Naisia kuvailevat adjektiivit..

kyselen

Tästäkin on joskus ollut keskustelua täällä, mutta en haulla löytänyt.. Siis mitä eroja on adjektiiveilla söpö, ihana, kaunis, seksikäs, upea jne. kun kuvailette naista?

14

7344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GreenMamba

Ainakaan yli 3-kymppinen nainen ei voi olla söpö. Söpöys liittyy nuoruuteen.

Kauneuden taas voi päätellä naamavärkistä, kun taas seksikkyydessä katsotaan vartalon muotoja, tissejä, persettä jne.

• Petomies

Söpö on suloinen. Sellainen hellyyttävän pupun näköinen.
      Ihana taas kuvaa luonnetta.
      Kaunis on vaikkapa kuvauksellisen näköinen. Silmää miellyttävä. Ehkäpä hyvin laiteltu ja kauniit kasvonpiirteet.
      Seksikäs huokuu sellaista narttumaisuutta.
      Myös pukeutuminen tuo sitä seksikkyyttä esiin.
      Upea on sellainen charmantti ja hyvin pukeutunut.

• Tyttis79

seksikkyys ehkä enemmän sensuellisuutta? Ainaki mun mielestä on (tää kyssä oli kyl miehille). Eiks seksuaalisuus oo jotain enemmän ja vaikka vähä fiinimpääki kuin narttumaisuutta?

• Petomies
        Tyttis79 kirjoitti:

seksikkyys ehkä enemmän sensuellisuutta? Ainaki mun mielestä on (tää kyssä oli kyl miehille). Eiks seksuaalisuus oo jotain enemmän ja vaikka vähä fiinimpääki kuin narttumaisuutta?

Seksuaalisuus onkin vähän eri juttu.
        Seksikkyyttä voi löytää ihan mistä tahansa. Tuo narttumaisuus oli vähän huono sana.
        Ehkä se seksikkyys on kuitenkin enemmän juuri sitä miten sen tuo esille. Harvemmin kukaan on seksikkäimmillään esim. ilman vaatteita.

• alkup.

Unohtui tuosta yksi, eli millainen on sitten hyvännäköinen?
      Ja voiko nainen olla yhtäaikaa esim. söpö ja seksikäs?

• Ykskyt

Voi olla söpö ja seksikäs. Usein söpöt onkin seksikkäämpiä.
        Hyvännäköinen on sekoitus kauneutta ja söpöyttä.

• Runko on kuin närkön kärryssä ja tuntee ihmiseksi muustakin kuin jalanjäljistä!

• sdasdad

kaunis= klassisen kaunis, missityyppiä. Ei herätä minkäänlaisia viboja kun tietää ettei ole mitään nahdollisuuksia.

nätti= persoonalliset kasvonpiirteet, viehättävä monella tasolla hymy ym. tätä voi jo yrittää.

• "Pikku söpöliini"

Vähän aiheen vierestä, mutta kuitenkin.
      Oma mies kehuu sellaisilla adjektiiveilla, jotka eivät yhtään kuvaa minua! Hänelle olen aina söpöliini, suloinen, pikkuinen, tytsy. Oikeasti olen pitkä, hoikka, erikoisen näköinen aikuinen nainen. En yhtään tyttömäinen tai lapsenkasvoinen, kaikkea muuta. Jos muut miehet (joskus harvoin) kehuvat, saan kuulla olevani kaunis, upea, tyylikäs, eroottinen jne. Kukaan ei ole koskaan sanonut söpöksi tai suloiseksi tms.. Tiiän, että kuulostaa typerältä ja itsekeskeiseltä, mutta ärsyttää, kun mies haluaa nähdä minut jonain pikkupikku söpöliininä. Se jopa loukkaa, ei ainakaan kohota naisellista itsetuntoani. Ehkä noiden tytöttelyjen ja lässyttelyjen tarkoituksena onkin saada minut tuntemaan itseni vähän hölmöksi ja pieneksi.

• Miia v

tuntuu omituiselta kuulla että olen pieni/pikkuinen/suloinen tms.
        Vaikka oikeasti olen todella pitkä ja aivan normaalipainoinen.
        Mutta tottakai on kiva että kehutaan..:)

• kynsikäs

mua "kissi-mirriksi"
      Mitäköhän se mahtaa tarkoittaa.

• MMies

Söpö ja ihana (käyttääkö joku mies muka moista kuvasuat naisesta- mistään ylipäätään?) ovat enemmän positiivisia ilmauksia. Kaunis, seksikäs jne taas enemmän neutraaleja. Veikkaisin.

• kuvailleeni koskaan...

Arvioni naisesta pidän omana tietonani...

• -k32v-

söpö = pussattava
      ihana = siis _todella_ pussattava ;D ;D
      kaunis = huh huh.. aiheuttaa vähintää katkokävelyy
      seksikäs = vähintään viikon unettomuus
      upea = ei mitää tsänssejä

siis eihä noilla adjektiiveilla olis käytännössä mitää tekoo keskenää ;D ;D hähä muuta ku et niillä vois yrittää kuvailla näkemäänsä/tapaamaansa naista :)

paitsi et äijät ei kyllä tollasii adjektiivei välttämättä käytä. paitsi jos alkaa jotai liirumlaarumii suoltaa naiselle ;D ;D hähä

tollaset tuli kuiten noista mielikuviks.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6494
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3883
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3280
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1033
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      910
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe