tekosyy

uimiseen

Mikä olisi hyvä tekosyy opettajalle et ei tarvitsi mennä uimaan, uimahalliin?

24

10479

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakteeripeikko

      klooriallergia!!!!!!!!!

      • Ripa

        Eipä taida tuo sun klooriallergia enään oikein toimia, ainakaan koulu-uintien aikana. Halleissa on nykyään enimmäkseen otsoonipuhdistus ja klooria ei ole hiljaiseen päiväaikaan kuin murto-osa entisiin aikoihin verrattuna.


    • Tai_ga

      on paras tekosyy, sillä flunssaisena ei ole hyvä uida. Myös meillä naisilla on ihan hyvä tekosyy myös aina hihasta vedettäväksi ;)))

      Voi olla, että joskus uimataidosta on hyötyä. Minäkin lintsasin aikoinani usein uintitunnilta. Eivät pöljät opettajat tajunneet ettei ole kivaa uida, kun pojat katsovat viereiseltä radalta meitä tyttöjä. Toivottavasti uintivuoroja nykyään osataan varata eri viikoille. Karsisi ainakin poissaoloja.

      • lifeguard72

        flunssa ei läpi mene.
        jos flunssa niin eipä pitäisi olla koulussakaan.

        Ei silloin mikää muukaan laji onnistu.

        Armejassa et kyllä pysty asiasta pääsemään kun koira veräjästä ja tyhmää mennä siitä mistä aita matalin.
        Kostautuu enemmin tai myöhemmin ja uimataidosta on aina hyötyä- vai uppoatko laivan mukana jos tiukka paikka tulee...

        Oman koulunkäynnin aikana ei ollut mitään ongelmia asiassa, että saman luokan tytöt ja pojat samaan aikaan koulun omassa hallissa.

        Sekajoukkueilla uitiin, pelattiin vesipalloa ja testeistä ei kukaan edes yrittänyt lintsata.


    • Mitä Äksyin Ämmä

      Iski akuutti vesikauhu!
      PS. Olethan kuitenkin oppinut uimaan ja onhan tämä uintivastaisuutesi vain tilapäistä, onhan!

    • eikö oo miestä menemään

      uimaan koulusta?

      Pyydä vanhempia kirjoittamaan lappu jossa sinun ei tarvitse osallisuta uintiin.

      Menisit vaa uimaa tulee elämässä vaikka kuinka paljo sellasta mistä ei pidä, mutta se on vaa tehtävä vai jätäkkö kaikki sellaset asiat tekemättä.

      PS: luin tos että joku tyttö on lintsannu peruskoulu ikäsenä uinnista poikien takia.
      -Olisit aatellu meidän poikien kannalta että onhan meidän kiva kattoo ku ootte puolialastomina uimapuvussa :D

      • että...

        ...liikuntanumeroa ei saa antaa ennen kuin arvostelija (opettaja) on nähnyt oppilaan uimataidon lukuvuonna. Harmillista.


      • LäskiMies
        että... kirjoitti:

        ...liikuntanumeroa ei saa antaa ennen kuin arvostelija (opettaja) on nähnyt oppilaan uimataidon lukuvuonna. Harmillista.

        Minä sain jokasuosi numerot, vaikka en uinut kertaakaan koko peruskoulun aikana!!


      • MaaSammakko
        että... kirjoitti:

        ...liikuntanumeroa ei saa antaa ennen kuin arvostelija (opettaja) on nähnyt oppilaan uimataidon lukuvuonna. Harmillista.

        No siis, itse käytin tekosyynä, että mulla on antibioottikuuri päällä(joku keuhkoputken tulehdus tms), koska silloinhan ei suositella liikuntaa, mutta silti voi olla jo koulussa, kun antibiootin ansiosta ei tartu muihin... ;)

        Itse lintsasin lähes koko peruskoulun uintitunnit. Vielä ala-asteen ensimmäisillä luokilla koulu-uinti oli kivaa, mutta opin uimaan melko myöhään(muistakseni olin 10wee) ja uinnin "tehoryhmää" veti ihan kamala kikkarapäinen ämmä, joka huusi, karjui ja oli jotenkin ilkeä. Olen aina pelännyt vettä vähän, siis pelkään edelleenkin hukkumista... Ja tämä ämmä ei sitä tahtonut tajuta. Olin kovin hento ja vesipelastus oli ihan kamalaa, kun en jaksanut pitää ketään pinnalla, Tuntui että painun itsekin pinnan alle. Opettelin siis luistamaan uinnista. Huomasin joskus pentuna, että kissojen ruumiinlämpö on korkeampi kuin ihmisellä, niinpä mittasin kissan kainalosta kuumeen ja menin näyttämään äitille, että kato mulla on kuumetta. Koko päivän sitte kattelin kotona piirrettyjä... :D Yläasteella ihan puhtasti vaan lintsasin, tai väitin että on menkat. Ysillä vaihtui liikanope ja hänelle vihdoin uskalsin kertoa, että olen todella kehno uimari ja mulla on traumoja ala-asteuinnista. Hän oli tosi ymmärtäväinen ja sanoi, ettei me tehdä siellä muuta kuin uida jokainen ihan oman tahtiin. Menin sitten ysillä kerran koulu-uintiin ja se olikin ihan jees! :)

        Mulla kumminkin liikunnannumero ei oo ikinä ollu 9 alempi. Olen muuten liikunnallinen, mutta uinti oli pitkään kammotus. Yksikään opettaja ei varmaan edes aavistellut, että keksin tekosyitä... Olin muuten niin aktiivinen kaikessa muussa liikunnassa.

        Nyt kuskaan pikkuista poikaani(1,5wee) uimaan noin kerran viikossa. Toivon, että hän oppisi uimaan varhain ja että vedestä ei tulisi kammoa... =) Ja on tää äidillekin terapeuttista! ;)


      • uimarid´ssdf
        MaaSammakko kirjoitti:

        No siis, itse käytin tekosyynä, että mulla on antibioottikuuri päällä(joku keuhkoputken tulehdus tms), koska silloinhan ei suositella liikuntaa, mutta silti voi olla jo koulussa, kun antibiootin ansiosta ei tartu muihin... ;)

        Itse lintsasin lähes koko peruskoulun uintitunnit. Vielä ala-asteen ensimmäisillä luokilla koulu-uinti oli kivaa, mutta opin uimaan melko myöhään(muistakseni olin 10wee) ja uinnin "tehoryhmää" veti ihan kamala kikkarapäinen ämmä, joka huusi, karjui ja oli jotenkin ilkeä. Olen aina pelännyt vettä vähän, siis pelkään edelleenkin hukkumista... Ja tämä ämmä ei sitä tahtonut tajuta. Olin kovin hento ja vesipelastus oli ihan kamalaa, kun en jaksanut pitää ketään pinnalla, Tuntui että painun itsekin pinnan alle. Opettelin siis luistamaan uinnista. Huomasin joskus pentuna, että kissojen ruumiinlämpö on korkeampi kuin ihmisellä, niinpä mittasin kissan kainalosta kuumeen ja menin näyttämään äitille, että kato mulla on kuumetta. Koko päivän sitte kattelin kotona piirrettyjä... :D Yläasteella ihan puhtasti vaan lintsasin, tai väitin että on menkat. Ysillä vaihtui liikanope ja hänelle vihdoin uskalsin kertoa, että olen todella kehno uimari ja mulla on traumoja ala-asteuinnista. Hän oli tosi ymmärtäväinen ja sanoi, ettei me tehdä siellä muuta kuin uida jokainen ihan oman tahtiin. Menin sitten ysillä kerran koulu-uintiin ja se olikin ihan jees! :)

        Mulla kumminkin liikunnannumero ei oo ikinä ollu 9 alempi. Olen muuten liikunnallinen, mutta uinti oli pitkään kammotus. Yksikään opettaja ei varmaan edes aavistellut, että keksin tekosyitä... Olin muuten niin aktiivinen kaikessa muussa liikunnassa.

        Nyt kuskaan pikkuista poikaani(1,5wee) uimaan noin kerran viikossa. Toivon, että hän oppisi uimaan varhain ja että vedestä ei tulisi kammoa... =) Ja on tää äidillekin terapeuttista! ;)

        Olis kiva tietää miksi et halua mennä uimaan? Kukaan ei ole vielä ehdottanut että sanot syyksi menkat...


      • .................
        uimarid´ssdf kirjoitti:

        Olis kiva tietää miksi et halua mennä uimaan? Kukaan ei ole vielä ehdottanut että sanot syyksi menkat...

        Kaikki eivät vaan tykkää uimisesta. Itse kävin nulikkana lähes päivittäin pulikoimassa. Yläasteella pakolliset reissut liikunnasta, lukiossa en kertaakaan, armeijassa pakollinen uintitesti (kiitettävä). Armeijan jälkeen en ole kertaakaan uinut missään. Siitä on nyt n. 10 vuotta kun on viimeksi tullut uitua, eikä kyllä tee mieli mennäkään.


      • 135324
        ................. kirjoitti:

        Kaikki eivät vaan tykkää uimisesta. Itse kävin nulikkana lähes päivittäin pulikoimassa. Yläasteella pakolliset reissut liikunnasta, lukiossa en kertaakaan, armeijassa pakollinen uintitesti (kiitettävä). Armeijan jälkeen en ole kertaakaan uinut missään. Siitä on nyt n. 10 vuotta kun on viimeksi tullut uitua, eikä kyllä tee mieli mennäkään.

        1) kilpauimarina tiedän ettei antibioottikuuri haittaa uimiseen.
        2) meillä esimerkiksi on uintia 3 vk peräkkäin, ja menkat kestävät max 7 päivää, joten 3 vk menkat ei taida mennä läpi. ja on aika läpinäkyvää jos luokan 12 tytöstä 10:llä on menkat... näitäkin on nähty.
        3) jos on huono uimaan, niin mikähän asiaan auttaisi? ei vaan uiminen? ja varsinkin kun on kyse koulu uinnista, jolloin niitä tekniikoita opetellaan ( niinkuin koko peruskoulu ). olisko mitää??
        4) nykyään opettaja antaa suoran nelosen, jos ei ole saanut näyttöä lajista, oli kyse uinnista tai jalkapallosta. ( en tiedä tarkkaa ajankohtaa, mutta näin se on )
        5) jos ei tykkää uinnista niin ok, ei voi mitään, mutta eikö niitä muutamaa uintikertaa vois silti suorittaa että saa edes jonkinlaista kokemusta? siitä ei ole muuta kuin hyötyä. esimerkiksi minä inhoan suunnistusta, koska en pidä metsässä rämpimisestä, mutta suoritan silti 2 h liikkatunnit mukisematta. jos tekee vaan sitä mistä tykkää, nii on varmasti ongelmia monen asian kanssa tulevaisuudessa.


      • 9+1
        135324 kirjoitti:

        1) kilpauimarina tiedän ettei antibioottikuuri haittaa uimiseen.
        2) meillä esimerkiksi on uintia 3 vk peräkkäin, ja menkat kestävät max 7 päivää, joten 3 vk menkat ei taida mennä läpi. ja on aika läpinäkyvää jos luokan 12 tytöstä 10:llä on menkat... näitäkin on nähty.
        3) jos on huono uimaan, niin mikähän asiaan auttaisi? ei vaan uiminen? ja varsinkin kun on kyse koulu uinnista, jolloin niitä tekniikoita opetellaan ( niinkuin koko peruskoulu ). olisko mitää??
        4) nykyään opettaja antaa suoran nelosen, jos ei ole saanut näyttöä lajista, oli kyse uinnista tai jalkapallosta. ( en tiedä tarkkaa ajankohtaa, mutta näin se on )
        5) jos ei tykkää uinnista niin ok, ei voi mitään, mutta eikö niitä muutamaa uintikertaa vois silti suorittaa että saa edes jonkinlaista kokemusta? siitä ei ole muuta kuin hyötyä. esimerkiksi minä inhoan suunnistusta, koska en pidä metsässä rämpimisestä, mutta suoritan silti 2 h liikkatunnit mukisematta. jos tekee vaan sitä mistä tykkää, nii on varmasti ongelmia monen asian kanssa tulevaisuudessa.

        paskat antaa nelosen. en käyny viime vuon kertaakaa uimas ja liikka oli 8 en ole muutenkaa hirveen aktiivinen liikas

        et et


      • Anonyymi
        135324 kirjoitti:

        1) kilpauimarina tiedän ettei antibioottikuuri haittaa uimiseen.
        2) meillä esimerkiksi on uintia 3 vk peräkkäin, ja menkat kestävät max 7 päivää, joten 3 vk menkat ei taida mennä läpi. ja on aika läpinäkyvää jos luokan 12 tytöstä 10:llä on menkat... näitäkin on nähty.
        3) jos on huono uimaan, niin mikähän asiaan auttaisi? ei vaan uiminen? ja varsinkin kun on kyse koulu uinnista, jolloin niitä tekniikoita opetellaan ( niinkuin koko peruskoulu ). olisko mitää??
        4) nykyään opettaja antaa suoran nelosen, jos ei ole saanut näyttöä lajista, oli kyse uinnista tai jalkapallosta. ( en tiedä tarkkaa ajankohtaa, mutta näin se on )
        5) jos ei tykkää uinnista niin ok, ei voi mitään, mutta eikö niitä muutamaa uintikertaa vois silti suorittaa että saa edes jonkinlaista kokemusta? siitä ei ole muuta kuin hyötyä. esimerkiksi minä inhoan suunnistusta, koska en pidä metsässä rämpimisestä, mutta suoritan silti 2 h liikkatunnit mukisematta. jos tekee vaan sitä mistä tykkää, nii on varmasti ongelmia monen asian kanssa tulevaisuudessa.

        Mitä höpötät, ”menkat kestävät max 7pv” SE EI OO TOTTA! mulla monesti on kestänyt jopa 24pv.. se yleinen on 4-7pv mut se voi olla enemmänki😂


    • Anonyymi

      Läski

      • Anonyymi

        Läski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läski

        Läski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läski

        Läski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läski

        Läski


    • Anonyymi

      Sano totuus, ei kehtaa peseytyä kun on niin pieni

    • Anonyymi

      vaikka oiski ni aika homoo tuijjotella muitten kyrpiö siellä

      • Anonyymi

        Jep


    • Anonyymi

      Ei tarvitse tekosyytä. Rehellisesti sanot että pieni muna

    • Anonyymi

      miten lintsata koulu uinti kun käsi on täynnä viiltoja (poika)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe