Olen pettynyt pahemman kerran Lapin Kansan tekstareihin siitä syytä, etten ole saanut vielä ainoatakaan omaa lähettämääni julkaistuksi.
Jos Heikki Tuomi Nikula luet tämän, niin vastaa, eikö kaikkia koskaan julkaista ja miksi ei.
Silti menee se lähes euro joka kerta laskua, vaikka lähettämääni tekstaria ei julkaistaisikaan.
Täytyy lehdellä olla melko kova sensuuri, kun ei ole yksikään viestini läpäissyt niitä.
Syy ei ole liian pitkässä tekstissä, eikä muussakaan, sillä kännykkään tulee viesti, että on tullut perille.
Millainen tekstiviestin oikein tulee olla, että se pääsee lehteen. Olen käsittänyt, että kaikki pääsee mukaan, mutta ei helvetti ole ainakaan minun viestit kelvanneet.
Jos rattijuoppoja haukkuu, ei näköjään saa julkaista. Koirankakkajutut kyllä kelpaa.
Lapin Kansan tekstarit
38
4945
Vastaukset
- samoin
Itse olen ihmetellyt ihan samaa, vaikka olen varma, että olen lähettänyt mielipiteitä, jotka ovat olleet laadukkaita ja aiheellisia, mutta myös ketään henkilökohtaisesti loukkaamattomia.
Minulle on tullut mieleen, että täällä on erityisesti jotain sisäpiirin "herrasmiessopimuksia", että mistä julkaistaan kommenttia.- mieroi
Ne on tosi hauskoja luettavia mutta oon pannu merkille että joskus on jopa peräkkäin joku textarijuttu missä on ilmiselvä vastaus perään. Lähettääkö lie sama immeinen ne ja ne julkastaan vahingossa/tarkotuksella peräkkäin. Aika outoa mutta lystiä luettavaa tosin ne on vähentyneet viime aikoina, mikä lie syynä? Oottako huomannu saman?
- tekstarit ei tule mullakaan
No nyt ainakin selvisi se, ettei kaikkia tekstareita julkaista ollenkaan, oli ne sitten hyviä tai huonoja. Mutta turhakait sinne on niitä enää lähetellä, kun ei pääse lehteen ja rahat menee kumminkin. Kukahan tässä oikein rahastaa, lapin kansa vai teleoperaattori?
Olisi lehdeltä odottanut, että kertoisi, missä on vika ja minkälaiset tekstarit vain julkiastaan.
Kun kehtaisi, niin soittais Lapin kansaan ja kysyisi. - vain soittaa!
tekstarit ei tule mullakaan kirjoitti:
No nyt ainakin selvisi se, ettei kaikkia tekstareita julkaista ollenkaan, oli ne sitten hyviä tai huonoja. Mutta turhakait sinne on niitä enää lähetellä, kun ei pääse lehteen ja rahat menee kumminkin. Kukahan tässä oikein rahastaa, lapin kansa vai teleoperaattori?
Olisi lehdeltä odottanut, että kertoisi, missä on vika ja minkälaiset tekstarit vain julkiastaan.
Kun kehtaisi, niin soittais Lapin kansaan ja kysyisi.Sieltähän vastauksen saat, et täältä. Tuskin he tätä palstaa lukevat.
- 5+4
tekstarit ei tule mullakaan kirjoitti:
Kun kehtaisi, niin soittais Lapin kansaan ja kysyisi.Unohda ne tekstarit. Käytä semen voimaa. Liity twitteriin, seuraa lapin kansaa ja anna palauteesi sielä. Tämä siksi, ettei lapin kansa voi sensuroida ja valikoida viestejä. Kaikki on julkisesti näkyvissä.
https://twitter.com/lapinkansa
- OiEi
Todella typeriä koirankakkajuttua sivu täynnä, voisi toimitus vähän ohjata keskustelua järkevämpään suuntaan !!!
- tekstarini
ovat ainakin julkaistu lehdessä. Vaikka eivät välttämättä niin laadukkaita ole olleetkaan, aiheellisia kylläkin juuri sillä hetkellä. Uskoisin että lehteen lähetetään niin paljon tekstareita, että kaikki olisi mahdotonta julkaista. Tai tulisi tehdä oma "tekstarilehti". En tietenkään osaa sanoa millä perusteella julkaistavat tekstarit valitaan. Jos asia vaivaa niin otappas luuri käteen ja kysy asiaa suoraan toimituksesta.
- mitä ihmettä
Omani kyllä ovat menneet läpi,muutaman viikon viiveellä kylläkin, on ollut ruuhkaa kuulemma. Kysy suoraan toimituksesta, niin saat tietää. Oma ensimmäinen viestini ei esim. ollut vaadittua 160 merkiä (huomioitava myös se alkuteksti "lklukija" vai mikä nyt olikaan....
- aulis kortelainen
Hei! Lappia Areena on kiva juhlien järjestyspaikka. Olin ryhmäni kanssa Eläkeliiton liittokokoukouksessa ja sieltä jäi "paskan" maku mieleen liikenteen ohjauksesta. Bussien parkkipaikka oli ylhäällä parkkipaikalla ja VANHOJEN JA VAIVAÌSTEN NIVELIEN omaavien ihmisten oli kuljettava ylös ja alas korkea mäki. Autoliiton edustajat oli ohjaavinaan joukkoliikennettä. Erityisesti jäi mieleen Eläkeliitto lehden kuvassa olevat mummo ja ukki. Kasvot jäi mieleeni pysyvästi heidän kielen käytöstä. Ukille sanoin, miksei järjestetty bussien purkua sinne alas jolloin olisi vähentynyt kipeillä polvilla kiipeily, vastasi ukki.. olisit käynyt lenkillä aikanaan, niin et siinä valittaisi. Mummon esiintyminen oli vielä hirveämpää. Hän määräili eikä ohjannut toimintaa. Bussin kuljettajat kyllä ymmärtävät oikeat hommat, miten bussien asiakkaita palvellaan. Ainakin nämä kaksi henkilöä on syytä kouluttaa palvelemaan asiakkaita. Olin kokevani että, kaikki muut autoliiton työntekijät pelkäsivät näitä kahta ja yhdessä nauroimme näiden ukin ja mummon käytöstä. Ohjausryhmän yhden jäsenen kanssa keskustelimme mäki tilanteesta ja hän lupasi toisena kokouspäivänä liikenne järjestelyjen siirtyvän siten, että purku ainakin tapahtuu alaovelle. Näin ei tapahtunut ja kysymykseeni vastattiin, ettei tuo mummo antanut järjelle periksi. Tämä kaikki koskee teitä, jotka olette järjestelemässä tilaisuuksia areenallenne. Ottakaa erilaisiin tehtäviin viksuja ihmisiä, jotka haluavat palvella yhteistyössä asiakkaita. Kavereitten kanssa ruokailussa puhuimme ääneen miten mummo ärhenteli meille, niin siellä sanottiinhänen hänen käyneen rähisemässä myös ruokapaikalla. Terveisiä Kainuusta aulis kortelainen.....toivottavasti otatte tästä opiksenne opettelette miten asiakkaita palvellaan...Hyvää kesää kaikille
- maalainen
olen huomannut jo aikoja sitten että Lapin Kansa sensuroi valikoivasti tekstareita.
kaikki mikä viittaa Kepun kritisointiin heivataan pois - Isäsi
Vainoharhainen pösilö taas kuvittelee. Aikuistu, ja hanki elämä.
- koiran kusseen
Kaupunkikoirille 200 € sotkemisvero/vuosi. Latumaksun kaltainen kuitti pantaan että näkyy. On niistä sen verran vaivaa kun on kus.,kuse,.kusett, kustantajana ajattelematon taluttaja.
- suodatin esiin!
Nytkin joku summarom "leimaa" kaikki koirien omistajat häiriköiksi, joilla on häirikkökoirat ! Todella yksinkertaista ja ajattelematonta tekstiä.
Ihme , että Lapin kansan tekstareihin annetaan tuollaisten "provokaattoreiden" tekstareita julkaista ! Onkohan tälläkin tekstarin lähettäjällä "kaikki ..."? herää kysymys.
Lapin kansan tulisi olla kriittinen tekstareitten julkaisun suhteen, ettei "provosoijat" pääse ääneen, törkeää todella julkaista tälläistä! - %%%
suodatin esiin! kirjoitti:
Nytkin joku summarom "leimaa" kaikki koirien omistajat häiriköiksi, joilla on häirikkökoirat ! Todella yksinkertaista ja ajattelematonta tekstiä.
Ihme , että Lapin kansan tekstareihin annetaan tuollaisten "provokaattoreiden" tekstareita julkaista ! Onkohan tälläkin tekstarin lähettäjällä "kaikki ..."? herää kysymys.
Lapin kansan tulisi olla kriittinen tekstareitten julkaisun suhteen, ettei "provosoijat" pääse ääneen, törkeää todella julkaista tälläistä!Entä sitten se yleisönosasto , josta on tullut häirikkökommunistien temmellyskenttä.
(tämä ei koske J.Ylitaloa) - pelkurivikke
%%% kirjoitti:
Entä sitten se yleisönosasto , josta on tullut häirikkökommunistien temmellyskenttä.
(tämä ei koske J.Ylitaloa)Tuo koirien Puolustelia Ei kyllä ymmärä mistä puhuu vasta viimeviikolla 2 laikaa pääsi vai päästettiinkö irti seuraus oli napurin koirasta tuli jauhelihaa Kuka korvaa koiran Se oli Laikoille helppo nakki koira oli juoksulankassa omalla pihalla Onko Poliisien asia panna laikat jonoon
- tuskastunut3
Laittakaa ristikko tehtävä entisen kokoiseksi. Eihän tuota pientä kirjoitusta näe vaikka kuinka yrittää "tsiikata".
- kun..
Entäs netti myynti?!
- your.nalist.roi
Siis kuka lukee Lapin Kansaa tänä päivänä? Tyyppi esimerkki printtimediasta, jonka taso on laskenut vuosi vuodelta. Sitten valitetaan, kun kannattavuus laskee ja tilaajat vähenevät. Onko tuo ihme, kun journalismin tasoa yritetään kopioida iltapäivälehdistä.
Sinulla on internet, käytä sitä. - 633882
Lapin Kansa on pelkkä kopio etelän lehdistä ja eilisen päivän Kalevasta .
"Lue Kaleva tänään , tiedät mitä Lapin Kansassa on huomenna" . - onko-ylivoimaista
Ja Kalevan uutiset on otettu edellisen päivän iltapäivälehtien nettisivuilta.
Media muuttuu, koettakaa ymmärtää. - jssjsjsjssjsjjsjsss
Lehdet siirtyvät lähes kaikki nettiin noin parissa vuosikymmenessä, näin on ennustettu. Kaikki paperiset ns. uutislehdet loppuvat koska tiedonvälitys on oltava nykyisin niin hektistä. Ei se ole enää mikään uutinen edes joka on tunninkin myöhässä ilmoitettu.
- Saarensepe
Ihan samaa mieltä! Nössöä meininkiä!! LK tekstareissa aina samat perusfaktuurat. Kiitos sinne ja kiitos tänne. Perkele kun auto hajosi, ajoin kuoppaan Simon suunnalla, varokaa sitä bussikuskia. Poro paskansi kukkapenkkiini, kuka korvaa!! Mummo kiittää kun nostit pystyyn umpihangesta.. Typerät ja joka päivä toistuvat tyhjän päiväisyydet saavat palstatilaa. Eniten harmittaa kokoeilunhalun ja nokkeluuden puute.
- Ihmetteliä
Miten kehbataan lehteen ilmoittaa että yli 20: kertaa rattijuoppoudesta jäännyt kiinni nuori nainen ,taas kärähti häviä Suomi.
- ihmetelläänvaan
Miksi täällä palataan 2007 avattuihin keskusteluihin?
Lapparin tekstareissa oli oiva viesti siitä että baarinpito Rovaniemellä on harvinaisen
hinnakasta hommaa, ilmainen vesikin kuulemma maksaa maltaita... pitäisikö kyypparin vaihtaa alaa, kun järjettömällä kustannusrakenteella koittaa rahastaa ilmaisella vedellä, jotta selviytyisi näinkin kilpailtulla markkinalla. Hahahaa...vddu, mitä ääliöitä. - EntinenLapinkansa
Tekstaripalstalla on sensuuri samoin lukijan palstalla vaikka sinne kirjoitetaan omalla nimellä, ei nimimerkin takaa. Rovaniemen yrittäjien toimitusjohtaja Pirkka Salo kirjoitti maaliskuussa "hävyttömän" artikkelin työttömistä. Mm. näin: kesä tulossa , hirvenmetsästysaika , ilmenee että työpaikassa joutuu tekemään töitä, en tule teille töihin, mutta älä kerro työkkärille jne.. Yrittäjät eivät saa työttömiä palkattua töihin edellämainnituista syistä. Kirjoitin asiallisen vastineen Lapin kansaan Pirkka Salon kirjoituksesta. Artikkeliani ei julkaistu. Työttömyysasia ei ole minulle henkilökohtainen, Olen kerran elämässäni ollut työttömänä 70 luvulla kun työpaikka jossa olin meni konkurssiin. Kertaakaan en ole hakenut työpaikkaa työvoimatoimistosta. Kaikki työpaikat jossa olen ollut ovat olleet avoimessa lehtihaussa. Kaikissa on ollut työhaastattelussa 4 - 5 henkilöä joista sopivin on valittu. Pirkka Salon kirjoitus oli työttömiä häpäisevä ja halveksiva, siksi olen yrittänyt sitä oikaista omalla nimelläni ja tekstaripalstalla. Ei onnistu, ei julkaista. Syynä on eturistiriita, yrittäjät käyttävät Lapin Kansan mainostilaa ja maksavat siitä.
Lapin Kansa ei huomioi, että myös lehden tilaajat 30 000 - 40 000 ovat maksavia asiakkaita. Myöskin Lapin Kansa aliarvioi ja halveksii oman lehtensä tilaajia. Kehoitanki äänestämään jaloillaan.
- pieniyrittäjä
Olisin tarjonnut muutamalle timpurille töitä kesäksi erääseen halliurakkaan. Eipä natsannut ja selityksiä riitti. Yritäppä saada kirvesmiestä kesäksi töihin, ei onnistu. Sama juttu muurareilla, maalareilla ja jopa apumiehillä. He makaavat samaan aikaan liiton kassalla kun paahtavat kesän läpi töitä pimeänä ja ottavat mökkiurakoita ja ties mitä remontteja itselleen. Eräs noista kehui vielä humalassa kuinka helppoa se on aina vain todeta että käväisin talkoissa yhden päivän kaverilla jos käry meinaa käydä. Ja tätä on turha selittää valeeksi tai kateudeksi, totesin vain tosiasian minkä olen kokenut.
- festarikävijäukkeli
Minäkin haluaisin viestini läpi. Asianan yöttömän yön festarit ja siellä esiintyneen juontajan esiintyminen. Suuri joukko yleisöstä katsoi kummissaan kun Souvarit kuulutettiin lavalle. Selostajana ollut kuuluisuus sesesekoili sanoissaan ja kertoi Souvareiden olevan kauluksieinsa hotelleissa oksentelevaa porukkaa, arvossteli vaatetusta ja tekemistä sangen ala-arvoisesti, mikä ei kuulu juontan imagoon missään nimessä. No onneksi Hoikka napsutti takaisin, että taisi puhua itsestään tämä Kemijärven julkkisherra lenkkikengissään.
Ja kiitos Souvareille - oli upeaa kuten aina,.......
Souvaerit veti hienon keikan - kiitos siitä, mutta juontajan voisi sulkea pois tuollaisien puheiden kera. - Anonyymi
Ei hävittäjiä Suomelle! Jos välttämättä halutaan pörrätä koneilla, ostetaan mielummin simulaattoreita, tulee paljon halvemmaksi meille veronmaksajille ja jää rahaa paljon tärkeämpään
- Anonyymi
Kyllä roissa on jonkinlainen hyvä veli tai persavustaminen. Rakennusvalvonnasta tulee tuoda esiin korruptio ja ehkä suku tai uskontoriippuvuus. Uskaltaako tätä kukaan tuoda esiin.
- Anonyymi
Täysin samaa mieltä. Miten tästä saadaan loppu...
- Anonyymi
Miten köyhä eläkeläinen menee lääkäriin tai muuhun,kun Kelan korvaus loppuu.<<annetaanko köyhien kuolla ???
- Anonyymi
Rovaniemi on persoonallinen paikka.Täällä ajetaan likkuveitsellä, kun muualla ajetaan linkkurilla.
- Anonyymi
Ei kelpaa minunkaan vaikka ihan asiallisesti olen vaan huomautellut että ei ne kaikki ole varkaita ole jolle hälyttimet piippaa vaan nekin voi virheelisesti tulkita ihan arkisenkin asian hälyttimeksi. Tähän ongelmaan olen törmännyt sivullisena muutaman kerran liikkeissä yhdessä meni jopa meni niin pitkälle et yksi sai aiheettoman porttikielon eli vaikka ei löytynyt mitään ihan vaan varmuuden vuoksi
- Anonyymi
Saahan ne eläkeläiset töitä tehdä kun muistavat sallitun tulorajan ylittävästä osasta hoitaa velvollisuutensa valtiolle. EI NS. PIMEÄNÄ!!!
- Anonyymi
Ainoa mitä Lapin Kansassa on luettavia asioita on tekstarit ja mielipidekirjoitukset. Lehti on nopeasti laavattu läpi. Olen samaa mieltä, ettei kaikkia tekstaria julkaista.
- Anonyymi
Kovasti on tämä valittaja/lenkkimakkaraa muuten tyhjässä ostoskärryssä kuljettava yksilö vastailut itselleen. Idiootin textarit blokataan aina pois kas kun kukaan ei ole idiotin valitteluista kiinnostunut.
- Anonyymi
Vasemmiston harrastama sensuuri.yle HS Iltalehti Ilta-Sanomat ym.. .
- Anonyymi
Lapin Kansan journalismi on huvittavaa. Nyt kun siitä kuukausia hehkutetusta viime kesän vastahyökkäyksestä ei tullutkaan mitään ja rintama liikkuu taas länttä kohti, niin Lapin Kansa on lakannut kertomasta rintamauutisia kokonaan. Koskapa olette nähneet viimeksi rintamatilanneuutisen? Sekö on lehden ratkaisu, että kun lehdellä ei mene hyvin rintamalla, niin lakataan uutisoimasta siitä ja keskitytään mielipidekirjoituksiin (siis jossitteluun ja Nato voi kyllä varmasti tehdä sitä ja tätä) todellisuuden sijaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2363131
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?152881Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n232136Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari262068Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa641937Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo771710Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh281559Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1151414Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr371358Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http281233