Löytyykö mistään netistä ohjetta mielellään kuvien kanssa, miten tuollainen harjoituskilpapyörän tubeless-kumi vaihdetaan oikea oppisesti. Tai sit joku voi myös ihan vaan kertoa.. Pitäs tuo homma opetella.
Ja toinen juttu - mistä noita tubeless kumeja (siis renkaita) voi tilata netistä, kun näissä paikallisissa liikkeeissä ei tuollaisia renkaita ole..
Tubeless renkaan vaihto-ohje?
8
3357
Vastaukset
- tuubit
vaikka chebici.fi tai velosportista. Asennus: levitä liimaa tuubista vanteelle (käsiin muovipussi)anna kuivua puoli päivää, levitä uusi kerros vähän ohuemmin, anna kuivahtaa 15 min ja aloita laittamaan tuubi venttiilin kohdalta. Laita ensin tuubiin hieman ilmaa. Aloitat venytttämällä kumia venttiilin molemmin puolin alaspäin. Kun olet saanut tuubin kokonaan päälle, laita siihen vielä lisää ilmaa ja kohdista tuubi keskelle vannetta. Tämän jälkeen täydet paineet ja annat kuivua lämpimässä vähintään vuorokauden.
- Cyklooppi
Hyvät ohjeet, enköhän noilla alkuun pääse.. kiitti sulle!
- Rane
Kyllä minä olen vaihtanut ihan vaan levittämällä liimaa uuden tuubin tartuntapinnalle ja sitten vain vanteelle, paineet sisään ja menoksi. Ja hyvin ovat pysyneet.
Ei tuolla tien päällä ole juuri aikaa odotella liiman kuivumista. Ja vanteessa on aina jonkin verran vanhoja liimoja parantamassa tarttumista.
En siis kyseenalaista tuota vuorokauden kuivattelua, hyvin tehty on aina hyvin tehty, yleensä siihen ei vain ole aikaa. - tien päällä
Rane kirjoitti:
Kyllä minä olen vaihtanut ihan vaan levittämällä liimaa uuden tuubin tartuntapinnalle ja sitten vain vanteelle, paineet sisään ja menoksi. Ja hyvin ovat pysyneet.
Ei tuolla tien päällä ole juuri aikaa odotella liiman kuivumista. Ja vanteessa on aina jonkin verran vanhoja liimoja parantamassa tarttumista.
En siis kyseenalaista tuota vuorokauden kuivattelua, hyvin tehty on aina hyvin tehty, yleensä siihen ei vain ole aikaa.onkin eri juttu. Siellä ei aleta levittelemään liimoja, vaan varakumina käytetään käytettyä tuubia, jossa on yleensä valmiiksi hieman liimaa ja kumes on notkistunut jo valmiiksi muottiinsa. Tuubilla on se paha puoli, että tien päällä vaihdettuna saattaa tulla ongelmia , koska aivan tuoretta liimaa ei vanteessa tai kumissa tarpeeksi, sillä sadekelillä esim. vesi pääsee kumeksen ja vanteen väliin ja tuubi alkaa hyvässä lykyssä liikkumaan ja työntää venttiilin vinoon tehden samalla patin kulutuspintaan, jolloin joutuu korjaamaan kesken lenkin tuubin asennon uudestaan.
- Rane
tien päällä kirjoitti:
onkin eri juttu. Siellä ei aleta levittelemään liimoja, vaan varakumina käytetään käytettyä tuubia, jossa on yleensä valmiiksi hieman liimaa ja kumes on notkistunut jo valmiiksi muottiinsa. Tuubilla on se paha puoli, että tien päällä vaihdettuna saattaa tulla ongelmia , koska aivan tuoretta liimaa ei vanteessa tai kumissa tarpeeksi, sillä sadekelillä esim. vesi pääsee kumeksen ja vanteen väliin ja tuubi alkaa hyvässä lykyssä liikkumaan ja työntää venttiilin vinoon tehden samalla patin kulutuspintaan, jolloin joutuu korjaamaan kesken lenkin tuubin asennon uudestaan.
Ihan faktaa kommenttia tuubeista.
Sitä en kylläkään ymmärrä miksi joku haluaisi fillariinsa sellaiset. Sisäkumillisten vierintävastukset (parempi profiili) taitavat olla nykyään parempia kun tuubeilla.
Itselläni oli joskus 80-luvulla tuubit ja eron sisärenkaalliseen (muutama kymmenesosa/kierros) huomasi oikeastaan vain velolla. Näppärämpihän se toki oli tien päällä vaihtaa kun ei tarvinnut puljata sisärenkaan kanssa.
- korjuumies
en kyllä opasta ennen kuin menet läheiseen pyöräliikkeeseen ja pyydät henkilökuntaa tilaamaan sinulle renkaat,yritätkö säästää 2€ tilaamalla renkaasi netistä,liikkeestä saat hyvän takuu palvelun ilmaiseksi mitä netistä et saa....
- vanha muistelee
En rupea tässä ohjeita antamaan, kun kerran on niistä renkaista päässyt eroon. Kehitys kehittyy ja nykyisin ei taida enää kunnon tuubirenkaita saada mistään, ainakaan kohtuuhinnalla. Erikoiskilpapyörissä ja aika-ajossa voin niiden käytön jotenkin ymmärtää, mutta muuten en.
No pari vinkkiä voin antaa: uudet tuubirenkaat voivat olla hyvinkin tiukkoja laitettavia ja voivat asennettaessa asentua epätasaisesti. Eli, jos niitä joutuu venyttämään, niin venttiilin puolelta kumi jää paksummaksi kuin se toinen puoli. Sitten pyörä on kuin kengurun selässä olisi. Vinkki: uusi kumi venymään sileän, liimattoman vanteen päälle ilman liimaa. Siinä se voi olla vaikka vuoden ja sitten kun sen asentaa, on se sopivan kokoinen ja pyöreä.- epätasainen
istuvuus koskee vain ns. harjoitustuubeja = halpoja paskoja. Vittoria CX istuu kuin tauti ja asettuu " itsekseen " paikalleen !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t744528- 332551
- 402394
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401732- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511407
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231277Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155