Juu, eli tällainen tilanne täällä.
Olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa kaksi vuotta. Vähän aikaa sitten selailin hänen messenger-listaansa ja painoin huvikseni auki keskusteluikkunan hänen eksänsä kanssa. Siinä näkyi heidän aikaisemmin käymänsä keskustelut. Mulla ei ollut aikomustakaan alkaa sen enempää niitä lukemaan, mutta kun mun silmät osuivat yhteen kohtaan, joka oli _täysin sopimatonta tekstiä_, mun oli pakko lukea enemmänkin.
Se teksti oli ihan uskomattoman järkyttävää luettavaa! Sellaista juttua käydään ainoastaan oman tyttöystävän kanssa.
Mun poikaystävä yritti vedota hetkelliseen mielenhäiriöön ja vaikka mihin. Asia jäi lähes kokonaan käsittelemättä koska perhekriisin takia tarvitsin hänen tukeaan. Sovimme, että hän ei ole enää tekemisissä eksänsä kanssa, eikä enää juttele sellaisia kenenkään muun, kuin mun kanssani.
No, kuukausi meni todella hyvin, mutta kerran yksin hänen tietokoneensa edessä istuskellessani, en voinut vastustaa kiusausta, vaan avasin hänen meselistansa eteeni auki. Yllätys yllätys, sieltähän se samainen tyttö löytyi! Poikaystäväni oli järkyttynyt löydöstäni, väitti ettei todellakaan ole lisännyt tyttöä sinne, eikä muka ymmärtänyt, mistä tyttö oli listaan jälleen päätynyt.
Poikaystäväni isä lainaa konetta silloin tällöin, ja siitä poikaystäväni keksi selityksen, että tyttö oli huomannut kadonneensa poikaystäväni meselistasta ja oli lisännyt itsensä sinne uudestaan. Poikaystäväni isä oli ollut koneella, kun koneella oli auennut ikkuna, josta joko annetaan tytölle oikeudet päästä meseen, tai ei anneta ja siis _isä_ olisi mennyt painamaan ok ja tyttö olisi siten päässyt takaisin listaan.
Kuulostaa naurettavalta, tiedän. Mutta uskoin selityksen kun poikaystäväni itki syyttömyyttään.
No,jälleen kuukausi meni hyvin, kunnes mulle tuli ihan sellainen olo, että kaikki ei ole ok...
Seuraavana päivänä menin poikaystäväni luo ja poikaystäväni vieressä ollessa avasin jälleen meselistan näkyviin. JA SIELLÄ SE SAMAINEN TYTTÖ JÄLLEEN OLI !
Poikaystäväni oli järkyttynyt eikä taaskaan muka tajunnut ollenkaan miten tyttö oli jälleen sinne päätynyt. Hän sanoi ettei ole sanaakaan vaihtanut tytön kanssa vaikka tyttö listasta löytyikin. Todisteita en saanut, sillä asetuksista oli napsautettu pois päältä se, että käydyt keskustelut tallentuisivat koneelle automaattisesti (jotta ei jää todisteita??? ) Aikaisemmin keskustelut olivat tallentuneet sinne automaattisesti ja siten olin alunperinkin saanut selville käydyistä keskusteluista.
Jälleen poikaystäväni vetosi isäänsä ja sanoi, ettei todellakaan riskeeraisi suhdettamme tytön takia, että hän ei voi sietää kyseistä tyttöä, eikä halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan... Selityksiä kyllä löytyi, ja lause "MÄ EN OLE TEHNYT MITÄÄN VÄÄRÄÄ, USKO!" on jo kulunut puhki...
Mietityttää vaan, että vaikka tyttö olisikin huomannut puuttuneensa poikaystäväni meselistasta, kuka olisi niin idiootti että alkaisi lisäämään itseään toisen listaan uudestaan, AINAKAAN KAHTA KERTAA. Eiköhän siinä vaiheessa kuka tahansa tajua, ettei ole kaivattua seuraa...
Nyt olen ettänyt etäisyyttä poikaystävääni, sillä haluan miettiä rauhassa kaikkea tätä.
Niin, ja unohdin mainita, että vaikka poikaystäväni silloin ekalla kerralla kiinni jäädessään vetosi hetken mielenhäiriöön, sain myöhemmin kiskottua hänestä irti sen, että kaksimielisiä keskusteluja tytön kanssa oli ollut enemmänkin (mutta ei kuulemma mitään niin pahoja kuin se yksi... Pitäisikö uskoa..)
Jotenkin vain tuntuu että poikaystävälläni on pakonomainen tarve miellyttää useampia naisia samaan aikaan, ja siten parantaa itsetuntoaan.. Tai jotain.
Mä olen menettänyt luottamukseni poikaystävääni ja tiedän, että jos jatkamme yhdessä, saan jatkuvasti hänen yksin kotona ollessaan miettiä, mitä kaikkea hän siellä touhuilee.. JA VIHAAN SITÄ EPÄTIETOISUUTTA. Hän on luonteeltaan juuri sellainen, ettei kerro mitään ellei jää tyyliin rysän päältä kiinni..
En voi luottaa, en vaan voi.
Mutta sen tiedän, että poikaystäväni oikeasti rakastaa mua ihan järjettömän paljon ja palvoo maata jalkojeni alla. Hänellä on vaan jonkinlainen ärsyttävä miellyttämisentarve, jonka takia ollaan nyt tässä jamassa..
Mitä ihmettä mä voin tehdä tässä tilanteessa? Mä en halua olla poikaystävälleni itsestäänselvyys enkä antaa periksi liian helposti. Mä kuitenkin rakastan niin mielettömän paljon etten halua ajatella elämää ilman häntä...
Mutta entä tämä luottamusongelma?
Kiitos jos joku jaksoi lukea pitkän sepustukseni ja olisi kiva kuulla kommentteja :)
Luottamusongelma
11
3152
Vastaukset
- Scarrr
Ota yhteyttä siihen akkaan ja kysy siltä mitä on meneillään... Toinen vaihtoehto on se, että pakotat jätkäsi poistamaan kyseisen ämmän mesestään ja sanomaan tälle (sinun nähden) ennen poistamista että tahtoo olla uskollinen tyttöystävälleen koska rakastaa tätä. sitten vielä uhkaat poikaystävääsi että jos kerrankin löytyy yksikin merkki siitä että tämä pitää yhteyttä eksäänsä sä lähdet. kolmas vaihtoehto on se, että annat jätkäsi ymmärtää että sinulla on samanlaista peliä jonkun oman eksäsi kanssa ;)
- vastaajana
Kysyppä sitä asiaa suoraan poikaystäväsi isältä. Kerro pojan perustelut ihan selittelemättä ja sopuisasti.
Sano, että sinua tämä asia kaivelee ja haluat epätietoisuudesta erilleen, jotta luottamus suhteessanne säilyy ja on helpompi jatkaa.
Älä salaa asiaa poikaystävältäsi, vaan sano että aiot ottaa jutun esille hänen isänsä kanssa.
Varmaan sinua sattuu, jos poikaystäväsi ex-suhde onkin jatkunut kertomallasi tavalla.
Sehän kertoo ystäväsi luotettavuudesta paljon. Silloinhan sinun pitää ratkaista pystytko jatkamaan hänen kanssaan ja kokemaan muita lisäsuhteita kerta toisensa jälkeen, koska juuri sitä se tulee olemaan.
Vai lopetatko suhteenne siihen ja itket ja suret rakkautesi kohtaloa aikasi, mutta selviydyt siitä ja löydät toisen, luotettavan ihmisen kuitenkin vielä.
Muuten tiesitkö, että toisen viestien katselu on laissa kiellettyä, kuten textiviestien ja kirjeiden/korttien lukeminenkin.
Kuten huomaat "tieto lisää tuskaa" pätee jossakin asioissa mainiosti.
Älä enää jahkaile tämän jutun tiimoilta, vaan selvitä tilanne muilla tavoilla, kuin kysymällä poikaystävältäsi, koska et kuitenkaan voi uskoa häntä. Voitko lisäksi esim. soittaa tai kysyä suoraan hänen exältään asiaa??
Lisäät vain suhteenne epäluottamusta ja omaa suruasi, jos et nyt selvitä asiaa kuntoon kokonaan.- ehdotus vaan
voisit tekeytyä poikaystäväksesi. Juttelet vaan siellä mesessä naikkosen kanssa ja katsot mitä se vastaa. Tämä ehdotus tietysti voi aiheuttaa ongelmia , enkä usko sen olevan ihan täysin laillista.. Tulipahan vaan mieleen..
- myöntää
sun miehes saattaa olla rakastaa sua, mutta tuo alkaa kuulostaa siltä että hän on vain tajuttoman kauhuissaan siitä että joutuisi olla yksin jos jättäisit hänet. ehkä hän pelkää ettei koskaan enää löydä ketään noinkin hyvää kuin sä, mutta tavallaan on koko ajan valmistautunut siihen, että teidän suhde ei kestä. se on koko ajan jatkanut taustalla tätä "kaverisuhdettaan" exäänsä, jottei hänen tarvis sit eron tullessa pudota ihan tyhjän päälle. hän saattaa koko ajan katsella jo toista tulevan varalle. ymmärsitkö? hän tekee niin koska hän PYSTYY, koska sä oot antanut sen tehdä niin jo aiemmin ja oot pysynyt sen kans. sun pitää vaan tehdä selväks että sä et ota tuollaista paskaa niskaas. seuraavan kerran kun saat sen kiinni tuosta sanot vaan että nyt riitti, ja jätät sen ainakin pariks viikoks, että se vähän edes tajuaa ettet sä oo mikään kynnysmatto.
- h-123
Tunnen myötätuntoa kohtaasi ja toivon ettei poika nyt kokonaan ole saanut sua rikki. Mielestäni ei mitään ylimääräisiä kyselyitä näiltä kolmansilta osapuolilta, jos kerran tilanne on jo mennyt näin pahaksi anna tyypille lähtövaroitus. Otat kunnolla etäisyyttä ja sanot ettet kaipaa miestä, jonka sanomisiin ei voi luottaa. Ei pitäisi olla vaikeaa valita kumpi on tärkeämpää, sinä vai exän lirkuttelut.
- oot.......
oikeesti idiootti.
- auki ja äkkiä!!!!
tuolle miehelle oot vain se turvallinen kotisatama,joka on aina saatavilla, kaikki muu on extraa, se tietää ettei sulla ole rohkeutta lähtee ja sen takia voi pelleillä sun selän takana niiden tyttöjen kans ketä se haluaa..tiedän kokemuksesta, oma mies oli tollanen, ei muutu koskaan, lähde heti ja etsi itsellesi oikea mies joka rakastaa ja kunnioittaa sinua!!!! Olet sen arvoinen!!! älä anna toisen kusettaa sinua enempää, voimia!
- petetty
Moi! Oli pakko kirjoittaa tänne kun sama tilanne on minulla. Olemme seurustelleet pian kaksi vuotta ja tämä kaverini on toiminut juuri samalla tavalla. En voi luottaa enää siihen ihmiseen! Kieltää kaiken viestittelyä, tapaamisia on ollut useamman naisen kanssa. Käsittämätöntä on se että missä vaiheessa on kaikkeen tuohon ehtinyt, muulloin kuin silloin kun olen töissä. Paljon olen viikonloppuja ja iltoja töissä niin helppohan sitä on suunnitella menonsa.Vakuuttaa kuinka haluaa vain minut elämäänsä ja kaikki tuo on loppunut. Tosiasiassa mikään ei ole muuttunut, sama homma jatkuu. Tuollainen patologinen valehtelija ei ansaitse kaltaistasi ihmistä niinkuin minulle monet ovat vakuutelleet että tämä kaverini ei koskaan tule muuttumaan ja että ansaitsen paljon parempaa! Ero on paras vaikka se helvetin kipeetä ottaakin, mutta pian sitä huomaa tehneensä oikean ratkaisun ja löytyy niitä kunnollisiakin miehiä! Miksi kiduttaa itseänsä tuollaisessa suhteessa missä sinua pidetään itsestäänselvyytenä ja kynnysmattona!
- Hold On!
Minusta tuo on hieman ylireagoitua. Kysehän on vain MESESTÄ. Jos Poikaystäväsi tykkää jutella exälleen, mutta ekalla karralla mokasi sen sanomalla mitä sanoi ja ei voi muuttaa mielipidettään siihen mitä se oikeasti on. Kaikkilla meillä on omia juttuja exiensä kanssa joita muut eivät ymmärrä ja se on hyväksyttävä.
Enemmän olisin huolissani jos poikaystäväsi olisi tapaamisissa exänsä kanssa...- jen^
itsekin juttelen exilleni, mutta siinä ei ole mitään salaista, tai kiellettyä. kerron aina miehelleni jos olen törmännyt exääni esim. yöelämässä. Mieheni taas harrastaa myös näitä netti ja tekstiviestijuttuja, jotka hän tunnustaa vasta, kun mikään selitys ei enää ole pitävä. Elän myös päivittäin miettien, mitä mieheni tekee. varsinkin kun opiskelen eri paikkakunnalla, kuin missä yhteinen kotimme on. Olen sanonut, että jos hän jää vielä kerran kiinni, en enää mieti, vaan lähden. Kuitenkin toisinaan mietin, pitäisikö minun muuttaa asennettani, ja olla välittämättä. Ottaa suhteesta irti, mitä se antaa, ja loput olisi kummankin oma asia. Asioista päättäminen järjellä on vain niin vaikeaa, kun tunteitakin on mukana. Olemme olleet kohta 7 vuotta yhdessä. Häistä emme enää puhu, ja olen sanonut että kihlauksemme ei edusta minulle enää lupausta avioliitosta. Toisinaan huvittaa omat ajatukseni, sillä mietin lähinnä, että naimisiinko, vai ero?
- hgjhtgj
Mä voin kertoa omasta kokemuksesta et se ei muutu koskaan. Hyvähän sitä on seläntakana kaikkea peuhata vaan auta armias ku kiinni jääpi nii kyllä rupeaa kaiken maailman selitykset löytymään. Pelkkää paskaa valehtelee. Kerran paska aina paska.. Se ois lopettanu sen jo ekan jälkeen jos vaan itse haluis. Ihan ihme selityksiä.. En ymmärrä miksi jotkut jätkät on ihan paskoja. Luvataan rakastaa ja plaa plaa kaikkee muuta, mut sit heti ku silmä välttää niin peuhataan kaikkee mahdollista seläntakana.. Se ei ansaitse sua ja sä ansaitset parempaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202273Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3041234- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642