Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ystäväni valehtelee

mitä teen

Olen nuori naisen alku jota mietityttää kaverin outo käytös. Ollaan oltu hyviä ystäviä jo ala-asteajoista asti, mutta nyt tuntuu etten enää halua ystäväni seuraa. Hän valehtelee minulle ja minua loukkaa se kovasti ettei se puhu totta.

Aluksi hän valehteli siitä, että seurustelee, kumppani aina vaihtui muutaman kuukauden välein. Koskaan en saanut tavata hänen poikaystäviään koska hän sanoi, että pelkää että tulen mustasukkaiseksi. Vähän harmitti etenkin kun hän se on mustasukkainen luonteeltaan, en minä.

Sitten ihastuin yhteen mieheen ja tapailtiin pari kertaa, mutta kaverini sanoi että älä viitsi sen miehen kanssa. Hän on seurustellut sen kanssa ja se on taipuvainen väkivaltaan ja pettämiseen. Jätin miehen siihen. Vasta myöhemmin kuulin, että mies oli ollut ulkomailla opiskelemassa juuri ne kuukaudet kun hän oli muka seurustellut ystäväni kanssa ja tapaillut tätä eräällä suomalaisella paikkakunnalla.

Sitten aloin seurustelemaan "Pasin" kanssa. Vaikka olin tutustunutkin Pasiin yhteisten tuttujemme kautta, en kertonut ystävälleni että seurustellaan. Pelkäsin että hän alkaa taas naljailemaan minulle että kuinkahan kauan tuota taas kestää. Olin siis jo alkanut vähän jäähdytellä ystävyyttämme. Ystäväni oli samaan aikaan seurustelusuhteessa aivan uskomattoman ihanan ja täydellisen miehen kanssa, jopa lasten nimet ja hääpäivä oli päätetty. Miehen henkilöllisyys oli kuitenkin salattu, vaikka suhde olikin jo jatkunut aika kauan.

Lopulta kerroin ystävälleni suoraan, miten minua häiritsee hänen valehtelunsa, ja jos hän ei pysty luottamaan minuun sen vertaa että puhuu totta, en halua enää olla lainkaan tekemisissä hänen kanssaan. Silloin hän kertoi seurustelukumppaninsa nimen, se oli minun Pasini! Etu- ja sukunimi, ulkonäkö ja työpaikka olivat samat. Mutta nyt en enää uskonut kaveriani, mutta en myöskään sanonut mitään. Viikkojen kuluessa tuli selväksi, että suhde oli todellakin keksitty. Kaverini kuumat treffit olivat samaan aikaan kun minä olin Pasin kanssa, ja intiimit kuvaukset Pasin "paikoista" eivät vastanneet totuutta.

Kysymykseni piti kuulua, että pitäisikö jättää valehteleva ystävä, MUTTA tätä kirjoittaessani totuus valkeni minulle. Pitää jättää, sillä ei tuollaisella ystävällä tee mitään.

Nyt kysymykseksi jää, miksi kaverini valehteli? Vai onko siihen edes olemassa kunnon vastausta.

8

2091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reality rules

      kaikki. Pasi valehteli sulle, että olet sen ainoa. Sen lisäks se piti muita naisia, varmasti myös sun kaverillesi on ollut mielinkielin, josta kaveri saa taas hiukan lisää syytä suurennella juttujaan sun silmissä, joista hänen mielestään olisi voinut tulla jotakin. Totta toinen puoli ja vähän siteeksi. Kumpaakaan ei varmaan saa suorasta valeesta kiinni, koska molemmat vetää siihen sen verran faktaa mukaan, että se näyttää muulta mitä on. Kumpaankaan ei voi luottaa pätkääkään.

      Joko näin tai sitten aloitus on provo.

      • mitä teen

        Yksi asia ainakin on varma - se että tämä vastaus on provo. Mutta provosoidutaan sitten.

        Joko et ymmärrä lukemaasi, tai sitten olet todella elämääsi kyrpiintynyt ihminen kun tällasia pitää kirjoitella. Kenties olet ystävänä yhtä hyvä kuin edellä kuvattu? Joka tapauksessa, surunvalittelut sinulle elämäsi johdota!


    • ..............

      En tiedä mikä on totta ja mikä ei.

      Ystäväsi naljailutyyli ei kuulosta hyvälle jokatapauksessa. "Pelkäsin että hän alkaa taas naljailemaan minulle että ---kuinkahan kauan tuota taas kestää---." Oikea ystävä kannustaa, ei harrasta henkistä väkivaltaa siis lytistä ja latista. Luottamusta vaikea saada varmaan tuosta muutenkaan. Hirveän vaikea saada ystävästä selvää, mikä on naisiaan.

