Kerro palkkasi, ikäsi, mitä teet ja missä asut ?
Itse olen 27 vuotias ja työskentelen pääkaupunkiseudulla erään päivälehden taloustoimituksessa vakituisena avustajana.
Bruttopalkkani on 1624 EUR /kk mahdolliset vuosittaiset bonukset. Mielestäni palkkani on hyvää keskitasoa.
Hauskaa kevättä kaikille vastaajille !
SUURI palkka GALLUP!!!
216
89767
Vastaukset
- Lepinkäinen
Jäin -95 työttömäksi VR.ltä, olin junanlämmittäjä. Sanotaan että työttömät ovat laiskoja ja omasta syystään työttömänä. Minä en ainakaan ollut laiska työttömänä. Kävin joka ikinen päivä kyselemässä töitä ja koulutuspaikkoja työkkärissä ja kävelimpä aika monena päivänä suoraan moniin firmoihinkin. Tämän lisäksi keräilin pulloja joka viikonloppu nuorison suosimilla paikoilla. Tästä tulikin aika kivat lisätienestit peruspäivärahoihin. Tämän kaiken lisäksi jumppailin ja hölkkäsin melkein joka päivä kunnes pääsin opiskelemaan oppisopimuksella datanomiksi. Sitten elämä muuttui sen verran stressaavaksi etten enää jaksanut hölkkäillä, sillä olin aika kovilla opintojen takia. Mutta kannatti. Nyt olen kivoissa töissä ihan kivalla palkalla. Saan 1500€/kk ilmaisen kuukausikortin yleisiin kulkuvälineisiin. Ihan kivasti taitoihini ja koulutustasoon nähden. Työskentelen julkishallinnon puolella. Paikka on sama missä olin oppisopimuksella harjoittelemassa. Kohdallani kyse oli sattumasta, sillä kerran olin muuten vaan kyselemässä töitä ...kaupungilta, kun palveluesimies vaan kertoi tällaisesta mahdollisuudesta. Otin itseäni niskasta ja käppäilin lähimpään työkkäriin ja täyttelin kaikki laput mukavan naisihmisen opastuksella ja siitä se lähti. Neljä päivää työpaikalla ja 1 pvä koulun penkillä. Rankkaa aikaa mutta selvisin siitä. Nyt aikaa on jo vierähtänyt ja olen oppinut aika paljon kaikkea alalta. Rokulissa en juuri ole ollut koko aikana.
Kaljoittelemaan en sortunut työttömänä ollessani muutamaa jaksoa lukuunottamatta. Silloin inhosin itseäni ja piiskasin itseäni useammin hölkkäämään. Kun hölköttelee kovasti, niin se pitää ajatukset pulloon tarttumisesta kaukana.
Stemppiä kaikille oppisopimusdatanomi kollegoille ja hyvää kevättä kaikille muillekin. - Hannu
Päiviä,
ammatti : remonttimies
ikä: 35
kunta: vantaa
tulot: riippuu keikoista ja siitä paljonko tehdään pimeenä. mutta keskiarvona voisi pitää n. 3500 € /kk- Poro Peukalo
Mihin hintaan (karkea arvio riittää) saisi pimeänä tehdyn parketin asennuksen? Nelöitä 92,5 ja huoneistossa asutaan, eli kaluja joutuu siirtelemään paikasta toiseen jotta saa lattiapintaa vapaaksi.
Itse pystyn iltaisin valmistelemään mestoja sen verran kuin se poropeukalolta on mahdollista ja siirtelemään niitä huonekaluja, mikäli siitä on apua.
Onko tarvikkeet halvempi ostaa sinun kauttasi vai suoraan K-raudasta? En saa mitään alennuksia mistään rautakaupasta. Montako päivää tuossa apaut menisi? Nykyinen lattia on osittain parketti (jonka voin vaikka itse purkaa alta pois) ja loput muovimattoa joka taas olisi tarkoitus jättää alle. Ovia ei kaiketi tarvitse mataloittaa. - repe
eli palkka bruttona n.4000 eskoo kuussa hikoilematta ilman ylitöitä ei valittamista. peperitehtaalla prosessin valvontaa ilmastoidussa valvomossa.
- paperihomo
repe kirjoitti:
eli palkka bruttona n.4000 eskoo kuussa hikoilematta ilman ylitöitä ei valittamista. peperitehtaalla prosessin valvontaa ilmastoidussa valvomossa.
sanoa että teet ihan vitun pelleä kolmivuorotyötä jonka lisäksi tulee saatanasti viikonloppu gineksiä. ei siis oo paljon hurraamista, läski, onneksi on sentään ilmastointi, vaikka haiseehan siellä muutenkin paskalle... ota lisää donitseja.
- vähän asiallisempaa käytöstä
paperihomo kirjoitti:
sanoa että teet ihan vitun pelleä kolmivuorotyötä jonka lisäksi tulee saatanasti viikonloppu gineksiä. ei siis oo paljon hurraamista, läski, onneksi on sentään ilmastointi, vaikka haiseehan siellä muutenkin paskalle... ota lisää donitseja.
nim.UNOHDIT! voi jestas mitä käytöstä sulta nim,unohdit, itse ilmeiseti luulet olevasi joku hienohelma ballerina, joka oudoksuu sanaa, tehdas.kaikki työ on tärkeää mitä me teemme oli se sitten vaikka ed, paperityöläinen, kasva nyt aikuiseksi!! aikamoista kielenkäyttöä.
- Natu
paperihomo kirjoitti:
Mitä vikaa kolmivuorotyössä? neljä aamua, vapaa, neljä iltaa, vapaa, neljä yötä, kuusi vapaata. Ehtii viettään vähän vapaa-aikaakin muuallakin kun ruokakaupan jonossa tai hiekkalaatikolla.
- Todellinen paperimies
repe kirjoitti:
En tiedä missä olet kuvitellut olevasi, mutta jutustasi voin päätellä, että et ole paperikonetta nähnytkään!
Kerroppas kuinka paperit laitetaan päälle valvomossa istuen muu koneen käynnin tarkkailu???? Todellisuudessa joutuisit työskentelemään kosteassa ja helpostikkin 40-60c lämpötiloissa toisinaan!
Palkka suunilleen on noin, muu ei! - paperiTYÖLÄINEN
paperihomo kirjoitti:
Kivaa olla paperiTYÖLÄINEN. Asun OMAKOTITALOSSA Saimaan rannalla, on ihan mukavaa. Ja matkaa on senverran töihin että työt ei haise kotona. Niin ja työmatkat tulee tehtyä uudenkarhella paremman luokan autolla. Ihan mukavaa tämä elämä. Asutko itse jakomäessä yksiössä?
- Putte
Todellinen paperimies kirjoitti:
En tiedä missä olet kuvitellut olevasi, mutta jutustasi voin päätellä, että et ole paperikonetta nähnytkään!
Kerroppas kuinka paperit laitetaan päälle valvomossa istuen muu koneen käynnin tarkkailu???? Todellisuudessa joutuisit työskentelemään kosteassa ja helpostikkin 40-60c lämpötiloissa toisinaan!
Palkka suunilleen on noin, muu ei!Teillähän on johtajatason palkat. Vielä SAK viitsii aina rutista, on sekin sitten täyttä pelleilyä!
- opiskelija
paperiTYÖLÄINEN kirjoitti:
Kivaa olla paperiTYÖLÄINEN. Asun OMAKOTITALOSSA Saimaan rannalla, on ihan mukavaa. Ja matkaa on senverran töihin että työt ei haise kotona. Niin ja työmatkat tulee tehtyä uudenkarhella paremman luokan autolla. Ihan mukavaa tämä elämä. Asutko itse jakomäessä yksiössä?
joo tuosta prosessinhallinnan työstä, olen kaksi kesää ollut sellutehtaalla töissä käyttö- ja kunnossapitotehtävissä ja en usko että toista tylsempää työtä on kuin istua valvomossa päivät ja yöt pitkät tekemättä mitään! siis se oli kuin taivas kun joku kone levisi ja pääsi sitä rassaamaan, oli jotain älykästä tekemistä, mutta prosessin hallinta ja valvonta homma ei ole minulle tehty! ihan sama minkälainen palkka, jos töissä vaan lihoo ja tulee makuuhaavoja ja kuolee tylsyyteen, miellummin tekee mielenkiintoista ja haasteellista työtä vähän pienemmällä palkalla.
- Putkari
Päiviä,
tienaan tällä hetkellä 2100€/kk ja työskentelen pääkaupunkiseudulla putkimiehenä. Urakat tietenkin aina erikseen. Olen 34v. Kevättä!- Joutilas
tienaa mitään, mutta omaisuutta on 1.8 milj €..ha haa....
- satunnainen sättääjä
39v suunnittelupäällikkö Tampereen läheltä, tienaan 3900 €/kk brutto.
- minna
30v.
n. 1730e brutto, siis peruspalkka/kk
lisät nyt ei häävit oo... - nikke
Olen julkisella sektorilla atk-suunnittelijana kolmatta vuotta ja tienaan 2600€/kk. Viihdyn hyvin.
- harakka
mikrotukihenkilö, turku , 22 vuotta.
1479 eukkia /kk- Tuoppi
n. 1600- 2500 €/kk
riippuu vähän myynnistä! - Teuvo
atk-tuki, 27v, n. 2700 e
- petsi
Teuvo kirjoitti:
atk-tuki, 27v, n. 2700 e
29-v atk-tuki isossa talossa 2200€/kk. Ei paljon naurata. Mennäänkö lakkoon kaikki yhdessä ja lamaannutetaan koko Suomi.
- Pena
petsi kirjoitti:
29-v atk-tuki isossa talossa 2200€/kk. Ei paljon naurata. Mennäänkö lakkoon kaikki yhdessä ja lamaannutetaan koko Suomi.
Ei siihen koneen buuttamiseen tarvita mikrotukihenkilöä !
- Tuki ja turva
petsi kirjoitti:
Teollisuudessa (Vaasa) ATK ylläpitotehtävissä 3000€/kk
- niin
Tuki ja turva kirjoitti:
Teollisuudessa (Vaasa) ATK ylläpitotehtävissä 3000€/kk
Porissa 1700 €/kk ja siitä verot pois. vakkaripaikka, mutta työnantajana kaupunki...
- Kunnan mikrotuki
niin kirjoitti:
Porissa 1700 €/kk ja siitä verot pois. vakkaripaikka, mutta työnantajana kaupunki...
Tuosta pois verot ja päälle kilometrit, sekä joku arvohan tuolla laajakaistallakin on
- ATK-tuki 7
Kunnan mikrotuki kirjoitti:
Tuosta pois verot ja päälle kilometrit, sekä joku arvohan tuolla laajakaistallakin on
Mies, 31, Turku,
- Järjestelmäasiantuntija
Teuvo kirjoitti:
atk-tuki, 27v, n. 2700 e
Ikä 27, Itä-Suomi, Järjestelmien ylläpito (verkko, palvelimet, työasemat oheislaitteineen) n. 2700 €/kk tulosbonukset n. 2500€/v.
- orja
mielenkiintoista ja avartavaa eli kaupankassa keski-suomesta. ikää kolkyt ja risat
n. 1250 euroa kuussa. rahat riittää kun asuminen ei maksa mitään.- tiina
paskempi liksa mulla on kuin sulla, arvoisa kaupan kassa. En tiedä mikä oot koulutukselta, mutta oma ktm-tutkinto menee tässä vähän hukkaan. Vaan kun ei muutakaan työtä ole löytynyt.
Niin, siis ikää 28, palkka n.1200e - Etelä/Keski-Suomi
tiina kirjoitti:
paskempi liksa mulla on kuin sulla, arvoisa kaupan kassa. En tiedä mikä oot koulutukselta, mutta oma ktm-tutkinto menee tässä vähän hukkaan. Vaan kun ei muutakaan työtä ole löytynyt.
Niin, siis ikää 28, palkka n.1200eei ole nyt ekonomeilla kysyntää.
-ekonomi, 24v (mies).
-työtön - Pallo
Etelä/Keski-Suomi kirjoitti:
ei ole nyt ekonomeilla kysyntää.
-ekonomi, 24v (mies).
-työtönSama tilanne, paitsi 10 vuotta ikää enemmän. Jatka hakua kuitenkin!
- sekasikiö
27-vuotias Etelä-Suomessa isossa kaupungissa. Yhdestä työpaikasta nostan kuukausipalkkaa 1800€. Tähän työhön liittyen olen projektityöntekijä ja kouluttaja. Sen lisäksi teen selvitystyötä freelancerina isolle järjestölle ja tästä saan urakkapalkan eli kahden kuukauden työstä 4400€, joka tosin sisältää toimistokuluja jonkin verran. Molempia hommia teen samanaikaisesti. Lisäksi teen keikkaa hoitajana Suomessa (kaikki tietävät hoitajien palkan) sekä satunnaisesti naapurimaassa, jossa tuntipalkka on tällä hetkellä 183kr. Eli kaikkinensa ei paha, varsinkaan kun ajattelee, että varsinaisiin pariin ensimmäisenä mainitsemaani hommaan liittyvä koulutukseni ei ole vielä edes maalissa eli minulla ei ole maisterin papereita.
- Jude
ikää 40 , laskentapäälikkö , jyväskylä.
2700 € /kk brutto- jjjk,,
off-topic hieman, eli ikä meni hanttihommissa ja 50v eläkkeelle ja eläke siinä 600e nettonetto. Että ei tuota paljoa kertyny, vaikka aloitti 16vee.. Ei tullu mieleen tuohon aikaan, nää vanhuuden"tulot".
- hmm..
Olen 26v. ja olen ollut kohta kolme vuotta tunnelityömailla ympäri suomee. Palkka on mielestäni erittäin huono huomioon ottaen riskit ja olosuhteet työmailla.
käteen jää n.2000euroo normaaleilla tunneilla,sisältää 6päivärahaa viikolta,tunnelilisät, matkat kämpiltä työmaalle.
eli todella huono! Kun ottaa vielä huomioon että työmatkat maksat itse kotipaikkakunnalta kämpille jossa työtä tehdään. Olen toki päässyt yli 5t euron kk ansioihin mutta se edellyttää joka ikinen päivä kuukaudessa 12h:n työpanosta sekä jotain hyviä urakoita siihen mukaan. - huugo
Palkka: 2800 Eur/kk bonarit ka. 150Eur / kk
Ikä: 28v
Työ: järjestelmätestaaja
Kotipaikka: Pk-seutu - kotiäiti
Ikä: 26, lapsia 2
Kotiäitinä olen ollut 5 vuotta.
Palkka huikeat 388€ ja centit päälle/ kk.
Suomen maalla kannattaa jäädä kotiäidiksi, eikös juu? Tyhmyyttäni en hankkinu vakituista työpaikkaa ennen äidiksi tuloa..?!?!
Mielestäni palkkani ei oo mistään kotosin, onneksi edes jotaki lantteja ja onnekseni on mies, jolla vaki paikka ja hyvät tulot. =)- seela
Ei sitä vakituista työpaikkaa noin vain "hankita" ainakaan täällä pks ;)
terveisin nimimerkki 'Ei lapsia haluava työtön synnytysikäinen nainen, mutta millä vakuutan työnantajat siitä' - kotiäiti
seela kirjoitti:
terveisin nimimerkki 'Ei lapsia haluava työtön synnytysikäinen nainen, mutta millä vakuutan työnantajat siitä'justiinsa luin muiden tienestit läpi... aivan naurattaa!! Voiko tosiaan noinkin suuria tuloja olla?? Ei muuten täälläkään päin oo työpaikkoja paljon edes tarjolla. Lottovoitto, jos töihin edes pääsis nää "lapselliset" ja te lapsettomatkin "uhma ikäiset".. mikään ikä ei muuten oo hyvä.. ollaan akkain kans todettu ;)
- Turhautunut työtön
seela kirjoitti:
terveisin nimimerkki 'Ei lapsia haluava työtön synnytysikäinen nainen, mutta millä vakuutan työnantajat siitä'Kuukausiansiot 300e/kk rapiat päälle. Kyllä tämä työnhaku työstä käy, luulisi siitä saavan vähän parempaa palkkaa, p***le! Mutta ei! Meinaavat vielä leikata sitäkin!
Terv. myös lapseton, terve, parhaassa työiässä oleva työkykyinen suomalainen. - Omillaan toimeentuleva
Niin,vittuako itket!
Jos omia kersojas hoidat,etkä oo tehnyt töitä tän yhteiskunnan eteen,olet auttamatta LOISELIÖ JONKA OLEMASSAOLO PERUSTUU YHTEISKUNNAN JA MIEHEN RAHOILLA ELÄMISEEN!!
Vittuako väännät niitä kersoja,olisit mennyt paskaduuniin vaikka jakamaan mainoksia tai siivoamaan!!
Tai ajatellu tulevaisuuttas ennen ekaa ipanaas!
Nauti nyt NIIN PERKELEESTI siitä että voit hoitaa omaa perhettäsi ja me työssäkäyvät kustannetaan sitä!!!
Ajattele jos ihmiset enemmänkin sukupolvelta toiselle lisääntyisivät,rupeisivat nuorean äideiksi,lisääntyisaivät nuorena jne...
MIETI LOINEN KUKA SEN PIENENKIN PALKKAS MAKSAA??
V: MINÄ JA MUUT VERONMAKSAJAT!!!
KYL MÄKIN VOISIN HOITAA OMIA LAPSIANI SEN SIJAAN KUIN TEKSISIN TÖITÄ.... - näkyy läpi
Omillaan toimeentuleva kirjoitti:
Niin,vittuako itket!
Jos omia kersojas hoidat,etkä oo tehnyt töitä tän yhteiskunnan eteen,olet auttamatta LOISELIÖ JONKA OLEMASSAOLO PERUSTUU YHTEISKUNNAN JA MIEHEN RAHOILLA ELÄMISEEN!!
Vittuako väännät niitä kersoja,olisit mennyt paskaduuniin vaikka jakamaan mainoksia tai siivoamaan!!
Nauti nyt NIIN PERKELEESTI siitä että voit hoitaa omaa perhettäsi ja me työssäkäyvät kustannetaan sitä!!!
Ajattele jos ihmiset enemmänkin sukupolvelta toiselle lisääntyisivät,rupeisivat nuorean äideiksi,lisääntyisaivät nuorena jne...
KYL MÄKIN VOISIN HOITAA OMIA LAPSIANI SEN SIJAAN KUIN TEKSISIN TÖITÄ....Tyhmä saa olla vain jos sen onnistuu salaamaan.
Sillä alalla on paremminkin toimeentulevia kuin sinä, arvoisa omillaan toimeentuleva.
Kukin päättää omasta elämästään ja heillä on siihen oikeus.
Hyvää päivänjatkoa kaikille! - Mami
näkyy läpi kirjoitti:
Tyhmä saa olla vain jos sen onnistuu salaamaan.
Sillä alalla on paremminkin toimeentulevia kuin sinä, arvoisa omillaan toimeentuleva.
Kukin päättää omasta elämästään ja heillä on siihen oikeus.
Hyvää päivänjatkoa kaikille!Itselläni on kolme lasta ja olen 26 vuotias kotiäiti.
Omat tuloni ovat noin 700Euroa kuukaudessa, mutta en valita. Myös minun miehelläni on hyvä palkkainen työpaikka ja vielä oma yritys missä on kaksi työtekijää.
Tottahan se on että kotiäidin ammatti on hyvin aliarvostettua ja alipalkattua, mutta yleensä ottaen hyvin palkitsevaa.
Ne ketkä väittävät kotiäitejä loisiksi, ovat yleensä lapsettomia ja onnettomia ihmisiä, kenellä ei ole elämässään paljon muuta kuin toisten tarkkailu.
Koettakaapas itse tehdä töitä 24tuntia vuorokaudessa 7 päivää viikossa pienellä palkalla ja kertokaa sen jälkeen mikä on raskasta ja henkisesti joskus vaativaa. Ei luulisi tavallisen rivityöläisen joka työskentelee 8-16 ja tienaa 1500euroa kuukaudessa valittavan... Olisivat vaan tyytyväisiä, niin olen minäkin.
Mutta myös minä haluan toivottaa kaikille hyvää päivänjatkoa ja iloista mieltä. :) - Akateeminen
Perheverotus ja lapsivähennykset pitäisi saada takaisin. Silloin lapsiperheissä voitaisiin oikeasti valita hoitaako lapsia kotona vai meneekö töihin. Tämä pitäisi tietenkin tehdä lapsilisiä pienentämättä. Eli kunnon tulonsiirto lapsettomilta lapsiperheille.
Lähtisivät yhteiskunnat rattaatkin pyörimään aivan toisella tavalla, kun ne, joilla on suurin kysyntä palveluille, voisivat myös ostaa niitä paljon puhuttuja palveluita. Nyky-Suomessa parhaiten pärjäävät hyvätuloiset sinkut, lapsettomat pariskunnat sekä kaikkein parhaiten jo lapsensa maailmalle saattaneet varttuneemmat ihmiset, joilla on jo asunnot maksettu.
Lapsiperheiden asema ei ole edellä mainittuihin ryhmiin verrattuna kovin hyvä, vaikka tulot olisivatkin keskitasoiset tai hyvät. Kouluttautuminen ja hyväpalkkaiseen ammattiin pääseminen kannattaa vain, jos ei hanki lapsia.
Elintasoerot duunariperheen ja akateemisen perheen kesken eivät ole kovin isoja. Sen sijaan sinkkuna elävän tai lapsettoman pariskunnan elintasoero on selvä duunareiden ja akateemisten välillä.
Duunariperheiden etuja on Suomessa ajettu hyvin, sillä elintasoero lapsettomien ja lapsiperheiden kesken ei ole kovinkaan suuri. Sen sijaan akateemisten kohdalla tilanne on toinen. Jos hyvätuloiset hankkivat lapsia, heidän elintasonsa romahtaa. - Akateeminen
Perheverotus ja lapsivähennykset pitäisi saada takaisin. Silloin lapsiperheissä voitaisiin oikeasti valita hoitaako lapsia kotona vai meneekö töihin. Tämä pitäisi tietenkin tehdä lapsilisiä pienentämättä. Eli kunnon tulonsiirto lapsettomilta lapsiperheille.
Lähtisivät yhteiskunnat rattaatkin pyörimään aivan toisella tavalla, kun ne, joilla on suurin kysyntä palveluille, voisivat myös ostaa niitä paljon puhuttuja palveluita. Nyky-Suomessa parhaiten pärjäävät hyvätuloiset sinkut, lapsettomat pariskunnat sekä kaikkein parhaiten jo lapsensa maailmalle saattaneet varttuneemmat ihmiset, joilla on jo asunnot maksettu.
Lapsiperheiden asema ei ole edellä mainittuihin ryhmiin verrattuna kovin hyvä, vaikka tulot olisivatkin keskitasoiset tai hyvät. Kouluttautuminen ja hyväpalkkaiseen ammattiin pääseminen kannattaa vain, jos ei hanki lapsia.
Elintasoerot duunariperheen ja akateemisen perheen kesken eivät ole kovin isoja. Sen sijaan sinkkuna elävän tai lapsettoman pariskunnan elintasoero on selvä duunareiden ja akateemisten välillä.
Duunariperheiden etuja on Suomessa ajettu hyvin, sillä elintasoero lapsettomien ja lapsiperheiden kesken ei ole kovinkaan suuri. Sen sijaan akateemisten kohdalla tilanne on toinen. Jos hyvätuloiset hankkivat lapsia, heidän elintasonsa romahtaa. - ja hah
Akateeminen kirjoitti:
Duunariperheiden etuja on Suomessa ajettu hyvin, sillä elintasoero lapsettomien ja lapsiperheiden kesken ei ole kovinkaan suuri. Sen sijaan akateemisten kohdalla tilanne on toinen. Jos hyvätuloiset hankkivat lapsia, heidän elintasonsa romahtaa.Kukaan pakota kakaroita hommaamaan. Itse en lapsia halua, enkä myöskään halua muiden kakaroita maksaa. Naurettavaa..
- rtytyyryyt
Niin,vittuako itket!
KYL MÄKIN VOISIN HOITAA OMIA LAPSIANI SEN SIJAAN KUIN TEKSISIN TÖITÄ...."Omillaan toimeentuleva"
tuliko nyt tänään ropit otettua. Suosittelen muuten kirjastoa. Kiva paikka ja sivistyy samalla jos jaksaa lukea muutaman kirjan. - naxnax?
Niin,vittuako itket!
KYL MÄKIN VOISIN HOITAA OMIA LAPSIANI SEN SIJAAN KUIN TEKSISIN TÖITÄ....tiiätkö mitä mäki elän sun verorahoillas &&& 30 000 somalia kanski vituttaako?
- Inssi
$7500/kk
35 v
CAD-suunnittelua (mekaniikka)
North Carolina, US- koneinssi
Myöskin CAD-suunnittelua (mekaniikka)
- Adam Plop
Ystäväni on milwaukeessa CAD-suunnittelijana ja
liksa on abt 2600$ kuussa, eli reilut 100 euroa isompi verrattuna samaan hommaan Suomessa asuessaan - Inssi
Adam Plop kirjoitti:
Ystäväni on milwaukeessa CAD-suunnittelijana ja
liksa on abt 2600$ kuussa, eli reilut 100 euroa isompi verrattuna samaan hommaan Suomessa asuessaanNo kaverillasi ehka ei ole koulutusta? Ehka pelkkaa tyokokemus ja nuori ika?
Omat kolleegat tienaavat $60000-105000 vuodessa riippuen vastuusta.
Mechanical engineer/senior designer tms on titteli.
Omalta osaltani sanon vaan etta en puhu paskaa. Liksani on tasan se minka ilmoitin. Ehka se Suomessa kuulostaa uskomattomalta. - cnc-särmääjä ym
koneinssi kirjoitti:
Sillä perusteella,että et kuitenkaan osaa suunnitella,et ymmärrä levitys-opista mitään,en ole vielä tavanut suunnittelijaa,joka osaisi laskea oikaistuja pituuksia,et taatusti ole ikinä särmännyt,ja jos sinä mokaat,niin minä joudun korjaamaan sinun mokasi.
- Droog
Inssi kirjoitti:
No kaverillasi ehka ei ole koulutusta? Ehka pelkkaa tyokokemus ja nuori ika?
Omat kolleegat tienaavat $60000-105000 vuodessa riippuen vastuusta.
Mechanical engineer/senior designer tms on titteli.
Omalta osaltani sanon vaan etta en puhu paskaa. Liksani on tasan se minka ilmoitin. Ehka se Suomessa kuulostaa uskomattomalta.Joo palkat on Jenkeissä hieman eri luokkaa, mutta sä joudut makseleen kaikki eläke, sairausvakuutus yms kulut lastes koulutus jne... Lisäksi esim. asunnon osto on USA:ssa aivan eri hintaista kuin Suomessa..
Se mikä palkan todellinen ostovoima on, ei aivan pelkkiä numeroita tuijottamalla selviä! Esim. reissuhommissa Uralin takana jopa Suomalaisen DI:n palkoilla elelee kuin kuningas!!! - Inssi
Droog kirjoitti:
Joo palkat on Jenkeissä hieman eri luokkaa, mutta sä joudut makseleen kaikki eläke, sairausvakuutus yms kulut lastes koulutus jne... Lisäksi esim. asunnon osto on USA:ssa aivan eri hintaista kuin Suomessa..
Se mikä palkan todellinen ostovoima on, ei aivan pelkkiä numeroita tuijottamalla selviä! Esim. reissuhommissa Uralin takana jopa Suomalaisen DI:n palkoilla elelee kuin kuningas!!!No talot taalla P. Carolinassa ovat huomattavasti halvemmat kuin Suomen Hesassa, Turussa, Espoossa, Kirkkonummella jne. Myos voukrat ovat noin puolet Suomeen verrattuna. Sina puhuit asumisen kalleudesta ehka NYCissa, LA:ssa tms?
Ala levita harhaluuloa koska asumiseen menee Amerikassa vahemman kuin Suomessa. Sen takaan. On kokemuksia molemmista maista.
Elake kertyy (sosial security) ilman vapaaehtoista maksua. 10 tyovuoden jalkeen olet oikeutettu saamaan "kansanelake" eli systeemi on parempi (anteliaampi)kuin suomalainen. Vapaaehtoiset elakkeet maksat (saastat) itse, kuten Suomessakin.
Koulutus on ilmainen (myos kuljetus) Elementary-Middle-Highschool) eli lukioon lapi. Ja lukioon paasee kaikki (oikeutettuja). Suomessa ei paase kaikki edes lukioon!! Ja lukio Suomessa maksaa (toki ei paljon). Amerikassa ei.
Sitten sen jalkeen koulutus maksaa, mutta on halpaa jos et mene Harvardiin vaan pysyt osavaltiossa jossa olet kotoisin (resident). Silloin maksu on aika pieni 1300-3000 vuodessa. Stipendeja on paljon ja yleensa ei velkaannu pahasti kun toitakin saa tehda sivulla. Amerikassa onkin suurempi osa kansasta koulutettuja (yo tai korkeakoulu) kuin Suomessa.
Suomessa on paljon harhaluuloa Amerkikasta, se on tullut selvaksi! - Rakennusmestari
koneinssi kirjoitti:
Suunnittelutoimistossa Vantaalla 3124euroa/kk bonus 1kk:n palkka/vuosi.
Säännöllinen työaika 36.5h/vko. Ylitöiden (20h/kk) kanssa vuosiansio vuonna 2002 oli 52736 euroa. Viihdyn. - Tarkkis
3900€/kk
Mekaniikkasuunnittelija CAD
Koulutus:Tarkkailuluokka yläasteella
Ammattikoulu 2v metallialan linja
ja vantaa - 3D-Guru
Rakennusmestari kirjoitti:
Säännöllinen työaika 36.5h/vko. Ylitöiden (20h/kk) kanssa vuosiansio vuonna 2002 oli 52736 euroa. Viihdyn.Etteplan?
- Jza
Droog kirjoitti:
Joo palkat on Jenkeissä hieman eri luokkaa, mutta sä joudut makseleen kaikki eläke, sairausvakuutus yms kulut lastes koulutus jne... Lisäksi esim. asunnon osto on USA:ssa aivan eri hintaista kuin Suomessa..
Se mikä palkan todellinen ostovoima on, ei aivan pelkkiä numeroita tuijottamalla selviä! Esim. reissuhommissa Uralin takana jopa Suomalaisen DI:n palkoilla elelee kuin kuningas!!!"Esim. reissuhommissa Uralin takana jopa Suomalaisen DI:n palkoilla elelee kuin kuningas!!! "
Niin eleleekin ja siellä asuville sanotaan suomesta juuri samaa sontaa, kuin mitä itse mainitsit jenkeistä.
Asetelma on kyllä aika kuvaava. Voin kuvitella, että kalifornian lämmöstä ja vauraudesta tänne tuleminen vastaa samanlaista kulttuurishokkia, kuin mennä Helsingistä siperiaan!
Soviet Finland tämä on, vaikka voissa paistaisi.
Käyppä katsomassa vaikka osoitteesta:
http://www.careermag.com/job.asp?id=283481
En tiedä toimiiko tuo linkki, mutta tuolta careermagista saa vähän kuvaa kuitenkin asiaan. Suurin osa firmoista maksaa pätevälle inssille 80 000 - 100 000 taalaa vuodessa hammashoidon sairausvakuutukset ym.
Idea, kun on se, ettei ole irtisanomisaikoja, niin työntekijöistä on pidettävä kiinni ja niistä kilpaillaan. Vastaavasti työntekijöiden pitää tehdä kunnon duunia, ettei oteta parempaa tilalle.
Pyöritettävät rahamäärät ovat helvetin paljon suurempia, kuin täällä, joten pienempi verotus riittää.
Katsopa huviksesi myös Bostonin, Chicagon ja New Yorkin lähistön palkkataso. - Kyselijä
Säännöllinen työaika 36.5h/vko. Ylitöiden (20h/kk) kanssa vuosiansio vuonna 2002 oli 52736 euroa. Viihdyn.Siis mitä CAD tekee?
- Rakennusmestari
3D-Guru kirjoitti:
Etteplan?
etunimi: Juha , tunnemmeko ?
- Rakennusmestari
3D-Guru kirjoitti:
Etteplan?
Vantaalla rakennesuunnittelua.
Valitettavasti en voi kertoa yritystä.
Meitä on vain 20 henkilöä.
Ei olisi hyvää mainosta levitellä tietoa täällä.
Kevättä hyvää..
Se alkuperäinen rakennusmestari! - Rakennusmestari
Vantaalla rakennesuunnittelua.
Valitettavasti en voi kertoa yritystä.
Meitä on vain 20 henkilöä.
Ei olisi hyvää mainosta levitellä tietoa täällä.
Kevättä hyvää..
Se alkuperäinen rakennusmestari!3d-Gurulle tiedoksi.
Seitsemän vuotta ollut samassa yrityksessä,
kerran tai kaksi on ollut projekti missä on pitänyt piirtää 3Deenä. - Rakennusmestari
Kyselijä kirjoitti:
Siis mitä CAD tekee?
Siis ohjelma millä suunnitellaan.
- helpdesk-duunari
keskisuurikaupunki, ikää 30 , liksa 1501 €/kk.. ei paskan häävi.
- 25 milj egee
Pär vuosi, josta veroihin menee 30 %. Sailas lupasi kuitenkin laskee tota mun veroprossaa 29:stä 27:ään, niin vielä betraantuu.
- Kaupantäti
maksetaan aika hyvin alaan nähden.. 28 vee olen kohta ja saan 1305.87 /kk. Naapuriliikkeessä saavat keskimäärin 1100 ekua että...
- pääjohtaja
Mull tuli just 1000 eur kuoppakorotus ja se tekee reilu 8000 e/kk. Lafkalla menee just nyt heikosti, mutta näin euroaikoina 'juoksupojat' joustaa.
- Asentaja
Olen 34v ja ammatti on huoltoasentaja.
Toimenkuvaan kuuluu pääasiassa työstökoneiden sähköiset viankorjaukset, mutta välillä joutuu myös mekaanisia hommiakin tekemään sekä ennakkohuoltoja.
Palkka on 11,52€/h, johon tuovat omat lisänsä ylityöt, kilometrikorvaukset, päivärahat ja hälykeikat.
Hälykeikat ovat taloudellisesti mukavia, mutta vievät aikaa pois perheen parista.
Paikkakunta on Tampere, mutta keikkaa joutuu tekemään n. 100km:n säteellä. - M N
850 €/kk käteen (oppisopimus), 21 vuotta mies, toimistoapulainen/opiskelija oppisopimuksella, pääkaupunkiseutu.
- teppo
2000e/kk
22v opiskelija, kesätöissä metalliteollisuuden tuotantopuolella- Palkkani
noin 20000€ kuukaudessa jää käteen
- Pennanen
Palkkani kirjoitti:
Joo ja mä olen puhelinmyyjä ja palkka on 78000 euroa / kk
- J.S
Palkkani kirjoitti:
Uskotko todella itsekkään tohon? Verkostomarkkinoinnissa ei jää kun rupia ja helvetillinen puhelinlasku.
- Juha
Palkkani kirjoitti:
Joo, myyn koulden produksia. pesuaineita yms.
olen päässyt ketjussa aika ylös.
tommonen palttiarallaa 135 000 € kuussa yleensä, joskus tulee enemmänkin. paikkakunta äkäslombolo.
Täytyisi vaihtaa isommalle paikkakunnalle, niin saisi moninkertaistettua tulot.
koulutus on keskenjätetty peruskoulu ja pari vuotta taivaanrannan kiertokoulua. ikää 17v.
ajattelin, että jos myynti vielä pari vuotta kasvaa samoilla prosenteilla, kuin mainospuheissa, niin sitten on varaa ostaa jenkeiltä riittävästi sotakalustoa jonkun pienen öljyvaltion (esin iran) valtaamiseen. sitten voin alkaa myymään öljyä verkostomarkkinointiperiaatteella ja kaikki voittavat.
- Systeemisuunnittelija
Pääkaupunkiseutu, nainen.
- prego
Muut infot samat mutta mies ja 2500e.
Taidan olla väärässä firmassa. - mies, 32
prego kirjoitti:
Muut infot samat mutta mies ja 2500e.
Taidan olla väärässä firmassa.vuosittaiset bonukset noin 2000-2500 euroa
- Irina
Tienaan tuon verran käteen kuussa, jos en tee muuta kuin käteen!
Spesiaalit erikseen tietty ja levikistä tulee 30% enempi, mut eipä tarvii kovin usein. - Roikkuvainen
Tehtävänä roikkua netissä, palkka 4200e/kk
- Lux
Aah, kuulostaa täydelliseltä työpaikalta minulle... Siis oikeasti, koulutukseni sopisi hyvinkin tuohon työhön - jos se on sitä mitä kuvittelen. Kertoisitko lisää?
- yrittäjä
/-0 vuodessa..KELA kysyy millä elän,sitä ihmettelen itsekin.(työllstän 2,5)
- Tiina Titityy
Olen osastonsihteerinä sairaalassa. Palkka himpun yli 1700 euroa kuukaudessa lisineen. Kyllä sillä pärjää kun mies on hyvätuloinen. Asun keskisuuressa kaupungissa etelä-suomessa,
ikää 40 . - Heikki K.
Putkimies, yksityisyrittäjä, 8800$ Brutto, 7900$ Netto.
Tuscon, Arizona, USA- höpö
on käytetty ääkkösiä?
- Saa ajatella...
höpö kirjoitti:
on käytetty ääkkösiä?
Voihan sitä viedä mukanaan näppiksen, jossa on ääkköset. Etkö itse veisi, jos muuttaisit kauas?
- höpö
Saa ajatella... kirjoitti:
Voihan sitä viedä mukanaan näppiksen, jossa on ääkköset. Etkö itse veisi, jos muuttaisit kauas?
mitä vittua sillä siellä tekisi ?
- Wicerig
höpö kirjoitti:
on käytetty ääkkösiä?
Kyllä kaikista näppäimistöistä saa ääkköset naputeltua. tuossa "å":n vieressä on nappi, paina sitä kerran ja sen jälkeen "a":ta -> tulee "ä".
samanlainen nappi löytyy muistakin näppäimistöistä tietääkseni. - Mie vaan
luulin, että se on Tucson.
- mää
peruspalkka 2100E vuoro ja vuoronvaihtolisät 200E
pari viikonloppua kuussa n1100E
keskim.palkka kokonaisuudessaan n.4000E(ylitöineen) - Duunari
Brutto jotain 1900 euroo kuussa.
pitää olla tyytyväinen että on töitä vaikka välillä v*tuttaakin =)- tehdastyöläinen
En malttanut olla kertomatta , et mieheni kyl tietää tosi hyvin mielestäni ja elättää meidän 5 henk perheenkin, vaik minä saan täl hetkellä vain kodinhoitotukee 250 euroo/kk, mieheni on käynyt vain 5 luokkaa oppikouluu , eikä päivääkkään mitään ammattikouluja, mut pääsi het 17 kesäsenä sahalle töihin ja nyt on Upm:10.llä töissä ollu 25 v ja viel vapaillaan käy kettutarhalla lisätöissä ja palkkaa saa näistä 2 työstä yhteensä 6000 euroo/kk tieten kesälomarahat päälle , et mitenkään huonosti ilman koulutusta, mut hän onkin työhullu mies ja puoleks siksi hänestä kohta eroon , eli ei raha kuiten onnee tuo , siihen äkkiä tottuu ja jopa euro tuntuu ihan tavalliselta.
PS;Omaisuutta on , mut ei aikaa nauttii niistä ukollani, mut onneks on chat keksitty ja sieltä oon löytänyt muutamii kk käytyäni, huippu ihanan miehen, jonka matkaan lähden joskus jos juttu jatkuu:))
- Grenoblen Paroni
Vuonna -97 jain tyottomaksi sahkomiehen ammatista, vakipaikkaa minulla ei tosin ollut. Patkatoita patkatoiden peraan. Tasta suivaantuneena pakkasin kimpsut ja kampsut ja paatin lahtea liftaamaan. Matkakassassa oli silloinen lopputilini 1800mk.
Porrailin muutaman viikon Amsterdamissa, mutta peli meni kohdaltani aika hurjaksi, joten paatin suunnata etelaan. Sen verran puuduksissa olin, etten tarkkaan muista miten paadyin tanne alppimaisemiin. Jonkun aikaa olin taalla ihan vaan oloneuvoksena ja aika neuvottomana, kieliahan en puhunut siihen aikaan ollenkaan. Onnellisten sattumien kautta tormasin Lars Riedel nimiseen Grenoblen yokiituriin joka neuvoi kaikki sossukuviot taalla. Tata kautta paasin oppisopimuskoulutukseen. Taalla saa BBA paprutkin oppisopimuksella. Eri systeemit kuin teilla Suomessa, en jaksa juurtajaksain selittaa. Tasta tuli kaanne kohdallani. Nyt olen tyoharjoittelussa. Markkinoin aikuisviihdetta ja tienaan 1360€/kk, mika on ihan hyvin harjoittelijalle taalla alppimaisemissa. Tosi nastaa on ollut ja takas huuruiseen elamaan Suomeen en kaipaa. En ikavoi tuulipukuja. Muutamaa repsahdusta lukuunottamatta en ole juurikaan sortunut paihteisiin. Terkkuja kaikille ja hyvaa kevatta kaikille sinne Suomeen.- mikä pelle!
mene nyt jo vessaan puhumaan tota paskaa, taidat asua oikeasti jossain perä-nivalassa ja ainut mikä juoksee on mielikuvitus.
- Grenoblen Paroni
mikä pelle! kirjoitti:
mene nyt jo vessaan puhumaan tota paskaa, taidat asua oikeasti jossain perä-nivalassa ja ainut mikä juoksee on mielikuvitus.
Tama nyt on tama feikki-paroni hieman mielenvikainen, joten annetaan hanen elaa rauhassa siella Perahikialla. Mita itseeni tulee, niin olen tyoharjoittelijana kansainvalisessa IT-firmassa markkinoinnin parissa, palkkaa saan 1400 euroa kuussa.
Alppiterveisin,
se oikea GP - Grenoblen Paroni
Grenoblen Paroni kirjoitti:
Tama nyt on tama feikki-paroni hieman mielenvikainen, joten annetaan hanen elaa rauhassa siella Perahikialla. Mita itseeni tulee, niin olen tyoharjoittelijana kansainvalisessa IT-firmassa markkinoinnin parissa, palkkaa saan 1400 euroa kuussa.
Alppiterveisin,
se oikea GPMita sa oikein hopotat. Itse olet feikki ja antamani tiedot olivat ainakin kohdaltani oikeat. Jata mut rauhaan, pliis. Stemppia kaikille Perahikialle!
- McM
Oma firma, toimari, 2500 EUR brutto, tiukat ajat. Pääasia että on työpaikka. Ala on mainonta.
- Anonyymi
Asun Oulun seudulla, työskentelen projektitehtävissä. Palkka n. 1400 e/kk (netto). Ei siis huimaa päätä, mutta kyllä sillä tulee toimeen, kun ei ole velkaa tms.
- Anonyymi
Asun Oulun seudulla, työskentelen projektitehtävissä. Palkka n. 1400 e/kk (netto). Ei siis huimaa päätä, mutta kyllä sillä tulee toimeen, kun ei ole velkaa tms.
- KFH
Palkka n 50 euroa kuussa. Tää on tosi. Valitettavasti.
Ikä 25, paikka Keski-Suomi. "Yrittäjä".
Onnea sulle toimittaja palkastasi.
KFH - Maarit
Mielestäni palkkasi on vain keskitasoinen. tosin en minä ole mikään arvostelemaan, sillä opiskelen vielä ja työnikin on osa-aikainen. Itellä tunti palkka n. 8e lisät. Mieheni palkka on 1500e/kk. Parin vuoden päästähän sen sitten näkee että millasella liksalla sitä joutuu pärjäämään ;)
- nainen
olen kesätöissä keskisuuressa länsirannikon kaupungissa siivoojana tehtaassa. Palkka n. 1500 €/kk bruttona. olen 22-vuotias. Ylitöitä tulee tehtyä, ja niistä saa kahdelta ekalta tunnilta 50% ja siitä eteenpäin 100% palkkaa.
Avomieheni on vakitöissä atk-tukihlönä ja saa noin 1700 €/kk bruttona. Koulutukseltaan hän on ATK-insinööri ja ikää 25.
Tuloerot räikeitä, sillä kotikaupungissani esim. yläasteen opettaja tienaa vain 1300 €/kk. siitä kun ottaa verot pois, ei paljoa jää käteen. Onneks on hyvät lomat!! Käsittämätön ero esim. juuri minun siivousjuttuihin, sillä opettajilla on valtava määrä kotitehtäviä! Minulla on virallinen työaika tehtaassa 8,5 tuntia, mutta töihin siitä ajasta menee todellisuudessa vain puolet. Loput ajasta kahvitellaan, jutellaan ja nukutaan! - Alatalo
maajussi, 4570€ /kk
- Alatalo
maajussi, 4570€ /kk
- IT konsultti
Eli ikää 37 v ja vuosiansio oli viime vuonna noin 68.000 EUR. Asun Länsi-Suomen rannikkokaupungissa.
- Make
IT konsulttina Lontoossa.
-Koulutus BBA
-Tyokokemus 18kk
Palkka 4300£/kk (brutto) auto asunto. Vuoden lopussa 4000-5000£ bonus. - Make
-Koulutus BBA
-Tyokokemus 18kk
Palkka 4300£/kk (brutto) auto asunto. Vuoden lopussa 4000-5000£ bonus. - Toinen konsultti
Make kirjoitti:
-Koulutus BBA
-Tyokokemus 18kk
Palkka 4300£/kk (brutto) auto asunto. Vuoden lopussa 4000-5000£ bonus.Niinpä. On ne palkat Englannissakin tasaantunut aikojen huonotessa. Itsekin sain vastaavan tarjouksen Lontoosta, mutta nykypalkkani on 6500e/kk (Helsinki) ja Lontoo kalliimpi paikka, joten lähtemättä jäi. Edes USAssa ei enää kovin helpolla saa IT-konsulttina yli 100 tuhatta dollaria vuodessa peruspalkkana. No, ajat paranee taas joskus, sitten voi lähteä.
- elintarviketeollisuudessa
Palkka hikiset 1601 euroa! Olen työhöni totaalisen kyllästyntyt, käteen jää noin 1100 euroa, josta ei paljoa vuokran, ruuan ja laskujen jälkeen jää.... :(
- duunari
brutto kk n.3600€ riippuen vuorolisistä ja viikonlopuista.
Ikä 31v, alalla 5,5 vuotta.
Käynninvarmistaja M-Realilla, keski-suomi - ahma
opintotuki 192€ jää käteen kuussa.
silti olen ihan tyytyväinen elämääni.
kertoisiko joku että mihin saatte menemään ne esim. 3000:kin loiroa kuussa kun tiedän montakin kellä on hyvät tulot muttei koskaan rahaa?- ei-askeetti
-asuminen kaikkineen melkein 500 eeroa/kk
-autolaina 200 eeroa/kk vakuutukset bensat ym.
-netti 50 eeroa/kk (tarvin töihin)
-puhelin ainakin 150 eeroa/kk (sis. työpuhelut)
-punttisali 60 eeroa/kk
-ruokamenot
tossa jo about 1100 eeroa/kk kiinteitä menoja
kaikki laskut mitä ei tullut mainittua
kaikki muu mitä jokainen ei-askeetti tarvii elääkseen
olen opiskelija, mutta silti haluan elää kunnon elämää. siispä teen töitä reilusti, jotta saan peitettyä kuluni. ei rahan tuhlaaminen tietääkseni ole ollut vielä monellekaan ongelma... - ahma
ei-askeetti kirjoitti:
-asuminen kaikkineen melkein 500 eeroa/kk
-autolaina 200 eeroa/kk vakuutukset bensat ym.
-netti 50 eeroa/kk (tarvin töihin)
-puhelin ainakin 150 eeroa/kk (sis. työpuhelut)
-punttisali 60 eeroa/kk
-ruokamenot
tossa jo about 1100 eeroa/kk kiinteitä menoja
kaikki laskut mitä ei tullut mainittua
kaikki muu mitä jokainen ei-askeetti tarvii elääkseen
olen opiskelija, mutta silti haluan elää kunnon elämää. siispä teen töitä reilusti, jotta saan peitettyä kuluni. ei rahan tuhlaaminen tietääkseni ole ollut vielä monellekaan ongelma......kun tuli jotenkin siihen sävyyn?
tuliko mieleen että monikaan ei tarvitse kaikkea tuota elääkseen "kunnon" elämää?
jos sinulla menee autolainaankin 200 ecua kuussa niin eikö esim. velaton ladakuski sitten voi elää täyttä elämää vai?
uskotko että joku saattaa olla ihan toista mieltä :)
miksi vastaat asialliseen kysymykseeni haukkumalla minut "askeetiksi" - ei-askeetti
ahma kirjoitti:
...kun tuli jotenkin siihen sävyyn?
tuliko mieleen että monikaan ei tarvitse kaikkea tuota elääkseen "kunnon" elämää?
jos sinulla menee autolainaankin 200 ecua kuussa niin eikö esim. velaton ladakuski sitten voi elää täyttä elämää vai?
uskotko että joku saattaa olla ihan toista mieltä :)
miksi vastaat asialliseen kysymykseeni haukkumalla minut "askeetiksi"en pidä siitä millä tyylillä osa opiskelijoista rehvastelee sillä, miten vähällä on tultava toimeen ja samalla usein esittävät kysymyksen: mihin työssä käyvät ihmiset panevat kaikki rahansa? ihan niin kuin olisi synti tehdä paljon töitä ja nauttia sen tuloksia.
yritätkö väittää, että vajaat 200 euroasi riittävät edes ruokaan ja asumiseen? - Työtön opiskelija
ei-askeetti kirjoitti:
en pidä siitä millä tyylillä osa opiskelijoista rehvastelee sillä, miten vähällä on tultava toimeen ja samalla usein esittävät kysymyksen: mihin työssä käyvät ihmiset panevat kaikki rahansa? ihan niin kuin olisi synti tehdä paljon töitä ja nauttia sen tuloksia.
yritätkö väittää, että vajaat 200 euroasi riittävät edes ruokaan ja asumiseen?Niinhän sitä sanotaan että mitä suuremmat tulot sitä suuremmat menot! Tuskinpa rahan kuluttaminen kellekään on vaikeaa, mutta kun ei ole vielä päässyt tienaamisen ja sen myötä tuhlaamisen makuun, niin tulee joskus mietittyä että mitä kaikkea sitä saiskaan ostettua jos pääsis töihin. Että kun tähän asti on eläny pelkällä opintotuella, syönyt huonoja ruokia ja asunut huonoissa asunnoissa jne, tuntuu tyhmältä, että joku joka saa käteen vaikka 1000 euroa enemmän kuin minä viitsii valittaa! Enkä tarkoita sinua, mutta niitäkin löytyy, jotka ei osaa karsia menojaan vastaamaan (ihan hyviä) tulojaan. Ei se ole ylpeyden aihe, että joutuu tulemaan vähällä toimeen, päinvastoin se on häpeän aihe, että ei ole päässyt töihin!
- ahma
ei-askeetti kirjoitti:
en pidä siitä millä tyylillä osa opiskelijoista rehvastelee sillä, miten vähällä on tultava toimeen ja samalla usein esittävät kysymyksen: mihin työssä käyvät ihmiset panevat kaikki rahansa? ihan niin kuin olisi synti tehdä paljon töitä ja nauttia sen tuloksia.
yritätkö väittää, että vajaat 200 euroasi riittävät edes ruokaan ja asumiseen?olenko tosiaan mielestäsi REHVASTELLUT tällä asialla?
eräskin tuttavani tienaa jotain 2000 euron hujakoilla kuussa nettona, ja silti sanoo silloin tällöin että kun ei ole rahaa! (edes käydä kaljoilla tms.)
onko mielestäsi idioottia ihmetellä vilpittömästi että mihin ihminen saa rahansa menemään?
tietenkään en kehtaa häneltä itseltään kysyä.
ja vittu mitä paskanjauhamista! OLENKO VÄITTÄNYT ETTÄ OLISI SYNTIÄ TEHDÄ TÖITÄ JA NAUTTIA SEN TULOKSIA?
edelleenkään en ole väittänyt että pelkät 200 euroani riitäisivät ruokaan ja asumiseen.
jään kuuntelemaan seuraavaa tekstiäsi, että millä rehvastelen ja mitä mieltä olen mistäkin asiasta muka. - Sampo
Arvaa paljonko ihminen joutuu tienaamaan, että saa 3000€/kk puhtaana käteen verojen jälkeen.
- Carita
Olen hankinnan töissä pienessä kaupungissa, yrityskin on pieni, joten palkka vain 2200 eukkaa
kuussa...Olen 24- vuotias. - Kirsti
Myymäläpäällikkö pääkaupunkiseudulla 2700/kk.
Lv 3,6 milj.euroa - jo vain
Tutkija, valtion tutkimuslaitos, Pohjois-Suomi
2700 brutto. Ihan riittävä työn määrään ja
kuormittavuuteen katsoen.- JKS
Tutkija, ei valtiolla. 2750/kk bonus noin 1 kk palkka/vuosi. Säännöllinen työaika 37,5h/vko. Ei ylitöitä. 27 v.
- Mies
36 v.
Pk-seutu.
Myyntihommia.
Kiinteä palkka, 3511e n 1000e päivärahoja ja km-korvauksia/kk.- Honkeyj
24v.
Viime vuosi ka. 2900€, mutta se oli erityisen onnistunut vuosi. Hajonta oli hurja, eli huippu-provikat ja bonarit nostivat reilusti.
Edellinen vuosi oli ka. 2400€, joka lähempänä totuutta keskitasoisella kaverilla.
Mutta ei kuitenkaan voi yleistää, riippuu tyystin paikkakunnasta, paikasta, ketjusta/työnantajasta ja omista kyvyistä.
Yleisesti ansioista sanon, että myynnillä tienaa jos sen osaa. Sitä ei opeteta kouluissa, mutta käytännössä sen pystyy oppimaan. Se on raskasta kuten muutkin työt. Parhaat myyjät joissain tapauksissa tienaavat paremmin kuin heidän myyntityötään johtavat henkilöt (alaan katsomatta).
Mutta itsekin siirryin kouluun, ei sitä loputtomiin jaksa.
- -?-
10.000-20.000€ kk. pks. =)
- jaska
tienaan vuodessa 47000euroa.
- Moralisti listii
Tuohon summaan saat vissiin tehdä melko paljon hommia!? Eikä taida olla kovin säännöllistä, jos tuossa on nyt mitään realismia.
- mielenterveyshoitaja
jaska kirjoitti:
tienaan vuodessa 47000euroa.
3 vuorotyössä 12-15% enemmän eli 26000-27000 €/vuosi
- yrittäjä
Bruttopalkka on 5000Eur tai enemmän riippuu siitä paljonko on kuukausi myynti.
- HHHH
32v, IT-alan ryhmäesimieshommissa. Brutto 4500 e/kk, bonusten kanssa noin 5400 e/kk. Helsinki
- no,heh heh
no, mutta aivan presidenttikö luulet olevasi ja pressan palkalla luulet ja kuvittelet eläväsi?? ota huomioon että meitä pienempi tuloisiakin on olemassa ja kasva aikuiseksi..
- HHHH
no,heh heh kirjoitti:
no, mutta aivan presidenttikö luulet olevasi ja pressan palkalla luulet ja kuvittelet eläväsi?? ota huomioon että meitä pienempi tuloisiakin on olemassa ja kasva aikuiseksi..
palkkani ihan normaali tällä alalla ja näissä hommissa, ei ole vain muita kollegoita ilmaantunut sitä tänne kirjoittelemaan.
Ei näilläkään palkoilla Mersuja osteta eikä taloja rakenneta Helsingissä. 5400 e/kk on pieni palkka kun pitäis hommata normaali 150m2 omakotitalo pk-seudulta, joka saattaa maksaa 300-400 kiloeuroa.
- It-mies
It-mies, Itä-Suomi, 4000 €/kk bonukset
- It-tyttö
Suurehko kaupunki, n. 3000e/kk bonukset. Valmistumisesta 2v, palkankorotus luvassa. :D
- Jasu
Brutto palkkani on n. 2800€/kk. Työkseni suunnittelen GNU/Linux-softaa Isohkossa tietoliikenne-alan yrityksessä. Ikää on 26v.
- manageri
36v. Veroa menee 28%. Peruspalkan lisaksi bonukset ja osake optiot.
- riku rikas
Isi maksaa 1000€ viikkorahaa(siis joka viikko) ja mutsi maksaa vuokran(800€) ja autonlyhennykset(600€)sekä antaa kuukausirahan 2000€
mun ei tarvi tehdä mitään!onx vähäx siistii!
oon 23v poikamies helsingistä. - mister
ei ostella ;) http://www.geocities.com/bilisnet/
- kaikkien alojen asiantuntija
Katselin gallupin satoa, suurin "vastauksista" on
imeisesti varhaismurkkujen huumorintajun ilmentymiä.
Suomessa vuonna 2001 palkansaajien säännöllisen työajan keskiansio oli loka-joulukuussa noin 2140 euroa (noin 12724 markkaa) kuukaudessa. Miehet tienasivat keskimäärin
2350 (noin 13972 markkaa) ja naiset 1930 euroa (noin 11475 markkaa).
Kuukausipalkkaisten keskiansio oli 2230 euroa ja tuntipalkkaisten
laskennallinen kuukausiansio 1900 euroa.
Hyvätuloisista voisi mainita seuraavaa:
erikoistuva sairaalalääkäri saa 2397 e /kk
ylilääkäri 3 823 - 4 646 e /kk.
Että semmoista !- epäilijälle
monet vastaajista olivatkin ulkomailta, missä ei ole samanlaista tasapäistävää palkkaussysteemiä kuin meillä suomessa.
tämän lisäksi, jos satuit huomaamaan, monet olivat it-alalla asiantuntija/esimiestehtävissä, ja ihan varmasti tienaavat paljon enemmän kuin jonkun kunnan/kuntayhtymän ylilääkärit. milloin muka virassa oleminen on kannattanut...?
osa varmaankin on kyllä heittänyt vain läppää. ymmärrän kuitenkin myös sen, että tavallista palkkaa nauttivat eivät välttämättä vaivaudu vastaamaan, kun taas isopalkkaiset mielellään laittavat mustaa valkoiselle. - laskutoimitus
keskipalkat on keskipalkkoja, jotka saadaan ”ynnäämällä kaikki yhteen ja jakamalla tulos osallistujien määrällä”.
vähän yksinkertaistaen:
kun työllisistä suurin massa (raksan apumiehet, ossuuskaupan kassat, paivähoitajat yms.) saa about 1700 euroa kuussa, ja vastaavasti sitten parhaiten palkattu kymmenys yli 4000 euroa (osa reilustikin enemmän), niin keskipalkaksi muodostuu sitten se joku 2200 eukkaa.
ja kuka on sanonut, että lääkärillä on tässä maassa hyvät liksat? vähän keskitasoa korkeammat ehkä.
että semmosta!
p.s. itsellä 5500 e/kk auto ja puhelin. - kaikkien alojen asiantuntija
laskutoimitus kirjoitti:
keskipalkat on keskipalkkoja, jotka saadaan ”ynnäämällä kaikki yhteen ja jakamalla tulos osallistujien määrällä”.
vähän yksinkertaistaen:
kun työllisistä suurin massa (raksan apumiehet, ossuuskaupan kassat, paivähoitajat yms.) saa about 1700 euroa kuussa, ja vastaavasti sitten parhaiten palkattu kymmenys yli 4000 euroa (osa reilustikin enemmän), niin keskipalkaksi muodostuu sitten se joku 2200 eukkaa.
ja kuka on sanonut, että lääkärillä on tässä maassa hyvät liksat? vähän keskitasoa korkeammat ehkä.
että semmosta!
p.s. itsellä 5500 e/kk auto ja puhelin.Enpä usko että kovin hyvätuloisilla on aikaa ja
intoa luuhata täällä palstoilla, vielä vähemmän
leveillä tuloillaan!
Taitaa olla isot palkat näissä thredeissä enempi
luuserien päiväunia.
- Kevät-pörriäinen
- Olen 24-vuotias nainen pk-seudulta
- Bruttopalkka 1900 EUR/kk kännyetu ja vuosittaiset tulospalkkiot
- Assarin liksaksi mielestäni ihan hyvä. Tosin palkankorotusta tai urakehitystä tässä vonkailen, sillä en tee koulutustani vastaava työtä...- Ami
Bruttopalkka 1454 euroa/kk
- Noopa
2372 e/kk ( bonukset päälle, maaliskuussa 2003 950 e viime vuodelta), 38 v., IT-firmassa asiakkaiden windows-helpdesk, pk-seutu.
- mikko
cnc-koneistaja,itäsuomi,29v,1800€ vuorolisät
- Myyjä
Olen 29-vuotias myyjä Helsingistä. Tienaan tällä hetkellä keskimäärin 2500 euroa kuukaudessa. Palkassa on suurin osa kiinteää liksaa ja loput provikkaa. Työaika säännöllinen ma-pe 8-16. Mielestäni palkka on hyvä koulutukseen nähden jota ei ole. Aikaisemmassa työssä palkka oli huomattavasti(n.3000€/kk) parempi mutta ilmapiiri yrityksessä huono joten vaihdoin rahan hyvään oloon. Kyllä kannatti!
- Monni
Suomalaisen matkapuhelinketjun myymälässä päällikkönä.
Palkka noin 2300-2700 riippuen kuukaudesta.
Voisi sanoa, että helppoa rahaa. Ei lähde paita housuista.
- vetelä
3700 eskoa/kk boonukset päälle, Pori 28v.
- binky
opiskelija 23v, uusimaa
palkka/tulot hurjat 330e/kk
kesätöissä palkka hurjat 1400e/kk bruttona...siihen päälle yö/pyhälisät... - Isto
Myyn terni maito pillereitä kotoa käsin.
Jussila tuo rahat ruskeassa kirjekuoressa.- juulia
voiko muka olla totta??
kerro mullekkin et miten mä pääsen tienaamaan ees puolet tosta...
ota yhteyttä
[email protected]
- Jorkke
antaa luotettavaa tietoa tuttavien ja naapurien tuloista vuodelta 2001.Tätä julkaisua voi ostaa esim.R-kioskilta ja lehtien myyntipisteistä.
- mielentarveyshoitaja
kolmivuorohoitaja tienaa tietty enemmän.Yötöitten lisät tekee noin 10% lisää vuosiansioon eli kolmivuorohoitopoika ansaitsee n,26000€/v
- .....
Verokalenteri kertoo tulot, mutta siitä ei välttämättä ole pääteltävissä kk-palkka tietystä työstä. Kaveri saattaa paiskia muuallakin töitä.
- whiic
Jos myyn maria niin 500 Euroa kussa.
Jos opiskelen, 200.
mies, 24 v- whiic
... minä en. Enempää en katso tarpeelliseksi todeta.
- Warastomies
Olen 29v mies.
Olen varastomies toimeksiannossa
työntekijävuokraus firmasta
toistaiseksi firmassa x Oy:llä,
palkka joku 1600 euroa kuussa. - Pling-plong
Olen vähän mainetta saanut viihdemuusikko. Palkkani vaihtelee hurjasti keikkojen mukaan, mutta vuositasolla palkka ennen veroja on noin 26000 euroa. Olen ihan tyytyväinen, mutta joka sentin eteen saa kyllä tehdä paljon töitä, koska huominen on aina epävarma viihdemuusikoilla. Klassisille vinguttajille on kyllä omat suojatyöpaikkansa. En suosittele tätä ammattia kenellekään, helpommalla pääsee, kun on vakituinen työ.
- J V
Opiskelen AMK:ssa ekaa vuotta, aikaisempi sähköalan tutkinto toki amiksesta on. Ikää 22.
Keikkahommina tehnyt sähkölaiteasennuksia raksalla ja palkkaa siitä on tullut 10e/tunti ateriakorvaukset, kilometrikorvaukset ja puhelinkorvaukset.
kk-palkaks muunnettuna tulee n. 1700 e- Pete, vantaa
1950€/kk. 26v. 2 vuotta töissä. Bonuksia n. 3000€/vuosi.
- mie
1.vuodessa 37000 euroo.huonoa että tilit vaihtelee voi olla 6-12 päivän tilejä 2 viikon jaksossa.
2.29
3.vanerityöntekijä,siis duunari
4.etelä-savo
aurinkoista kevättä kaikille ! - mikrotukihenkilö
Ammatti: mikrotukihenkilö
Toimiala: kauppa
Ikä: 25
Palkka: 1300-1600€ netto- Täystyöllistetty
Ikä: 20
Koulutus: peruskoulu ja keskeytynyt ammattikoulu
Töissä: eri yrityksillä v. 98, nykyisessä 1,5 v
Tehtävät: koko toimiston hallinta, esimiestehtävät
Palkka: Perus 1255 € netto, lisäksi bonus 10% sekä ylimääräiset esimieslisät ja projetipalkkiot
Normaali kuukausitulo käteen vaihtelee n. 1200-1400 €. Pidän palkkaani työhöni nähden liian pienenä. (Esim. jatkuva ylityöriski, vastuu, kiire sekä päivystysvalmius) - Keke
Täystyöllistetty kirjoitti:
Ikä: 20
Koulutus: peruskoulu ja keskeytynyt ammattikoulu
Töissä: eri yrityksillä v. 98, nykyisessä 1,5 v
Tehtävät: koko toimiston hallinta, esimiestehtävät
Palkka: Perus 1255 € netto, lisäksi bonus 10% sekä ylimääräiset esimieslisät ja projetipalkkiot
Normaali kuukausitulo käteen vaihtelee n. 1200-1400 €. Pidän palkkaani työhöni nähden liian pienenä. (Esim. jatkuva ylityöriski, vastuu, kiire sekä päivystysvalmius)Ammatti: atk-suunnittelija/harjoittelija
Toimiala: pankki ja rahoitus
Ikä: 24
Asuinpaikka: Espoo
Palkka: 72 prosenttia tes:in minimistä eli n. 1750€ brutto. Käteen jää n. 1200€.
Paska palkka mut minkäs teet.
- Pena
Toimitusjohtajana 800 työntekijän yrityksessä. Kuukausipalkka noin 45.000-50.000€/kk riippuen myynnistä. Verot pois, niin käteen jää vain noin 20.000€/kk. Eikä edes irtisanomisaikaa...
- Voi..voi
Ei taida teilläkään olla paljoa töitä, koska joudat kirjoittelemaan tämänlaisille palstoille?
- Toni
Myyntiedustaja atk alalla. 22 vuotta ja Turkulainen. Palkka myynninmukaan, mutta n. 2800-3500 jää yleensä käteen. Joskus 7000 ja risukat euroa/kk, mutta nostan kahtena palkkana.
- niin?
Summissa ei varmaan ollut mukana km -korvauksia? Onko tossa työssä illat vapaat vai joutuuko yöpyy motelleissa?
- Toni
niin? kirjoitti:
Summissa ei varmaan ollut mukana km -korvauksia? Onko tossa työssä illat vapaat vai joutuuko yöpyy motelleissa?
km korvaukset päälle ja työaika on n. 9-15 arkisin. Ei muuta.
- tiina
Toni kirjoitti:
km korvaukset päälle ja työaika on n. 9-15 arkisin. Ei muuta.
mistä tommosta työtä saa...???
tahtoo kans...
- .....
1930 e/kk, 38 v, Itä-Suomi. Yksityinen työnantaja ja tehtäviini kuuluu paljon muutakin kuin varsinaisia vientisihteerin tehtäviä.
- Hehheh
Kovin moni on toivomuksiaan paperille laittanut. Taitavat vaan jäädä toivomuksiks. Onhan siellä silti näköjään muutama oikein palkkansakin ilmoittanut niinkuin tuossa jonon alussa neuvottiin tekemään.
- mr.?
Helsingin kaupungilla tukihommissa.
palkka n.1800€/kk -miinus verot.
Laskut kun maksaa niin rahaa jää 0€/kk.
Revi siittä huumoria. - rjv
n 2100 euroa brutto, ikää 36 vuotta ja asuinpaikkakunta Helsinki.
- Joonas34
Ammatti: Projektipäällikkö, ohjelmistotalo
Työkokemus alata: 3 v
Ikä: 33
Asuinpaikka: Espoo
Palkka: 2800€ bonukset=n. 3100/kk - mukaan
Yksityisyrittäjä, mies, 32v.
Kaikki oman perheen kulut menee firman piikkiin,
asunto, auto, harrastukset, eläminen...
Kk-palkkaa nostan 5000 e/kk, saman summan "maksan" palkkaa myös vaimolleni. Lisäksi "maksan" itselleni satunnaisia "päivärahoja" ja "kulukorvauksia" noin 2000 e/kk. Peruskoulussa oleva tyttäreni saa noin 1000 e/kk konsulttituloja, "minun" maksamiani tietysti. Jaan vuosittain bonuksia johdolle (minulle, vaimolleni ja tyttärelleni) yhteensä noin 20000-30000 e, riippuen tuloksesta.
Yrittäjällä on tietysti myös kuluja ja sidottua pääomaakin tällä hetkellä lähes 300000 euroa "omaa rahaa", josta puolet pitää vielä palauttaa pankille... - It-yrittäjä
Meneillään nyt 2 vuosi yrittäjänä, brutto runsaat 1000e/kk eli taskun pohjalla jää pakollisten menojen jälkeen aika puhdas nolla. Homma työllistää itseni lisäksi pari muuta... Keskimääräinen työpäivä noin 11-12 tuntia, mutta toisaalta suurimman osan duunista voi hoitaa kotoa käsin ja voi tehdä sitä mitä oikeasti haluaa....
Vertailukohtaa voi hakea edeltävästä työkokemuksesta:
* Myyntihenkilö 1½v; palkka 1300e/kk; työpäivä 6 tuntia, pikkupaikka itä-suomessa
* Ohjelmistosuunnittelijana 3 v; palkka 1500e/kk arvoton optio-ohjelma; keskisuuri kaupunki - mää
Ammatti: Projektipäällikkö, tietoliikenne
Ikä: 24
Asuinpaikka: Tampere
Palkka: 2540€/kk - Toni
Lisäksi vielä kuukausibonus 0-250 euroa sekä vuosibonus 0-3800 euroa.
- Palkkaa
Joskus myymäläpäällikkönä 24-kesäisenä teki 2000€ plus pientä provikkaa eli noin 2300-2800 euroa brutto. Mikä oli ihan hyvin.
Myöhemmin myyntipäällikkönä 27-vuotiaana tuli työnantajan kusettamaksi ja sai metalliliiton peruspalkkaa 1350€ joka nousi 1450€ muttei pennin hyrrää luvatuista provikoista.
Vaihdoin juuri työtä ymmärrettävistä syistä ja teen duunia markkinoinnin parissa hoitaen asiakasrajapintaa (ikää nyt kolmisen kymmentä), pohja on 1000€ että saa yönsä nukuttua kunnolla ja loput itsestä kiinni eli provikalla. JA kilometrikorvaukset sun muut päälle. Ei nyt alle 2 kuukauden työllä ole vielä rikastumaan päässyt mutta sentään nuo metalliliiton palkat ohitettu.
Kyllä nyt ammattilaisen pitäis se 3000 kuussa saada tienattua. - IT hommissa
1584 euroa bruttona ja onneton bonus silloin tällöin
- IT-hommissa
2700 e bruttona...
- Wilma
1450 € kuussa bruttona eli käteen jää noin... 1000€. Siitä kun miinustaa vuokran, sähkön, autoon menevät kulut, netin, elukat, työttömän miehen... kuun lopussa -0! Vastaava kassanhoitaja, itä-Suomi, 24 vee.... Ai niin ja nainen!
- Työnjohtaja
Kaikilla ikälisillä ~2000€/kk. Päivätyö.
- ope
ammattikoulun opena saan noin 2000€ kussa, 27,5h viikkossa. Tunteihin nähden ihan kohtuullinen.
- sinppa
n. 1386 e/kk, 23 v, Puolustusvoimilla toimistosihteerinä, Keski-Suomi.
- myyjätär
Olen 26-vuotias, erikoisalan myyjä, nainen. Bruttotulot n. 1400 euroa.
Terveisiä kaikille. - it-ala
Ammatti: Kehityspäällikkö, ohjelmistotalo
Työkokemus alalta (erilaisista R&D tehtävistä): 7 v
Ikä: 30
Asuinpaikka: Helsinki
Alaisia: 6
Palkka: n. 3500 eur/kk- kehityspäällikkö
Ammatti: IT kehityspäällikkö, teollisuudessa
Ikä 32, korkeakoulu-tutkinto
Pk-seudulla
Palkka 4600 EUR/kk (brutto)
- Opettaja
Kyllä on surkea palkka, 1700 e/kk.
Kolminkertainen hurraa huuto OAJ:lle !!! hurraa, hurjaa, huuhaa!
30 oppilaan luokka pitäisi 'kasvattaa' kelpo kansalaisiksi mutta palkka ei juurikaan motivoi.- moi
matalapesijä 700€/kk nettona iltatyötä 8H päivässä
että silleen stressaava, paska homma kiitosta ei saa, paskavuoro ja, palkka mitätön maksa tosta nyt vuokra/laskut plus keuhkot ja selkä on vituilleen tosta hommasta. - Ei enää kauaa ope
Jepujee.... Hyvä me!!! Ja OAJ!!!!! Ja tietysti me opetkin, me ollaan niin kovin kilttejä ja nyhtyreitä. Teemme vaan kiltisti töitä emmekä nurise, nouse vastarintaan kunnolla. Mutisemme vain omissa koloissamme. Itse olen 32v nainen. Olen ollut opetusalalla kohta 6v ja palkkani 1850 e/kk. Paitsi että kohta tää systeemi menee siihen et eliittikoulut muodostuu suuriin kaupunkeihin, missä maksetaan kunnon palkkaa on hyvät opetusvälineet, tilat ja pienet opetusryhmät ja sit syrjä/pienempien kuntien lapset joutuvat käymään huonommissa kouluissa, jossa kaikki vähän muutenkin niinkuin rempallaan. Tai sitähän se jo onkin. Tätäkö haluamme???? Eikö kaikilla lapsilla olisi oikeius saada yhtä hyvää perusopetusta????
- Tuleva ope
Ei enää kauaa ope kirjoitti:
Jepujee.... Hyvä me!!! Ja OAJ!!!!! Ja tietysti me opetkin, me ollaan niin kovin kilttejä ja nyhtyreitä. Teemme vaan kiltisti töitä emmekä nurise, nouse vastarintaan kunnolla. Mutisemme vain omissa koloissamme. Itse olen 32v nainen. Olen ollut opetusalalla kohta 6v ja palkkani 1850 e/kk. Paitsi että kohta tää systeemi menee siihen et eliittikoulut muodostuu suuriin kaupunkeihin, missä maksetaan kunnon palkkaa on hyvät opetusvälineet, tilat ja pienet opetusryhmät ja sit syrjä/pienempien kuntien lapset joutuvat käymään huonommissa kouluissa, jossa kaikki vähän muutenkin niinkuin rempallaan. Tai sitähän se jo onkin. Tätäkö haluamme???? Eikö kaikilla lapsilla olisi oikeius saada yhtä hyvää perusopetusta????
"tää systeemi menee siihen et eliittikoulut muodostuu suuriin kaupunkeihin, missä maksetaan kunnon palkkaa"
Eikö opettajien palkka menekkään palkkataulukkojen mukaan?? - ex-tehyläinen
Sairaanhoitaja, lukion jälkeen opiskelua yhteensä
4,5 vuotta, ja alalla 10 vuotta palkka 1700 ekee kunnalla. Työ mukavaa, mutta huonon palkan takia jatkan matkaani muihin hommiin.
- kaupankassa
noin 50.0000e kk händyy
- tiina
....
- it-inssi
- Mies, 24v
- Työkokemus vajaa puoli vuotta, suoraan koulun
penkiltä.
- Koulutus IT-inssi (AMK).
- Testaaja (en sw-hommissa) suuressa it-firmassa.
- Tampere
- Palkka 2070€/kk (brutto) 10-20% bonus vuosipalkasta,riippuu osaston tuloksesta.
- Palkka liian pieni, insinööreillä suomessa liian huonot palkat verrattuna muun euroopan linjaan.- sting
Valtion ylempi toimihenkilö, akateeminen, 49 v,
työuraa 21 vuotta, 2773 e/kk brutto. Onneksi puoliso
saa saman ja enemmänkin nettona.
- inssi
Tietokoneinsinööri softahommissa pk-seudulla, 15v kokemus R&D-tehtävistä. Palkka 4000 / kk bonukset. Ylityökorvaukset erikseen. Viime vuonna tulot noin 60 000.
Insinöörien keskiarvo lienee noin 3000 / kk, joten pidän palkkaani hyvänä. Ei tälläkään palkalla herroiksi elellä, kun on perhettä elätettävänä ja verottajakin vie omansa aika tehokkaasti. - andy
mul o aina nelgyddonaa tasgus jos mä satun nägee jongun hyvän nägösen skittan mä osdan se
- Keikka
Riippuen keikkamäärästä ja omasta jaksamisesta noin 3500€. Paras kk ollut 4500€ käteen.
- Tepa
Kunnossapito tj.
Ikä 26
työkokemus 3v.
Palkka 2200E ylityöt
Viime vuonna 35000E. - markus
Tukkumyyjänä isossa firmassa ja palkka 2650e/kk.
En tiedä onko hyvä vai huono kun ei kukaan kollega ole valmis vertailemaan.. - Heebo
Mies 46 vuotta,
Espoosta,
alalla 24 vuotta,
liksa n. 4700 euroa kk lomarahat bonarit. - Farmari
Olen 32 vuotias ja toiminut viljelijänä kolme vuotta. 50 ha peltoa ja samanverran lypsylehmiä, niin vuotuinen verotettava ansio n 25 000 egeä. Tunteja tosin kertyy kolme kertaa enemmän kuin ilmastoidussa kopissa olevalla p-miehellä. En silti vaihtais! Pysyy ainakin kroppa kunnossa, kun tekee oikeita töitä.
- ÄnTee
Että joku jyväjemmari kehtaakin kirjottaa tollasta! Millä perustelet, että sulla kertyy tunteja 3x enemmän kuin p-miehellä? Okei, sä käyt pellolla keväisin viikon verran, ehkä kaks, yhtäsoittoa ja saman verran syksyllä, ei vielä hätkähdytä! Se horsma kasvaa siellä ihan ittekseen ja talvella voit myydä sinne pellolle pilkkioikeuksia hulluille!
Sitten ne lypsyhommat ja navetan siivoukset yms. ilmeisesti lasket työtunteihin sen kun ajelet Valmetilla sinne Esson baarriin kahvittelemaan muiden samanhenkisten valittajien kanssa.
Totuushan on, että te saatte helvetilliset tukiaiset ja veroa te ette maksa nimeksikään, koska vähennyksiinhän ne menee!
Toi on ainoo yrittäjäkunta joka saa valtiolta lomittajan kun on aika lähteä kesälomalle. Ei minkään muun alan yrittäjille moista etuutta suoda!
Teillä on ihan kunnioitettava homma toi lehmien kanssa vehtaaminen ja pellolla ajelu, mutta käsitämätöntä miten kehtaatte valittaa noita työtunteja ja huonoja tuloja!
Kertoisitko totuuden, paljonko tuli tilille rahaa siis netto sinulle ja rouvalle yhteensä?
- NT -
- tiina
ihmiset hyvät mistä te oikeen löydätte tommosia työpaikkoja???
mä olen myynninedistäjä ja mun palkka on n 800 euroo /kk
jos jollain on tarjota parempi palkkasempaa hommaa niin kuulen mielelläni..
ainiin alue lohja, karkkila, nummela/lähi maastot
[email protected] - KIRURGIPALKKA
Olen kirurgi Helsingistä ja tienaan keskimäärin 6500-9000e kuukaudessa. riippuu joskus siitä monta leikkausta on ollut kuukauden aikana, mutta se on se minimipalkka on 6500 vaikke ei olisi yhtään leikkauksia.
- pitkä leipä, ei enää varma
vaativat tehtävät, palkka 3000€ / kk
- myyntiseppo
pitkä leipä, ei enää varma kirjoitti:
vaativat tehtävät, palkka 3000€ / kk
Puhelinmyyjä, matkapuhelinoperaattorin tuotteet. Palkka 1400-3000, pääosin 1900-2200e paikkeilla (2v kokemuksella)
- Huonomminki vois toki olla.
41v. mies,vuorovastaavana teollisuudessa,2 vuorotyö,kokemusta alalta 6v,tunteja tulee kk/n.240 kpl,työ vaativaa ja vastuullista,palkan jatkeeksi tulee puhelin etu ja hieronta 2 krt/kk (ei thai),rahaa tulee n.3200e brutto.
Mielestäni vaatimuksiin nähden ihan liian vähän,pulju alansa ykkönen tässä maassa vuodesta toiseen.Rahasta ei pysty puhumaan ja vittuilua saa kuulla viikottain,vaikka väitän että tehdään pienellä porukalla erittäin laadukasta jälkeä...toivon että vielä joskus nappaisi paremman työpaikan suhteen,ellei ikä ole ja rasite!!!! Pakko jaksaa kun on tota perhettäkin kertyny ja emo ilman vakituista työtä tällä hetkellä. - garh55
Mä paskannan ja pierasen phuhelimeihin, ja tienan 7000 eurua kkuudauksesa.
- pokeriammattilainen
Pokeriammattilainen 25v helsinki. Tulot swingailee rajusti. Parhaimillaan 30 000€ /kk ja hunoimillaan miinus 10 000€ /kk keksiarvo palkka n. 5000€/kk
- jooooo
Itse tienaan nyt noin 50-150e päivässä riippuen siitä kauan jaksaa olla koneella. Eka viikko/2viikkoa meni siihe et oppi tavoille ja sen jälkee parin nettisivun avulla noin hyvä palkka. Täytyy sanoa ettei hirveästi tee mieli tehdä oikeita töitä tämän jälkeen :D
- joooooo oo
n. 100e/pv. Työpaikat:
http://www.neobux.com/?rh=7269697374617069687669
https://www.surveysavvy.com/ss/ss_index.php?action=earnings - Koulutyttönen
Ikää 20 vuotta ja palkka vaihtelee paljon jaksaa rumia vanhoja miehiä katsoa. Keskimäärin 2400-3600 euroa kuussa... Viihdetaiteilija nääs.
- ...
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä423394- 361994
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301729- 161527
- 231508
- 91391
- 241377
- 141227
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781125- 221102