Romanialaiset

-April-

Onko kokemuksia romanialaisista miehistä?

14

1448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiin

pakko todeta että romanialaiseen en ole kyllä tietääkseni koskaan törmännyt, enkä edes kuullut kenestäkään jolla olisi esim. romanialainen puoliso, jos nyt ei lasketa Romaniasta kertovia juttuja.

• meklarimies

Annan sinulle anteeksi. Sinä olet NÖSSÖ!!

• StolenSeason

Mä satuin törmäämään netissä syksyllä 2005 romanialaiseen mieheen ja yhtä on pidetty siitä asti,vietetty yhdessä aikaa myös irl.

Vaikea sanoa, millaisia romanialaiset miehet ovat yleensä ottaen, mullakaan ei ollut mitään aiempaa kokemusta heistä, joten ei ennakkoluuloja. Tämä mieheni on rokkarityyppinen, samanlaisia mustissa liikkuvia näkee suomalaisessakin katukuvassa:) Tykkäsi muuten monista suomalaisista bändeistä jo ennen mun tapaamistani. Suurempia kulttuurieroja en ole havainnut, kotitöitä tehdään molemmat,ollaan suhteessa tasa-arvoisia, myöskään hän ei kuulu mihinkään uskontokuntaan. Asioista voidaan puhua avoimesti ja rehellisesti.

Romaniasta tiedän sen verran, että kyseessä on Suomeen verrattuna köyhä maa ja siksi joillakin miehillä(ja naisilla) voi olla mielessä vain rikkaampiin maihin pääsy. Myös ulkomailla työskenteleminen(pimeästikin) on erittäin yleistä, koska kotimaan palkat ovat tavattoman pienet. Mieheni on myös kertonut, että taloudellisten ongelmien vuoksi monilla on alhainen moraali, maasta löytyy ihmiskauppaa, rikollisuutta, alkoholiongelmaa, mafiaa, korruptiota jne. Ei pitä kuitenkaan yleistää, että kaikki ihmiset olisivat jotenkin epärehellisiä.

Voisin sanoa, että oma kokemukseni on hyvä ja olen onnellinen hänen kanssaan. Kannattaa kokeilla:)

• et kai

tarkoita niit romanialaisia, jotka myyvät väkisin ruusuja ja pummaavat rahaa kulmilla? Heistä ei ole pitkäaikaista iloa, sillä heidät käännytetään Suomesta sitä mukaa kuin kiinni saadaan - tai en kyllä ole enää ihan varma. Romaniahan on nykyisin EU-maa.
      On tietysti ihan toisenlaisiakin romanialaisia, mutta otetaan ensin nämä löysät pois.

• ...

eivät ole sama asia!

• et kai
        ... kirjoitti:

eivät ole sama asia!

sama, eivät myöskään eri asia. Romanialaiset on kansallisuus, romanit etninen ryhmä. Joskus ne lankeavat yhteen. Eli kadulla voi ruusuja tyrkyttää romanialainen romani - tai romanialainen, joka ei ole romani tai romani, joka ei ole romanialainen. Tai vaikkapa ihan tavallinen suomalainen valkolainen, mutta häntä et varmaan romanialaiseksi luulekaan.

• nähnyt kaiken
        et kai kirjoitti:

sama, eivät myöskään eri asia. Romanialaiset on kansallisuus, romanit etninen ryhmä. Joskus ne lankeavat yhteen. Eli kadulla voi ruusuja tyrkyttää romanialainen romani - tai romanialainen, joka ei ole romani tai romani, joka ei ole romanialainen. Tai vaikkapa ihan tavallinen suomalainen valkolainen, mutta häntä et varmaan romanialaiseksi luulekaan.

Vanhempi romanimies kauppaa kauppatori-hakanimen tori ilman asianmukaisia lupia, vanha romani mummo ennustaa ja myy kutomisiaan itikses ja sit yks joka ajaa pimeetä taksia..siihen jäi minun tietoni rehellisistä romaneista pk-seudulla..yleensä niitä näkee itiksen tallinnan aukiolla notkumassa päivästä toiseen kännämäässä muiden suomi-juoppojen kanssa..ja mitä oon nähny niin ei poika polvesta parane kyl niiden kohdallakaa (varkaita)..toki poikkeuksia mahtuu..mutta eipä ole tullu vastaan.

• 173
        et kai kirjoitti:

käypäs sinä romaniassa niin opit vihdoinkin että romani ja romanialainen on ihan eri asia.On romanian romanit,on Suomen romanit,on muutkin romanit.Romanian asukasluku on n.23mil.ja tottaon että heistä yli mil.on romanit mutta sehan on vain ale 5%.mistä muten tiedät että kadulla oleva romani on Romaniasta?Se voi ola Suomesta tai Espaniasta tai Slovakiasta tai mistä vaan.Romanian maan nimi tule Rooman valtakunasta,mutta tiedätkö sinä mistä romanit tulevat?

• et kai
        173 kirjoitti:

käypäs sinä romaniassa niin opit vihdoinkin että romani ja romanialainen on ihan eri asia.On romanian romanit,on Suomen romanit,on muutkin romanit.Romanian asukasluku on n.23mil.ja tottaon että heistä yli mil.on romanit mutta sehan on vain ale 5%.mistä muten tiedät että kadulla oleva romani on Romaniasta?Se voi ola Suomesta tai Espaniasta tai Slovakiasta tai mistä vaan.Romanian maan nimi tule Rooman valtakunasta,mutta tiedätkö sinä mistä romanit tulevat?

voi tietysti olla joukossa muitakin, mutta suurin osa kaduilla partioivista on romanialaisia. Usko pois. Sitä, ovatko he romaneja, en rupea arvailemaan, kun en ole rasisti.
        Eivätkä kaikki kaduilla pyörivät romanialaiset myy ruusuja. Osa heistä muuten vain kerjää ja pummaa.

• bna
        et kai kirjoitti:

voi tietysti olla joukossa muitakin, mutta suurin osa kaduilla partioivista on romanialaisia. Usko pois. Sitä, ovatko he romaneja, en rupea arvailemaan, kun en ole rasisti.
        Eivätkä kaikki kaduilla pyörivät romanialaiset myy ruusuja. Osa heistä muuten vain kerjää ja pummaa.

oletko tarkistanut heidän passi tai osatko puhua romaniaa?

• et kai
        bna kirjoitti:

oletko tarkistanut heidän passi tai osatko puhua romaniaa?

passeja, kun se ei toimenkuvaani kuulu, eikä asia kiinnosta niin paljoa, että ryhtyisin niin äärimmäisiin tekoihn sen takia.
        Uskonpa vain heidän omia kertomuksiaan - vai luuletko, että patologisinkaan valehtelija valehtelisi olevansa romanialainen? Myös lehdistössä on silloin tälöin kirjoituksista näistä romanialaisista ruusunmyyjistä.
        En osaa puhua romaniaa, mutta ymmärrän sitä jonkin verran.
        Onko sinulla vielä muuta kysyttävää?

• mutta ystävänä

Ja on oikein mukava romanialainen mies. Ahkera ja yritteliäs. Mutta ihmiset on yksilöitä...

• -April-

mutta tietysti olen varovainen koska aikaisemmin huonoja kokemuksia ulkomaalaisista. Kyseinen mies johon olen ihastunut on romanialainen, ei romani ja ihan kunnollisessa työssä Suomessa, ei ruusujenmyyjänä..

• StolenSeason

Kannattaa tosiaan tutustua, koska eiköhän se ole ihmisen persoona eikä syntyperä, joka parisuhteessa vaikuttaa. On turha muodostaa käsitystä koko kansasta joidenkin ruusunmyyjien perusteella, toivottavasti eivät esim. etelän lomarannikoilla muodosta käsitystä suomalaisista örvellyksen perusteella:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe