin menet ravintolaan mutta älä myöskään ahmi. Syö jotain terveellistä. Salaattia, marjoja, puuroa, leipää... kohtuudella ja aloita uudelleen nutraus alusta seuraavana päivänä. Muistelen että proteiinin puute aiheuttaa myös makeannälkää, syötkö yleensä tarpeeksi jotain terveellistä lihaa tai jotain valmistetta josta saa proteiineja. Kromin kerrotaan myös tuhteina annoksina auttavan makeanhimoon.Terveellä ihmisellä, jonka ruokavalio on oikein koostettu, ei pitäisi olla hirveää makeannälkää. Makeannälästä ym löytyy varmaan tietoa haulla, kannattaa katsoa jos vaikka joitain vinkkejä löytyisi asiaan.

        Repsahduksia ei pitäisi kostaa itselle jälkikäteen. Tämä voi tuntua hankalalta mutta näin opetetaan painonvartijoissa ja muualtakin olen siitä lukenut. Repsahduksen jälkeen palataan normaaliin rytmiin, eikä syötyä kalorimäärää enää muistella. Itse pyrin aina tekemään niin, vaikka aiemmin kostin repsahdukset itselleni. On rasittavaa yhtenä päivänä syödä ähkyyn ja toisena juoda vain vettä. Laihdutuksesta tulee työläämpää ja rasittavampaa, se sekoittaa normaalin rytmin lisäksi. Repsahdukset pystyy parhaiten torjumaan kaikessa laihduttamisessa sillä ettei mene aliannoksilla ja syö oikein. Piteitä laskettaessa pisteet kannattaa syödä oikeaa ruokaa "täyteen", eikä herkkuja jotka jättävät nälän ja saavat mieliteot kasvamaan.

        Jos repsahduksia sattuu, kannattaa miettiä että mikä siihen johti ja voiko saman toistumista myöhemmin estää?


      • Juha.

        Ahmin koko la päivän


        Jos sinulla on vaikeuksia kestää repsahtamatta sinun kannattaa ehdottomasti lisätä syötävän määrää. Kaikissa noissa herkuissa, johon olet repsahtanut, on erittäin runsaasti energiaa ja saat nopeasti nollattua tähän mennessä saavutetun tuloksen. Ranskalaisissa, nugeteissa ym on niin paljon energiaa ettei sitä saa nollattua vaikka olisi monta päivää vesikuurilla. Nutrikuurin aikana on sallittua syödä vihanneksia 100 kalorin edestä esim 5 tomaattia. Jos syöt päivässä 5 pussia ja 5 tomaattia, selviät varmasti paremmin dieetissä eteenpäin ja pystyt voittamaan halun repsahtaa, eikä siinä ole vielä yhtään ylimääräistä kaloria. Jos jätät tomaatit pois, voit käyttää 6 pussia päivässä ihan hyvin eikä haittaa jos 2 tomaattia söisit senkin päälle. Se ei ole paljon, eikä tunnu podotuksessa vielä. Sisältäähän starttipakkauksen päiväkin 830 kaloria ja kuudesta pusista ei tule edes 700 kaloria. Sata kaloria sinne tänne, on täysin yhdentekevää.

        Olen ymmärtänyt että sinulla on taipumusta ahmimiseen ja nutratessa pyrit ehkä hieman karsimaan päivän kiintiöstä. Tälläiset asiat voivat johtaa täydelliseen repsahdukseen helpohkosti. Lopulta huomaat että aikaa on mennyt kenties viikkoja, eikä tulos olekaan sellainen kuin kuvittelit sen siinä ajassa olevan.
        Itse tekisin näin, jos tilanteeni olisi sama. Tärkeintä on että saat itsesi pidettyä repsahtamatta kuurilla, eikä ne muutamat ylimääräiset kalorit. Tuloksia tulee jokatapauksessa, eikä tätä laihdutusta tarvitse kiirehtiä. Yritä tehdä laihdutuksesta mahdollisimman nälätöntä ja helppoa itsellesi, niin selviät repsahduksista ja pääset tavoitteeseen.

        Jos sattuu käymään niin ettet selviä tästä kuurista niin sitten kannattaa kokeilla jotain toista laihdutusmenetelmää. Itse olen aiemmin pudottanut painonvartijoiden ohjelmilla 17 ja 20 kiloa, joten sitä voin suositella.


      • ambivalenttineN
        Juha. kirjoitti:

        Ahmin koko la päivän


        Jos sinulla on vaikeuksia kestää repsahtamatta sinun kannattaa ehdottomasti lisätä syötävän määrää. Kaikissa noissa herkuissa, johon olet repsahtanut, on erittäin runsaasti energiaa ja saat nopeasti nollattua tähän mennessä saavutetun tuloksen. Ranskalaisissa, nugeteissa ym on niin paljon energiaa ettei sitä saa nollattua vaikka olisi monta päivää vesikuurilla. Nutrikuurin aikana on sallittua syödä vihanneksia 100 kalorin edestä esim 5 tomaattia. Jos syöt päivässä 5 pussia ja 5 tomaattia, selviät varmasti paremmin dieetissä eteenpäin ja pystyt voittamaan halun repsahtaa, eikä siinä ole vielä yhtään ylimääräistä kaloria. Jos jätät tomaatit pois, voit käyttää 6 pussia päivässä ihan hyvin eikä haittaa jos 2 tomaattia söisit senkin päälle. Se ei ole paljon, eikä tunnu podotuksessa vielä. Sisältäähän starttipakkauksen päiväkin 830 kaloria ja kuudesta pusista ei tule edes 700 kaloria. Sata kaloria sinne tänne, on täysin yhdentekevää.

        Olen ymmärtänyt että sinulla on taipumusta ahmimiseen ja nutratessa pyrit ehkä hieman karsimaan päivän kiintiöstä. Tälläiset asiat voivat johtaa täydelliseen repsahdukseen helpohkosti. Lopulta huomaat että aikaa on mennyt kenties viikkoja, eikä tulos olekaan sellainen kuin kuvittelit sen siinä ajassa olevan.
        Itse tekisin näin, jos tilanteeni olisi sama. Tärkeintä on että saat itsesi pidettyä repsahtamatta kuurilla, eikä ne muutamat ylimääräiset kalorit. Tuloksia tulee jokatapauksessa, eikä tätä laihdutusta tarvitse kiirehtiä. Yritä tehdä laihdutuksesta mahdollisimman nälätöntä ja helppoa itsellesi, niin selviät repsahduksista ja pääset tavoitteeseen.

        Jos sattuu käymään niin ettet selviä tästä kuurista niin sitten kannattaa kokeilla jotain toista laihdutusmenetelmää. Itse olen aiemmin pudottanut painonvartijoiden ohjelmilla 17 ja 20 kiloa, joten sitä voin suositella.

        Kiitos kommenteistasi. Oon kokeillut vaikka mitä menetelmiä, mut aina sorrun ahmimaan. Uskon, että osa- tai täysnutraus on ainoo toimiva laihdutusmenetelmä mulle. Elän päivän kerrallaan ja katson miten käy. Tästä päivästä en vielä tiiä, joten elän tänään vain hetken kerrallaan. Kirjoitan sitten illalla tai huomenna ja kerron miten tämä päivä meni syömisten osalta.

        Tosi hienoa Juha, että sä oot pystynyt elään nutrilla näin kauan ilman retkahduksia. :)


      • -5kg
        ambivalenttineN kirjoitti:

        Kiitos kommenteistasi. Oon kokeillut vaikka mitä menetelmiä, mut aina sorrun ahmimaan. Uskon, että osa- tai täysnutraus on ainoo toimiva laihdutusmenetelmä mulle. Elän päivän kerrallaan ja katson miten käy. Tästä päivästä en vielä tiiä, joten elän tänään vain hetken kerrallaan. Kirjoitan sitten illalla tai huomenna ja kerron miten tämä päivä meni syömisten osalta.

        Tosi hienoa Juha, että sä oot pystynyt elään nutrilla näin kauan ilman retkahduksia. :)

        Ambivalenttinen, onko sulla viikonloput tai vapaapäivät noita repsahduksen paikkoja? Jos näin, niin silloin vois kokeilla sitä että varaat koko päivän täyteen ohjelmaa. Semmoista mikä pitää sut poissa ruokakaupoista ynnä muista huokutuksen paikoista.

        Sitten muuta asiaa...onko kukaan muu huomannut kärsivänsä pahanhajuisesta hengityksestä kun on ollut täysnutrauksella jo jonkin aikaa. Musta tuntuu että mun hengitys haisee kuin rankkitynnyri vaikka kuinka paljon harjaisin hampaita ja käyttäisin suuvettä. Varsinkin kielen takaosa tuntuu "tahmealta" enkä saa raikasta makua suuhun ollenkaan.


      • Elluz
        -5kg kirjoitti:

        Ambivalenttinen, onko sulla viikonloput tai vapaapäivät noita repsahduksen paikkoja? Jos näin, niin silloin vois kokeilla sitä että varaat koko päivän täyteen ohjelmaa. Semmoista mikä pitää sut poissa ruokakaupoista ynnä muista huokutuksen paikoista.

        Sitten muuta asiaa...onko kukaan muu huomannut kärsivänsä pahanhajuisesta hengityksestä kun on ollut täysnutrauksella jo jonkin aikaa. Musta tuntuu että mun hengitys haisee kuin rankkitynnyri vaikka kuinka paljon harjaisin hampaita ja käyttäisin suuvettä. Varsinkin kielen takaosa tuntuu "tahmealta" enkä saa raikasta makua suuhun ollenkaan.

        MULLA ON SAMA!!! Suuta ei saa millään raikkaaksi vaikka mitä tekisi! Ja kieli on aivan valkoinen. En tiedä voiko olla sammasta? Oon yrittäny pureskella puolukoita, mut eipä nuo ainakaan vielä ole auttanu. Mikähän siihen auttaisi, tietääkö kukaan? Ja mistä johtuu?


      • ambivalenttineN
        -5kg kirjoitti:

        Ambivalenttinen, onko sulla viikonloput tai vapaapäivät noita repsahduksen paikkoja? Jos näin, niin silloin vois kokeilla sitä että varaat koko päivän täyteen ohjelmaa. Semmoista mikä pitää sut poissa ruokakaupoista ynnä muista huokutuksen paikoista.

        Sitten muuta asiaa...onko kukaan muu huomannut kärsivänsä pahanhajuisesta hengityksestä kun on ollut täysnutrauksella jo jonkin aikaa. Musta tuntuu että mun hengitys haisee kuin rankkitynnyri vaikka kuinka paljon harjaisin hampaita ja käyttäisin suuvettä. Varsinkin kielen takaosa tuntuu "tahmealta" enkä saa raikasta makua suuhun ollenkaan.

        ...viikonloput/vapaapäivät on pahimpia. On vaan aika vaikeaa keksiä koko päiväks ohjelmaa, kun ei mulla oo pahemmin kavereita joiden kaa vois viettää aikaa. Oikeestaan se on kanssa yksi syy siihen, miksi ahmin. Tää ahmiminen tuottaa hetkeks mielihyvää ja se tuntuu olevan mulle usein tärkeämpää kuin morkkis. Ei tää mun elämä taida ihan terveellä pohjalla olla. Mut huomenna jatkan tosiaan nutrausta taas.


      • Juha.
        Elluz kirjoitti:

        MULLA ON SAMA!!! Suuta ei saa millään raikkaaksi vaikka mitä tekisi! Ja kieli on aivan valkoinen. En tiedä voiko olla sammasta? Oon yrittäny pureskella puolukoita, mut eipä nuo ainakaan vielä ole auttanu. Mikähän siihen auttaisi, tietääkö kukaan? Ja mistä johtuu?

        Pahanhajuinen hengitys kuuluu nutraamiseen. Tosin minulla on kyllä suu pysynyt täysin raikkaana, joten ei sitä kaikille tule.
        Runsas veden juominen auttaa käsittääkseni ettei pahaa hajua tule, juotko reilut 2 litraa nutrien lisäksi vettä? Itse juon aina vähintään sen.
        Jos kieli on valkoinen, poista se kevyesti jollain veitsellä hampaidenpesun yhteydessä.
        Persiljiaa pidetään yleensä hyvänä raikastaja. Osta purkillinen, silppua siitä pieni määrä ja pureskele. Nutraamisen aikana elimistöön muodostunut ketoositila aiheuttaa joillain tuon epämiellyttävän hengityksen.


      • Juha.
        Elluz kirjoitti:

        MULLA ON SAMA!!! Suuta ei saa millään raikkaaksi vaikka mitä tekisi! Ja kieli on aivan valkoinen. En tiedä voiko olla sammasta? Oon yrittäny pureskella puolukoita, mut eipä nuo ainakaan vielä ole auttanu. Mikähän siihen auttaisi, tietääkö kukaan? Ja mistä johtuu?

        Jos sammaksesta on kysymys, kieli ei ole valkoinen vaan täynnä ruskeaa katetta. Sammas saattaa tulla joistain lääkkeistä tai flunssan jälkeen, kun on huono vastustuskyky. Sitä voi yrittää itse hoitaa mahdollisimman happamilla tuotteilla kuten sitruunamehulla. Kaikki sokeria sisältävä pahentaa sammasta oikein räjähdysmäisesti, joten sellaiset pois, jos on sammas. Tupakointikaan tuskin hyväksi on, sehän aiheuttaa myös peitettä kieleen.
        Jos sammas ei lähde on mentävä lääkäriin. Siellä määrätään Mycostatin nimistä liuosta jota ruiskutetaan kielen pinnalle pieni määrä muutamia kertoja päivässä. Ei välttämättä lähde silläkään helposti, joten kuureja voi tarvita useita. Toinen vaihtoehto on myös Lamisil tabletit, auttavat mutta eivät samantien ja aiheuttavat kutinaa ympäri kehoa sivuvaikutuksena. Olen kyllä täysin varma ettei sinulla ole sammasta vaan se valkoinen kate johtuu nutraamisesta.


      • -5kg
        ambivalenttineN kirjoitti:

        ...viikonloput/vapaapäivät on pahimpia. On vaan aika vaikeaa keksiä koko päiväks ohjelmaa, kun ei mulla oo pahemmin kavereita joiden kaa vois viettää aikaa. Oikeestaan se on kanssa yksi syy siihen, miksi ahmin. Tää ahmiminen tuottaa hetkeks mielihyvää ja se tuntuu olevan mulle usein tärkeämpää kuin morkkis. Ei tää mun elämä taida ihan terveellä pohjalla olla. Mut huomenna jatkan tosiaan nutrausta taas.

        Ambivalenttinen, et välttämättä tarvitse kavereita vapaa-ajan täyttämiseen. Mene leffaan (ohita karkkitiski), ota päiväunet, tee kävelylenkki, käy kirjastossa, mene johonkin näyttelyyn, aloita uusi harrastus...tekemistä kyllä riittää muutakin kuin istua kotona syömässä karkkia. Nyt kun ilmat on lämpiämässä on paljon mukavampi käydä puuhastella ulkona.

        Tosin ei se aina tietenkään ole niin helppoa. Tänään töiden jälkeen mullakin oli niin hirveä nälkä että tein ittelleni fajitan. No, huomenna jatketaan taas täysnutrausta, yksi repsahdus ei koko hommaa mihinkään kaada.


      • Juha.
        -5kg kirjoitti:

        Ambivalenttinen, et välttämättä tarvitse kavereita vapaa-ajan täyttämiseen. Mene leffaan (ohita karkkitiski), ota päiväunet, tee kävelylenkki, käy kirjastossa, mene johonkin näyttelyyn, aloita uusi harrastus...tekemistä kyllä riittää muutakin kuin istua kotona syömässä karkkia. Nyt kun ilmat on lämpiämässä on paljon mukavampi käydä puuhastella ulkona.

        Tosin ei se aina tietenkään ole niin helppoa. Tänään töiden jälkeen mullakin oli niin hirveä nälkä että tein ittelleni fajitan. No, huomenna jatketaan taas täysnutrausta, yksi repsahdus ei koko hommaa mihinkään kaada.

        Tänään töiden jälkeen mullakin oli niin hirveä nälkä että tein ittelleni fajitan

        - Välillä tulee kova nälkä sille ei voi mitään.
        Itse söin heti aamusta yhden patukan ja vaniliajälkiruuan sekä liemen. Sitten aloin miettimään että kuinka jaksan seuraavaan päivään jäljellä olevien pussien kanssa. Huomasin että pasta ja pirtelö tehdään kevytmaitoon starttipaketissa. Maito ei täytä, eikä minulla ole maitoa, joten tein ne veteen. Säästetyllä kalorimäärällä voin syödä kaksi ylimääräistä pirtelöä, joten ei ole enää hätää jaksamisen kanssa. Olen syönyt vasta 1 ylimääräisen.


    • Elluz

      Eilinen 13. nutrauspäivä meni kivutta. Ihana kun ei enää ole kauhea nälkä kun menee nukkumaan, alussa se oli aikas tympeää. Olo on kyllä niin hyvä tippuneiden kilojen myötä, että on tämä kyllä sen arvoista, hassua kuinka jo muutama kilo vaikuttaa itsetuntoon!! Toivotan kaikille hurjasti tsemppiä :)

    • Nanna___82

      Niin ja olisi vielä sellainen kysymys, että mikä on oikea ajankohta punnita oma paino... aamulla vai illalla? Aamullahan painaa luonnollisesti vähemmän kuin illalla...?

      • Kukkamekko ;)

        Voi punnita aamulla tai illalla kunhan AINA punnitsee samaan aikaan... siis jos aloitat punnita aamulla niin jatkossa myös punnitse aamulla ja suurin piirtein samanlaisissa vaatteissa.


      • Juha.

        Älä juokse vaa alla jatkuvasti. Minullakin paino heittää sinne tänne, kun juon paljon välillä yölläkin. Järkevintä käydä kerran viikossa aamulla tai ainakin muutaman päivän välein.
        Yleensä laihduttajat punnitsevat itsensä aamulla, silloin on vähiten nesteitä kehossa ja lukema on luotettavampi.


    • Marmeladi

      Kärsin nälästä...siis todellakin kärsin! Olin jo aikeissa hakea lounaaksi kanttiinista sämpylää nutrin tilalle, mutta päätin käydä lukemassa teidän kuulumiset. Päätin jättää sämpylän väliin! Kyllä minäkin pystyn siihen, kun teitä onnistujia on noin paljon. Kiitos siis teille! Nutraus siis jatkukoon.... :D

    • ambivalenttineN

      Kävin kaupassa ostamassa 765g irtokarkkeja. Näin käy melkeen aina, kun tiiän että syömiset menee muutenkin mönkään. Ajattelin, että samapa tuo, retkahdetaan sitten kunnolla, kun ei kerta nutraaminen ois onnistu tänään muutenkaan. Tää mun kaikki tai ei mitään ajattelutapa on aivan väärin, mutta emmä voi ittelleni mitään. Huomenna jatkan taas nutrausta. Emmä jaksa tätä ahmimista enää. Tää on oikeesti ihan v***n rasittavaa.

      • Juha.

        Aika tuhdin pussin ostit:) Kyllä se siitä onnistuu, aloita huomenna alusta ja ota vaikeina päivinä jotain ylimääräistä. Ei tämä niin vaikeaa ole, kunhan pääsee vain hommassa alkuun :) En ole itse ostanut vuosiin karkkia ja suklaata, en yksinkertaisesti saata syödä niitä. Mielelläni ahmisin vaaleita leipiä, maitoa juustoja sekä leivoksia. Myös pizzat ja rasvaiset pihvit maistuvat. Ennen laihdutusta ostin kermajäätelöä ja pursotin runsaasti kermaa päälle. Myöskin kermaiset jugurtit maistuvat. Näistä on nyt tarkoitus päästä eroon. Kun huomaan olevani lihava, lisään vaan syömistä vaikka pitäisi tehdä päinvastoin. Tulee sellainen hälläväliä olo. Sitten lopulta aloitan kuurin. Nyt on tarkoitus hoitaa ongelma lopullisesti pois päiväjärjestyksestä ja herkutella vain esim kerran kahdessa viikossa jatkossa ja olla tarkkana ettei vaaka nouse.


    • Vanessa...

      Tulin tässä miettineeksi sitä, että kannattaako nutraamisen yhteydessä käyttää myös rasvanpottokapselita( mitä esim. kuntosaleilla myydään myös laihdutuksen tueksi)... ku nehän samaan aikaan liikunnan kanssa laittavat ylimääräiset "rasvat" kiertoon. Olisikohan tästä mitään apua? Onkoo kellään mitään kokemusta?

      • Juha.

        Rasvansieppaaja kapselit aiheuttavat sen ettei kaikki ruuan rasva imeydy. Niistä ei ole hyötyä jos ei syö juuri rasvaa.
        Rasvanpolttokapselit kai lisäävät rasvan palamista muuten, ainakin lupausten mukaan.
        Nutrilet kuurilla rasva palaa ja laihtuu tehokkaasti. Vielä parempi tulos jos pyrkii hieman päivittäin liikkumaan. Itse en koe tarvitsevani mitään pillereitä tämän lisäksi. En itse usko noihin pillereihin, tuskin niistä on hintaa vastaavaa hyötyä. Voihan sitä aina kokeilla jos haluaa.


    • Elluz

      Piti tänään ostaa uusi satsi pusseja ja ostin vaihteeksi Allevon suklaan ja peruna-purjon. Suklaasta tykkään, ei maistu banaanille niinkuin nutrissa. Peruna-purjo on vähän outoa, haju on kamala eikä maussakaan kyllä kehumista...

      Tää p.askan maku suussa ja pahan hajuinen hengitys on kyllä inhottavaa, varsinkin kun on vielä asiakaspalvelu työssä :) Purkkaa saa jauhaa posket pullollaan.. Katoaakohan tää haju/maku heti ku syö jotain oikeaa ruokaa? Kiitos Juha muuten ku valasit asiaa sammasjutusta :)

      Noissa Allevoissahan on muuten et saa käyttää max. 2 viikkoa pelkästään, nutreissa et 3, aika hassua ku samaa ainetta..

      Mitenhän sit ku ottaa oikean ruuan kaveriksi, niin ajattelin et söisin päivällisellä ruokaa ja muuten pusseja. Syönkö sit neljä pussia vai onko se liikaa?

      Huomenna ois punnitus ja tasan kaks viikkoa takana, toivon kovasti et ois viis kiloa lähteny.. Saas nähä onko liian kovat odotukset :)

      • Juha.

        Purkkaa saa jauhaa posket pullollaan.. Katoaakohan tää haju/maku heti ku syö jotain oikeaa ruokaa?

        -Kyllä se katoaa kun alkaa syömään normaalisti ja ketoositila loppuu.(Kun tavallinen ruoka korvataan ravintojauheella, hengitys saattaa muuttua asetoninhajuiseksi rasvan palamisen vuoksi. Vähäisen energiansaannin aikana keho polttaa rasvaa ja sen aikana hajoava aine, ketoni, haisee asetonille. Sitä kutsutaan ”ketonilisäksi” ja sen vuoksi olo on melkein hieman ”euforinen” ja asetonin haju tuntuu. Toiset eivät huomaa minkäänlaista hajua. Hajunmuodostus ei ole vaarallista, mutta siitä on hyvä olla tietoinen/allevon sivuilta) Purkan jatkuvan jauhamisen sijasta osta luontaistuotekaupasta Carmolistippoja tai Saluksen(valmistaja) piparminttuöljyä(voi käyttää sisäisesti). Molemmat ovat oikein väkeviä yrteistä tehtyjä tippoja, joilla kyllä suu raikastuu hetkessä kun pari tippaa otat. Ovat kohtuuhintaisia ja hyvin riittoisia.Voi käyttää melko vapaasti vaikka eivät varsinaisesti ole tehty hengityksen raikastamiseen. Itsekin otan usein niitä pelkästään tai sokeripalaan imeytettyinä. Käytän ainoastaan maun vuoksi ja suun raikastamiseen. Yleensä niitä käytetään esim flunssanoireisiin, mutta en tiedä auttavatko oikeasti. Ainakin kipeälle kurkulle ovat hyviä.

        max. 2 viikkoa pelkästään, nutreissa et 3,

        -Noi on noita valmistajien (minusta) liioiteltuja väittämiä, en itse ainakaan usko. Itse aion nutrata vielä 11 kiloa ominpäin ja takana on nyt 2 viikkoa. Lisäksi allevon sivuilla kielletään kevytlimut koska pitäisi oppia makeannälästä eroon. Käsittämätöntä nipotusta kun desissäkin on vain 0,3 kaloria. Jokainen tajuaa että niitä voi juoda vapaasti, kuten nutriletin sivuilla sanotaan. Pitäisi varmaan kieltää jo makeanmakuiset pirtelötkin :)

        Syönkö sit neljä pussia vai onko se liikaa?

        Itse käyttäisin 2 pussia ruuan ohella jos lopettaisin nutrauksen ja siirtyisin laihdutusruokavalioon. Mielestäni ei ole tarpeellista käyttää noin montaa pussia jos syö lisäksi. Korvaisin aamu ja iltapalat nutrilla ja sitten söisin siinä välissä 2, 600 kalorin ateriaa. Se tekee vuorokaudessa 1400 kaloria, joka on ruokavaliolla laihduttavan miehen päivän energiamäärä. Naiset laihtuvat 1200 kalorin ruokavaliolla. Nutriletin käyttö ruuan yhteydessä ei sinänsä laihduta, idea on vain siinä että kun korvataan, niin syödään normaalia vähemmän. Voit myös syödä ne 1200 kaloria täyteen pelkkää ruokaa ja jättää nutrit ostamatta. Lisäksi voi ottaa monivitamiinitabletin, jotta voit olla varma riittävistä vitamiineista. Laihduttajan ruokavalio on nimittäin usein yksipuolisempi kuin normaalin määrän syövän.

        Allevon sivuilla sanotaan näin:

        "Alla on ehdotus ruokalistaksi ensimmäiselle viikolle Kick Startin jälkeen. Päivä 15 Aamiainen: 1-2 pussia ravintojauhetta/1 ready-to-drink/1 patukka Lounas: 75 grammaa grillattua kanaa (ilman nahkaa) tai kalaa, lientä, salaattia, tomaattia ja kurkkua. Päivällinen: 1-2 pussia ravintojauhetta/1 ready-to-drink/1 patukka Päivä 16 Aamiainen: 1-2 pussia ravintojauhetta/1 ready-to-drink/1 patukka Lounas: 200 grammaa perunoita, 1 annos kanaa tai kalaa, lientä, salaattia, tomaattia ja kurkkua. Päivällinen: 1 annos kanaa tai kalaa, lientä, salaattia, tomaattia ja kurkkua. Päivä 17 Aamiainen: 1-2 pussia ravintojauhetta/1 ready-to-drink/1 patukka Lounas: 1 annos kanaa tai kalaa, lientä, salaattia, tomaattia ja kurkkua. Päivällinen: 1 annos kanaa tai kalaa, lientä, salaattia, tomaattia ja kurkkua. Päivät 18-20 Aamiainen: 1-2 pussia ravintojauhetta Jaa koko päivälle: 1 annos kanaa tai kalaa, 3 hedelmää, 2 uuniperunaa tai 6 tavallista perunaa, 2 viipaletta täysjyväleipää, 2 dl kevytmaitotuotteita, vihanneksia – valinnan mukaan "

        Itse en ainakaan ala käyttään kuin sen 2 pussia jauhetta aluksi, jos kerran syön ruokaa. Tietysti valmistajat haluavat myydä tuotteitaan mahdollisimman paljon. Voit tehdä kuten itse haluat ja koet sopivaksi määräksi. Tärkeintä on pysyä päivittäisen energiamäärän sisällä niin laihdut, käytitpa jauheita tai et.


      • Juha.

        Katsopas tästä nutriletin sivuilta ohjeita.
        Siinä suositellaan korvaamaan aluksi aterioita kolmella pussilla ( n 300 kaloria) tai(ja) patukoilla ( 600 kaloria) ja syömään siten niin, että energiamäärä on 1200 yhteensä. Myöhemmin päivän energiamäärä nostetaan 1500 kaloriin.
        Minusta voisi olla ihan hyvä idea mennä tuolla 1200 kalorin ruokavaliolla tavoitepainoon asti ja sitten hieman lisätä ja seurata, milloin on sellainen tila ettei liho eikä laihdu.
        Kaloreita on helppo laskea, kun syö tavallista perusruokaa. Sitten vain katsoo purkista kalorimäärän 100g kohti. Helpointa on merkata ne vihkoon, niin pysyy ajantasalla siitä paljonko on mennyt.

        http://www.nutrilett.fi/?p=43


      • -5kg

        Mulla kävi eilen pieni repsahdus ja söin fajitan. Hyvä puoli siinä oli että paha maku/haju suussa poistui sillä. Eli kyllä se lähtee heti tavallisella ruualla. Mun kieleltäkin hävisi se valkoinen moska fajitan mukana. Jotain hyötyä siis repsahduksestakin:)


    • Anna_86

      Kokeilin yhden paketin nutrilett tehostarttia viikko sitten, mutta söin melkein joka päivä vähän jotain pientä muuta kuten kevyt jugurtin tai vihanneksia. Paino ei käytännössä pudonnut.
      Nyt aloitan uudelleen, sillä en usko laihtuvani kaloreitalaskemalla. Nutrilett ei anna mahdollisuutta huijata itseään, jos vain syö sen mitä joka päivälle kuuluu. Haen kuitenkin nutriletilla aloitusmotivaatiota ja siirryn sitten painonvartijoiden oppien pariin kun on muutamia kiloja lähtenyt :)
      Painan nyt 72kg (pituus 160cm) ja tavoitepaino olisi lukemat jossa olin vielä 2 vuotta sitten eli vähän päälle 50kg. Olen itse ihan oikeasti ihmeissäni miten liikuntaa aina harrastaneena ja suht terveellisesti syöneni on painoa päässyt kertymään näin paljon lyhyessä ajassa... No mutta ei auta muu kuin muuttaa ruokailutottumuksia ja aloittaa uusi elämä. Toivottavasti nutrilettin avulla saan aloitus pyrähdyksen :)

      • Juha.

        mutta söin melkein joka päivä vähän jotain pientä muuta kuten kevyt jugurtin tai vihanneksia. Paino ei käytännössä pudonnut.


        -Helposti tulee naposteltua. Mulla näyttää olevan tänään hankala päivä. Söin jo kolmen aikaan yöllä 1 patukan ja puolikkaan seuraavalta päivältä sekä vaniliajälkiruuan kun teki niin mieli, eli vähällä on päivä pärjättävä. Äskön sorruin voipullaan. Nyt täytyy olla tosi tiukkana tänään ja mennä lenkille ettei vaan tule kohtalokasta repsahdusta. Yksi pulla ei toivottavasti vielä haittaa. Välillä on sellaisia päiviä ettei yksinkertaisesti jaksaisi.
        En aio antaa periksi.


      • Elluz
        Juha. kirjoitti:

        mutta söin melkein joka päivä vähän jotain pientä muuta kuten kevyt jugurtin tai vihanneksia. Paino ei käytännössä pudonnut.


        -Helposti tulee naposteltua. Mulla näyttää olevan tänään hankala päivä. Söin jo kolmen aikaan yöllä 1 patukan ja puolikkaan seuraavalta päivältä sekä vaniliajälkiruuan kun teki niin mieli, eli vähällä on päivä pärjättävä. Äskön sorruin voipullaan. Nyt täytyy olla tosi tiukkana tänään ja mennä lenkille ettei vaan tule kohtalokasta repsahdusta. Yksi pulla ei toivottavasti vielä haittaa. Välillä on sellaisia päiviä ettei yksinkertaisesti jaksaisi.
        En aio antaa periksi.

        Hei ihmiset, nyt luonteenlujuutta, ei repsahdella! Ajatelkaa kuin lyhyt aika elämästä on nutrausaika, kyllä sen jaksaa olla puputtamatta mitään kiellettyä! :) En tarkoita että nutrauksen jälkeen sais napostella jatkuvasti...


      • TÄÄLLÄ
        Juha. kirjoitti:

        mutta söin melkein joka päivä vähän jotain pientä muuta kuten kevyt jugurtin tai vihanneksia. Paino ei käytännössä pudonnut.


        -Helposti tulee naposteltua. Mulla näyttää olevan tänään hankala päivä. Söin jo kolmen aikaan yöllä 1 patukan ja puolikkaan seuraavalta päivältä sekä vaniliajälkiruuan kun teki niin mieli, eli vähällä on päivä pärjättävä. Äskön sorruin voipullaan. Nyt täytyy olla tosi tiukkana tänään ja mennä lenkille ettei vaan tule kohtalokasta repsahdusta. Yksi pulla ei toivottavasti vielä haittaa. Välillä on sellaisia päiviä ettei yksinkertaisesti jaksaisi.
        En aio antaa periksi.

        ON KAKSI JUHA. -NIMIMERKILLÄ ESIINTYVÄÄ HENKILÖÄ

        olen ihan sekaisin, voisiko toinen vaihtaa. kiitti


      • Juha.
        Elluz kirjoitti:

        Hei ihmiset, nyt luonteenlujuutta, ei repsahdella! Ajatelkaa kuin lyhyt aika elämästä on nutrausaika, kyllä sen jaksaa olla puputtamatta mitään kiellettyä! :) En tarkoita että nutrauksen jälkeen sais napostella jatkuvasti...

        Minulla oli huono yö ja aamu, mutta nyt olen taas saanut itseni ruotuun. Nutrausaika on todellakin lyhyt jakso elämässä, joten se on yritettävä kestää repsahduksitta. Aivan oikein ajateltu.


      • Juha.
        Elluz kirjoitti:

        Hei ihmiset, nyt luonteenlujuutta, ei repsahdella! Ajatelkaa kuin lyhyt aika elämästä on nutrausaika, kyllä sen jaksaa olla puputtamatta mitään kiellettyä! :) En tarkoita että nutrauksen jälkeen sais napostella jatkuvasti...

        Tulin syyllisyyttä tuntien tunnustamaan rikkeeni teille palstalaisille. Repsahdin taas. Tulkaa antamaan piiskaa minulle! :)
        Söin ylimääräistä 1 vaniliajälkiruuan ja 2 patukkaa (ja se pulla aamulla). Kaiken piti olla jo päivällä hyvin, en tiedä miten tässä näin kävi. Nälkä on ja starttipaketissa on liikaa houkuttelevaa syötävää josta on vaikea kieltäytyä! Olen syönyt tänään noin 1300 kaloria, sen ei tosiaankaan pitäisi vielä lihottaa mutta se on silti takapakkia. Enää en voi sitä starttipakettia käyttää kunnolla, kun siitä on syöty miten sattuu. Lupaan jatkaa huomenna ohjeen mukaan, älkää ottako esimerkkiä minusta:) Paino on tippunut arviolta 800g tälläviikolla. Varsinainen punnituspäiväni on maanantai. Jos pysyn loppuviikon ruodussa saan varmaankin sen kilon pudotuksen tälle viikolle.
        Täydellistä laihduttajaa ei ole, ja varmaan kaikki nutraajatkin tekevät pieniä repsahduksia. Onneksi kyse ei kuitenkaan ole mistään 2000-4000 kalorin mässäilystä, minun tapauksessani tähän mennessä. Saattaa olla että pysyn paremmin ruodussa silloin kun syötävänä on vain yhtä ja samaa pussia kokoajan, sekä annokset ovat yhtä suuria. Starttipaketista minulla on tapana syödä ne pastat ja patukat ensin ja sitten sinnitellä niillä puolen teelusikan liemipusseilla.


    • Elluz

      Ei lähtenyt 2 viikossa viittä kiloa ei. - 4,6 kiloa näytti tänä aamuna puntari. Kai siihen on tyytyminen..

      Tuntuu tuo osanutraus niin monimutkaiselta (joutuu laskemaan kaloreita ym.), että olisi paljon yksinkertaisempi laihduttaa kaikki kilot kokonutrauksella.. Laiska ku oon, ja kärsimätön :) Mutta en mä taida uskaltaa tällä kovin kauaa olla..

      • ambivalenttineN

        Onhan -4,6kg ihan hyvä saavutus. Jos siltä tuntuu, niin aloita kokonutraus ja jos se tuntuu liian vaikeelta niin vaihda takas osanutraukseen.


      • Juha.

        Jos sinulla ei ole ylipainoa kovin hirveää määrää niin 4,6 kg on ihan hyvä saavutus. Tietysti tulokseen vaikuttavat myös mahdolliset repsahdukset, jos sellaisia on sattunut.
        Vauhti on yksilöllinen, eikä tässä auta kiirehtiä enempää kuin on mahdollista. Tärkeintä on että lähtee. Olen ollut itse nutrilla 17 päivää ja pudotus on 6,7 kg 1,8 kg ennen sitä eli -8,5 kg yhteensä. Näihin lukemiin sisältyvät repsahdukset.


      • Elluz
        ambivalenttineN kirjoitti:

        Onhan -4,6kg ihan hyvä saavutus. Jos siltä tuntuu, niin aloita kokonutraus ja jos se tuntuu liian vaikeelta niin vaihda takas osanutraukseen.

        Mä olen kokonutrauksella! Vasta haaveilen osanutrauksesta :) Painoindeksi on nyt 28.8. Minkälaisia painoindeksejä muuten teillä muilla on?


      • Anna_86
        Elluz kirjoitti:

        Mä olen kokonutrauksella! Vasta haaveilen osanutrauksesta :) Painoindeksi on nyt 28.8. Minkälaisia painoindeksejä muuten teillä muilla on?

        Hei, mun painoindeksi on sama eli 28.8.

        Mulla on kaks pakettia suklaan makuista nutrilet ja naturdiet jauhetta. Ne on alkaneet tökkiä tosi pahasti eli kysyisinkin oisko kenelläkään ideioita mitä niihin vois sekoittaa tms. että ne menis alas paremmin. Voisko esim yrittää tehdä niistä kiisseliä tai hyydykettä? Myös juustopasta on hieman öklöä, mutta se kyllä menee.

        Ja kaikille vinkki että Sokoksen 3 1 - päivillä on nutrilett starttipaketti tarjouksessa!


    • ambivalenttineN

      Toisaalta ihan lohduttavaa lukea, etten ole ainoa retkahtelija. Te ootte kumminkin retkahdelleet vähän terveellisemmin kuin minä, joten teillä on helpompaa jatkaa tätä nutria. Mun pitää aina aloittaa heti nollasta retkahdusten jälkeen, koska mun suuret ahmimismäärät on mitätöineet muutaman päivän kestäneen nutrin.

      Eilen retkahdin sit oikeen kunnolla juomaankin. Sitä häpeän tosi paljon. Ja tietty kännissä tulee sitten syötyäkin jotain tuhatmiljoonaa kaloria. Eniten mua kumminkin vituttaa se eilinen juominen. Se ei todellakaan ollu kivaa ja mua hävettää mun oma käytös tosi paljon. No tämänkin päivän syömingit on alkanut ihan päin v****a. Ostin meinaa eilen baarista tultuani sairaat määrät mässyä ja söin loput nyt aamulla, mitä en ollu eilen jaksanu syyä. Mä todellakin vihaan itteni. Mä oon niin v***n kusipää ja kaiken lisäks niin yksin.

      Mutta nyt takas nutraukseen. Ajattelin kumminkin, että jatkan loppupäivän nutrilla. Onks se teistä järkevää, vai onkse nyt ihan sama mitä syön, kun kerta tää aamu meni jo pieleen, ku söin karkkia ja sipsejä?

      • Outi

        mä oon semmonen kovapää että kun mä jotain päätän niin se on ja pysyy.

        Mulla on nyt 4. kokonutraus päivä alussa ja en ole retkahdellut.Nutrien lisäksi ittselläni sallitulla listalla on pastaruoan yhteydessä salaatti (salaatinlehtiä,kurkkua,tomaatti)ja eilen illalla kyllä meni 4 porkkanaa (isoa)

        Ja kun perheellinen oon niin valmistan myös muulle perheelle ruokaa,enkä sitä syö.Maistettava ihan,ihan vähän on.Eilen tein pastakastiketta (mun suurta herkkua) muu perhe söi sitä ja minä söin kanakeittoa.Ajattelin kyllä että tätäkö tämä loppuelämä on...

        Onko muuten se starttipaketissa oleva kanakeitto ihan samaa ´kun kanakeitto jota myydään erikseenkin?


    • Anonyymi

      Aiheuttaako Nutrilett kasviskeitto pään ja naaman kutinaa kenelläkään?!

    • Anonyymi

      Nutrasin joku 8 vuotta sitten noin 2kk yhteen menoon ja painoa putosi reilu 20kg. Vain 5 pussia suklaa nuttrilettia ja vettä. Mitään muuta en syönyt koko 2 kuukauden aikana. Kuukauden nutrailun jälkeen join kerran alkoholia, mutta silloinkin pelkästään nuo 5 pussia nutrilettia.

      Alussa paino putosi todella nopeasti ja ekan viikon jälkeen helpotti mielitekojen kanssa. Kävelin ja muutenkin liikuin voimieni mukaan. Olin tuohon aikaan työttömänä. Töiden ohella en olisi jaksanut mitenkään.

      Yhteensä painoa putosi silloin noin 30 kiloa, mutta hiljalleen alkoi taas paino nousta, kun lopetin nutriletit. Noin 5 vuodessa olin taas lähtöpainossa ja siinä on pysynyt=)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3047
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2886
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2068
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1795
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1492
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe