Mikä siinä on että naisten pitää tunkea jalkansa liian pieniin kenkiin? Kuka on sanonut että isot jalat ovat muka rumat? Se se vasta rumaa on kun varpaat ovat vääntyneet ja litistyneet. Onko tämä kenkäjuttu jotain naisten välistä kilpailua? Ainakin minä pidän terveistä jaloista, koosta viis. Ja niin pitävät kaikki kaveritkin joilta olen tullut asiaa kysyneeksi.
Liian pienet kengät
9
1032
Vastaukset
- pieniäkenkiä
ei ole liian pieniä kenkiä vaan omaan jalkaa sopimattomia. Naisilla toi kenkäjuttu on vähän eri kuin miehillä, tehän ette kulje korkkareilla vaan teillä on mahis käyttää ainoastaan matalia leveälestisiä kenikiä joilla on helppo liikkua. Naisella saattaa mennä vuosia löytääkseen omalle jalalle sopivan kenkävalmistajan ja sit kun se on löytynyt niin liikkuminen helpottuu.
Oma koemus: ostin monia halpoja nättejä kenkiä jotka tuntui kaupassa hyvältä mutta loppuviimeks liikkuessani ja aina valitin et jalat väsyy. Lopuks ukkoni sano et johan toi on hankala juttu nyt se RATKAISTAAN ja nyt mennään YHDESSÄ kenkäkauppaan ja perehdytään ongelmaan ;)
niinpä aikamme etsiessä löysimme sopivat kengät (suomalaisen naisen jalkaan sopivat) hinta oli kyllä 200e mut ei se mitään. NYT EI TARVI ukkoni kuulla valitusta kipeistä jalosta;) ja selviydyn nykyisin kenkien ostosta itse...
niin se vaan on et me naiset tarvitsemme joskus teidän miesten apua ja on ihanaa jos autatte meitä - ovat sanoneet
Tai oikeastaan pojat. Muistan hyvin kun yhtä tyttöä kiusattiin kauppiksessa kun hänellä sattui olemaan melko isot jalat. Muita juttuja tulee mieleen lähinnä telkkarista joissa ivaillaan isokenkäisille naisille. Se on vähän sama asia kuin mies ei saisi olla liian lyhyt.
- Marianne*
Itselläni on pieni jalka 36-37, ja juuri tuo viiva tekee asiasta hankalan. Suurin ongelma on kuitenkin se, että jalkani on varsin kapea, ja suomalaisten jalka on yleensä suhteellisen leveä, joten tarjonta täällä on sen mukaista. Sopivien korkkareiden ja saappaiden löytäminen on ainakin omalla kohdallani tosi hankalaa. Etsimiseen kyllästyneenä sitä sitten ottaa yleensä vastaan sen lähimmän parhaiten sopivimman, joka sekin on huono. Yleensä valitettavasti liian pieni, koska liian iso korkokenkähän ei pysy jalassa :(. Minkäänlainen kilpailu ei ole tullut edes mieleeni... Mistä sellainen juolahti mielieesi?
- En suosi suomalaista
Samaan olen törmännyt, eli kapealestisiä kenkiä saa etsiä toden teolla.
Muistan, miten lapsena itkin kun piti löytää uudet kengät, kaupasta toiseen kiertelyä ja tuskanhikeä. Lasten jalkaan oli tarjolla vain "hyvälestisiä kenkiä" joihin piti ostaa aina paksut pohjalliset että jalka olisi pysynyt kengässä ilman hiertymiä.
Siinä vaiheessa kun jalka kasvoi vinhaa vauhtia, ei leveyttä ehtinyt tulla samaa tahtia.
Sandaaleissa tahtoo nykyisin olla tosi ongelma, jalka tulee melkeinpä kokonaan läpi jalkapöydän päälle tarkoitetuista remmeistä :/ Joissain talvisaappaissa olo on kuin Aku-Ankan räpylöissä, kenkään jää sivusuunnassa hirveästi tilaa.
Jalkaan tarvisi myös lisää "rintavuutta" että esim. avokkaat istuisivat päältä. Tähän ongelmaan auttaa apuvälineet, eli kärkipohjallinen.
Parhaat kenkäni olen löytänyt italialaisista malleista.
- ei osaa.
Se on totuus. Kenkämyyjien pitäis neuvoa enemmän. Itse ostin monta vuotta liian pieniä, kunnes tajusin, ettei kengän koko = jalan koko. Liikkumatilaa pitää olla, ainakin urheilujalkineissa.
Yleensäottaen suomalaiset naiset ostavat kuulemma liian suuria vaatteita. Vois olla kokoa pienempi, niin istuis paremmin. - Emmanuele
ostanu kengat nroa 36, ja jalka on 38 tai 39 kengästä riippuen. Ne oli niin ihanat kengät ja suurempaa nroa ei ollu. Ajattelin et ne venyy jalassa, niin ne tekikin, kunnes hajosivat...
- lilylioneye
vittu siinä on, kun ei aikuisille tehdä tarpeeksi pieniä kenkiä? Kengän koko on 36 ja mua alkaa itkettää jo ajatuskin kenkäkauppaan menosta.
- Marianne*
Mä löydän sopivat kengät noin kerran kolmessa vuodessa... jos hyvin käyn. Edelliset juhlakengät ostin Suomesta noin 7 vuotta sitten... jee...:( Ei niitä koskaan silloin löydä kun etsii. Perseestä.
- lilylioneye
Marianne* kirjoitti:
Mä löydän sopivat kengät noin kerran kolmessa vuodessa... jos hyvin käyn. Edelliset juhlakengät ostin Suomesta noin 7 vuotta sitten... jee...:( Ei niitä koskaan silloin löydä kun etsii. Perseestä.
Ja jostain syystä kenkiin pätee sellanenkin asia, että mitä kalliimmat, sitä paremmat jalassa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342