vuokrafirmat

lopetettava

Jos duuniin ei voi palkata työntekiää reilusti,
pitää jättää kusetuskin tekemättä.
Kenenkään ei pidä alistua vuokrafirman piiaksi,
elätätte siinä sivussa jonkun rotan joka syö
teidän tilistä.

70

13427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työssä EI-vuokralla

      Kun hakija ei vastaa tarjontaa, ei ole kysyntää.
      Itse EN HAE vuokrayrityksiin.Tee sinäkin sama temppu.

      • juuri näin

        näin toimin minäkin, vuokratyöpaikat eivät ole oikeita työpaikkoja. Miksi pitäisi nuolla kahta persettä samaan aikaan?


    • vuokratyön mahdollisuutena

      päästä töihin!
      Hain vuokralle työtä siksi kun en muuta työtä saanu. Kismittää vaan se, että tiedän tämän asiakasyrityksen tarvitsevan kipeästi uutta työntekijää samoihin hommiin mitä teen muihinkin.
      Inhottavalta tuntuu kun ei voi palkata, vaan täytyy kallista vuokratyötä käyttää.
      Ite en karenssin pelossa voi lähtee kun on se vitun määräaikainen soppari, jonka loppupäivää ei kukaan tiedä/kerro.
      Jos tuohon firmaan avoin paikka tulis, en hae. On firman toiminta mut vakuuttanut sen verran hyvin.

      Pointtini siis, että rekrytoinnissa vuokrafirmat on ihan ok, mutta ärsyttää se, että asiakasyritykset ei palkkaa vakituisiks vaan vuokratyön kautta kitkutellaan ties kuinka pitkään...

      • muualle

        Kannattaa katsoa koko ajan muitakin työpaikkoja,koska voit lähteä koska tahansa lätkimään vuokratyöstä.Se työsopimuksen määräpäivä ei sido sinua mitenkään,koska vuokratyöfirmakin voi heittää sinut koska tahansa pellolle määräaikaisuudesta huolimatta.


      • määräaikaisestakin jos

        olet vuokrafirman kirjoilla. Hyvän tavan mukaista tietty ilmottaa ajoissa että kerkeevät ottaa uuden tilallesi. Vuokratyö perustuu vapaaehtoisuuteen joten eivät laita todistukseen että olet lähtenyt, tulee vaan maininta että olet ollut määräaikaisessa. Varmistaa silti kannattaa. Toki pitää muistaa että joka vuokrafirmalla on soppari jonka mukaan et voi mennä asiakasyritykseen omaksi työntekijäksi vasta kun tietyn ajan jälkeen, joka on n.3-4 kk.


      • on nähty
        määräaikaisestakin jos kirjoitti:

        olet vuokrafirman kirjoilla. Hyvän tavan mukaista tietty ilmottaa ajoissa että kerkeevät ottaa uuden tilallesi. Vuokratyö perustuu vapaaehtoisuuteen joten eivät laita todistukseen että olet lähtenyt, tulee vaan maininta että olet ollut määräaikaisessa. Varmistaa silti kannattaa. Toki pitää muistaa että joka vuokrafirmalla on soppari jonka mukaan et voi mennä asiakasyritykseen omaksi työntekijäksi vasta kun tietyn ajan jälkeen, joka on n.3-4 kk.

        Minulla eräs vuokrafirma laittoi työtodistukseen työn loppumisen syyksi "oma pyyntö". Kahdessa muussa firmassa on kyllä laitettu syyksi "määräaikainen" vaikka lähdin itse.


    • ajateltu

      Pelkkä ihmisen myyminen, eli orjakauppa on kielletty kansainvälisillä sopimuksilla jo sata vuotta sitten. Miten se voi toimia Suomessa vielä 2000-luvulla???

      • qqqqqqqqq

        Siis vuokratyöhän on raskas työntekijälle eikä se sovi kaikille, mutta jos ei muuta saa niin kyllä siitäkin palkkaa tulee. Itselläni ainakin on vuokran kautta parempi palkka kun mitä asiakasyrityksestä saisin, että siinä mielessä.

        Kaikilla vuokratyöfirmoilla ei ole ees sitä karenssia, kannattaa kattoa etukäteen millainen käytäntö firmalla on.

        Ja sulle joka snaoit että työsopparis on määräaikainen eikä kukaan kerro sulle sen päättymisaikaa, niin suosittelisin vaatimaan sitä, sullahan on pakko olla oikeus tietää se!!!!! Laittomalta kuullostaa tuollanen!!!

        Vuokratyöfirmoihin ei ole siis pakko hakea jos ei se miellytä, mutta joidenkin on pakon edessä taivuttava!


      • niinpä niin
        qqqqqqqqq kirjoitti:

        Siis vuokratyöhän on raskas työntekijälle eikä se sovi kaikille, mutta jos ei muuta saa niin kyllä siitäkin palkkaa tulee. Itselläni ainakin on vuokran kautta parempi palkka kun mitä asiakasyrityksestä saisin, että siinä mielessä.

        Kaikilla vuokratyöfirmoilla ei ole ees sitä karenssia, kannattaa kattoa etukäteen millainen käytäntö firmalla on.

        Ja sulle joka snaoit että työsopparis on määräaikainen eikä kukaan kerro sulle sen päättymisaikaa, niin suosittelisin vaatimaan sitä, sullahan on pakko olla oikeus tietää se!!!!! Laittomalta kuullostaa tuollanen!!!

        Vuokratyöfirmoihin ei ole siis pakko hakea jos ei se miellytä, mutta joidenkin on pakon edessä taivuttava!

        "Työsuhde on määräaikainen niin pitkään kun yritys tarvitsee." Yleinen käytäntö vuokrafirmoissa käsittääkseni. Aika säännöllistä työtä, ei mikään töihinkutsuttava duuni.. Viimesin arvio joulukuussa oli työpaikalla, että jatkuu keväälle.. Eiköhän se kevätkin pian kesäks muutu.. Vuokrafirma ei ota kantaa, vaikka kyselin sitä useita kertoja, nyt en enää jaksa jankuttaa siitä siellä.
        Haen koko ajan uutta paikkaa, mutta ei helpolla onnista.
        Tarvisn vaan jonkun hyvän syyn(itselleni ja vuokrafirmalle), että voin lähtee tosta paikasta.


      • oiuyt
        niinpä niin kirjoitti:

        "Työsuhde on määräaikainen niin pitkään kun yritys tarvitsee." Yleinen käytäntö vuokrafirmoissa käsittääkseni. Aika säännöllistä työtä, ei mikään töihinkutsuttava duuni.. Viimesin arvio joulukuussa oli työpaikalla, että jatkuu keväälle.. Eiköhän se kevätkin pian kesäks muutu.. Vuokrafirma ei ota kantaa, vaikka kyselin sitä useita kertoja, nyt en enää jaksa jankuttaa siitä siellä.
        Haen koko ajan uutta paikkaa, mutta ei helpolla onnista.
        Tarvisn vaan jonkun hyvän syyn(itselleni ja vuokrafirmalle), että voin lähtee tosta paikasta.

        Ei siinä mitään syitä tarvita, otat vaan ja kävelet sillä hetkellä ovesta ulos, kun saat tiedon uudesta työstä. Niin tein minä ja monet muut, tosin se vuokrafirman asiakasfirma oli täysi "natsila". ota huomioon,että tuo miten me sinua kohtelee on täyttä kyykytystä. Ala pelaamaan työnantajien pelisäännöillä ja luovu turhasta lojaaliudesta!!


      • Anonyymi

        Aivan, samaa mieltä. Orjakauppaa se on, eri nimellä vaan.


      • Anonyymi

        Olet väärässä. Työntekijöitä vuokraava firma ei myy ihmisiä, vaan määriteltyä työpanosta jonka tekijä voi olla kuka tahansa.

        Käyttäjäyrityksen ei tarvitse itse
        -maksaa vuosilomasta, sairauspäivärahaa, jne.
        -etsiä sijaista vuokratyöntekijälle
        -hoitaa työterveyshuoltoa, jne asioita.
        Vuosia jo itse ollut vuokratyössä- ei se poikkea normaalista työstä mitenkään.


    • transsforman

      kokeilin erästä vuokrafirmaa nimeltä REILUT.useampi työntekijä valitti ei maksetuista palkoista,ja kas kummaa minullekkin tuli liian vähän palkkaa.keikat ilmoitettiin yleensä tekstiviesteillä kello 19-21.00 aikaan eikä keikan ilmoittaja tuntunut tietävän edes mitä puhui ja lupaili.vältäkää kyseistä firmaa.

      • nuuska muikkunen

        transsforman. juu REILUT OY ei nimensä mukainen.kaikki duunarit valittaa ja lähtee sieltä pois kun mikään homma ei toimi.todennäköisesti tämäkin lafka on jouluun mennessä kuollut ja kuopattu.kusettaa työntekijöitä ja asiakkaitaan.


    • duunis

      Olen todella sitä mieltä että vuokrafirmat ovat laillista ihmiskauppaa jossa ihmisiä kohtellaan kuin orjia! Toivon ettei kukaan erehdy käyttämään niitä yrityksiä. Itse mielummin vaikka siivoan jos saan paikan suoraan kuin työllistyn ns parempaan hommaan väliaikaisesti vuokrafirman kautta. Se on epävarmaa työllistymistä se.. Boikoitoikaa vuokrafirmoja!!!

    • 3.500€/kk

      Laitan tännekin aikaisemman kommenttini.

      Työtä on tarpeeksi, palkka on taulukoita parempi, saan päättää missä teen ja paljonko teen työtä. Lisät maksetaan lakisääteisesti, lomarahat ajallaan, en voi muuta kuin olla tyytyväinen. Toisin kuin työtön naapurini, joka ei muuta tee kuin valita. Kuten moni muu täällä. Ja hatuksi vielä se, että en ole ottanut vakituista työtä vastaan vaikka on toistuvasti tarjottu, sillä haluan säilyttää vapauteni. Eli orjako? En edes pissi teidän suuntaan. Luuserit.

    • jaska231

      3.500€/kk Taidat olla yrittäjänä alalla? :D kun puolustelet noin.. kerro mullekkin mikä vuokrafirma on noin hyvä niin haen heti!

    • vuokrariksu

      Mikä piipitys täällä on taas käynnissä.? Lukekaan hyvät ihmiset työsopimuslaki ja vaatikaa oikeutenne.
      Okei, aloitus on kirjoitettu 5 v sitten, mutta määräaikaisuuksia ei voi ketjuttaa, määräaikaisuus jos jatkuu riittävän pitkään katsotaan toistaiseksi voimassaolevaksi työsuhteeksi. Jos määräaikaisuus loppuu ja sopimusta ei uusita, vaan tilalle palkataan toinen henkilö samoihin töihin, on oikeustapauksissa katsottu olevan laiton irtisanominen jne.
      Ehkä tärkein; asiakasyritys on se, joka vuokrafirmalle ehtonsa sanelee! On toki vuokrafiroja, jotka yrittää pimittää lisiä, lomia jne, mutta ne voi ihan oikeutetusti vaatia itselleen.
      Ei niissä normaalityöpaikoissakaan kukaan pidä työntekijän puolia, itse täytyy asiat selvittää ja oikeutta itselleen vaatia

    • ATE2

      sen nyt yhdestä vuokra firmasta ainakin sain kyllikseni kun pitkittää tileissä sekä vittuilessaan pitkittää tahallaan vielä 2 vkkoa ennenkuin maksaa ja uhkailin liitolla niin heti loppu saman tien kirjanpitäjän puh.num. meni kiinni, seuraava num. menikin ite johtajalle edelleen jätti maksamatta tilin, LINDEBERG OY : KIERTÄKÄÄ KAUKAA TÄMÄ FIRMA. JÄTTI PALKAN MAKSAMATTA EIKÄ VASTAA PUHELIMEEN TAI JOS VASTAA LUPAA MAKSAA JA EI NÄY SITTENKÄÄN. KIERTÄKÄÄ KAUKAA TÄLLÄINEN ROSVO

    • Ideana hyvä

      Vuokratyö vois olla ihan kätevää, jos se toimis niinku on alunperin ideoitu: ilmotat itse päivät millon oot käytettävissä ja millon et, vuokrafirma bookkaa sulle työvuorot käytettävissä oleville päiville ja muina päivinä sitten jollekin toiselle. Näin sen PITÄISI olla, mut valitettavasti näin se ei todellakaan ole suurimmassa osassa paikkoja..

      • T-paita ammattina

        Alunperin ideoitu? Alunperäinen idea oli riistää sitä työtätekevää ja vetään sen 25 €
        palkasta 15 € se oli se alunperäinen idea ruotsissa ja sieltä
        kopioituna tänne niin sama juttu ei tarvi olla kaksinen ruutihattu,
        että ymmärtää:

        A)Miksi se on ollut molemmissa valtioissa laitonta.
        B)Miksi se nyt on laillista.

        Tähän kuluu olennaisena osana suomlainen ahneus. Se ei käy että niistettäisiin vain 50% tai peräti 35%m
        sen lisäksi siinä on myös kohtia mitkä ottavata paradogsaaliset mittasuhteet,

        Kun olin työtön ja kouluttamaton en kelvannut mihinkään ilman kokemusta =)
        4 Tunnin perehdyttämisellä ja T-paidalla minusta tuli ammattimainen
        teollinen veistäjä, joten tuolla ajattelutavalla voisin toimia vaikka
        lähihoitajana tai rakennustyömiehenä ja aina ammattikuntaa
        vaihtaessani ei tarvi vaihtaa kuin T-paitaa ja taas olen ammattilainen.
        Joskin palkka on amatöörin. 3 Vuotta se on käytävä koulua,
        että osaa käyttää pistolapioa tai kassaa. Jokainen voi miettiä
        tuota hassutusta tuossa välissä kaiken muun lisäksi.


    • Ex-orja Espoosta

      Orjafirmojen kulta-aika päättyy vasta, kun jokainen sanoo itselleen seuraavan. Mielummin olen vaikka pitkäaikaistyötön tai opiskelen eläkepäiviin saakka kuin alennun kysymään töitä näiltä verenimijöiltä!

      Yhdysvalloistahan tämä vuokratyökin on valunut aikoinaan tänne eurooppaan, siis malli modernista orjuudesta. Sinällään ei kovinkaan yllättävää sillä Yhdysvaltojen vankilateollisuus on ollut pitkään yksi orjatyön muodoista. Kokkaripressakin on huolissaan ahneuden noususta, muttei varmaan näe metsää puilta ymmärtääkseen sen, ettei oma kykypuolueensa halua muuta kuin ajaa koko kansan orjuuteen.

    • ajro

      Mistähän on tämä itkeminen ja valitus "orjatyöstä" alkanut? Ja mitä se on?
      Onko se sitä, että työmaalla on tehtävä töitä? Onko se sitä, että ammattitaidoton lankunkantaja ei saakaan 20€/h? Onko se sitä, että on oltava sovittuna aikana työmaalla?
      Vai onko se sitä, että jos TES määrittää ao. työstä / osaamisesta / koulutuksesta 10€/h ja se sitten maksetaan, eikä työntekijän kuvittelemaa palkkaa?

      Vai luuleeko joku ihan todella, että kun saa 12€/h ja vuokrafirma laskuttaa 20€/h erotus jää vuokrafirmalle? Tässä tapauksessa tyhmyys tiivistyy työntekijän päähän! Olis varmaan kannattanut käydä peruskoulu loppuun ja lukea muutakin kuin Facebookia.
      Toisaalta - on ihan sama mitä vuokrafirma laskuttaa, kunhan se maksaa työtekijälle sovitun mukaisesti.

      Vai olenko minä orja, kun joudun joka aamu lähtemään töihin ja tekemään reippaasti töitä ja saan sovitun palkan?

      • Katoaa olemattomiin?

        No kerropas mulle minne se 8€/h menee, jos ei vuokrafirmalle?


      • ajro
        Katoaa olemattomiin? kirjoitti:

        No kerropas mulle minne se 8€/h menee, jos ei vuokrafirmalle?

        En kerro!
        Ota itse selvää!
        Tuollainen asia kuuluu jo yleissivistykseen!
        Ai niin...olis pitänyt käydä peruskoulukin loppuun...


      • kyllä olet

        Sun ammattitaidoton lankun kantaja saa 25-45 €..Sääli vain,että
        se tunari ei nää siitä kuin 10 €. TES..Niinpä niin noh oppia ikä kaikki.
        Olet orja monesssakin mielessä..Orjuus aikana jolloin se oli paheksuttavaa
        meni jotakuinkin niin, että sun piti puuvillapellon lisäksi hoitaa orjaasi
        hyvin. Eli katsoa, että sillä on ruokaa ja asunto. Orjan sai myydä/vuokrata,
        mutta sen hyvinvoinnista oli pidettävä huoli. No nythän saat maksettua vastikkeen lainaosuuden/vuokran ja molemmissa tapauksissa ruuan,
        mutta siihen se jääkin. Entisaikaan orja piti sentään pukea nykyään enää ei.

        Jos eläminen on vain ruoka ja katto niin silloin on orja.
        Se, että raahaatko kiveä ruoskan viuhuessa ei tee kenestäkään
        orjaa vasta kun et tiedä paremmasta. =)


    • Ex-Orja Espoo

      Se orjuus on sitä, ettei vuokraorjana voi suunitella elämäänsä viikkoa pidemmälle, koska koska tahansa voi tulla kenkää jos ei muista olla se ylipirteä pebannuolija joka saa jokapäivä pomot ihastelemaan millainen kultakimpale me onkaan löydetty Vuokraorja firma X.än avustuksella!!!

      Orjana myöskin teet AINA maksimiteholla duunia maksimaalisen pienellä korvauksella. Jos teen voimieni rajoilla hikipäässä duunia, niin olettaisin sen näkyvän palkassa, vaan vaikka kuinka pyydän lisää palkkaa niin yllätys yllätys jo 4 vuotta oli tasan sama palkka! Ja koulutuksesta senverran, etten saa sähköasentajana tai kokkina koskaan muuta kuin tessiin perustuvaa palkkaa joten turhaan niputatte ammattitaidottomat ja ammatitaidon omistavat samaan nippuun!

      AJRO palaa vaan takasin sinne puhelimesi ääreen kusettamaan niitä joita pidät itseäsi tyhmempinä. Toki voi olla niin, ettei kovinkaan moni katsele kusetustasi kovinkaan pitkään ennen seuraamuksia!!!

    • Ajro

      >>...etten saa sähköasentajana tai kokkina koskaan muuta kuin tessiin perustuvaa palkkaa...

      • Uusi joka päivä

        Tessit on tessejä ja jos vuokratyöntekijälle maksetaan vuodesta toiseen alinta tessiä, niin se nyt ei vaan mene ihan niin niinku ammattiliitot on neuvotelleet... tai toisaalta menee, koska vuokratyöntekijällehän jokainen työvuoro on uusi työsuhde, eli tyyppi voi olla vaikka 10v "ekaa päivää harjottelijan liksalla"!

        Se mikä mua tässä kiinnostaa, on se, että laskuttaako vuokrafirma sitten asiakasyritykseltä vuosia vuokraamistaan tyypeistä kovempaa hintaa, eli vetää välistä isompaa provikkaa.. kertoisitko sen, kiitos.


    • Ex-Orja Espoo

      AJRO

      Sun mielestäsi on siis normaalia, ettei vuokraorja voi suunitella elämäänsä eteenpäin kuin viikon kerrallaan ja ettei orja saa pankista lainaa sitä hakiessaan koska on vuokratyöläinen!!!

      Tänä päivänä ihmisillä on monta ammattia poislukien nämä henkilöstökoordinaattorit siis orjapääliköt, joista suurin osa on Merkonomeja, jotkut Tradenomeja ja muutamalla on pelkät lukion päästötodistukset!!!

      Kun vastauksiasi lukee niin tietää, ettei kaltaisesi ihminen muuta ajattelutapaansa. Tiesitkö muuten, ettei antiikin maailmassa ollut halveksittavampaa ammattia kuin orjakauppias!!! Nykyinen orjakauppa on vähintäänkin yhtä halveksittavaa!!

    • RIKOLLISUUS

      Tekis mieli läiskiä jokaista joka on mennyt vuokrafirmaan duuniin koska te olette pellejä lähtökohtaisesti koska jokaisen pitäis pysyä kyseisistä firmoista NIIN KAUKANA ET TE PELLET RUOKITTE JÄRJESTÄYTYNYTTÄ RIKOLLISUUTTA ITSE SANOIN TYÖKKÄRISSÄ ET ELÄ TYÖNNÄ MULLE TOTA SONTAA JA SE LOPPUI SIIHEN

      • kenen nää o

        Eniten ihmettelen, ettei kukaan koskaan kysy kuka noi mestat omistaa =)
        Siis omistaa omistaa..Ai niin se piti salata.
        ei tarvi kovin kaksinen nero olla kun veikkaa, että A-osakkeita
        on jonkun kokoomuslaisen taskut niin täynnä, et joutuivat
        leikkaamaan taskuista pohjat pois.


    • 17.5e tunti

      Normaalisti ihmisen PITÄÄ tienata vähintään 13.50e tunnissa 40 tuntia viikossa ja toi on jotain niin minimiä mitä ihminen vaan voi vaatia ja ton alle ei pidä kenenkään alentua! jos kaikki kaupan kassat lopettais duuninsa ja vaatisivat oikeesti lisää liksaa niin koko suomi olis ilman ruokaa..16.50e tunnille lisät ja kun siitä otetaan vielä verot pois niin siitäkään ei paljoa jää 1706e verojen jälkeen ja siitä vuokra 850e sähkö vesi puhelin ruoka ja vaatteet se on plus miinus nolla sit vielä pitäis yrittää jotain vuokrafirmaa joka maksaa sull 5e tunti ja juoksuttaa sua ympärikylää vitut suksi kuuseen!!!

    • 12,70e tunti
      • AJRO

        Täällä kirjoittelee henkilöitä, joilla ei ole mitään käsitystä työntekemisen kustannuksista eikä työnantajan erilaisista maksuista.
        Tuolla ylempänä:
        >> No kerropas mulle minne se 8€/h menee, jos ei vuokrafirmalle?


    • Vihastunut

      Eikö näitä vuoratyövirmoja voi jo kieltää lailla!!!

      Vähintäänkin tulisi kieltää ilmoittaminen MOL:in palvelussa! Etsiköön itte omia kanaviaan käyttäen niitä töitä, ilman että spämmää MOL:in sivuja.

      Monet paikat ilmoitettu useaan kertaan eri ja samoilta firmoilta ja myös itse asiakasyrityksen puolesta.

      Pitäkööt puljunsa välistävetäjät, pirulaiset.

      Itse en kyllä aio sylkästäkään heidän suuntaansa.

      Polkevat palkkoja ja työntekijän oikeuksia - lomarahat, sairauslomat etc.

      ÄLKÄÄ KÄYTTÖKÖ, JOTTA MENEVÄT KONKURSSIIN.

      Ihan yhtälailla saa työtä kun on ite aktiivinen.

      • 1995 vielä

        Kuule ne oli kielletty ihan lailla..
        Mut hei..Kokoomus on ratkaisu,eipä ole enää.


    • Itse olen vuokratyöntekijä (kaupan kassa). palkka tes.mukainen, kaikkine ilta tms lisineen, palkat maksetaan ajallaan. Ei ole minulla ainakaan mitään negatiivistä sanottavaa vuokratyöfirmoista :)

      • Anonyymi

        Oletkin sitten pompotettava tahdoton robotti.


    • .................

      Itse näen taas vuokratyön minulle sopivana vaihtoehtona. Teen töitä parina vkloppuna kuussa, enempää en vuoroja tarvitsisikaan. Jos haluaisin vakituisen ja kokoaikaisen työn, kiertäisin vuokrafirmat kaukaa jos vain mahdollista.

      • Vapaus ja vastuu

        Joo-o... voitko siis ihan tosissaan "sanella vuokrafirmalle", millon oot käytetytävissä ja millon et? TÄmä ei onnistu ainakaan pohjoisessa, vaan vuokrafirma sanelee sulle millon on oltava työmaalla ja siihen sulla ei ole nokan koputtamista. Käytännössä siis "normaalin kokopäiväisen työsuhteen velvollisuudet", mutta ei minkäänlaisia oikeuksia, takeita jatkuvuudesta, tms.


    • Johtaja1002

      NIIN KAUAN KUN HÖYNÄYTETTÄVÄT AASIT KÄYTTÄVÄT VUOKRATYÖFIRMOJEN PALVELUJA, NE EIVÄT TULE POISTUMAAN!

      Lopettakaa niiden käyttö. Piste.

      MIETTIKÄÄ TARKASTI TÄTÄ ASIAA!

      Ne täytyy saada kaatumaan. Pakko savustaa markkinoilta pois. Vai haluatko lapsillesi vuokratyö tulevaisuuden? Niiden toimintaa ei saa tukea. Ovat jo nyt kasvaneet liian suuriksi ja ottaneet suurimmat kaupungit ja Mol.fi:n haltuunsa.

      • Ajro

        Keitäs ne on nuo "höynäytettävät aasit"?
        Niitä, jotka luulevat olevansa huippuammattilaisia vailla mitään osaamista?
        Vai niitä, jotka kuvittelevat ansaitsevansa 20€, mutta eivät saa pottumaisten pomojen takia?
        Niitä, jotka suhtautuvat työntekemiseen EVVK?
        Vai niitä, jotka kuvittelevat, että vuokralaskutus on 50€/h?
        Onkos ne niitä, jotka eivät tiedä, eivät viitsi ottaa selvää / ( eivät ymmärrä ) mitä kustannuksia työntekijästä on?

        Vai kuulutko Sinä siihen ryhmään, joka luulee, että 25€/h laskutuksesta ja 12€/h tuntipalkasta koko erotus jää vuokrafirmalle?


    • laskutaito

      25€/h laskutuksesta 12€/tuntipalkalla jää vain n. 7€/h vuokrafirmalle.
      Itse en työnantajana maksaisi vuokrafirmalle tätä tyhjästä.

      Työnantajamaksussa on selvästi korotus varaa, koska halutaan maksaa vapaaehtoisesti ylimääräistä. Vuokratyötä käyttämällä yritys hukkaa tuloksestaan yli 1000€/kk työntekijää kohti.

      • Tätä ootinki

        Tulihan se sieltä!


      • Ajro

        No eipä jää, jos yhtään tunnet yritystaloutta. Juuri kaltaistesi luulojen takia on - täälläkin - jatkuvasti keskustelussa täysin väärää tietoa.

        Vanha sanalasku "Lue enemmän, luulet vähemmän" pitää tässäkin paikkansa.


      • laskut kunnossa
        Ajro kirjoitti:

        No eipä jää, jos yhtään tunnet yritystaloutta. Juuri kaltaistesi luulojen takia on - täälläkin - jatkuvasti keskustelussa täysin väärää tietoa.

        Vanha sanalasku "Lue enemmän, luulet vähemmän" pitää tässäkin paikkansa.

        Mikä ei pidä paikkaansa?


    • laskeelaskee

      Voisko tuossa laskutuksessa olla jotain semmoista, että vuokratyöntekijän kustannuksia ei laiteta henkilökunnan palkka ja eläkemenoihin (vai millä nimellä se siinä tuloslaskelman alussa on), vaan se pistetään joihinkin muihin menoihin/ tuotannon sivukuluihin....?
      Palkkamenoistahan saa vähentää verotuksessa jonkin tietyn % määrän (oisko 30%) ja kun on niitä juoksevia muitamenoja niin niistäkin saa jonkin vähennyksen tehdä...?

      Yritän kovasti miettiä, kuinka työnantajallamme on kannattavaa pitää 4 koko aikaista vakituista vuokratyöntekijää sekä noin 10 määräakaista...ja tietty on sitten firman omiakin, mutta vähemmän näitä firman omia työntekijöitä on kuin vuokratekijöitä.

      Sairaslomathan nyt menee sen vuokrafirman pussista ( ja kela korvaa osan sille)

    • ...................

      Itse olen ainakin tyytyväinen jos saan jotain keikkaa!

    • keikkaa joo....

      niillä 1-3 /kk keikoillako pitäisi sitten maksaa ruoka, vuokra ja muut laskut niinkö?

      ÄLKÄÄ IHMEESSÄ ALISTUKO ORJATYÖHÖN, ELI TYÖHÖN JOSTA ETTE SAA KUNNOLLISTAN PALKKAA jolla elättää itsensä. Sitähän ne sekoomusporukka tässä haluaa, tietysti. Mutta älkää antako periksi hyvät toverit!

    • Viimeinen mohikaani

      Itse jäin juuri työttömäksi enkä aio työllistyä vuokratyöfirman kautta!

      Uskokaa jo: Kyseiset firmat täytyy saada konkurssiin ja aino tie siihen on olla käyttämättä heidän palveluja.

      Nyt niitä syntyy kuin sieniä sateella ja syykin on selvä - helppoa rahaa.

      Vuokratyö firmat polkevat palkkoja ja työn tekijän oikeuksia - niiden ainoa tavoite on välistä veto ja asiakas yrityksen voiton maksimointi.

      ÄLKÄÄ MENKÖ KIRJOILLE!

    • On se kyllä hyvä

      Hmm... itse työllistyin vuokrafirman kautta vuosituhannen alussa. Tein heidän asiakkaille tuntipalkalla hommia pari vuotta, kunnes sain myös heidän kauttaan vakituisen työsuhteen. Ei valittamista. Kaikki oli lakisääteistä paremmin. Palkka, työterveys ja asiat hoidettiin henkilökohtaisella tasolla. Jos ei anna niin ei saakaan.

    • loiset tuhoon

      Parasta on opettaa näille vuokralaisille homma niin, että seurauksena on parhaimmillaan jokin suurvahinko sekä siten, että yrittäessään kyylätä miten työ tehdään niin näyttää siten, että varmasti tulee vahinkoa ja maksimaalisen kalliisti.

      Loppuu käyttäminen ja sen hyödyt siihen.

    • EiVuokralle

      Firmat pystyy itsekin tekemään suoraan nollasopimuksia. esim 0-40 h viikko. Mihin tarvitaan näitä vuokrafirmahuijareita? Ei mihinkään. Aivan turha ala.

    • ownway

      Juu, turha välikäsi. Ei innosta hakemaan, koska eivät sitten kuitenkaan edes ota töihin.

    • Herra X

      Hei ihmiset! älkää koskaan uskoko jos haastattelussa sanotaan että työ saattaa kestää mahdollisesti muutaman kuukaudenkin, ei se niin ole vaan se myös voi tarkoittaa että voin heittää sinut pellolle koska tahansa. En ymmärrä miksi näitä vuokratyöpaikkoja on edes olemassa, parempi kun ei koskaan mene sellaiseen vaikka kuinka olisi työtön. Ottakaa selvää ja vaatikaa oikeuksianne reilusti koska kaikkia vedätetään, jos kaikki maailman ihmiset pitäisi kiinni oikeuksista niin kukaan ei menestyisi huijarina. Vuokrafirmat on huono idea, älkää myöskään nuolko persuksia vaan olkaa oman itsenne herroja jos sattuu olemaan köyhää elämää niin poimikaa vaikka mielummin marjoja ja käykää kalassa. Älkää nöyrtykö jokaiseen asiaan mitä työkkäri tai joku muu sanoo. Minua ärsyttää kun ihmiset ovat liian tottelevaisia. Kiitos ja kumarrus! ps: te vain itse olette itsenne pomoja eikä kukaan muu!

      • Maksaja

        Juu, loisi vaan kotona meidän rahoilla. Kyllä me hommia painetaan että saat siellä kotisohvalla kaljotella.


      • Juurikinnäin

        Amen!


    • Kiertäkääkaukaa

      Koukkunokkien metkuja nämä "firmat".

    • työreformi-ei-toimi-

      Suomalaista sisua on ettei kusipäiden kusetuksiin lähde nöyristelemään.

      Jos ei suoraan palkata firmaan työntekijäksi niin pitäköön tunkkinsa, heittopussiksi ja kusetettavaksi ei kukaan normaali älyinen ihminen ryhdy.

      • niitäkin-kai

        mulla on vain hyvää sanottavaa vuokratyöstä. Palkka tulee ja niin pitääkin. En odotakaan että palkka juoksee, jos ei töitä olisi. Mutta onhan niitäkin?


    • TyötäPELKÄÄMÄTÖN

      Henkilöstövuokrausfirmat on kuule nykypäivää. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Elätän itseni hyvin, enkä Ratilla soita. Raivoa jossain IRL

      • ckckggckcknc

        Mitä niistä vuokrafirmoista edustat, fägäri? En usko että normaali ihminen kehuu välistävetäjiä jotka tekevät asiat muutenkin todella monimutkaisiksi, ilmoittavat olemattomia työpaikkoja vain saadaksee lisää porukkaa listoillensa jne. Täyttä syöpää olette!


      • Mistä_on_kyse
        ckckggckcknc kirjoitti:

        Mitä niistä vuokrafirmoista edustat, fägäri? En usko että normaali ihminen kehuu välistävetäjiä jotka tekevät asiat muutenkin todella monimutkaisiksi, ilmoittavat olemattomia työpaikkoja vain saadaksee lisää porukkaa listoillensa jne. Täyttä syöpää olette!

        Miten asia on monimutkainen? Vuokrafirma etsii työntekijöitä listoilleen voidakseen keskustella mahd. tarvitsijoiden kanssa heidän tarpeistaan. Jos on tarpeita, niin sitten sovittu henkilö(t) saa töitä sovituksi ajaksi. Tyypillisesti nuo työt ovat kestoltaan projektiluonteisia; esim. raksan loppusiivous, kalusteiden kantamiset yms. Ei niihin kukaan palkaa vakituisia.
        Miten tapahtuu väittämäsi välistäveto? Kerro ja perustele!

        Ja huomaa yksi asia: Sinun ei ole mikään velvollisuus mennä vuokrafirmojen listoille. Hyville ammattilaisille on kuulemma vakipaikkoja. Jos taas et osaa / viitsi / olet asennevammainen, niin eipä taida löytyä EDES vuokrapaikkaa...


      • etujoukoissa

        Tollasia paskafirmoja on ihan helvetisti nykyään Suomessa monelle alalle ei edes pääse kuin vuokrafirmojen kautta ja juurikin paskimmilla liksoilla kiireenpurkajiksi ja sitten kenkää.

        Mitä sellasella paskaduunilla on virkaa, olette pelkkiä sutenöörejä ja kusettajia ihan kaikki.
        Tähän kun lisätään ulkomaalaiset halpikset myöskin vuokrafirmojen kautta niin palkat ovat täysin perseestä ja työnteosta on tehty täysin kannattamatonta tekijöilleen.

        Vittu mitä orjakauppiaita ja paskanpuhujia, toivottavasti vielä tulee aika jolloin laitetaan seinää vasten kaikki kusipäät Suomessakin.


    • Anonyymi

      Arsenaali 12.50amatti purkumiehelle joka ajaa pokkättiä ja osaa halita muitakin teknisia purkulaiteita.

    • Anonyymi

      Anteeksi, mutta ei se noin ole. En saisi asiakasfirman omalla sopparilla sen enempää tunnille.
      Vuokratyönä asiakasfirma ei tarvitse huolehtia, kuin tuntikorvauksen maksamisesta vuokrausyritykselle.
      Vuokrausyritykseltä tulee aina asiakasyritykseen x asiat tekemän a, b, tai c henkilö, riippumatta vatsataudeista, flunssista. Eli homma toimii häiriöttä.
      Toisekseen vuokrausfirma huolehtii näistä a,b, c ihmisistä, eli hommaa heille työterveyshuollon, maksaa palkat sivukuluineen.
      Nämä a,b, c henkilöt taas työvuoroillaan tekevät hommansa.
      itse tykkään olla vuokratyössä, joka ei ole normaalia työtä kummempaa. Tietenkin hommassaan täytyy olla vähän itsenäinen, jo ammatin osaava.

    • Anonyymi

      tamperelainen vuokrafirma ei ole maksanut palkkoja sisässä puoltoista kuukautta on jäänyt vuokra ja muitakin laskuja maksamatta olkaa varovaisia kun menette töihin epämääräisiin vuokravirmoihin

    • Anonyymi

      Ahneet vuokrafirmat ovat työelämän syöpä, katsokaa taloustietoja omistajista niin ymmärrätte että riisto on nykyään varastamista ja työntekijän asemalla keinottelua.

      Minkäänlaista sopimista ei alalla tunneta palkoissa, ota tai jätä ja kun menee sukset ritiin niin kenkää tulee välittömästi. Siinä pähkinänkuoressa koko systeemi.

      Lyhyesti sanottuna orjakauppaa ja riistoa naamioituna palkkatyöksi.

      • Anonyymi

        Totta joka sana. Riistetään ja helposti kenkää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe