Sanontoja ja aforismeja? :)

lempi

Millaiset sanonnat ja aforismit ovat mielestäsi hauskoja ja mitä närkästyttäviä? Onko itselläsi tiettyjä sanontoja, joita usein käytät ja aforismeja, jotka ovat mielestäsi käyttökelpoisia? Entä sellaisia, jotka saavat sinut närkästymään? millaisiin tilanteisiin sanonnat sekä aforismit sopivat mielestäsi hyvin ja millaisiin huonosti? Huomaatko joskus toistavasi samantyyppisiä tokaisuja usein :)

22

6257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scale

      niille, jotka kuvittelevat olevansa korvaamattomia.
      Työnnä sormesi veteen ja vedä se pois. Katso kuinka iso reikä veteen jää, juuri niin korvaamaton olet.
      Tää on vähän pessimistinen, mutta olen niin usein katsellut, kun näitä korvaamattomia ihmisiä on pistetty vuosien mittaan kilometritehtaalle.

      Hauskempi joka tuli muuten just Tampereen radiosta Tampereen kiälisissä uutisissa on:
      "Mureeta sano mummo kun kiisseliä veteli"

    • on se onnen kätkeköön - on ainakin huonoimmasta päästä. Homo homidi lupus seuraa aika liki perässä.

      Aforismit usein käytettynä ovat tylsiä. Sopivassa mielentilassa vanhat sananlaskut hivenen muunneltuna toimivat. Esim. "puoliksi suunniteltu on hyvin tehty".

      Ja "kohtuus kaikessa" taasen toimii lähes mihin elämäosaan tahansa - paitsi pedofiliaan ja rakkaudenkin suhteen kelpaa enempikin.

      Ai toistanko - sanonnoista en tiiä, mutta "meikäläistä" ja "moinen/moista" kylvän liian usein kirjoittaessa.

    • Hard_Talk

      Säälin ihminen saa pyytämättäkin, mutta kateus pitää ansaita.

      -Kalle Isokallio-


      "Et tunne naistasi ennen kuin tapaat hänet lakituvassa."

      "Jos haluat oppia tuntemaan jonkun ihmisen, niin tee huomioita hänestä siinä miten hän suhtautuu ihmisiin, josta hänelle ei ole mitään hyötyä."

      • -n-

        voisin itsekin allekirjoittaa suosikkinani.


    • -n-

      Pidän:

      Todellisuus oli mahdollisuus, ennen kuin siitä tuli este.


      En pidä:

      Nopeat syö hitaat.

    • Herra 37

      Sanonnat on hauskoja jos niitä osaa nerokkaasti käyttää oikeissa tilanteissa, se ei ole hauskaa jos joku niitä heittelee koko ajan vain huvikseen.

      Tuli mieleen kun välillä kuulee sanottavan "kylmä kahvi kaunistaa...", moniko tietää että sanonta jatkuu siten että "...mutta maha ei kestä niin paljon kun pärstä vaatis". Tai toinen vaihtoehto on "... ei sekään kuitenkaan ihmeisiin pysty."

      • yks n

        Tuo kylmän kahvin jatko oli mainio! Pitää ottaa käyttöön.


    • Tyttis79

      Tylsiä sanontoja, ja ärsyttäviä, on mun mielestä

      "Sitä saa mitä tilaa."

      Musta parempi ja totuuden mukaisempi versio tosta olis, että

      "Nyt et tiedä, mitä olet tilaamassa" tai

      "Jos olisin tiennyt, en olisi tilannut yhtään mitään."

      Et sä tiedä raflassakaan, minkänäköstä mössöä se hienonkuuloinen ranskankielinen ruoka on ennenkun kokki tuo hirvityksen koko kauheudessaan pöytään. Jos haluaa tietää, mitä tilaa, niin kantsii tilata aina samaa tai käydä hampurilaisketjuissa.

      Noi ikivanhat latinalaiset sanonnat ärsyttää joskus, mut ne voi olla ihan paikallaan, jos niitä ei ole käyttäny liikaa.

      Mm. Laulujen sanoista saa hyviä "aforismeja" tai oivalluksia.

      "I never let you know, that I rather let you go". No ainakin rimmaa hyvin, jos ei muuta.

      "Sama matka kouluun pyörällä tai ilman."

      "Katu täytyy askelista
      elämä on kuolemista"

      "Häntä rakastin paljon
      sua rakastan joskus enemmän
      ole mulle vähän aikaa hän"

      "Nouset kyytiin kerran, oot kyydissä aina"

      "Pysäkit kun ohi vilahtavat
      Tietäen niistä mikä tahansa oisi voinut olla
      Se oikea"

      "sydän ei tunne, mutta jalat vielä kantaa"

      "Sinä tarjosit salmiakkia,
      minä olin hölmö, panin peliin koko elämän"

      • IngallsinLaura

        "Sinä tarjosit salmiakkia,
        minä olin hölmö, panin peliin koko elämän"


      • Anonyymi
        IngallsinLaura kirjoitti:

        "Sinä tarjosit salmiakkia,
        minä olin hölmö, panin peliin koko elämän"

        Olen kerhon kautta tutustunut erääseen ihmiseen, joka puhuu pelkillä fraaseilla... on kai olevinaan leppoisampi sillä keinoin... aina sieltä joku letkautus lohkeaa...


    • IngallsinLaura

      Nämä allekirjoitan:

      Ei ystävyys siihen pääty, että minä pidän puoleni ja sinä pidät puolesi.

      Joka ajaa kahta jänistä, ei saa kumpaakaan.

      Turha on itkeä kun maito on jo maassa.

      Munakasta ei voi tehdä rikkomatta munia.

      Parhaista ystävistäsi pääset selville, jos podet pitkään reumatismia.

      Vain ensimmäinen pullo on kallis.

      Lähtee kuin purkka tukasta

      Hyvvää yötä sano mummo ku silimä puhkes

      Seksikäs kuin maksalaatikko

      On nii kiire jottei varistakaa ehi sanoa ku linnuks.


      Ja nämä omistan palstalle ja palstalaisille:

      Suus kiinni ku mulle puhut

      Äläkää ny, olokaa ny

      Älä hättäile, keitetään perunat

      Jokainen pitää oman pierunsa hajusta.

      • Hard_Talk.

        Älä hättäile, keitetään perunat

        Tosi hyvä !!


      • Tyttis79

        "Vain ensimmäinen pullo on kallis." Totta :D


    • koiran omistaja

      Nämä terävät, koira-aiheiset sanonnat, ah, rakastan niitä:

      "Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee"

      "Omat koirat purivat"

      Ovat niin kuvaavia ja samalla osuvia. Ovat osuneet kohdalleen omassa elämässäni usein.

      Hyvin ärsyttävä on seuraava:

      "Unohdat kyllä sen, jonka kanssa olet nauranut, mutta et koskaan sitä, jonka kanssa olet itkenyt"

      Huh, mitä lätinää! Minusta asia on juuri päinvastoin - olen joskus nauranut muutaman ihmisen kanssa niin, että olen meinannut kuolla siihen nauramiseen. En koskaan voi unohtaa tällaista hauskuutta elämässä, se on elämän suola!

    • "lähti ku talkkari jäiseltä katolta"

      "Turha surra, kun tavara on jo housussa"

      Itse tykkään tilannekomiikasta ja oikeassa tilanteessa ne tuovat oman lisänsä elämään ja sit mistä sanonnoista en tykkää

      "... on kuin sata jänistä" Isä on ihastunu siihen ja se viljelee sitä kun kauraa.

    • -The Suurin ja kaunein-

      Pohojaalaanen istu katolla ja sano "oma mun kattoni ja alas mä tuun koska mä taharon"
      toinen versio, kun pohojalaanen löi puukon kattohon ja sano "täältä tulhaan kun tykäthään".

    • vili

      aika perinteiset "hieno nainen ei puhu muna suussa" ja "vain kyrpä yöllä töitä tekee"...en tiedä onx ne hyviä vai huonoja, joskus tulee tuollaista läppää jauhettua.

      • miiskuliinu

        Isäpuoleni kirosi aika usein näin:
        Voi itkulan vittu ja kyrpien takatalvi!


    • Ja joskus ei aina tuu ajateltua tilanteen vakavuutta. Tässä taannoin sattu kaverille rahallisesti merkittävä takaisku ja katto synkkänä autoonsa,siihen tokasin:" Elä itke kyllä ne vanttuut löytyy ku lumi sulaa." Otti muuten herneen nokkaan aika kovaa, mutt minkäs sitä suu värkilleen voi

    • Heka 557

      Minusta aforismit ovat typeryyden huippu. Ne ovat täytemateriaalia, jota lauotaan kun ei ole omaa sanottavaa.

    • Anonyymi

      Mä inhoan sanontaa
      sävy sävyyn... on niitä muitakin mut ei nyt putkahda mieleen

      • Anonyymi

        inhoan sanontaa unisex


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe