Jumalan käskemänä on tehty lukemattomia hirmutekoja maailman sivu. Ei periaatteessa liene epäilystä siitä, etteikö lähimmäisiään vastaan hyökkäilevä kiihkohihhuli oikeasti uskoisi toimivansa Jumalan käskystä. Vähänkin tervettä järkeä käyttämällä sen sijaan herää kysymys, onko edes keskustelupalstalla raivoava lahkolainen sittenkään saanut innoituksensa Jumalalta.
Jumalan nimissä homoutta sanotaan iljetykseksi. Jeesuksen nimessä ajetaan ihmisistä pahoja henkiä pois. Jumala käskee käännyttämään ihmisiä uskonnon uhreiksi. Profeetat saavat tietoa toisten ihmisten yksityisasioista Jumalalta. Tälläkin palstalla uskovaiset ovat tietävinään toisista kirjoittelijoista vaikka minkälaisia asioita sekä menneisyydestä että nykyisyydestä. Jumalako se niitäkin kertoilee?
Millä tavoin Jumala uskovaiselle käytännössä puhuu? Kuuluuko Jumalan tai Jeesuksen puhe äänenä? Niin saattaa joidenkin kohdalla ollakin mutta usein Jumalan mielipiteet asioihin haetaan Raamatusta ottamatta lainkaan huomioon sitä tosiseikkaa, että vuosituhansia vanhaa ihmisten kirjoittamaa opusta lukiessa Jumalan sana tosiasiassa muodostuu omassa päässä. Omille mielipiteille haetaan ainoastaan vahvistusta Raamatun kirjoituksista. Ja sekavasta ja ristiriitaisesta paimentolaiskansan eepoksesta sitä tukea sitten löytyy. Tai on ainakin löytyvinään: onhan lukijalla tunne, että Pyhä Henki, siis itse Jumala, on kaiken aikaa pään sisällä ohjaamassa lukemista. Hui!
Miten Jumala teille puhuu?
6
268
Vastaukset
- Nasse.
miten lahkolainen erottaa noiden toiminnan jumalansa toiminnasta?
- Markku Tampio
monella tavalla..
Raamatun sanan kautta, unessa ja valveilla näkyjen sekä ilmestysten kautta, seurakunnissa profetian sanoman välityksellä joko henk.koht. jollekin yksilölle tai koko srk:lle.. on Pyhän Hengen sinetti, jonka kautta uskova saa vahvistuksen siitä, että sanoma on todellakin Jumalalta eikä muista lähteistä. Kun sanoma on yhtä Raamatun sanan kanssa, niin lähde on todennäköisesti Jumala eikä esim. omat sielulliset intohimot.
Allahin sinetti. Minä tiedän taas Sauntatontun tahdon, koska minulla on sydämessäni Löylyn Hengen sinetti. Voi pyhä yksinkertaisuus.
Työmies2 kirjoitti:
Allahin sinetti. Minä tiedän taas Sauntatontun tahdon, koska minulla on sydämessäni Löylyn Hengen sinetti. Voi pyhä yksinkertaisuus.
onkin lasten kaltaisten, joten nämä jutut eivät voi olla liian monimutkaisia. :)
purje kirjoitti:
onkin lasten kaltaisten, joten nämä jutut eivät voi olla liian monimutkaisia. :)
Siellä se tonttu kiukaan takana lymyää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2057054
- 594652
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s404353- 733292
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161955Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271716- 171680
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401583- 341469
- 1431247