konsultin palkka

u6tu65u65

paljonko yleensä on konsultin palkka? millainen operaatio on rekisteröidä itselleen toiminimi? mikä konsultin hommissa on hyvää/huonoa?

6

8377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä tahtoo

      Konsultit toimivat yleensä omalla toiminimellään tai oman yrityksensä kautta. Ja konsultti laskuttaa, mitä tahtoo - siinä ei palkkoja kysellä. Entisessä työssäni ostoreskontrassa näki aivan uskomattomia konsulttipalkkioita, joita työnantaja maksoi erilaisille kouluttajille. Yhdenkin tuntipalkka oli laskutuksen perusteella n. 400 euroa. Tyhmä se on, joka palkkatyötä tekee. Etenkin konsultti.

    • palkalla

      Laskutushaitari on todella lavea.

      Olen itse tehnyt eri pituisia toimeksiantoja normaalilla palkalla = päiväpalkka.

      Päiväpalkkani on vaihdellut välillä 280 - 540E.
      Toimeksiannon laadusta ja kestosta riippuen.
      Työnantajani laskutusta en tiedä. Varmaan siitä siivu jää hänellekin.

      Maksuton, laadukas majoitus, päivärahat ja matkakorvaukset kuuluvat tietenkin asiaan.

      Näkemistäni päivälaskutuksista 1200E ei liene mikään huippu pitempiaisina toimeksiantoinakaan.

      Hyvää: Määräaikaisuus! Selkeät tavoitteet ja aikataulu. Sopii luonteelleni.
      Mahdollisuus päättää omasta ajankäytöstäni. Ottaa toimeksiannon tai ei.

      Huonoa: Ehkä toimeksiantajan edustajien kyräävä asenne! Siihen tottuu eikä tarvitse välittää.
      "Suurennuslasin" alla olo.

      Päästyäni ko. työskentelyn makuun en enää halunnut vakituista työtä.

    • Gonzult

      Palkkatöihin ei kannata konsultiksi lähteä. Tienestit on noin 1/4-osa laskutuksesta. Parempi pistää oma pystyyn ja tehdä kunnon tiliä.

      • Ei konsultti

        Joku vaan kun kertois, mitä ne konsultit tekee.. Tavan höpisijöitä, mitkä ei käytännössä osaa mitään ja teoriaa vähän sieltä täältä. Olis kiva kuulla mielipiteitä ihan oikeilta konsulteilta, mutta veikkaanpa, ettei niitä Suomi24:n tasoiselta keskustelupalstalta löydy.

        Nyky-yheiskunta on kaiken kaikkiaan aika outo, kun työn vaativuus ja siitä saatava palkka eivät ole millään tavalla verrannollisia. Jotkut puoluejohtajat eduskunnassa vetää 9000 euroa kuussa. Ja rankkaa on...


      • palkalla
        Ei konsultti kirjoitti:

        Joku vaan kun kertois, mitä ne konsultit tekee.. Tavan höpisijöitä, mitkä ei käytännössä osaa mitään ja teoriaa vähän sieltä täältä. Olis kiva kuulla mielipiteitä ihan oikeilta konsulteilta, mutta veikkaanpa, ettei niitä Suomi24:n tasoiselta keskustelupalstalta löydy.

        Nyky-yheiskunta on kaiken kaikkiaan aika outo, kun työn vaativuus ja siitä saatava palkka eivät ole millään tavalla verrannollisia. Jotkut puoluejohtajat eduskunnassa vetää 9000 euroa kuussa. Ja rankkaa on...

        Konsultoida voi oikeastaan missä tehtävissä tahansa!

        Itse "ajauduin" ko. tyyppisiin tehtäviin saatuani lopputilin PK-tason metallituoteyrityksen tuotantopäällikön askareista.

        Kysymättä minulle tarjottiin omakustannusstandardien rakentelua Kanadalaiselle yritykselle, Suomen tuotantolaitokselle.

        Taustalla oli rationalisointi koulutus ja kokemus sekä useiden vuosien kokemus osto/varastopäällikön ja tuotantopäällikön tehtävistä.

        Toimeksiannot vaihtelivat.
        Kahdessa tapauksessa minut värvättiin "kunnostamaan" pienehkö metallialan yrityksen tuotanto kannattavaksi.
        = olin linjavastuussa kaikista tuotantoon liittyvistä toiminnoista.
        Henkilöstöpolitiikka, työsuhdeasiat, materiaalihankinnat, tuotannon suunnittelu ja ohjaus.
        Koko höskä asiakkaan tilauksesta tuotteiden toimitukseen.
        Koska molemmat tehtävät onnistuivat niin ehkäpä minä jotain osasinkin.

        Mutta pienellä palkalla "oikeisiin" konsultteihin verraten.

        Mutta, kuten sanoin, sopi minulle ja noiden vuosien jälkeen lopetin puutteen torjunnan ja keskityimme vaimon kanssa omaan elämäämme odottamatta eläkeikää!


    • Anonyymi

      Huippu kusetttaja liikkeenjohdon"Juha", pätevyys perustui järjettömään hintaan. Muuten hän ei loistanut tiedoillaan saneerasi yrityksistä vakinaiset kellokallet ulos. Kun Juha lähti yritys piti lopettaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 187
      2128
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      157
      1659
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1614
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe