transit etuveto

jarrulevyt

eli vuosimallia 2003 ,mitenkäs vaihdetaan jarrulevyt eteen.onko toisiaan systeemin niin tautinen ,että levyt pitää vaihtaa laakereineen päivineen.

22

14290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajettu

      yli 500 tkm, kun vaihto jo esissä?

    • Nimi erkki

      Auto on tehnyt taivalta todella paljon koska levyt ovat menneet tai kuljettaja ei ole dieselkuskeja.

      Kun työtuottaa vaikeuksia jo tässä vaiheessa vie auto remontti/ammattimiehelle, säästyt monelta murheelta. Samalla on syytä tarkistaa, tukivarsien nivelet ja raidetankojen päät ne ovat kulutustavaraa kaikissa etuvetoisissa pakuissa merkkiin katsomatta. Transitin vetonivelet ovat kestäneet, toki yksilöitä löytyy. Myös etupyörän laakerit ovat kovilla, ne kannattaa kuunnella ja katsoa onko kulumia ja vaihtaa tarvittaessa jo nyt.

      35-vuotta pakuilua on opettanut sen että mieluummin laittaa pelin kerralla kuntoon kun korjaama vikoja tipottain sitä mukaan kun niitä tulee. Olen ajanut viidellä erimerkkisellä pakulla, eikä ikiliikkujaa ole vastaani vielä tullut. Kaikki kuluvat käyttössä jotkut enemmän jotkun vähemmän, samaa merkkiä ja mallia olevat.

      • Nimi erkki

        Sellainen juttu, että palat ovat loppuneet väärästä ajotavasta ja paljosta ajosta. (edellinen omistaja oletan) On ajanut tekemättä autoleen mitään ja viimeinen vuosi on jarruteltu pelkillä männillä koska palat ovat hävinneet.


      • varmaan tiedät

        joutuuko jarrulevyjen vaihdossa käyttämään prässiä .
        vai saako levyt pois ilman laakerin vaihtoa.
        vaihto varmaan maksaa korjaamolla 500€ ,mutta kun on itsellä työkalut ,niin nyt vaan kun saisi vähän tietoa miten purkaa. ilmeisesti kukaan ei ole itse vaihtanut levyjä kun ei löydy neuvoja?.


      • pyöränlaakeri
        varmaan tiedät kirjoitti:

        joutuuko jarrulevyjen vaihdossa käyttämään prässiä .
        vai saako levyt pois ilman laakerin vaihtoa.
        vaihto varmaan maksaa korjaamolla 500€ ,mutta kun on itsellä työkalut ,niin nyt vaan kun saisi vähän tietoa miten purkaa. ilmeisesti kukaan ei ole itse vaihtanut levyjä kun ei löydy neuvoja?.

        ei tarvi prässiä,riittää kun kun ottaa renkaan pois,jarrusatulan ja irrottaa laakerin mutterin ja sokan muistaakseni levy on vielä omalla pienellä pultilla kiinni,aika selvä homma jos on tottunut rassaamaan pelejä,muista tarkistaa laakerin kunto ja rasvaus takasin laittaessa eikä sit liian kireelle laakeria eli kireelle ja sit vähän löysälle et pyörii nätisti mut ei liian väljäks,ei muuta ku vähä aikaa ja tupakkia ni homma o valmis


      • muttako
        pyöränlaakeri kirjoitti:

        ei tarvi prässiä,riittää kun kun ottaa renkaan pois,jarrusatulan ja irrottaa laakerin mutterin ja sokan muistaakseni levy on vielä omalla pienellä pultilla kiinni,aika selvä homma jos on tottunut rassaamaan pelejä,muista tarkistaa laakerin kunto ja rasvaus takasin laittaessa eikä sit liian kireelle laakeria eli kireelle ja sit vähän löysälle et pyörii nätisti mut ei liian väljäks,ei muuta ku vähä aikaa ja tupakkia ni homma o valmis

        uudemmassa trasitissa eli etuvetosessa ei ole kiristettävää laakeria, vaan samanlainen laakeri kuin etuveto henkilöautossa,eli vetoakseli menee vaan laipan läpi jossa laakeri .vahemmassa transitissa oli kiristettävä laakeri:D
        muistaakseeni hondassa on sama paska homma että levy ei lähde irti muutenkuin purkamalla koko paska laakereineen päivineen . esim vanhassa asconassa ja vanhemmassa transitissa levy lähti kun löysäsi pikku ruuvin ,niin levy lähti irti. nooh kyselläämpä foortin huollosta.:D


      • jo 114 tkm

        takaveto-transitissa, korroosion takia levyt ja laakerit ryytyi tehtaan olemattomaan rasvatäyttöön.Tämä vaan tiedoksi sinne Veijon baarin viisaille.


      • Rasvatkaa
        jo 114 tkm kirjoitti:

        takaveto-transitissa, korroosion takia levyt ja laakerit ryytyi tehtaan olemattomaan rasvatäyttöön.Tämä vaan tiedoksi sinne Veijon baarin viisaille.

        Levyt kans siellä Veijonbaarissa.
        Terveisin , Tapsa Ford-hyötyajoneuvohuollosta


      • mites
        Rasvatkaa kirjoitti:

        Levyt kans siellä Veijonbaarissa.
        Terveisin , Tapsa Ford-hyötyajoneuvohuollosta

        ne levyt vaihdetaan etuveto transittiin.


      • kirjaston
        mites kirjoitti:

        ne levyt vaihdetaan etuveto transittiin.

        koneellakin voit käydä kopioimassa tarvitsemasi sivut.Tosin eihän niissä juuri muuta neuvota kuin:irroita akun miinuskaapeli ja vie sitten korjaamolle loput muovikassissa.


      • saan tiedot korjaamolta
        kirjaston kirjoitti:

        koneellakin voit käydä kopioimassa tarvitsemasi sivut.Tosin eihän niissä juuri muuta neuvota kuin:irroita akun miinuskaapeli ja vie sitten korjaamolle loput muovikassissa.

        selviää sitten kammotava totuus transitin levyjen vaihdosta.:DD


      • useaT LEVYT VAIHTANUT
        saan tiedot korjaamolta kirjoitti:

        selviää sitten kammotava totuus transitin levyjen vaihdosta.:DD

        se levyjen vaihto onkin aika vittumainen homma.foortin liikkeillä on erikoistyö kalu jolla se homma onnistuu.ja yleensä ne laakeritkin kantsii samalla vaihtaa.


      • hehee
        useaT LEVYT VAIHTANUT kirjoitti:

        se levyjen vaihto onkin aika vittumainen homma.foortin liikkeillä on erikoistyö kalu jolla se homma onnistuu.ja yleensä ne laakeritkin kantsii samalla vaihtaa.

        arvasin :D) halpaa touhua.


      • vikanikkari
        mites kirjoitti:

        ne levyt vaihdetaan etuveto transittiin.

        08- ja 44 ajettu levyt loppu ja palat takana ,aika vaikea on kotioloissa vaihtaa kun on prässätyt
        paikalleen


      • Transit-03 kans
        vikanikkari kirjoitti:

        08- ja 44 ajettu levyt loppu ja palat takana ,aika vaikea on kotioloissa vaihtaa kun on prässätyt
        paikalleen

        Tilaa Alfamer:ilta Transitin suomenkielinen korjausopas,tai jossain kirjakaupoissa sekä marketeissakin heidän korjaamokirjojaan löytyy.Ei oo kallis,eikä mee sormi suuhun tulevaisuudessakaan.Hyvät ohjeet ja kuvat!


      • paku----------------
        Transit-03 kans kirjoitti:

        Tilaa Alfamer:ilta Transitin suomenkielinen korjausopas,tai jossain kirjakaupoissa sekä marketeissakin heidän korjaamokirjojaan löytyy.Ei oo kallis,eikä mee sormi suuhun tulevaisuudessakaan.Hyvät ohjeet ja kuvat!

        en tiedä kaipaakko enää neuvoa?mut ei ihan pikku juttu vaihda samalla pyöränlaakerit pääset vähä helpommalla.ja se prässi on kyllä kova sana kasattaessa,alatukiarsi irti raidetangon nuppi irti vetoakseli navasta irti,jarrusatula irti,pyöränlaakerin pultit pois,laakeri levy napa pöydälle,levyn pultit irti ja muistaakseni mahtu laakerin yli ite prässäsin koko paketin auki ja vaihdoin laakerit samalla ja päinvastoin kasaan reilu parituntia per sivu siinä meni.mut fordilla joku satanen niin pysyy kädet puhtaana?


    • Takaveto Transit,

      Etujarrulevyjen vaihto edessä ja purkaminen muuten helppo homma mutta jarrulevy prässätty pyörännapaan? Vai onko vaan ruostunut kiinni? Viisi pulttia irroitin joilla paketti yhdessä.
      Katsastusmies sanoi, että on levyt liian kuluneet, vaikka jarruteho oli hyvä ja heitto pyörissä vain pari prosenttia. Uusi levy 15mm ja vanha levy 12mm paksuutta? Autolla kolometrejä 150tkm.

    • Takaveto Transit,

      Irtosi kuitenkin, kun vähän isommalla vasaralla moukaroi suoraan jarrulevyn reunoihin pyörännavan ollessa vielä paikallaan.

    • casper2

      Osaako kukaan neuvoa transitin takapyörän laakerin vaihdossa, auto vuosimallia 2009 ja etuveto?

      • fdgdgf

        napa vaan irti,helppo homma ei mee kun pari päivää.


    • Anonyymi

      Noin tonnin remppa oli ainakin uudempaan etuvetoiseen transittiin, kun vaihdatettiin levyt joka nurkkaan. Eli karkeasti tuplasti kalliimpi vrt. helpommin huollettaviin merkkeihin.

      • Anonyymi

        Miksi et ostanut paloja ja levyjä itse kaupasta ja vaihdattanut jossakin korjaamolla? Tai käskenyt korjaamon ostaa edullisimmat osat.

        Veikkaan vaihtoajaksi alle 2 tuntia rauhallisesti tehden ja siinä voi puhdistaa satulat ruosteista, liut, rasvata. Asentaa paikoilleen. Eli jos maksat korjaamolle tai yhden miehen yrittäjälle niin alkaen työ voi olla satasen kahdesta tunnista tai jopa alle.

        Osat ei paljon maksat kymppejä levyt ja palat.

        Tiedän kun vaihdan itse jarrut kaikkiin autoihin itselle ja muille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe