Eli: Mitä autosähköasentaja tekee ja millaista palkkaa he saavat?
Mitä autosähköasentaja tekee?
10
15899
Vastaukset
- ja verotustietojen mukaan
tienaa 34 500 euroa vuodessa.
- Tuleva autosähköasentaja(ko)
Onkos tuossa sitten kauheasti ylitöitä vai tekeekö 8 tunnin työpäivää ja kysyisin vielä että mitä se autosähköasentaja tekee eli asentelee hifejä tms. vai?
- Nimimerkki
Tuleva autosähköasentaja(ko) kirjoitti:
Onkos tuossa sitten kauheasti ylitöitä vai tekeekö 8 tunnin työpäivää ja kysyisin vielä että mitä se autosähköasentaja tekee eli asentelee hifejä tms. vai?
Tuskinpa ihan pelkästään hifiä asentelee, todennäköisesti sitä samaa mitä muutkin autonasentajat. Sähkäri on todennäköisemmin erikoistunut korjaamaan sitä sähköpuolta, kuten moottorin sähköisiä ohjausjärjestelmiä ja vastaavia.
- nykyään
Nimimerkki kirjoitti:
Tuskinpa ihan pelkästään hifiä asentelee, todennäköisesti sitä samaa mitä muutkin autonasentajat. Sähkäri on todennäköisemmin erikoistunut korjaamaan sitä sähköpuolta, kuten moottorin sähköisiä ohjausjärjestelmiä ja vastaavia.
Aika paljon tietokone- ja softahommia. Varsinaisia kytkentätöitä vähemmän. Vaihdetaan moduleja (mustia laatikoita) ja päivitetään softia. Tietokoneen käyttötaito ja vikakoodien tunteminen avuksi.
Autovalmistajat kouluttaa merkkikohtaisesti ja liksat ovat tosiaan 30 kiloeuroa vuodessa. Ylityöt riippuu tietysti työnantajasta. - opiskelijavielä
Nimimerkki kirjoitti:
Tuskinpa ihan pelkästään hifiä asentelee, todennäköisesti sitä samaa mitä muutkin autonasentajat. Sähkäri on todennäköisemmin erikoistunut korjaamaan sitä sähköpuolta, kuten moottorin sähköisiä ohjausjärjestelmiä ja vastaavia.
Tietäisikö joku voiko jossakin opiskella/erikoistua autosähköasentajaksi, mukaanlukien hifijärjestelmien ja muiden sähkö juttujen asentamisen autoon? eli siis tarkoitan sellaista "piensäätöö" korin sisustuksessa!
- Sahkoman
Palkat on lähenpänä 20000€ vuodessä, jos ei tee 12 tuntista päivää.
- hyvinkin
Itse autosähköasentajana kuopiossa, eli siis en kalleimmassa paikassa (vertaa helsinki jossa liksat isommat ja tietty kulutkin...)Minä tienaan vuodessa 34580e. Se on jaettava 13 kuukaudella, kun siinä on siis kuukauden lomarahatkin...
Samassa firmassa tavan asentaja saa 27000e vuodessa. (siis sekin jaettava 13 kk:lla.
Kyllä varmaan jossain tekevät halvemmallakin, mutt sehän on sit sen asentajan oma valinta. Tuo minun palkkani kun ei ole edes mikään suuri palkka nykypäivän kustannustasoon verrattuna.
- Anonyymi
Aika pieni liksa aitosähkärillä. Pysyn siis "talo" sähkärinä", 40-50k€ vuodessa
- Anonyymi
Autosähkärinä 55k
- Anonyymi00010
Haluan lähteä opiskelemaan autosähköasentajaksi. Paljonko he nykyään tienaavat vuodessa? Jos he tienaavat noin 34K vuodessa, ei se kyllä kovin paljon ole.🤔
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466