      Minä en olisi hänen ystävä jos vähänkin epäilyttää tai tuntuu pahalle mikään. Uusia ystäviä saa, jos niin mnee.

      En tiedä mikä on sopan nimi että valehteleeko vaiko eikö.

    • ystäväni xxx

      omaa kokemusta valehtelevista ystävistä esimerrkinä tämän päiväinen.näin ystäväni pitkästä aikaa kun hän lainasi kypärääni ja jälleen päätti kertoa valheitaan.mm etttä hänen poikaystävänsä isä on rakentanut talon 400 000 eurolla ja sit se myytiin 800 000 eurolla.ja valehtelu jatkuu ja jatkuu

    • hermo menee

      Miksi valehtelevaan ihmiseen pitäisi ripustautua:D Suomessa on yli 5 miljoonaa ihmistä, eiköhän luotettaviakin löydy. Ja sosiaaliset taidot kasvaa kun tutustuu uusiin ihmisiin. Kun ystävyyssuhteessa kaikki on kohdallaan ei tarvitse jumittua turhampäiväisyyksiin. Valehtelu vie pohjan kaikelta luottamukselta.

      Omia kokemuksia on, eräs koulukaveei valehteli seurustelevansa ja lisäksi että hänen perheessään on vakava sairaus ja luultavasti kuolema tulee tälle henkilölle. Ja siis ikää oli n.23v. Noh, tuosta on aikaa 4 vuotta ja kukaan ei ole kuollut, eikä kukaan ole tavannut hänen poikaystäväänä. Tosin, sitä kun kävi muutkin ihmettelemään silloin niin hups, he olivat eronneet seuraavan kerran kun tavattiin :D naurettavaa!
      Sitten, veljeni on tämmöinen odotuttaja, sanoo tulevansa kello sitä ja tätä mutta onkin vaikka kaverin kanssa kahvilla kun soitetaan. Viimeinen käpy paloi minulta kun olin kuskina baarissa ja olin lähdössä, hän sanoi että tulee kyydissä, noh minä menin autoon odottelemaan kun hän "hakee takin narikasta" odottelin sitten yli tunnin kunnes lähdin pois ja jätin hänet sinne. Soittelin monta kertaa autosta ja aina oli juuri tulossa... Toinenkin samankaltainen tapaus oli myöhemmin ja päätin että nyt loppui, pitää minua ihan pellenä..
      Eli myös lähisukulaisen voi karsia!:) Niin, ja kerran oli lähtö ulkomaille ja sovittuna aikana kun häntä ei kuulunut ja soitettiin niin hän katsoi telkkaria ja sanoi menevänsä suihkuun :D ihan idiootti, ja tekee kaikille tämmöisiä "pikku temppuja" Jos joku osaa kertoa miksi niin kuulen mielelläni! :D

    • Anonyymi

      Tässä on tämän puhelimen omistajan "ystävä".

      olen 8. TÄMÄ 10V. HENKILÖ EI LUOTA MINUUN TAI JA VALEHTELEE MUNULLE JATKUVASTI >:(

    • Anonyymi

      Ystäväsi ei vaikuta terveeltä tuollainen ei ole ystävyyttä. Se oli jo hyvin outoa että miksi halusi pitää salassa että seurustelee. Minulla tuli ystävästäsi mieleen kaksi asiaa hänen on täytynyt olla hyvin mustasukkainen ja hän taisi sulle olla myös kateellinen. Itse en tuollaiseen pitäisi yhteyttä joka valehtelee ja keksi ihme tarinoita.

    • Anonyymi

      Minulla ei ole ollut koko elämäni aikana ystävää, olen nainen ja tarkoitan naisystävää... jo 9 v jouduin kesäloman ajaksi töihin joka kesä kunnes koulu loppui ja työelämä alkoi, olin tuolloinv14 v... pääsin sitten ajan myötä kunnon palkkatyöhön, ei tarvinnut enää piikoa... löysin kumppanin ja vähäiset kaverit jäi... olin tämän kumppanin kanssa 49 v
      eli siihen asti kunnes hän kuoli n 3 v sitten... ei minulla ole vieläkään ns naisystävää, mieskaveri on, ihana 29 v mua nuorempi... yritin yhden naistutun kanssa mutta riitaannuimme... se siitä sitten... hän ei sulattanut mun miesystävää, haukkui tätä rumaksi.. itse se muija on ruma, yksi miestuttuni sanoi että on ruma muija... miestuttuja mulla on, hyvä niin...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe