Pariisi ja isot koot

Oona

Olen lähdössä muutamaksi päiväksi Pariisiin ja mietin löytyisikö sieltä isoja kokoja?? Etam-ketjuhan on sieltä kotoisin, mutta onko isot koot tehty vain britteihin?? Sieltä ainakin Lontoosta löysin aivan täydellisiä vaatteita.
Kaikki vinkit isoihin kokoihin Pariisista otetaan vastaan.

Kiitos!

6

1200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      ranskalaiset ovat sen verran hoikkaa porukkaa, että en ainakaan minä löytänyt mitään, kun pari vuotta sitten olin parin viikon reissussa.. mutta pakkohan niiden harvojen paksujenkin on jotain päällensä pistää.

      • Lidyah

        Lizzethin sivuilla oli joku linkki jossa oli Ranskalaista muotia isoille:-)


    • vain ranskisvaatteita

      Ranska (ja Pariisi) on vaatteiden luvattu maa myös suuremmissa kokoluokissa, mutta niitä ei löydy, jos pörrää ns. turistialueilla, jossain akselilla St. Michel - Louvre - Pompidou - Opera.

      Kauppojen/tavaratalojen osastot voivat olla nimetty esim. rondes, tailles grandes tai additionelle ym. Yleensä kaikissa normaaleissa vaatekaupoissa on kokoja vähintään 52:een saakka, se tosin voi olla noin kokoa pienempi kuin mihin Suomessa on tottunut.
      Ongelma ei ole niinkään leveän vaatteen löytämisessä vaan pikemminkin pituudessa. Jos olet alle 172, uskon että tätäkään ongelmaa ei ole.

      -Skandinaavisesti voit löytää Hennes&Mauritzilta sellaisia malleja joita suomalaiset sisäänostajat eivät ota kauppoihin. Helppo H&M löytyy mm. Rivolilta tai Hallesilta.

      -Kävele boulevard de Magentaa (kaupunginosa 10) noin place de Valenciennesin kohdalta ylöspäin aina Barbesille saakka (metro barbes) ja mitä lähemmäksi tulet Barbesia, sitä enemmän näet kauppoja kummallakin puolella jotka ilmoittavat myyvänsä grandes tailles. Tältä katuosuudelta voit löytää esim. halvan ilta- tai vaikka morsiuspuvun koossa 56. Kun olet metro barbesin kohdalla, näet suurimman Tatin, joka on mielestäni äärimmäisen rasittava kauppa (ja ostosmuoto) mutta jossa on kyllä tarjolla myös isoja vaatteita, joskus jopa ulkona parin euron alelaareissa. Tatilla pitää pyytää ensin myyjältä hintakuitti ja vasta sitten mennä jonottamaan maksamista.

      -LaFayettella on hyvät valikoimat Paloma Picassoa ym. vähän klassisempia stylejä vaatteita.

      -Jos pääset käymään lähiöissä tai hieman Pariisin ulkopuolella, niin tsekkaa Vetimarche jossa on kausittain oikein tosi stylet suuremmat vaatteet ja (ruokakaupat) brico- eco- ja intermarchet pienemmillä paikkakunnilla. Ecomarchella varsinkin ainakin Ile de Francen alueella erittäin hyvät ja viimeistä pintamuotia olevat mallistot - niin kummalliselta kuin se ehkä kuulostaakin - myös suurempia vaatteita, kokoon 56 saakka. Vetimarche on myös ketju, mutta vain vaatteita, ja siellä olen nähnyt pyöreitten mallistossa kokoja jopa 62 saakka.

      -Fontainebleaun vaatetorilla on parikin säännöllisesti viikoittain käyvää myyjää joilla on vain (uusia) isoja kokoja, noin 44 ylöspäin. Toinen näistä myy vain erilaisia takkeja.

      Etamissa en ole koskaan nähnyt 42 suurempia kokoja.

      En juuri nyt keksi kirjoittaa muuta, mutta uskon että löydät kauniita (ja edullisia) vaatteita mikäli vain kykenet jotenkin kommunikoimaan myyjien kanssa ja osut tavallisten ihmisten ostosalueille, pois turisti- ja liikekeskustasta. Tosin, esimerkiksi tuo ehdottamani Boulevard Magentan koluaminen vie jo aika paljon aikaa ja voimia.
      Hauskoja shoppailuita!

    • Pariis Amor

      Ulla Popkenin liike löytyy Pariisista, kaupunginosa 9. Olin suunnitellut käyväni ja ostavani useita vaatteita joihin olin netissä tutustunut etukäteen, kiire, kiire ja väsy tuli kesken matkan. Ensi kerralla ehkä?!

    • ldjljfljd

      http://www.bonjourparis.com/story/paris-plus-size-shopping-women-size-10-plus/

      En ole itse käynyt, mutta tuolla sivulla näyttäisi olevan hyvä kauppalista mukaan lukien niiden nettisivut!

    • 16+18

      Tuo Ulla Popken oli minusta harmillisen pieni kauppa ja valikoimaa paljon vähemmän kuin heidän nettikaupassaan. Mutta isoja kokoja kohtuuhintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe