Tunturi hybrideistä/trekkingeistä kokemuksia?

Hyb26

Olen suunnittelemassa polkupyörän ostoa ja ostoni kallistuu joko Tunturi hybridimallin X220:n tai trekking T110:n. Tarkoitukseni on ajaa pyörällä sekä maantiellä että hiekkateillä pitkiä matkoja( parikymmentä kilometriä kertansa). Nyt haluaisin tietää teidän kokemuksianne kyseisistä pyörämerkeistä; Miten ovat toimineet, pystyykö ajamaan pitkää matkaa ilman peban puutumista...jne

10

6806

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sissi

Samojen pyörien välillä olen itsekin tekemässä valintaa. x220 miellyttäisi muuten enemmän, mutta siinä ei ole vakiona lukkoa ja tavartelinettä, jotka ehdottamasti tarvitsen. Eli ne saa lisätä hintaan. Hieman myös arveluttaa joustot tangossa ja satulassa. Kokemuksia ja kommentteja haluaisin minäkin näiden pyörien omistajilta ja muiltakin tietäjiltä.

• Acera vaihteisto
        - toimii periaatteessa, mutta...
        - jos vaihteet ovat Aceraa, niin mitä ovat mm laakerit?

Suora tanko
        - vain yksi ote
        - vähintään nousukahvat lisättävä.
        - mielummin pyörä, jossa on "kilpatanko".

Paino
        - toisella 14 ja toisella 16 kg, painoa on riittävästi :-)

Varustelu
        - Molemmista puuttuu esitteen mukaan:
        -- etuvalo
        -- takavalo
        -- pullotelineet ja pullot
        -- lukkopolkimet
        -- kengät
        -- riimu
        - lisäksi hybridistä tavarateline (jos tarvitsee)
        - em asiat tarjouspyyntöön, niin saat oikean hinnan

• mistähän
        KPy kirjoitti:

Acera vaihteisto
        - toimii periaatteessa, mutta...
        - jos vaihteet ovat Aceraa, niin mitä ovat mm laakerit?

Suora tanko
        - vain yksi ote
        - vähintään nousukahvat lisättävä.
        - mielummin pyörä, jossa on "kilpatanko".

Paino
        - toisella 14 ja toisella 16 kg, painoa on riittävästi :-)

Varustelu
        - Molemmista puuttuu esitteen mukaan:
        -- etuvalo
        -- takavalo
        -- pullotelineet ja pullot
        -- lukkopolkimet
        -- kengät
        -- riimu
        - lisäksi hybridistä tavarateline (jos tarvitsee)
        - em asiat tarjouspyyntöön, niin saat oikean hinnan

Kyllä lukkopolkimet ja riimu on yleensä hankittava ihan itse ja kengät varsinkin, eipä taida moista pakettia ollakkaan valmiina.
        Pyörän painokin on suhteellinen asia, jos pyöräilijä ei ole pienikokoinen ammattilaispyöräilijä (160 cm ja 50 kg?) eli painoa usein riittävästi, niin on ihan sama painaako pyörä pari kiloa enemmän, oikein vanhaa naurattaa, kun pyöräkauppiaat myy kovaan hintaan lukkopolkimia mitkä ovat muutaman gramman kevyempiä kuin ne edukkaat.

• Rane
        mistähän kirjoitti:

Kyllä lukkopolkimet ja riimu on yleensä hankittava ihan itse ja kengät varsinkin, eipä taida moista pakettia ollakkaan valmiina.
        Pyörän painokin on suhteellinen asia, jos pyöräilijä ei ole pienikokoinen ammattilaispyöräilijä (160 cm ja 50 kg?) eli painoa usein riittävästi, niin on ihan sama painaako pyörä pari kiloa enemmän, oikein vanhaa naurattaa, kun pyöräkauppiaat myy kovaan hintaan lukkopolkimia mitkä ovat muutaman gramman kevyempiä kuin ne edukkaat.

Tuossa painoasiassa olen samaa mieltä kanssasi.
        Mitä hiton järkeä on hankkia esim. muutamaa grammaa kevyemmät polkimet kun ne suurimmat "grammat" istuvat satulan päällä...

Eka fillarini oli joku englesmanni Thomson...muistaakseni. Ja se taisi painaa lähes 30kg. Itse painoin silloin jotakuinkin 60kg.
        Hyvin se kulki silti ja tuli "jerkkua" reisiin :)

• mistähän kirjoitti:

Ajattelín lähinnä tuota listaa kirjoittaessani oikeaa budjetointiperustetta ostokselle. Lisäksi nuo mainitut perustarvikkeet,jotka kuitenkin tytyy ostaa, saa usein halvemmalla pyörän oston yhteydessä. Tarvikkeisiin täytyy kuitenkin varata ainakin 150€, jos ei omista kenkiä aikaisemmin.

• Rane
        Rane kirjoitti:

Tuossa painoasiassa olen samaa mieltä kanssasi.
        Mitä hiton järkeä on hankkia esim. muutamaa grammaa kevyemmät polkimet kun ne suurimmat "grammat" istuvat satulan päällä...

Eka fillarini oli joku englesmanni Thomson...muistaakseni. Ja se taisi painaa lähes 30kg. Itse painoin silloin jotakuinkin 60kg.
        Hyvin se kulki silti ja tuli "jerkkua" reisiin :)

Se eka oli Huchkinson...

• tarjouksen...
      • edelliseen...

itselläni Tunturi H 300 8 vuotta ja n. 35000km, vaihdettu ketju ja takarattaat, lisäksi tietysti renkaita, nykyiset renkaat Schwalbe Marathon plus edessä ja takana.

• pYÖRÄILIJÄ.

eLI 40KM/PV EI kANNATA MIETTIÄ SEN KUIN OSTAT. Sit kannattaa miettiä ku pyörällä on hintaa 4000€--> koska halvemmalla tuskin kunnon pyörää saa?

• Hyb26

Alueeni urheiluliikkeisiin tein tarjouskilpailun ja tällä hetkellä tiedossa on se paikka josta x220 saa edullisemmin. Aika kiinnostavaa että samalla pyörällä samoin varustein oli halvimman ja kalleimman paikan mukaan yli 60€ hintaeroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4598
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4426
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3769
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3652
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2997
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2814
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2721
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2153
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1768
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      122
      1346
    Aihe