Keskinopeudesta.

hp_guru

Onko tällaiselle peruspyöräilijälle n. 19 - 24 km/h keskinopeus hyvä saavutus? Ylämäkeen en lujaa mene, mutta tasaisella pystyn ajamaan helposti kaksikin kilometriä yli 35 km/h. Yleensä nopeuteni tasaisella on 25 - 30 km/h. Keskinopeus on aika usein kuitenkin 22 km/h molemmin puolin.

Onko tämä edes hyvä saavutus? Mitkäs ovat teidän keskinopeudet?

14

2279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trekillä mennäään

      Ihan hyvähän tuo nopeus on varsinkin vähän pidemmillä lenkeillä. Se kyllä riippuu paljolti maastosta ja onko pitkiä vastatuulisuoria, mäkiä, asfaltin tasaisuudesta ja pyörän kunnosta ym. Itse kyllä keskityn enemmän lenkin pituuteen ja vauhtia voi silmäillä varsinkin jos pyrkii vetämään lyhyemmän VL tai KTV lenkin.

    • pyöräilyn ystävä

      Ajoin hybridillä 47 km pääkaupunkiseudun pyöräteitä, keskinopeus 23 km/h. Taukoja oli vartin verran, joita nopeusmittari ei huomioinut keskinopeutta laskiessaan.
      Siinä sai vimmatusti polkea ja alamäissä joutui ajamaan riskillä. Ei ole enää mitään tarvetta tuota ennätystä rikkoa. Jos haluaa kovempaa kulkea, pitää mennä mennä kilpapyörän kanssa maantielle.

      • loukku19

        minkälainen pyörä sulla on ja mun maksimi nopeus on 41 km/h ja ihan kokojousitetulla pyörällä?!


    • Tunteella poljetaan

      Itse pidän kovasti kaikenlaisilla kaksipyöräisillä ajosta (enemmän harrastan kuitenkin moottoroimattomia pyöriä). Maasto- ja työmatkapyörissäni ei ole nopeusmittareita, mutta maantiepyörällä ajelen noin 27-30 km/h keskinopeuksilla riippuen lenkin pituudesta. Voisin olettaa, että tavallisella hybridillä ajettaessa nopeuteni olisivat kuitenkin samaa luokkaa ketjun aloittajan kanssa. Omasta mielestäni ns. hupipyöräilijälle ihan hyvä nopeus.

      • hp_guru

        Kiitoksia.. Onhan toisaalta paljon hitaampia polkijoita, että yleensä tulee muutamat ohitettua... Täytyy joku päivä lähteä kev''n ensimmäiselle pyöräreissulle. :)

        Kiitos kommenteista ja lisääkin saa kirjoitella.


      • ihan
        hp_guru kirjoitti:

        Kiitoksia.. Onhan toisaalta paljon hitaampia polkijoita, että yleensä tulee muutamat ohitettua... Täytyy joku päivä lähteä kev''n ensimmäiselle pyöräreissulle. :)

        Kiitos kommenteista ja lisääkin saa kirjoitella.

        tavallinen vähän yli 5-kymppinen kuntopyörälijä. Ajoin päivällä lenkin 106 km aikaa paloi 3 tuntia 30 minuuttia, eli keskinopeus karvan verran yli 30 kmh. Keskisyke 113 ja maksimilukemat 145. Tuohon pystyy melkein kuka vaan, joka pyörän päälle pystyy nousemaan !


      • ihan kirjoitti:

        tavallinen vähän yli 5-kymppinen kuntopyörälijä. Ajoin päivällä lenkin 106 km aikaa paloi 3 tuntia 30 minuuttia, eli keskinopeus karvan verran yli 30 kmh. Keskisyke 113 ja maksimilukemat 145. Tuohon pystyy melkein kuka vaan, joka pyörän päälle pystyy nousemaan !

        Tuohon ei pysty kuka vaan ja jos olet sitä mieltä, niin laskelmissasi on kertaluokkavirhe.

        Itse olen vuosikymmeniä pyöräillyt ja olen n. 50v. 30km/h:n keskivauhti kuulostaa huimalta noinkin pitkällä matkalla varsinkin tavalliselta kuntopyöräilijältä vaihtelevissa olisuhteissa. Ei varmaankaan koko matkaa voi olla myötätuulta..


      • kuntoilijakin
        KSi kirjoitti:

        Tuohon ei pysty kuka vaan ja jos olet sitä mieltä, niin laskelmissasi on kertaluokkavirhe.

        Itse olen vuosikymmeniä pyöräillyt ja olen n. 50v. 30km/h:n keskivauhti kuulostaa huimalta noinkin pitkällä matkalla varsinkin tavalliselta kuntopyöräilijältä vaihtelevissa olisuhteissa. Ei varmaankaan koko matkaa voi olla myötätuulta..

        pystyy helposti kolmekympin keskariin peruskestävyysalueella ajaen ! Jos ei=rapakuntoinen !?


      • alkup.tuna
        kuntoilijakin kirjoitti:

        pystyy helposti kolmekympin keskariin peruskestävyysalueella ajaen ! Jos ei=rapakuntoinen !?

        ennenkuin alkoi "hevostelu".


      • vanha pyöräilijä muistelee
        alkup.tuna kirjoitti:

        ennenkuin alkoi "hevostelu".

        Kyllä se 30 keskari satasen lenkillä onnistuu jos on suht-hyvässä kunnossa ja aika kokenut pyöräilijä. Muuta on turha tulla esittämään.( N. 30 vuoden kilpapyöräiljän kokemuksella.)
        Omat "ennätykseni" ovat n. 2 tuntia kymmenen minuuttia satasella porukassa ja lappu persuksissa. Yksin 50 km meni n. tuntiin kymmeneen, myös kilpailussa.


      • alkup.tuna
        vanha pyöräilijä muistelee kirjoitti:

        Kyllä se 30 keskari satasen lenkillä onnistuu jos on suht-hyvässä kunnossa ja aika kokenut pyöräilijä. Muuta on turha tulla esittämään.( N. 30 vuoden kilpapyöräiljän kokemuksella.)
        Omat "ennätykseni" ovat n. 2 tuntia kymmenen minuuttia satasella porukassa ja lappu persuksissa. Yksin 50 km meni n. tuntiin kymmeneen, myös kilpailussa.

        suht-hyväkuntoinen. 30 keskari satasella tarkottaa reilua 3 tuntia yhtäjaksosta polkemista. Mahtaa jäädä useimmalta peruskuntoilijalta haaveeksi.

        Pyöräilijälle joka treenaa kilpaillakseen, tuo on "helppo nakki".


      • Lance
        alkup.tuna kirjoitti:

        suht-hyväkuntoinen. 30 keskari satasella tarkottaa reilua 3 tuntia yhtäjaksosta polkemista. Mahtaa jäädä useimmalta peruskuntoilijalta haaveeksi.

        Pyöräilijälle joka treenaa kilpaillakseen, tuo on "helppo nakki".

        Tais olla Tampereen suunnalla viime kesänä kun M70 (miehet yli 70V) luokassa voittaja ajoi 34Av .


      • Rane
        Lance kirjoitti:

        Tais olla Tampereen suunnalla viime kesänä kun M70 (miehet yli 70V) luokassa voittaja ajoi 34Av .

        Tunnen aika hyvin nämä Treen seudun fillaroijat ja skabailutkin. Mistähän skabasta mahtoi olla kyse ja mikä oli matka? Joku 10km tempoko?


    • aloitteleva pyöräilijä

      ollut keskinopeus 24,2 km / h. Olen aloitellut pyöräilyä tänä keväänä.Maksimivauhdiksi olen saanut poljettua 42 km / h. Kovin pitkiä lenkkejä en ole vielä polkenut, mutta kevään mittaan on tarkoitus tuollaisia 40-60 km polkaista. Ehkä sitten jos uskaltaa ottaa yhteyttä pyöräilyporukoihin niin pitempääkin. Mutta niillä on ainakin vielä liian kova vauhti minulle.Kaiken lisäksi ne kuulostavat vetävän vielä kovavauhtisia vetoja joten ei kannata vielä sinne lähteä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe