konsultin palkka

u6tu65u65

paljonko yleensä on konsultin palkka? millainen operaatio on rekisteröidä itselleen toiminimi? mikä konsultin hommissa on hyvää/huonoa?

6

8764

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä tahtoo

Konsultit toimivat yleensä omalla toiminimellään tai oman yrityksensä kautta. Ja konsultti laskuttaa, mitä tahtoo - siinä ei palkkoja kysellä. Entisessä työssäni ostoreskontrassa näki aivan uskomattomia konsulttipalkkioita, joita työnantaja maksoi erilaisille kouluttajille. Yhdenkin tuntipalkka oli laskutuksen perusteella n. 400 euroa. Tyhmä se on, joka palkkatyötä tekee. Etenkin konsultti.

• palkalla

Laskutushaitari on todella lavea.

Olen itse tehnyt eri pituisia toimeksiantoja normaalilla palkalla = päiväpalkka.

Päiväpalkkani on vaihdellut välillä 280 - 540E.
      Toimeksiannon laadusta ja kestosta riippuen.
      Työnantajani laskutusta en tiedä. Varmaan siitä siivu jää hänellekin.

Maksuton, laadukas majoitus, päivärahat ja matkakorvaukset kuuluvat tietenkin asiaan.

Näkemistäni päivälaskutuksista 1200E ei liene mikään huippu pitempiaisina toimeksiantoinakaan.

Hyvää: Määräaikaisuus! Selkeät tavoitteet ja aikataulu. Sopii luonteelleni.
      Mahdollisuus päättää omasta ajankäytöstäni. Ottaa toimeksiannon tai ei.

Huonoa: Ehkä toimeksiantajan edustajien kyräävä asenne! Siihen tottuu eikä tarvitse välittää.
      "Suurennuslasin" alla olo.

Päästyäni ko. työskentelyn makuun en enää halunnut vakituista työtä.

• Gonzult

Palkkatöihin ei kannata konsultiksi lähteä. Tienestit on noin 1/4-osa laskutuksesta. Parempi pistää oma pystyyn ja tehdä kunnon tiliä.

• Ei konsultti

Joku vaan kun kertois, mitä ne konsultit tekee.. Tavan höpisijöitä, mitkä ei käytännössä osaa mitään ja teoriaa vähän sieltä täältä. Olis kiva kuulla mielipiteitä ihan oikeilta konsulteilta, mutta veikkaanpa, ettei niitä Suomi24:n tasoiselta keskustelupalstalta löydy.

Nyky-yheiskunta on kaiken kaikkiaan aika outo, kun työn vaativuus ja siitä saatava palkka eivät ole millään tavalla verrannollisia. Jotkut puoluejohtajat eduskunnassa vetää 9000 euroa kuussa. Ja rankkaa on...

• palkalla
        Ei konsultti kirjoitti:

Joku vaan kun kertois, mitä ne konsultit tekee.. Tavan höpisijöitä, mitkä ei käytännössä osaa mitään ja teoriaa vähän sieltä täältä. Olis kiva kuulla mielipiteitä ihan oikeilta konsulteilta, mutta veikkaanpa, ettei niitä Suomi24:n tasoiselta keskustelupalstalta löydy.

Nyky-yheiskunta on kaiken kaikkiaan aika outo, kun työn vaativuus ja siitä saatava palkka eivät ole millään tavalla verrannollisia. Jotkut puoluejohtajat eduskunnassa vetää 9000 euroa kuussa. Ja rankkaa on...

Konsultoida voi oikeastaan missä tehtävissä tahansa!

Itse "ajauduin" ko. tyyppisiin tehtäviin saatuani lopputilin PK-tason metallituoteyrityksen tuotantopäällikön askareista.

Kysymättä minulle tarjottiin omakustannusstandardien rakentelua Kanadalaiselle yritykselle, Suomen tuotantolaitokselle.

Taustalla oli rationalisointi koulutus ja kokemus sekä useiden vuosien kokemus osto/varastopäällikön ja tuotantopäällikön tehtävistä.

Toimeksiannot vaihtelivat.
        Kahdessa tapauksessa minut värvättiin "kunnostamaan" pienehkö metallialan yrityksen tuotanto kannattavaksi.
        = olin linjavastuussa kaikista tuotantoon liittyvistä toiminnoista.
        Henkilöstöpolitiikka, työsuhdeasiat, materiaalihankinnat, tuotannon suunnittelu ja ohjaus.
        Koko höskä asiakkaan tilauksesta tuotteiden toimitukseen.
        Koska molemmat tehtävät onnistuivat niin ehkäpä minä jotain osasinkin.

Mutta pienellä palkalla "oikeisiin" konsultteihin verraten.

Mutta, kuten sanoin, sopi minulle ja noiden vuosien jälkeen lopetin puutteen torjunnan ja keskityimme vaimon kanssa omaan elämäämme odottamatta eläkeikää!

• Anonyymi

Huippu kusetttaja liikkeenjohdon"Juha", pätevyys perustui järjettömään hintaan. Muuten hän ei loistanut tiedoillaan saneerasi yrityksistä vakinaiset kellokallet ulos. Kun Juha lähti yritys piti lopettaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      112
      2546
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      2221
    3. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      63
      1732
    4. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      56
      1727
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      164
      1651
    6. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      158
      1526
    7. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1516
    8. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      118
      1280
    9. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1216
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      27
      1207
    Aihe