"Minä en ole rikkonut juutalaisten LAKIA enkä pyhäkköä vastaan."

eepu*

"Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut (vanhinten perinnäissääntöä) sapatista, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi." (Joh.5:18)

*
VAPAHTAJA KUMOSI vanhinten perinnäissääntöjä, -- mutta Hän ei rikkonut itse Lakia/Sapattia:
”Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai PROFEETTOJA kumoamaan; en minä ole tullut KUMOAMAAN, vaan TÄYTTÄMÄÄN. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei LAISTA KATOA PIENINKÄÄN KIRJAIN, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä KÄSKYISTÄ ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä NOUDATTAA ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.”(Matt.5:17-19)

”Eikö Mooses ole antanut teille LAKIA? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?" (Joh. 7:19)

SIIS;
”KUKA TEISTÄ VOI NÄYTTÄÄ MINUT SYYPÄÄKSI SYNTIIN (LAITTOMUUTEEN)? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?” (Joh.8:46)

”Niin Pilatus kutsui kokoon ylipapit ja hallitusmiehet ja kansan ja sanoi heille: "Te olette tuoneet minulle tämän miehen kansan yllyttäjänä; ja katso, minä olen teidän LÄSNÄ OLLESSANNE HÄNTÄ TUTKINUT ENKÄ OLE HAVAINNUT tätä miestä SYYLLISEKSI MIHINKÄÄN, MITÄ TE HÄNTÄ SYYTÄTTE,
eikä Herodeskaan, sillä hän lähetti hänet takaisin meille. Ja KATSO, HÄN EI OLE TEHNYT MITÄÄN, MIKÄ ANSAITSEE KUOLEMAN.

Kuritettuani häntä minä siis hänet päästän." Niin he huusivat kaikki yhdessä, sanoen: "Vie pois tämä, mutta päästä meille Barabbas!" Tämä oli heitetty vankeuteen kaupungissa tehdystä kapinasta sekä murhasta. Niin Pilatus taas puhui heille, koska hän tahtoi päästää Jeesuksen irti. Mutta he huusivat vastaan ja sanoivat: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse hänet!"

Niin hän puhui heille kolmannen kerran: "MITÄ PAHAA HÄN SITTEN ON TEHNYT? EN OLE HAVAINNUT HÄNESSÄ MITÄÄN, MISTÄ HÄN ANSAITSISI KUOLEMAN. Kuritettuani häntä minä siis hänet päästän." (Ks. Luuk.23:13-22)

*
Myös Paavali noudatti Lakia:
”Kun nyt Festus oli astunut maaherranvirkaan, meni hän kolmen päivän kuluttua Kesareasta ylös Jerusalemiin. Niin ylipapit ja juutalaisten ensimmäiset miehet ilmoittivat hänelle syyttävänsä Paavalia ja pyysivät häneltä ja anoivat sitä suosionosoitusta itsellensä, Paavalia vastaan, että hän haettaisi hänet Jerusalemiin; sillä he valmistivat väijytystä tappaakseen hänet tiellä.
Mutta Festus vastasi, että Paavalia pidettiin vartioituna Kesareassa ja että hän itse aikoi piakkoin lähteä sinne. Ja hän lisäsi:
"Tulkoot siis teidän JOHTOMIEHENNE minun mukanani sinne alas, ja jos siinä miehessä on jotakin väärää, SYYTTÄKÖÖN HÄNTÄ."

Ja viivyttyään heidän luonansa ainoastaan kahdeksan tai kymmenen päivää hän meni alas Kesareaan. Seuraavana päivänä hän istui tuomarinistuimelle ja käski tuoda Paavalin eteensä.
Ja kun hän oli saapunut, asettuivat ne juutalaiset, jotka olivat tulleet Jerusalemista, hänen ympärilleen ja tekivät USEITA RASKAITA SYYTÖKSIÄ, joita he eivät KUITENKAAN KYENNEET NÄYTTÄMÄÄN TOTEEN;
sillä Paavali TORJUI SYYTÖKSET ja sanoi:

-- "Minä en ole MITÄÄN RIKKONUT juutalaisten LAKIA enkä pyhäkköä enkä keisaria VASTAAN."

Niin Festus, joka tavoitteli juutalaisten suosiota, vastasi Paavalille ja sanoi: "Tahdotko lähteä Jerusalemiin ja siellä vastata näihin syytöksiin minun edessäni?"
Mutta Paavali sanoi: "Minä seison keisarin tuomioistuimen edessä, ja sen edessä minut tuomittakoon. JUUTALAISIA VASTAAN EN OLE MITÄÄN RIKKONUT, niinkuin sinäkin aivan hyvin tiedät.
Vaan jos muuten olen rikkonut ja tehnyt jotakin, mikä ansaitsee kuoleman, en pyri pääsemään kuolemasta; mutta jos se, mistä nämä minua syyttävät, on perätöntä, niin ei kukaan voi luovuttaa minua heille. Minä vetoan keisariin." (Apt.25:1-11)

*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
*
VAPAHTAJA sanoo:
”… ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.”
”Joka korvansa kääntää kuulemasta LAKIA, sen rukouskin on kauhistus.”
”Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai PROFEETTOJA kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.” (Luuk.16:17; Sananl. 28:9; Matt. 5:17)

”Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette; mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.” (Jaak.2:8-11)

Siis ASUUKO KRISTUS SISÄLLÄSI – oletko oikeassa suhteessa JUMALAN KÄSKYIHIN – etsitkö TOTUUTTA?
.. vai puuttuuko sinulta vielä sisältä se tärkein KRISTUS/PYHÄ HENKI RAKKAUS/VIISAUS/YMMÄRRYS? Sillä siitä me tiedämme PYHÄN HENGEN meissä ASUVAN, kun meillä on OIKEA SUHDE JUMALAN LAKIIN:
"Pysykää LAISSA ja TODISTUKSESSA!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole." (Jes.8:20)
"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät (sydämessään) JUMALAN KÄSKYT ja USKON VAPAHTAJAAN." (Ilm.14:12)
*
Katso lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000023730011
*
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000022747477#22000000022747477
*
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000022747279
*
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000019353488
*
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000019427160
*
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000019430050
*
Ystäväni, USKOKAA EVANKELIUMI, sillä sinulle/teille kasteveden KUTSU UUDISTUKSEEN/PARANNUKSEEN kuuluu!
.. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
…. etsi Jumalan Sanan Julistaja/Kastaja ja pyydä saada uskonmukainen upotuskaste ”VAPAHTAJAN Nimeen”, näin sinä annat pelastaa itsesi!

29

843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suluissaolevaa

lisäystä (vanhinten perinnäissääntöä).

• eepu*

Kun katsotaan Raamatun kokonaisilmoitusta niin ko. asian suhteen on tapahtunut ilmeinen kirjaamis-/ käännösvirhe, koskapa Vapahtajan todistus sekä että Raamatun kokonaisilmoitus puhuu Lain pysyvyyden puolesta!!!

Joten oikea muoto ko. asiaan on:
        "Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut vanhinten perinnäissääntöä sapatista, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi." (Joh.5:18)

• huolehtinut
        eepu* kirjoitti:

Kun katsotaan Raamatun kokonaisilmoitusta niin ko. asian suhteen on tapahtunut ilmeinen kirjaamis-/ käännösvirhe, koskapa Vapahtajan todistus sekä että Raamatun kokonaisilmoitus puhuu Lain pysyvyyden puolesta!!!

"Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut vanhinten perinnäissääntöä sapatista, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi." (Joh.5:18)

siitä, että Hänen sanansa olisi oikein kirjoitettu tai käännetty.

• mutta EGW:n kirjoissa lie

Ei ole, ei. Jos olisi, niin suluissa olisi se toinenkin väittämä. Eli että Jeesus ei olisikaan sanonut olevansa Isän Poika.

Vaikuttaa siltä, että eepu*lla ja ellenisteillä on rikkomaton sapatti - muttei sapatin Herraa ja Isää.

• myös jälkeheni jää ?
        eepu* kirjoitti:

Mahdotonta kommunikoida adventismin kanssa, koska heillä on erilainen Raamattu sekä omintakeinen selitysteos.

Alkuperäisessä Raamatussa koko lain kumoutuminen ristin työn kautta on ilmeinen ja monisanaisesti.
        Perustelut ovat monipuoliset.

2.Korinttolaiskirje:
        3:6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; SILLÄ KIRJAIN KUOLETTAA, MUTTA HENKI TEKEE ELÄVÄKSI.

Hebrealaiskirje:
        8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

Hebrealaiskirje:
        7:18 Täten kyllä entinen säädös KUMOTAAN, koska se oli voimaton ja hyödytön.

LAUPEUDEN TEOT RATKAISEVAT - NIISSÄ USKO NÄKYY

Jaakobin kirje:
        2:12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
        2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

VAPAUDEN LAKI EI OLE KYMMENEN KÄSKYÄ - VAAN VAAPUDEN LAKI KRISTUKSESSA ON SE UUSI RAKKAUDEN LAKI

IRTI LAISTA = VAPAUTEEN

Jaakobin kirje:
        1:25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.

Galatalaiskirje:
        4:5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        Galatalaiskirje:
        3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."

UUDESTISYNTYMINEN LAIN ULKOPUOLELLE, mutta KRISTUKSEN SISÄPUOLELLE

Roomalaiskirje:
        7:6 mutta nyt me olemme IRTI LAISTA ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa EMMEKÄ kirjaimen vanhassa.

Galatalaiskirje:
        2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,

Roomalaiskirje:
        7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne TOISEN omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

Tiituksen kirje:
        3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan UUDESTISYNTYMISEN peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.

Laki ei RAKENNA mitään. (Uusi käännös, 1992).

Gal 3:12 Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan: "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]   

Täten on tullut toteen näytetyksi, että eepu*ksi itseään nimittävät pimeyden henget ovat valheen henkiä.

• kulkija123

Korostat usein tätä paikkaa..”Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai PROFEETTOJA kumoamaan; en minä ole tullut KUMOAMAAN, vaan TÄYTTÄMÄÄN. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei LAISTA KATOA PIENINKÄÄN KIRJAIN, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."

Miksi itse sitten kumoat lakia, jonka lainalaiseksi itsesi katsot. Et adventistina yhdy edes tähän kohtaan..

2 Moos 35 "Älkää sytyttäkö tulta sapatin päivänä, missä asuttekin."

Taikka tähän..

2 Moos 16 "Katsokaa, Luoja on antanut teille sapatin — sen vuoksi hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen alallaan, älköönkä kukaan lähtekö paikaltansa seitsemäntenä päivänä."

Kuules "eepu",- Jumala teki kahden välisen liiton. Joka ei koske meitä pakanoita. Meillä on uusi liitto Jeesuksen kautta. Uustestamentillinen seurakunta ei pidä sapattia, eikä muitakaan meille kuulumattomia juttuja. Ollaan vapaita sen puolesta. Koska mitään sellaisia ei ole vahvistettu, eikä toistettu UT:ssa.

• eepu*

"Ja hän sanoi heille: "Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?"

Siis ASUUKO KRISTUS SISÄLLÄSI – oletko oikeassa suhteessa JUMALAN KÄSKYIHIN – etsitkö TOTUUTTA?

.. vai puuttuuko sinulta vielä sisältä se tärkein KRISTUS/PYHÄ HENKI RAKKAUS/VIISAUS/YMMÄRRYS?

Sillä siitä me tiedämme PYHÄN HENGEN meissä ASUVAN, kun meillä on OIKEA SUHDE JUMALAN LAKIIN:
        "Pysykää LAISSA ja TODISTUKSESSA!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole." (Jes.8:20)
        "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät (sydämessään) JUMALAN KÄSKYT ja USKON VAPAHTAJAAN." (Ilm.14:12)

• kulkija123
        eepu* kirjoitti:

"Ja hän sanoi heille: "Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?"

.. vai puuttuuko sinulta vielä sisältä se tärkein KRISTUS/PYHÄ HENKI RAKKAUS/VIISAUS/YMMÄRRYS?

Sillä siitä me tiedämme PYHÄN HENGEN meissä ASUVAN, kun meillä on OIKEA SUHDE JUMALAN LAKIIN:

Pidetään me uskovina Jeesuksen antamat käskyt. Jeesus piti puolestamme Isän käskyt. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa.

Joh.15:10. "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan."

..jatkuu..12. "Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut."

• eepu*
        kulkija123 kirjoitti:

Pidetään me uskovina Jeesuksen antamat käskyt. Jeesus piti puolestamme Isän käskyt. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa.

Joh.15:10. "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan."

..jatkuu..12. "Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut."

"'RAKASTA HERRAA, sinun JUMALAASI, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
        Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.'
        Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat." (Matt..22:37-40)
        ”Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.” (Hes.20:12)

• heille?
        eepu* kirjoitti:

"'RAKASTA HERRAA, sinun JUMALAASI, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
        Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        ”Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.” (Hes.20:12)

Raamattua lukiessa pitää myös ymmärtää, ketä tarkoitetaan.

”Myöskin sapattini minä annoin HEILLE, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.” (Hes.20:12)

HEILLE = ISRAELILAISILLE

• julkinen flirttailu
        eepu* kirjoitti:

Olet välillä useasti kääntänyt takkisi täysin - joko taas olet tullut "älyttömien galatalaisten" kaltaiseksi?

Raamatun vakava kehotus: lakkaa jo huoraamasta lain kanssa!!

ROOM 7:3-6 :

7:3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32]

4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]

5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. [Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]

6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6].

Olethan Hänen pyhittämänsä temppeli. Jeesus - "aviomiehesi"? - kiivastuu, pyhään kiivauteen, kun harjoitat haureutta vanhentuneen lain kanssa.

Joh. 2:17
        Silloin opetuslapset muistivat, mitä kirjoituksissa sanotaan: "Kiivaus sinun temppelisi puolesta kuluttaa minut." [Ps. 69:10]

Nimimerkki: pyhyyden puolesta

• Juuri nuo

IHMISMÄÄRÄYKSET Jeesus KUMOSI, koska NE olivat ihmistä vastaan.

Sensijaan lepo ja rauha, se että edes yhtenä päivänä viikossa heittää tämän maailman ikeet ja valjaat pois ja keskittyy Heransa antamaan TODELLISEEN LEPOON, ei ole ihmistä vastaan, VAAN HÄNEN OMAKSI PARHAAKSEEN.

On TÄRKEÄÄ, että hoidamme Jumalsuhdettamme ja jätämme YHTENÄ PÄIVÄNÄ VIIKOSSA elatuksen murheet ja maailmalliset harastukset ja RAKKAUDESTA JUMALAAN KUNNIOITAMME HÄNTÄ.

Jumalan siunaaman lepopäivän MUISTAMINEN ja sen pyhittäminen lepopäiväkseen on Luojan kunnioitusta,eikä lakihenkisyyttä.

• tajua

Vanha liitto oli Jumalan ja israelilaisten välinen liitto ja tämän liiton merkkinä oli sapatti. Sinähän et kuulu tähän liittoon, joten sinulle ei myöskään kuulu tämän liiton merkki eli sapatti.

Avioliiton merkkinä ovat sormukset. Ei kai toisten sormuksetkaan sinulle kuulu, vai mitä?

• eepu*

Sinusta en todellakaan tiedä/tunne, mutta itselleni tiedän JUMALAN HENGEN ohjaavan/puhuvan kuinka asia on!!!
        ”Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. -- SELLAISTA VASTAAN EI OLE LAKI. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.”

Paavalikin sanoo: ”Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan VOIMASSA (vaelluksessa).” (1.Kor.4:19,20)
        "Sillä kun (mekin) OLIMME LIHAN VALLASSA, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle," (Room.7:5)
        Mutta kun Kristus tuli meihin (Apt.2:38; 4:12) Henkensä kautta, niin nyt me Voitamme synnin Pyhän Hengen kautta!
        -- ”Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä KUOLETATTE ruumiin teot, niin saatte elää.” (Katso Room.6.Luku; Gal.6:7,8; Room.8:13)

Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” …niinpä Paavali huudahtaa uskonmukaisesti (Apt.2:38) upotuskastetuille uskoville: ”Mutta (nytpä) meillä on KRISTUKSEN MIELI.” (Ks.Room.7:5; 8-5; 1.Kor.2.Luku)

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        .. vai puuttuuko sinulta vielä sisältä se tärkein KRISTUS/PYHÄ HENKI RAKKAUS/VIISAUS/YMMÄRRYS? Sillä siitä me tiedämme PYHÄN HENGEN meissä ASUVAN, kun meillä on OIKEA SUHDE JUMALAN LAKIIN:
        .. Ystäväni sinulle/teille kasteveden KUTSU UUDISTUKSEEN/PARANNUKSEEN kuuluu!
        .. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa UUDISTAMATTOMUUTEEN, ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
        …. .. niinpä kehotan sinua, että käännyt ja etsi Jumalan Sanan Julistaja/Kastaja ja pyydä saada uskonmukainen (Apt.2:38) upotuskaste ”VAPAHTAJAN Nimeen”, näin sinä annat pelastaa itsesi!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• LAIN LOPPU
        eepu* kirjoitti:

Sinusta en todellakaan tiedä/tunne, mutta itselleni tiedän JUMALAN HENGEN ohjaavan/puhuvan kuinka asia on!!!
        ”Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. -- SELLAISTA VASTAAN EI OLE LAKI. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.”

Paavalikin sanoo: ”Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan VOIMASSA (vaelluksessa).” (1.Kor.4:19,20)
        "Sillä kun (mekin) OLIMME LIHAN VALLASSA, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle," (Room.7:5)
        Mutta kun Kristus tuli meihin (Apt.2:38; 4:12) Henkensä kautta, niin nyt me Voitamme synnin Pyhän Hengen kautta!
        -- ”Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä KUOLETATTE ruumiin teot, niin saatte elää.” (Katso Room.6.Luku; Gal.6:7,8; Room.8:13)

Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” …niinpä Paavali huudahtaa uskonmukaisesti (Apt.2:38) upotuskastetuille uskoville: ”Mutta (nytpä) meillä on KRISTUKSEN MIELI.” (Ks.Room.7:5; 8-5; 1.Kor.2.Luku)

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        …. .. niinpä kehotan sinua, että käännyt ja etsi Jumalan Sanan Julistaja/Kastaja ja pyydä saada uskonmukainen (Apt.2:38) upotuskaste ”VAPAHTAJAN Nimeen”, näin sinä annat pelastaa itsesi!
        *
        ♥ MARANATA! ♥

KRISTUS ON LAIN LOPPU. SINULLEKO EI KRISTUS KELPAA, VAAN TAHDOT ELÄÄ LOPETETUN LAIN MUKAAN.

• eepu*
        LAIN LOPPU kirjoitti:

KRISTUS ON LAIN LOPPU. SINULLEKO EI KRISTUS KELPAA, VAAN TAHDOT ELÄÄ LOPETETUN LAIN MUKAAN.

Kreikan sana “telos” tarkoittaa “loppua, ” “täyttymystä” ja “PÄÄMÄÄRÄÄ.”

-- KRISTUKSEN KALTAISUUS on LAIN PÄÄMÄÄRÄ, Kristus meissä; ” ”että LAIN VANHURSKAUS täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan (JUMALAN) HENGEN (mukaan).” (ks. Room.8:4):
        ”Sillä KRISTUS on lain loppu (so. KRISTUS on LAIN PÄÄMÄÄRÄ- meidän MAALI – Hänessä on LAIN täydellisyys), VANHURSKAUDEKSI jokaiselle, joka USKOO. ” (Room.10:4)
        … ja Hänessä on meidän kasvamisemme aina LAIN täydellisyyteen - Kristuksen täydellisyyteen asti... meillä uskonmukaisesti (Apt.2:38) upotuskastetuilla on KRISTUKSEN MIELI (Lainmukainen mieli); ”sellaista vastaan ei ole LAKI”!!!.”

”Sillä KRISTUS on lain loppu (so. KRISTUS on LAIN PÄÄMÄÄRÄ – Hänessä on LAIN täydellisyys), VANHURSKAUDEKSI jokaiselle, joka USKOO. ” ... (Room.10:4)
        … ja Hänessä on meidän kasvamisemme aina LAIN täydellisyyteen - Kristuksen täydellisyyteen asti...

"'RAKASTA HERRAA, sinun JUMALAASI, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.' Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

Ymmärtäkää siis hyvät ystävät siis OIKEIN mitä Paavali on tarkoittanut! Paavali puhuu (ks. Room.9, 10 Luku) niille ”veljilleen”, jotka YKSISTÄÄN LAIN kautta yrittävät pystyttää omaa vanhurskautusta, he ovat pois poikenneet ARMOSTA - Kristuksen tuomasta "TÄYDELLISESTÄ VANHURSKAUDESTA", joka yksin annetaan USKON kautta KRISTUKSESSA meidän HERRASSAMME ja VAPAHTAJASSAMME!

*
        Teemmekö TEOT mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me TEOISSA vahvistamme uskon.!

Paavali sanoo sen näin: "Teemmekö siis LAIN mitättömäksi USKON kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme LAIN."!
        Jaakob kirjoittaa sen näin: ”… näytä sinä minulle uskosi ilman TEKOJA, niin minä TEOISTANI näytän sinulle USKON.”

-- KRISTUS ASUU sydämessämme (Apt.2:38) Pyhän Hengensä kautta, ja vaikuttaa meissä:
        ”Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä, josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä, että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta ja KRISTUKSEN ASUA USKON KAUTTA TEIDÄN SYDÄMISSÄNNE,
        niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
        Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka MEISSÄ VAIKUTTAA, hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Amen.”! (Efe.3:14-21)

Sillä; ”Ettekö TIEDÄ, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte [uskonmukaisen (Apt.2:38) upotuskasteen kautta] , sen PALVELIJOITA te olette, jota te TOTTELETTE, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi KUULIAISUUDEN, VANHURSKAUDEKSI?
        Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne KUULIAISIKSI sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet VANHURSKAUDEN PALVELIJOIKSI! (Room.6:16-18)

*
        -- Sillä ei LAKI ja EVANKELIUMI eivät ne ole ristiriidassa, vaan ne tukevat toisia! Sillä USKON kautta KRISTUS ASUU meissä ja HÄNEN kautta me tuotamme vanhurskauden kukan ja HEDELMÄN;
        ” (Sillä) HENGEN HEDELMÄ on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. SELLAISTA VASTAAN EI OLE LAKI.” (Gal.5:22,23)

Vapahtaja sanoo: ”Joka korvansa kääntää kuulemasta LAKIA, sen rukouskin on kauhistus.”
        ”Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.” (Sananl. 28:9; Matt. 5:17)
        Niinpä meillä upotuskastetuilla on "Kristuksen mieli." -- "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte PYHÄN HENGEN LAHJAN."
        *
        "USKON kautta olette KRISTUKSEN päällenne PUKENEET"
        Omakohtaisen uskonmukaisen upotuskasteen kautta ihminen UUDISTETAAN ja näin hänen annetaan PUKEUTUA uuteen VOIMALLISEEN asuun KRISTUKSEEN, -- ”sellaista vastaan ei ole LAKI” ja LAIN teot KIRJOITETAAN meidän sydämiimme,
        ” ..tämä on se LIITTO, jonka minä teen , sanoo Herra: Minä panen LAKINI heidän mieleensä, ja KIRJOITAN ne heidän SYDÄMIINSÄ, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.” Sillä;
        ”.. Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin USKOSTA Jeesukseen Kristukseen niille, jotka USKOVAT.
        Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        Sillä KAIKKI TE, jotka olette Kristukseen kastetut, olette KRISTUKSEN PÄÄLLENNE PUKENEET.
        Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.” (ks.Gal.3:22-29)
        *
        --- Ystäväni, jos et käy henkilökohtaisella (Apt.2:38) upotuskasteella; -- jäät ilman Jumalan Pyhän Hengen Lahjaa, -- ja Raamattu sanoo: ” Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.” … sillä vain Hänen omansa PELASTUVAT!!!
        ..joten Tahallinen upotuskasteen hylkääminen johtaa pelastuksen menettämiseen!!
        Ystäväiseni, Anokaa (toki Apt.2:37, 38; 8:36,37,38; Luuk.7:29 jälkeen sitä) VIISAUTTA ja YMMÄRRYSTÄ niin sitä annetaan (ks.Apt.1:5; Luuk.3:16; Jaak.1:5) ... Ylhäältä JUMALALTA! :)

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        "Room 10:4 esiintyvä kreikan sana “telos” tarkoittaa “loppua, ” “täyttymystä” ja “päämäärää.”
        Jeesus Kristus oli lain lopullinen täyttymys ja PÄÄMÄÄRÄ. (Gal 2:16) Lakia tarvitaan osoittamaan mikä on oikein ja väärin. (Room 3:20, 13:8-10)
        Näin sanaa on käännetty muuallakin; Esim. 1 Piet 1:9: “- Te saavutatte uskon PÄÄMÄÄRÄN, (“telos”) sielujen pelastuksen.”"
        *
        Sillä; ”..jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut.”
        -- Uskonmukaisesti upotuskastetuilla; ”… meillä on KRISTUKSEN mieli.” ”Sellaista vastaan ei ole laki.”! (2.Kor.5:17; 1.Kor.2:16; Gal.5:23)
        *
        ♥ MARANATA! ♥   

• tyhjä koliseva tynniri
        eepu* kirjoitti:

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        *
        ♥ MARANATA! ♥

eepu*lla on millä pullistella - viimeiseen päivään saakka. Tärkein tuntuu olevan upotuskaste.

JOS hän niistä luopuisi tai ajattelisi luopua - ei hänellä olisi mitään.

Sillä häneltä puuttunee Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen, joka ei mahdu samaan huoneeseen paksun lakikirjan kanssa.

Kunpa hän Paavalin lailla raatsisi lukea - lukea roskaksi tuon kaiken - Jeesuksen tuntemisen rinnalla. Ja sitten laasta ne roskat pois.

• me muut

ollaan vaan Jumalan Armossa, mutta sulle se ei kelpaa.

• eepu*

PYHITYS ON KOKO ELÄMÄN KESTÄVÄ TYÖ!

”ILMAN PYHITYSTÄ EI KUKAAN OLE NÄKEVÄ HERRAA”! ”Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja JUMALAN PALVELIJOIKSI TULLEET, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.”! (Ks. Room.6.Luku)
        -- ”Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te HENGELLÄ KUOLETATTE ruumiin teot, niin SAATTE ELÄÄ.” (Katso Room.6.Luku; Gal.6:7,8; Room.8:13)
        Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” -- Niinpä Paavali huudahtaa uskonmukaisesti (Apt.2:38) upotuskastetuille uskoville: ”Mutta (nytpä) meillä on KRISTUKSEN MIELI.” (Ks.Room.7:5; 8-5; 1.Kor.2.Luku)

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        Anna siis PELASTAA ITSESI, katso: *Joh.3:16; Mark.16:16; Apt.2:38; 4:12; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
        Sillä; ”..jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut.”
        -- Uskonmukaisesti upotuskastetuilla; ”… meillä on KRISTUKSEN mieli.” ”Sellaista vastaan ei ole laki.”! (2.Kor.5:17; 1.Kor.2:16; Gal.5:23)
        *
        ♥ MARANATA! ♥   

• eepu* kirjoitti:

PYHITYS ON KOKO ELÄMÄN KESTÄVÄ TYÖ!

”ILMAN PYHITYSTÄ EI KUKAAN OLE NÄKEVÄ HERRAA”! ”Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja JUMALAN PALVELIJOIKSI TULLEET, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.”! (Ks. Room.6.Luku)
        -- ”Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te HENGELLÄ KUOLETATTE ruumiin teot, niin SAATTE ELÄÄ.” (Katso Room.6.Luku; Gal.6:7,8; Room.8:13)
        Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” -- Niinpä Paavali huudahtaa uskonmukaisesti (Apt.2:38) upotuskastetuille uskoville: ”Mutta (nytpä) meillä on KRISTUKSEN MIELI.” (Ks.Room.7:5; 8-5; 1.Kor.2.Luku)

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        Anna siis PELASTAA ITSESI, katso: *Joh.3:16; Mark.16:16; Apt.2:38; 4:12; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
        *
        ♥ MARANATA! ♥   

Teillä ellenisteillä - sinullakin, EGW:n kirjanoppinut eepu* -on valmiit selitykset, joilla kumoatte Jeesuksen elämäntyön.

Omalta kohdaltanne se saattaa onnistuakin. Sillä ihmiselle on jätetty mahdollisusu kumota pelastus - mutta vain itseään koskien.

• mutta onko tekoja?
        AnttiVKantola kirjoitti:

Teillä ellenisteillä - sinullakin, EGW:n kirjanoppinut eepu* -on valmiit selitykset, joilla kumoatte Jeesuksen elämäntyön.

Omalta kohdaltanne se saattaa onnistuakin. Sillä ihmiselle on jätetty mahdollisusu kumota pelastus - mutta vain itseään koskien.

Hedelmistämme meidät tunnetaan?

Tunnetaanko Antti ja Eepu paikkakunnillaan iloisiksi Kristuksen seuraajiksi;... entä minut ja sinut?!

Miksi..tai miksi ei?!

Juha-veli :)

• eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

”Sillä KRISTUS on LAIN PÄÄMÄÄRÄ/KALTAISUUS - meidän MAALI – Hänessä on LAIN TÄYDELLISYYS, VANHURSKAUDEKSI jokaiselle, joka USKOO. ” (Room.10:4)
        ”SELLAISTA VASTAAN EI OLE LAKI”!!!

… ja Hänessä on meidän kasvamisemme aina LAIN täydellisyyteen - Kristuksen täydellisyyteen asti... meillä uskonmukaisesti (Apt.2:38) upotuskastetuilla on KRISTUKSEN MIELI (Lainmukainen mieli); ”SELLAISTA VASTAAN EI OLE LAKI”!!!

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        *
        ♥ MARANATA! ♥    

• mutta onko tekoja? kirjoitti:

Hedelmistämme meidät tunnetaan?

Tunnetaanko Antti ja Eepu paikkakunnillaan iloisiksi Kristuksen seuraajiksi;... entä minut ja sinut?!

Miksi..tai miksi ei?!

Elämää kantava hedelmä, vaikka kuinka heikko, on enemmän kuin kuolemaa kantava hedelmä. Elämän hedelmällä ja kuoleman hedelmällä ON ISO ERO.

Room. 7:4
        Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. NÄIN me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]

antti ansioton

• JOHANNEKSELTA MUUTAKIN KUIN ILMESTYSKIRJA

Luepas, eepu*, Raamatusta, äläkä "Tutkivasta tuomiosta". Jeesus ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan syyllistyi vielä suurempaan lain rikkomiseen- sanoi Jumalaa Isäkseen. Neuvoipa opetuslapsiakin seuraamaan jälkiään. Jopa kutsumaan Jumalaa Isäkseen.

Rakkaus totuuteen on avain Sanan ymmärtämiseen - ja yleensäkin luetun ymmärtämiseen. Äläkä vesitä uskonasiaa pelkäksi kastepaatokseksi. Eivätkä lukuisat linkit korvaa aitoa pohdintaa!

JOH 5:18
      Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.   

Häikäilemättömästi te ellenistit oikeastaan väitätte apostoli Johannesta valehtelijaksi - kuitenkin Johanneksen kirjoittama Ilmestyskirja on teidän oppinne KULMAKIVI!

ELLENISTIT EIVÄT LUOTA JEESUKSEN LÄHIMMÄN APOSTOLIN KUVAUKSIIN JEESUKSESTA JA KUITENKIN HEIDÄN OPPINSA KULMAKIVI ON JEESUKSEN ILMESTYS JOHANNEKSELLE!!!

Adventismin mukaan se oli vain fariseusten väite, se että Jeesus rikkoi sapatin! Kuten myös se, että Jumala on Hänen Isänsä ja uskovaisten Isä! Jos olisi vale se, että Jeesus rikkoi sapattia, niin olisi vale sekin, että Jumala on Hänen Isänsä. Sillä Johannes todistaa näistä molemmista asioista yhdessä - että rikkoi sapattia ja että sanoi Jumalaa Isäkseen.

Kukaan ei kyennyt estämään Jeesusta kumoamasta rahanvaihtajain pöytää temppelissä, koska Hän on temppelin Herra. Kukaan ei voinut estä sapatin rikkomista, koska Hän on sapatin Herra.

Kukaan ei voinut kiistää, että Hän on Isän Poika ja Armonruhtinas, sillä Hän paransi sairaita, vieläpä sapattina. Myös Hänen opetuslapsensa ovat sapattilain ja kaiken lain YLÄPUOLELLA.

Siksikö ellenistit sanovat ihmeparantumisia saatanan työksi, kun ne juuri todistavat, että Jeesus on Jumalan vertainen? Mutta minä uskon, että Jeesus on todella Jumalan Poika ja sapatin Herra.
      -----------------------------------
      SAPATIN HERRA JA JUMALAN POIKA
      - todistaa Ilmestyskirjan kirjoittaja

Joh 2:17
      Silloin opetuslapset muistivat, mitä kirjoituksissa sanotaan: "Kiivaus sinun temppelisi puolesta kuluttaa minut." [Ps. 69:10].

USKO POIKAAN ELI TOTTELE POIKAA !
      Joh 3:35
      Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaiken hänen valtaansa. [Matt. 11:27 ]   
      36 Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään. [Joh. 6:47, 20:31; 1. Joh. 5:11-

EI LAIN ALLA VAAN HENGEN ALLA
      Joh 4:23
      Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.

JUMALAN POJALLA ON VALTA YLI SAPATIN
      Joh 5:18
      Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen. [Joh. 10:33].

EI TUTKIVAA TUOMIOTA, VAAN LAUPEUDEN TUOMIO LAUPIAILLE
      Joh 5:24 "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. [Joh. 3:16, 6:40,47].

ELÄMÄ EI OLE LAISSA VAAN POJASSA
      Joh 5:39 Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. [Room. 1:2 ]   

JOH 6:28-29 : JUMALAN TEKOJA ELI USKOA JEESUKSEEN
      6:28 He kysyivät: "Mitä meidän tulee tehdä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja?"   
      29 Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko." [1. Joh. 3:23]   
      EI JÄRKEILEMÄLLÄ VAAN SYDÄMEN USKOLLA
      Joh 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

EI LAIN TEKOJA VAAN YHTEYTTÄ JOKA PÄIVÄ
      Joh 6:55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.

KIRJOITUKSET OHJAA USKOON EIKÄ LAKIIN
      Joh 6738 Joka uskoo minuun, 'hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat', niin kuin kirjoituksissa sanotaan." [Jes. 58:11].

VAPAUTTAVA TOTUUS EI OLLUT LAISSA -JEESUS ON TOTUUS
      Joh 8:32 Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita." [Room. 6:18, 8:2; Gal. 5:1]   

TÄMÄ ON TUTKIVAN TUOMIO - Joh 9:39 (30-39)

Joh 9:30 "Merkillistä", mies vastasi, "että te ette tiedä, mistä hän on -- ja kuitenkin hän on antanut minulle näköni.   
      31 Kaikkihan me tiedämme, että Jumala ei kuuntele syntisiä, mutta sellaista hän kuulee, joka kunnioittaa häntä ja elää hänen tahtonsa mukaisesti. [Sananl. 15:29; Miika 3:4; Sak. 7:13]   
      32 Ikipäivänä ei ole kuultu, että joku olisi avannut sokeana syntyneen silmät.   
      33 Jos hän ei olisi Jumalan mies, hän ei olisi pystynyt sellaiseen."

34 Silloin fariseukset sanoivat: "Sinä olet syntymästäsi syntinen, syntiä täynnä koko mies -- ja sinä rupeat opettamaan meitä!" He ajoivat miehen ulos.

35 Jeesus sai kuulla, että mies oli ajettu ulos, ja tavatessaan tämän hän kysyi: "Uskotko Ihmisen Poikaan?"   
      36 "Herra, kuka hän on?" mies kysyi. "Sano, jotta voisin uskoa."   
      37 Jeesus sanoi: "Sinä olet nähnyt hänet. Hän on tässä ja puhuu kanssasi." [Joh. 4:26]   
      38 "Minä uskon, Herra", mies sanoi ja lankesi maahan hänen eteensä.

39 Jeesus sanoi: "Minä olen tullut tähän maailmaan pannakseni toimeen tuomion: sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita." [Joh. 4:26].   

EI LAIN TEOISTA NÄY - VAAN UHRAUTUMISESTA

JOH 12:24 Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon. [1. Kor. 15:36]   
      25 Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä maailmassa panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän. [Matt. 10:39, 16:25; Mark. 8:35; Luuk. 9:24, 17:33]   

JOH 13:34 Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne. [Mark. 12:31 ; Joh. 15:12; 1. Joh. 3:11, 4:21]   
      35 Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne."   

HÄN KÄSKI RAKASTAA IHMISTÄ - EI LAKIA
      Joh 15:12 Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä. [Joh. 13:34 .

IKUINEN ELÄMÄ
      Joh 17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. [Fil. 3:8].

SILLOIN MAAILMA YMMÄRTÄÄ
      Joh 17:23 Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.   

HUOLENPITO ON RAKKAUTTA - SE UUSI KÄSKY

JOH 19:26 Kun Jeesus näki, että hänen äitinsä ja rakkain opetuslapsensa seisoivat siinä, hän sanoi äidilleen: "Nainen, tämä on poikasi!" [Joh. 13:23 ]   
      27 Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Tämä on äitisi!" Siitä hetkestä lähtien opetuslapsi piti huolta Jeesuksen äidistä.   

Joh 21:17 Vielä kolmannen kerran Jeesus kysyi: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli surulliseksi siitä, että Jeesus kolmannen kerran kysyi häneltä: "Olenko minä sinulle rakas?", ja hän vastasi: "Herra, sinä tiedät kaiken. Sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi: "Ruoki minun lampaitani.   

Joh 21:25 Paljon muutakin Jeesus teki. Jos kaikki vietäisiin kohta kohdalta kirjaan, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa. [Joh. 20:30]   

antti

• tuolle....

Roskajoukolle: ÄLKÄÄ LUULKO, ETTÄ MINÄ OLEN TULLUT KUMOAMAAN LAKIA JA PROFEETTOJA, MINÄ EN OLE TULLUT KOMOAMAAN VAAN TÄYTTÄMÄÄN.

• suomeksi vievät

..todellakin monissa kohdissa harhaan, kuten Antti on tuonut esille!

Vanhemmat EGW:N kirjat ja paremmin niitä kääntäneet puhuvat evankeliumin puolesta!

Ottaako Suomen Adventtikirkko vastuun "vääristä käännöksistä ja tulkinnoista"...miksi ottaisi, kun ei ole ottanut vastuuta räikeämmistä rikkomuksistaankaan...EGW on tämänkin murheellisen kirkon tilan aiemmin ennustanut ja siksi hän tuo esille, että eivät pastorit kaikkim pelastu ja maallikot vievät päätökseen evankeliumin työn...?!

Olen toivorikas ihmisten suhteen, en enää kirkko-instituutioiden...niiden käy samoin kuin poliittisten laitosten ja vääryyksien ...ne tulalan paljastamaan ja tuhotaa ...perkeleen omina laitoksina ja tekeleinä!

Olkaa nöyriä, rohkeita...olkaaattte uskossanne raittiita, on meitä kehoitettu!

• tuolle.... kirjoitti:

Roskajoukolle: ÄLKÄÄ LUULKO, ETTÄ MINÄ OLEN TULLUT KUMOAMAAN LAKIA JA PROFEETTOJA, MINÄ EN OLE TULLUT KOMOAMAAN VAAN TÄYTTÄMÄÄN.

Jeesus vastaa
        Kirjoittanut: tuolle.... 15.4.2007 klo 07.03

Roskajoukolle: ÄLKÄÄ LUULKO, ETTÄ MINÄ OLEN TULLUT KUMOAMAAN LAKIA JA PROFEETTOJA, MINÄ EN OLE TULLUT KUMOAMAAN VAAN TÄYTTÄMÄÄN.
        ============== Roskajoukon puolustus:

Vai niin - Jeesus inttää nimetönnä, kun ei uskalla olla oma itsensä? Mutta totta se on.
        Jeesus tuli lain täyttämään kertaheitolla ja sitten kuittasi: "Se on täytetty!"

Tarkkaan ottaen hän vakuutti lain loppuneen jo Johannes Kastajaan, Luuk 16:16, Matt 11:12-13, Luuk 9:60. Toki synti on synti edelleen sille, joka ei ota vastaan sovitusta Kristuksessa.

Mihail Gorbatsov ajoi alas Neuvostoliiton systeemit; kumosi ne ja antoi sijaa vastuulliselle vapaudelle. Johannes Kastaja taisi ajaa alas lain, kun hän kastoi Jeesuksen uudeksi ylimmäiseksi papiksi. Hän oli suurin ihminen, mutta vanhanaikaisen lainalaisuutensa vuoksi uudessa liitossa vähäisin, Matt 11:11-14, (Matt 5:17-26).

JEESUS NOSTI LAINNOUDATTAMISEN VAATIMUKSET SELLAISELLE TASOLLE, ETTÄ VANHALLA LAILLA EI OLE MITÄÄN VIRKAA USKOVAN ELÄMÄSSÄ. Viimeistä piirtoa myöden silti on lakia noudatettava, jos lain alla on. Sitähän Jeesus vakuuttaa. Elikkä on aivan välttämätöntä vaihtaa "aviomiestä", (Rm.7:3-6), jos tahtoo elää.
        -------------------------------

Daavid kokosi ensimmäisen armeijansa roskaväestä, samoin Jeesus opetuslapsensa. Ovat vilpittömämpiä kuin terveet omahyväiset. Syntisten ystäväksi Häntä haukuttiin jo silloin. Ainakin minä olen mieluummin heikko, jotta Hengen voimalle olisi sijaa. Myös ovi sopivasti rempallaan, jotta Herra pääsee sisään.
        Omasta puolestaanko Jeesuksen täytyi täytellä vanhaa lakia, vaikak Hän tuli uuden aluksi? Ei itsensä tähden, vaan minun puolestani. Se on täytetty!

• oikeellisuuden

ja tunnustavat Minut Ihisten edessä!" (Ne minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaassa)

Voisiko tuo lause mennä näin?

"jotka pitävät käskyt" --ainoastaan Jeesus pystyi ne pitämään..onko tässä käännösvirhe...voisiko se olla, JOTKA TUNNUSTAVAT KÄSKYT oikeiksi ja vanhurskaiksi..?

ja taas..."Uskovat Jeesukseen"---"joilla on usko Jeesukseen ---Jeesuksen ---usko Isään!"

ise tulkitsen ne näin, jotta RAAMATUN---Kirjoituksen ja uskon ymmärryksen antio ja loogisuus säilyisi..?! :)

Juha-veli

• siksikö?

Pitäiasikö Raamattua muuttaa paremmin adventismiin sopivaksi? Osta Clear Word Bible! Sehän on jo muutettu teidän oppienne mukaiseksi. Älä meidän Raamattuamme tule pilaamaan. Muutenkin te voisitte pitää adventistien "noitakirjat" ihan omassa keskuudessanne, ettekä niistä hiihkuisikaan ulkopuolisille. Kummaa muutenkin kirjoissanne on, kun Suomessa ne käännetään niin,että niiden karskeimmat epäkohdat eivät olisi julkinäkösällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1083
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      847
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      783
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      728
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      529
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      294
      525
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      521
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      454
    Aihe