Mitäs teidän muskareissa lauletaan??

lauluäiti

Mitä teidän muskareissa lauletaan? Minkä ikäiset lapset ovat? Vaihtuuko laulut usein?

6

960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eevamaija

      minkä ikäisiä lapsesi ovat?

    • vientsu

      En ollut muskarissa olin päiväkodissa pienenä me laulettiin ihan tavallisia lastenlauluja mm.Jänis istui maassa, piiri pieni pyörii,erillaisia muita eläinlauluja voisin antaa vinkin mistä voisit käydä katsomassa lastenlauluja siinä nuoremmat ovat muskari-ikäisiä 2v ylöspäin osoite www.sympaali.com/anni tannit siinä on vinkkini toivottavasti olis jotakin apua

    • vaihtelevat

      tietysti jonkin verran vetäjän mukaan.
      Toinen suosii pääosin perinteisiä lauluja kun taas toinen ottaa aina uusia, vieraampia lauluja.
      Osalle on tärkeää että jokatunnilla opitaan jotain uutta, toiselle taas kertaus on oppimisen äiti.
      Esim. musiikkiopistossa on ollut tapana vaihtaa lauluja usein. Siinä on tietysti se hyvä puoli, ettei taatusti tule kahta samanlaista tuntia. Toisaalta aina ei ehdi omaksua uutta laulua (varsinkaan vierasta), ellei sitä kerrata riittävästi. Pelastuksena siinä on opelta saatavat laulujen sanat ja viite kirjaan, josta nuotit löytyvät tarvittaessa.
      Joissain muskareissa laulut saattavat olla pitkälti jopa samoja eri ikäryhmien kanssa. Kaikenkaikkiaan olisi tärkeää, että pienimmille lauluissa olisi vain pieni sävelkulku (2-3 askelta) ja vähän sanoja. Myöhemmin pikkuhiljaa laulut vaikeutuisivat kun muutenkin lapsi on kehittynyt puheeltaan ja sävelkorvaltaan.
      -Monet opet asettavat opetusrunkonsa myös vuodenaikojen ja juhlien mukaan.
      Minkäikäisiä sinun lapsesi ovat? Missäpäin asut; etsitkö vielä muskaria vai oletko jo sellaisessa?
      Jokatapauksessa muskari on erinomainen harrastus ja se antaa vakaan pohjan myöhemmille musiikkiharrastuksille.
      Musiikin iloa teille!

    • lauluäiti

      Ollaan käyty vain työväenopiston järjestämässä muskarissa, ja paljon on samoja lauluja. Kaipaisin jotain uutta lapsilleni, enkä samoja vanhoja joita olen laulanut jo kotonakin heille. Onko mitään vinkkiä?

      • kuitenkin

        jatkaa muskariharrastusta, suosittelen ehdottomasti hakeutumaan paikalliseen Musiikkiopistoon tms., jos vaan mahdollista. Siellä on ammattitaitoisimmat opettajat ja taatusti osaavat hommansa. Valitettavan usein noissa työväenopistoissa tai yksityisissä on joukossa vähemmän päteviä opeja.
        5-vuotiaalle on mahdollista saada jo kantelekin tai nokkahuilu mukaan!
        6-vuotiaalle saattaisi jo tulla kellopeli tai soitinvalmennus, riippuu vähän paikasta.
        Kysele ihmeessä! Onnea matkaan!


      • eevamaija

        käy katsomassa www.sympaali.com/annitannit laulajat ovat 2v ylöspäin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe