nopsan osto

sissi

uskaltaiskohan tuollaista nopsaa ostaa? ei taida olla enää kovin suomalainenkaan tämä pyörä. missähän ne tehdään?

12

2793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyöräilyn ystävä

Hinta/laatusuhde on varmaan ihan ok.

• älä osta halppispyörä

osta tunturi tai helkama

• on nopsa

Itellä on vanha nopsa ja se runko on tehty norjassa. 28" renkailla kulkee suht hyvin

• Mikke

että Nopsan hinta/laatusuhde olisi hyvä ja ostin asiointi- ja työmatkapyöräksi 3 v. Nopsan Master XL, viime vuoden mallia á 299.
        TM:n testissä, jossa oli kahdeksanvaihteisia pyöriä kyllä puhuttiin Nopsan ja Tähtipyörän osalta, että jonkin verran kotimaisuusastetta olisi kokoonpanon ja kai suunnittelun osalta ja sama kai on tilanne Nishikilläkin.

• sissi
        Mikke kirjoitti:

että Nopsan hinta/laatusuhde olisi hyvä ja ostin asiointi- ja työmatkapyöräksi 3 v. Nopsan Master XL, viime vuoden mallia á 299.
        TM:n testissä, jossa oli kahdeksanvaihteisia pyöriä kyllä puhuttiin Nopsan ja Tähtipyörän osalta, että jonkin verran kotimaisuusastetta olisi kokoonpanon ja kai suunnittelun osalta ja sama kai on tilanne Nishikilläkin.

Joko olet ehtinyt testailemaan nopsaasi...? Miltä tuntuu?

• tehdään
        sissi kirjoitti:

muistaakseni Taiwanissa ! Useat nykypyörät tehdään / pannaan kokoon Vietnamissa/Taiwanissa ymv. maassa, vaikka niillä on ns. suomalainen status tai ainakin on ollut !

• Mikke
        sissi kirjoitti:

sillä vähän yli 30 kilometriä. Kyllä se tuntuu ihan napakalta ja herkältä ajella.Asentelin siihen itse vaatimattomimman Sigman mittarin ja olen voinut todeta, että jo ennen ensihuoltoa pyörä rullaa kpohtuullisesti verrattuna pariin muuhun käyttämääni pyörään. Vaihteet toimivat oikein kevyesti ja napakasti.Olen vuosien varrella kokeillut erilaisia pyöriä ja yleensä palaillut kolmivaihteiseen peruspyörään. Hiukan vauhdikkaampaan ajoon on sitten hybridi, joka istuu meikäläiselle hyvin. Vauhdikkaampia pyöriä en taida tarvita. Ohjaustankohan tässä on niin suora, että kolmekymmentä vuotta sitten tämmöistä olisi kai voitu kutsua retkipyöräksikin. Otin sopivan kokoisen rungon, kun aiemmassa peruspyörässä (Tunturi) on ollut turhan iso runko. Hintaansa nähden olen ostokseeni tyytyväinen. Asialliset varusteet tavarateline ja lukko olivat vakiovarusteina ja kapeat alumiiniset ontelovanteet.Satula ei ole ehkä hääppöinen, vaikka on komea. Mutta minulla on jokunen vaihtosatula autotallissa. Muutama vuosi sitten ostin samanmerkkisen seitsenvaihteisen pyörän, kun olin ajatellut sitä nuorimmalle aikuistuvalle pojalleni. Hän ei sitä kuitenkaan huolinut, vaan tahtoi ratasvaihteisen pyörän, jota joudun nyt sitten hänen opiskelupaikkakunnallaan käydessäni huoltamaan.(jarrupalojen säätö/ vaihto, talvi/kesärenkaiden vaihto ym.)Vanhemmalta pojalta oli pyörä anastettu ja niinpä tarjosin sen olikohan joku CTB -Nopsa hänelle. Sekin on ollut heikolla huollolla hänellä ja neljän vuoden ajon jälkeen kertoi olevansa pyöräänsä tyytyväinen ja vievänsä sen nyt huoltoon tai paremminkin ehkä korjattavaksi äänten ja vaihteiston takeltelun vuoksi.

• sissi
        Mikke kirjoitti:

sillä vähän yli 30 kilometriä. Kyllä se tuntuu ihan napakalta ja herkältä ajella.Asentelin siihen itse vaatimattomimman Sigman mittarin ja olen voinut todeta, että jo ennen ensihuoltoa pyörä rullaa kpohtuullisesti verrattuna pariin muuhun käyttämääni pyörään. Vaihteet toimivat oikein kevyesti ja napakasti.Olen vuosien varrella kokeillut erilaisia pyöriä ja yleensä palaillut kolmivaihteiseen peruspyörään. Hiukan vauhdikkaampaan ajoon on sitten hybridi, joka istuu meikäläiselle hyvin. Vauhdikkaampia pyöriä en taida tarvita. Ohjaustankohan tässä on niin suora, että kolmekymmentä vuotta sitten tämmöistä olisi kai voitu kutsua retkipyöräksikin. Otin sopivan kokoisen rungon, kun aiemmassa peruspyörässä (Tunturi) on ollut turhan iso runko. Hintaansa nähden olen ostokseeni tyytyväinen. Asialliset varusteet tavarateline ja lukko olivat vakiovarusteina ja kapeat alumiiniset ontelovanteet.Satula ei ole ehkä hääppöinen, vaikka on komea. Mutta minulla on jokunen vaihtosatula autotallissa. Muutama vuosi sitten ostin samanmerkkisen seitsenvaihteisen pyörän, kun olin ajatellut sitä nuorimmalle aikuistuvalle pojalleni. Hän ei sitä kuitenkaan huolinut, vaan tahtoi ratasvaihteisen pyörän, jota joudun nyt sitten hänen opiskelupaikkakunnallaan käydessäni huoltamaan.(jarrupalojen säätö/ vaihto, talvi/kesärenkaiden vaihto ym.)Vanhemmalta pojalta oli pyörä anastettu ja niinpä tarjosin sen olikohan joku CTB -Nopsa hänelle. Sekin on ollut heikolla huollolla hänellä ja neljän vuoden ajon jälkeen kertoi olevansa pyöräänsä tyytyväinen ja vievänsä sen nyt huoltoon tai paremminkin ehkä korjattavaksi äänten ja vaihteiston takeltelun vuoksi.

Ei nuo Miken Nopsa-kokemukset ollenkaan lannistavia ole. Itse olen katselemassa 21-vaihteista ratasvaihteista. Oikein hyvältä vaikuttaa, mutta Nopsan osto hieman arveluttaa. Maine ei ole kaikkein paras, mutta toisaalta hintakin on varsin kohtutllinen.

• Mikke
        sissi kirjoitti:

Ei nuo Miken Nopsa-kokemukset ollenkaan lannistavia ole. Itse olen katselemassa 21-vaihteista ratasvaihteista. Oikein hyvältä vaikuttaa, mutta Nopsan osto hieman arveluttaa. Maine ei ole kaikkein paras, mutta toisaalta hintakin on varsin kohtutllinen.

niissä Nopsissakin on eroja. Tälläkin sivulla on myös siitä Fastline-mallista juttua ja sehän oli mukana TM:n uusimman numeron 7/07 napavaihteisten testissä eikä menestynyt. Moitittiin joustokeulaa ja kolahtelevaa satulatolppaa ja siinä sarjassa pyörä oli kuitenkin hinnakkain. Freewayn ja Highwayn hinnat näyttäisivät paremmin kilpailukykyisiltä, ainakin kohtuulliset takavaihtajat saisi, mutta itsellä on kokemusta vain näistä peruspyöristä. Muuten viime vuoden ovh. hinnoista on 36 euroa tipahtanut Nishiki 351, joka lähtisi á 499.

• monivaihteista
        Mikke kirjoitti:

niissä Nopsissakin on eroja. Tälläkin sivulla on myös siitä Fastline-mallista juttua ja sehän oli mukana TM:n uusimman numeron 7/07 napavaihteisten testissä eikä menestynyt. Moitittiin joustokeulaa ja kolahtelevaa satulatolppaa ja siinä sarjassa pyörä oli kuitenkin hinnakkain. Freewayn ja Highwayn hinnat näyttäisivät paremmin kilpailukykyisiltä, ainakin kohtuulliset takavaihtajat saisi, mutta itsellä on kokemusta vain näistä peruspyöristä. Muuten viime vuoden ovh. hinnoista on 36 euroa tipahtanut Nishiki 351, joka lähtisi á 499.

Ei varmaankaan kestä hyvin nuo nopsan monivaihteiset. 3 ja 7 vaihteiset varmaan pelittää.

• Tojonisti

Hyvät kokemukset on Nopsa CTB Master -pyörästä, vaikka kovin montaa sataa kilsaa ei ole muutaman vuoden aikana kertynytkään. Mutta nyt pyöräilyinnostuksen myötä ilmeisesti kertyy yhä enemmän.

Laadukkaan oloinen pyörä on tämäkin Nopsa ollut (edellinen Nopsani oli jostain 80-luvun lopulta 24" Picnic-malli, sitten välillä oli aikamoisen susi Helkama maastopyörä). Mikään merkkihän ei enää ole "oikeasti" suomalainen, joten sinänsä ihan sama. Muistaakseni Made in Spain lukee tässä Nopsassa, tarkoittaneeko sitten vain rungon valmistusmaata vai koko pyörän. 7-vaihteinen Shimano Nexus -napavaihde on pelannut ihan hyvin, joskus muutama ylimääräinen rusahdus on kuulunut. Tosin suurimmankin vaihteen välitys on mielestäni liian pieni maantieajoon, mutta kaupungissa riittää (ja silloin toki pienempiäkin vaihteita tarvitsee). Laadukkaat Nokian Rollspeed -kumit ovat ensiasennusrenkaana (hinta kaupassa n. 17 € / kappale ulkorenkailla), satula hyvälaatuinen Selle, metalliset lokarit, Basta-lukko (joka ei tosin mielestäni ole yhtä hyvä kuin vanhemmissa "Suomi-pyörissä" olleet Abloyn Ava-lukot), kohtuu tukeva tarakka, jne.

Kaverillani on samanlainen pyörä ja yhtä tyytyväinen on hänkin ollut (ajaa työmatkoja ympärivuotisesti), pl. tuo 7-vaihteen riittämättömyys koviin vauhteihin.

• Tojonisti

Rungossa olevassa tarrassa lukeekin, "Made in France". Näin siis ainakin 2000-luvun alussa (siinä on myös tarra, "Nopsa 50 vuotta" tjsp., nyt 2007 Nopsa viettää 55-vuotissynttäreitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      317
      8123
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      99
      6369
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3673
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      70
      2440
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      40
      2430
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      42
      2204
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2176
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2014
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      83