Pyörän pesu

Masa1

Onko mitään vinkkejä pyörän pesuun.Ajattelin viedä pyöräni yksinkertaisesti pesuhuoneeseen ja suihkulla pestä.Onko se hyvä idea?

15

6277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rane

Tässäkin asiassa on moniakin oikeita mielipiteitä.

Itse pesen painepesurilla ja kuivailen paineilmalla ja rätillä.

Pesuhuoneen laatoitus saattanee tährääntyä öljyyn etc. paskaan eli pese se fillarisi ulkona.

• Masa1

Kerrostalossa asun eikä oo mahdollista pestä painepesurilla.Mutta ilmeisti on parempi pestä pyörä vaikka suihkussa kuin olla pesemättä?Olen aloitteleva maastopyöräilijä ja lenkin jälkeen koko pyörä on yltäpäältä likainen.

• tietämätön huoltaja

painepesurilla pesu vie öljyt ja rasvat vaihteista ja ketjusta, näin ainakin äkkiseltään tuntuisi.

• Rane
        tietämätön huoltaja kirjoitti:

painepesurilla pesu vie öljyt ja rasvat vaihteista ja ketjusta, näin ainakin äkkiseltään tuntuisi.

Painepesurihan putsaa kaiken. Paskat ja öljyt.

Siksi kuivaankin fillarini aina pesun jälkeen ja tietysti myös laitan uudet rasvat.

Ihan tavis ompelukoneöljy on muuten minusta parasta. Ei suttaa ja lähtee pesussa iisisti.

• alkup.tuna

Tullut pystypyöräkaudella noin pestyä, nojis ei oikein tahdo mahtua. Suihkepullolla ensin pesuainetta ja suihkua perään ja lopuksi lattian huuhtelua :-)

• idea

Suihkuun vaan pyörä ja kuski.
      Itse olen aina suihkutellut pyöräni pesuhuoneessa ja puhdasta on tullut.
      Tottahan sitä paskaa tarttuu joskus lattialle mutta äkkiäkös nekin sieltä pyyhkäsee.

• Speed Freak

Itse myöskin käytän suihkua tuohon tarkoitukseen, koska ei kerrostaloissa ole ajateltu tämmöisiä mahdollisuuksia pihalla tehtäväksi. Eli kannan fillarin ylös omaan huoneistoon ja teen siellä kaiken tarpeellisen, tuskin ketään tulee valittamaan jos vain siivoat jälkesi hyvin (toki noita kyllä löytyy aina).

Suihkun paine ei välttämättä yksistään riitä kaiken paskan irroittamiseen mutta tiskiharja ja kädet auttavat siinä hyvin. Ensin saippualla paskat pois ja huuhtelu päälle, rätillä kuivaksi joka paikka, rasvaus ja lopuksi rungon ja muiden mahdollisten osien vahaus päälle niin irtoaa sonta helpommin seuraavilla kerroilla.

• Kratti
    • kalle

Moi
      ÄLÄ käytä paine pesuria. Vesi menee laakereihin ja tuhoaa ne. Ainakin pyörä on purettava ja rasvattava pasun jälkeen.
      Kalle

• Rane

Kyllä minä olen pessyt painepesurilla jo pitkään eikä mitään laakerivammoja ole tullut. Ei sillä pidä sohottaa suoraan stefan rakoon vaan pestä ainoastaan pintapaskat. Ja tietysti muistaa kuivaus/voitelu niin ei pääse korroosio jyrään.

• Ei ikinä...

pese miten peset, mutta älä käytä painepesuria. Astianpesuaine, sangollinen vettä ja siinä se, pese ulkona lähellä vesikaivoa.

• mitään

astianpesuainetta !!! Astianpesuaineet syövät pyörän maalipinnan alta aikayksikön himmeäksi. Autonpesuaine (pesuvaha) on parasta ! Tietysti on olemassa ties mitä liuottimia, mutta niissäkin maalipinta mattaantuu nopeasti ja vaatii usein vahauksen !

• Wash it

Osta autonpesuharja ja ämpäri (jos sinulla ei jo ole niitä). Laita ämpäriin vettä ja pese pyörä autonpesuharjalla harjaa välillä ampärissä olevaan veteen kastaen. Jos on paljon kuraa voit huuhdella kaataen ämpäristä vettä kuraisimpien kohtien päälle harjauksen jälkeen. Tulee ihan puhdasta ja tämän voit tehdä ulkona sellaisessa paikassa, jossa pesuvedet eivät aiheuta haittaa (esim. juuri likakaivon päällä).

Kylppäriin en pyörääni vesi. Laatttojen saumat saattavat likaantua niin, ettet saa niitä ikinä puhtaaksi, jos on laatoitettu kylppäri.

Syksyllä voisi kannattaa pyyhkiä pyörän runkoa ohueeen öljyyn (ei sitten liian paljon öljyä) tai vahaan kostutetulla pyyhkeellä pesun jälkeen. Se vähentää rungon ruostumista kostealla ilmalla.

• pestä

Siis jos ei ole hyvin likainen pyörä, niin ei kannata... jos ennusteet pitävät paikkaansa, niin pienhiukkaspölyä tulee olemaan riittävän paljon...

• pesu

turhaa kyllä sade sen pesee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe