Miikael=Jeesus=Jumalan vertainen=enkelien Ylipäällikkö.
Raamatussa Jeesus on Miikael
17
283
Vastaukset
- raamatussa
pari, kolme kertaa mainitaan! Hyvällä lapsella on monta nimeä. Mutta tämä keskustelu on käyty jo niin monesti,että ei kannata enää uudestaan alkaa. Voitte katsella entisistä linkeistä puolesta ja vastaan, jos vielä kiinnostaa. Kyllä se Jeesus kuitenkin on se kaikille tutumpi versio. Minä olen kuullut mainittavan jotakin siitä SUURESTA ENKELIRUHTINAASTA, jolla on käskyvaltansa alla enkelit ja josta sanotaan "Jumalan vertainen, kuin Jumala." Siitä samasta Miikaelista, joka kävi taistelua taivaassa paholaista vastaan ja heitti sen pois taivaasta joukkoineen. Ja seisoi Israelin lasten tukena kun heidät karkoitettiin egyptistä.
- nope!
Saatanaa ei heitetty pois Ellen G. Whiten mukaan, vaan tämä istua rötkötti Jumalan valtaistuimella vielä silloin kun Ellen G. White kävi tarkistamassa.
- Ei adventistit
nope! kirjoitti:
Saatanaa ei heitetty pois Ellen G. Whiten mukaan, vaan tämä istua rötkötti Jumalan valtaistuimella vielä silloin kun Ellen G. White kävi tarkistamassa.
noin usko, vaan siten kuin kerroinkin. Asiayhteyksistään irroitettuja unia ja näkyjä voi väännellä ja vääristellä kuten sinä teet, mutta niin ei asiat ole oikeasti adventismissa. Sinä annat tahallasi väärän todistuksen, ja irroittelet joitakin unen pätkiä asiayhteytestään, saadaksesi haluamaasi jälkeä.
Se on vääryyttä toiselta nimeltään, kun saataa tietoisesti toisia valheelisesti hankalaan asemaan. Tuo asia ei ole noin. Jos elleni on nähnyt jonkun varoitus unen että jos ihmiset EI tule uskoon niin näin tulee käymään, tai muuta vastaavaa, en tiedä eikä pahemmin kiinnostakkaan. Etkö VIELÄKÄÄN ÄLYÄ LOPETAA TUOTA VALHEELISTA ASIOIDEN KOROSTUSTA? - voitko olla avuksi?
Ei adventistit kirjoitti:
noin usko, vaan siten kuin kerroinkin. Asiayhteyksistään irroitettuja unia ja näkyjä voi väännellä ja vääristellä kuten sinä teet, mutta niin ei asiat ole oikeasti adventismissa. Sinä annat tahallasi väärän todistuksen, ja irroittelet joitakin unen pätkiä asiayhteytestään, saadaksesi haluamaasi jälkeä.
Se on vääryyttä toiselta nimeltään, kun saataa tietoisesti toisia valheelisesti hankalaan asemaan. Tuo asia ei ole noin. Jos elleni on nähnyt jonkun varoitus unen että jos ihmiset EI tule uskoon niin näin tulee käymään, tai muuta vastaavaa, en tiedä eikä pahemmin kiinnostakkaan. Etkö VIELÄKÄÄN ÄLYÄ LOPETAA TUOTA VALHEELISTA ASIOIDEN KOROSTUSTA?Mistä löytää adventistien selitysteoksen, jossa on kaikki merkityset adventistien sanomisiin. Teillä kun näyttää olevan tulkintojen uskonto, jossa sanat merkitsevät sitä, mitä milloinkin tarvitaan adventismin oppien todisteluun merkityseksi. On perin omituista, jos sanotaan päinvastaisesti kuin asialla tarkoitwetaan. Näinhän ei ole missään muualla kuin adventismissa? Eiks se vähän näinkin ole?
- amazingL
"Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin; ja taas Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.?" Hebr.1:5
"Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.?"jae 13
(suosittelen koko luvun 1 lukua)- hirvas
Poika, tuossa lainauksessa se sanotaan selvästi.
Ja yhtä selvästi sanotaan, ettei Jumala ole sanonut yhdellekään enkeleistä, että istu MINUN OIKEALLE PUOLELLENI, joten Jeesus ei ole sen paremmin enkeli kuin ylienkelikään, eikä näin ollen Mikael
Jehovan Todistajilla on sama käsitys Mikaelista, mutta hehän ovatkin adventistien kanssa alunperin samaa lahkoa. - kantaisä
hirvas kirjoitti:
Poika, tuossa lainauksessa se sanotaan selvästi.
Ja yhtä selvästi sanotaan, ettei Jumala ole sanonut yhdellekään enkeleistä, että istu MINUN OIKEALLE PUOLELLENI, joten Jeesus ei ole sen paremmin enkeli kuin ylienkelikään, eikä näin ollen Mikael
Jehovan Todistajilla on sama käsitys Mikaelista, mutta hehän ovatkin adventistien kanssa alunperin samaa lahkoa.Mitäs jos adventistit ovat oikeassa. Ja sinä olet väärässä.
Jos EGW on oikea Jumalan profeetta. Silloin olet aika heikoilla, kun tuomio tulee. - esittelet jossittelua
kantaisä kirjoitti:
Mitäs jos adventistit ovat oikeassa. Ja sinä olet väärässä.
Jos EGW on oikea Jumalan profeetta. Silloin olet aika heikoilla, kun tuomio tulee.Jos tädillä olisi "pili" hän olisikin setä. EGWn kohdalla on kyse yhtä epätoivoisesta tilanteesta. A)Hän on jo väärä profeetta. B)Raamattu on jo kirjoitettu. C): joten on mahdotonta jälkikäteen tehdä korjauksia valmista sanomaa äärettömästi muuttavalla opilla.
- jos
kantaisä kirjoitti:
Mitäs jos adventistit ovat oikeassa. Ja sinä olet väärässä.
Jos EGW on oikea Jumalan profeetta. Silloin olet aika heikoilla, kun tuomio tulee.Kun näitä adventistien juttuja lukee, tulee selväksi, että adventistit luulevat sapatin pelastavan heidät, koska he tuomitsevat sunnuntain viettäjät kadotukseen. Kannattaisi lukea Jeesuksen opetuksia Raamatusta, miten ihminen pelastuu. On yllättävää huomata, että pelastuksen ehtona ei ole sapatinvietto lepopäivänä.
- Jeesuksella ==
jos kirjoitti:
Kun näitä adventistien juttuja lukee, tulee selväksi, että adventistit luulevat sapatin pelastavan heidät, koska he tuomitsevat sunnuntain viettäjät kadotukseen. Kannattaisi lukea Jeesuksen opetuksia Raamatusta, miten ihminen pelastuu. On yllättävää huomata, että pelastuksen ehtona ei ole sapatinvietto lepopäivänä.
On Sapatti Jota Jeesukselaiset kunioittaa.
Lusiferilla on Sunnuntai jota hänen kansalaisensa kunnioittaa. Lopputoteamus on vain se, että kumpikin Herra pelastaa varmasti omansa. Kummankin Herran pyhittäjällä on takanaan usko Herransa pyhittävään voimaan. - olet
Jeesuksella == kirjoitti:
On Sapatti Jota Jeesukselaiset kunioittaa.
Lusiferilla on Sunnuntai jota hänen kansalaisensa kunnioittaa. Lopputoteamus on vain se, että kumpikin Herra pelastaa varmasti omansa. Kummankin Herran pyhittäjällä on takanaan usko Herransa pyhittävään voimaan.Sinä ihan julkisesti tunnustat kunnioittavasi Jeesuksen kumoamaa sapattia.
Sitäpaitsi sapattilakia ei ole ikinä asetettu kristittyjen noudatettavaksi. - UnaFortuna
olet kirjoitti:
Sinä ihan julkisesti tunnustat kunnioittavasi Jeesuksen kumoamaa sapattia.
Sitäpaitsi sapattilakia ei ole ikinä asetettu kristittyjen noudatettavaksi.Jumalan voimaa: Kysyisin vielä miksi Apostolit
viettivät vielä sapattia vuosikymmenet Jeesuksen ylösnosemuksen jälkeen? Jeesushan kuoli Juuri
Sapatinpäivan puhdistamisen takia. Hän Jeesus elämän Herra Uhrasi itsensä sapatin päivälle asetettujen rasituskuorman takia. Hän Jeesus itse naulasi ristille Farisealaisten vanhimpain
laittamien ylimääräisten sapatin käskyjen lain.
Hän Jeesus oli oman aikansa uskon puhdistaja.
Apostolien teoissa on maininta, kuinka Paavali
vietti Jokaisen sapatin päivän elämänsä ajan.
Joten Paavali ei ollut ainakaan tietoinen sellaisesta asiasta ja ne Paavalin käännynnäis
Kreikkalaiset Apostolien tekojen mukaan viettivät myös sapattia. Katolilainen Sanoma-lehti julkaistu 1903. Siinä on luvattu palkkio
summa 5000.00 Dollaria sille joka voi todistaa sen, että Jeesus tai Apostolit olisivat muuttaneet Sapatin sunnuntaille. Ihme ja kumma
kukaan ei ole tullut hakemaan rahaa joka on nyky
rahana jo melko hyvä summa korkoineen.
Samassa lehdessä on vielä Gardinaali Gibbonsin
kirjoittama pieni uutinen, Jossa Gibbons Sanoo
suoraan rehellisen mielipiteensä: Hän sanoo:
Protestantit aina sanovat Raamattu ja ainoastaan Raamattu Ja kuitenkin he pitäytyvät meidän kirkkomme asettamaan lepopäivään eikä Jumalan asetukseen sapattiin. Hän jatkaa sanoen: Jumala
sanoo muista pyhittää sapatinpäivä. He eivät
pyhitä sitä mitä Jumala suosittelee pyhitettäväksi. Me sanomme pyhitä ensimmäinen
päivä ja kaikki tottelevat. Näin Jumalan käsky
on mitätöity. Viettäväthän he muitakin meidän
kirkon määräämiä päiviä ja juhlia: Emmekö me tämän johdosta voisi itseämme Jumalallisen Aukhoriteetin omaaviksi. Ovathan Protestantitkin meidän asetuksillemme kuuliaiset!
Jeesus on vieläkin Herra - mihin?
UnaFortuna kirjoitti:
Jumalan voimaa: Kysyisin vielä miksi Apostolit
viettivät vielä sapattia vuosikymmenet Jeesuksen ylösnosemuksen jälkeen? Jeesushan kuoli Juuri
Sapatinpäivan puhdistamisen takia. Hän Jeesus elämän Herra Uhrasi itsensä sapatin päivälle asetettujen rasituskuorman takia. Hän Jeesus itse naulasi ristille Farisealaisten vanhimpain
Joten Paavali ei ollut ainakaan tietoinen sellaisesta asiasta ja ne Paavalin käännynnäis
Kreikkalaiset Apostolien tekojen mukaan viettivät myös sapattia. Katolilainen Sanoma-lehti julkaistu 1903. Siinä on luvattu palkkio
summa 5000.00 Dollaria sille joka voi todistaa sen, että Jeesus tai Apostolit olisivat muuttaneet Sapatin sunnuntaille. Ihme ja kumma
Protestantit aina sanovat Raamattu ja ainoastaan Raamattu Ja kuitenkin he pitäytyvät meidän kirkkomme asettamaan lepopäivään eikä Jumalan asetukseen sapattiin. Hän jatkaa sanoen: Jumala
pyhitä sitä mitä Jumala suosittelee pyhitettäväksi. Me sanomme pyhitä ensimmäinen
kirkon määräämiä päiviä ja juhlia: Emmekö me tämän johdosta voisi itseämme Jumalallisen Aukhoriteetin omaaviksi. Ovathan Protestantitkin meidän asetuksillemme kuuliaiset!
Jeesus on vieläkin HerraEihän sinun kirjoituksiasi tarvitse tunteakaan. Niimpä en sitä lukenutkaan.Älä välitä jos vähän harmittaa. Eihän turhasta pidä hermostuakaa. Eiks se ole vähän niinkin?
- lukea
UnaFortuna kirjoitti:
Jumalan voimaa: Kysyisin vielä miksi Apostolit
Jeesus on vieläkin HerraTotta puhut, että kaiken maailman kirjoituksia en tunne, mutta Raamattua tunnen riittävästi.
Mitään vanhan liiton lakeja ei ole koskaan asetettu kristittyjen noudatettavaksi. Meille ei kuulu mitkään juutalaisten lait, kuten sapatti- eikä kymmenyslait.
PÄÄTELKÄÄ ITSE ! - MIIKAL=JEESUS ?
Linkissä vastaukseni 15.4.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000025460849
MUTTA TÄSSÄ LYHYESTI
Enkeleihin rakastuneet eivät näemmä vilkaise Raamattuun toista kertaa.
Sillä pelkkä vilkaisu vaikkapa Danielin kirjaan osoittaa, että enkeliruhtinas Mikael esiintyy samanaikaisesti "ihmislasten muotoisen olennon" kanssa - enkeli toimii palvelijana, mutta "ihmislasten muotoinen olento menettelee niinkuin se, jolla valta on, Danielin 10. luku.
Joka väittää Jeesusta Mikaeliksi, menettelee kuin nähdessään Jeesuksen sanoisi tälle: Et ole Jumalan Poika ja Ihmisen Poika - olet vain henkiolento.
Mutta Jeesus sanoo, että ellemme syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo Hänen vertansa, emme pääse sisälle Jumalan valtakuntaan.
Tuo tarkoittaa sitäkin, että täytyy uskoa Jeesuksen olevan enemmän kuin enkeli. täytyy sydäessään uskoa, että Jeesus on lihaan tullut Jumala.
Juuda 1:9 osoittaa, että Mikael ei uskaltanut tuomita saatanaa, mutta Jumala on jo tuominnut saatanan ja käyttää sitä vain rakkikoirana. Päätelkää tästäkin itse, voisiko Mikael olla Jeesus.
Vielä varoituksen sana Ilmestyskirjan kirjoittajalta:
2 Joh. 1:9
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
RAKKAUDEN APOSTOLIN ROHKAISU:
1 Joh 4:16-18 :
1.Joh.4:16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
antti- Valkoinen==
Näin kuten olet julkituonut, kyllä meidän täytyy
nyt uskoa kun noin vakuutat, että Korppi on valkoinen. Minä en ole kylläkään nähnyt valkoista Korppia, kuitenkin vakaasti uskon kun olet sen noin hyvin todistanut! Nyt ei enää epäilyjä. Korppi on valkoinen Antin Evankeliumin mukaan=? Valkoinen== kirjoitti:
Näin kuten olet julkituonut, kyllä meidän täytyy
nyt uskoa kun noin vakuutat, että Korppi on valkoinen. Minä en ole kylläkään nähnyt valkoista Korppia, kuitenkin vakaasti uskon kun olet sen noin hyvin todistanut! Nyt ei enää epäilyjä. Korppi on valkoinen Antin Evankeliumin mukaan=?ET LYÖ MINUA VAAN JEESUSTA
Miksi vihastut kun minä sanon totuuden: Jeesus on Jumalan ainokainen Poika ja enkeliruhtinas Mikael on ylienkeli Mikael?
1. Moos 4:6-7 :
1.Ms.4:6 Herra kysyi Kainilta: "Miksi sinä suutuit ja katselet synkkänä maahan?
7 Jos teet oikein, voit kohottaa katseesi, mutta jos et tee, on synti ovella vaanimassa. Sinua se haluaa, mutta sinun on pidettävä se kurissa." [Room. 6:12]
Joh. 18:23
Jeesus sanoi miehelle: "Jos puhuin väärin, osoita, mikä puheessani oli sopimatonta. Jos taas puhuin oikein, miksi lyöt minua?"
Jos sydämesi onkin musta kuin korppi, ei siitä tarvitse minulle kiukutella. Vain Jumalan Poika voi auttaa sellaisessa asiassa. Hoito on jo maksettu.
Miksi et voi iloita siitä paljastuksesta, että Jeesus onkin enemmän kuin palveleva enkeli?
Sillä se totuus koituu meille pelastukseksi.
TAHDOTKO PARANTUA SISÄISISTÄ HAAVOISTA?
Jes 58:8-9 :
JES 58:8 Silloin sinun valosi puhkeaa näkyviin kuin aamunkoi ja hetkessä sinun haavasi kasvavat umpeen. Vanhurskaus itse kulkee sinun edelläsi ja Herran kirkkaus seuraa suojanasi. [Jes. 52:12]
9 Ja Herra vastaa, kun kutsut häntä, kun huudat apua, hän sanoo: "Tässä minä olen." Jos hävität sorron ikeen keskuudestasi ja lopetat sormella osoittelun ja pahat puheet.
antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701083
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53454