haluaisin tietää tarkalleen mun pyörän renkaan halkaisijan mittaria varte.. renkaas lukee: 53-559 26x1.95
Mitä nää kaikki numerot tarkottaa? :D
pyörän halkasija
5
2067
Vastaukset
- Rane
Sitähän nuo merkinnät tarkoittavat. Eli 26" vanne ja renkaan profiili on 1,95. Tuota 53-559 merkintätapaa en ole koskaan sisäistänyt...
Sigman taulukko ei tunne tuota kokoa mutta ilmoittaa 26x1,9 koolle rengaskierroksen pituudeksi 2089mm ja 26x2,00 koolle 2114mm. Oikea pituus lienee siis jossakin tuolta väliltä.
Yksi tapa määrittää oikea kierrospituus on tehdä esim. asvalttiin pieni ritsi, asettaa venttiili ritsin kohdalle ja taluttaa fillaria niin, että rengas pyörähtää yhden kierroksen. Sitten vain mittaamaan kuinka pitkälle päästiin ja siinä on oikea lukema.
Tarkin tapa on tietysti hingata kilometrin mittarataa edes takaisin ja muutella lukemaa sen mukaan mitä metrejä mittari näyttää.- merkintä...
53-559 on millimetreinä sama kuin tuumina 26x1,95. Eli renkaan halkaisija on 559mm.
- Rane
merkintä... kirjoitti:
53-559 on millimetreinä sama kuin tuumina 26x1,95. Eli renkaan halkaisija on 559mm.
Sitä itsekin pähkäilin. Mutta en uskonut. 26" kun on millimetreinä 660,4mm. Tuolla etunumerolla 53 sitten varmaankin kuvataan renkaan profiilia?
Enivei minä olen yleensä joko asettanut mittarin renkaan koon mukaan tai mitannut vierintäkehän (renkaallisen vanteen) halkaisijan ja kertonut sen piillä ja tehnyt mittariasetuksen sen mukaan.
Eihän pikkuheitoilla esim. 1m/1000m sinänsä ole suurtakaan merkitystä mutta tarkkahan on toki aina parempi. - muunnot...
Rane kirjoitti:
Sitä itsekin pähkäilin. Mutta en uskonut. 26" kun on millimetreinä 660,4mm. Tuolla etunumerolla 53 sitten varmaankin kuvataan renkaan profiilia?
Enivei minä olen yleensä joko asettanut mittarin renkaan koon mukaan tai mitannut vierintäkehän (renkaallisen vanteen) halkaisijan ja kertonut sen piillä ja tehnyt mittariasetuksen sen mukaan.
Eihän pikkuheitoilla esim. 1m/1000m sinänsä ole suurtakaan merkitystä mutta tarkkahan on toki aina parempi.tuumista milleiksi ei kyllä mene ihan suoraan, koska 27" on 630mm ja 28" on 622mm, nää on niitä ihmeellisyyksiä joita aina esiintyy siellä täällä.
- heinänteko
Vanteen halkaisija on 559 ja renkaan 53 milliä. Hakemasi mitta on siis 559 53 53.
Tämä toimii kohtalaisesti jos pidät renkaassa suunnilleen sen paineen mitä siihen saa laittaa. Mitä pienemmillä paineilla todellisuudessa ajat, sitä enemmän saat mittarivirhettä ylöspäin kun todellinen halkaisija onkin pienempi kuin teoreettinen.
Todellisen renkaan ympärysmitan saa mittaamalla renkaan kulkeman matkan yhdellä kierroksella ajaja ja keskimääräinen kuorma päällä siten kuin joku tuossa ylempänä jo kertoi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514535Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1272971Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741710Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051553Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 551304
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083- 471075