Mitä autosähköasentaja tekee?

Tuleva autosähköasentaja(ko)

Eli: Mitä autosähköasentaja tekee ja millaista palkkaa he saavat?

10

15899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja verotustietojen mukaan

      tienaa 34 500 euroa vuodessa.

      • Tuleva autosähköasentaja(ko)

        Onkos tuossa sitten kauheasti ylitöitä vai tekeekö 8 tunnin työpäivää ja kysyisin vielä että mitä se autosähköasentaja tekee eli asentelee hifejä tms. vai?


      • Nimimerkki
        Tuleva autosähköasentaja(ko) kirjoitti:

        Onkos tuossa sitten kauheasti ylitöitä vai tekeekö 8 tunnin työpäivää ja kysyisin vielä että mitä se autosähköasentaja tekee eli asentelee hifejä tms. vai?

        Tuskinpa ihan pelkästään hifiä asentelee, todennäköisesti sitä samaa mitä muutkin autonasentajat. Sähkäri on todennäköisemmin erikoistunut korjaamaan sitä sähköpuolta, kuten moottorin sähköisiä ohjausjärjestelmiä ja vastaavia.


      • nykyään
        Nimimerkki kirjoitti:

        Tuskinpa ihan pelkästään hifiä asentelee, todennäköisesti sitä samaa mitä muutkin autonasentajat. Sähkäri on todennäköisemmin erikoistunut korjaamaan sitä sähköpuolta, kuten moottorin sähköisiä ohjausjärjestelmiä ja vastaavia.

        Aika paljon tietokone- ja softahommia. Varsinaisia kytkentätöitä vähemmän. Vaihdetaan moduleja (mustia laatikoita) ja päivitetään softia. Tietokoneen käyttötaito ja vikakoodien tunteminen avuksi.

        Autovalmistajat kouluttaa merkkikohtaisesti ja liksat ovat tosiaan 30 kiloeuroa vuodessa. Ylityöt riippuu tietysti työnantajasta.


      • opiskelijavielä
        Nimimerkki kirjoitti:

        Tuskinpa ihan pelkästään hifiä asentelee, todennäköisesti sitä samaa mitä muutkin autonasentajat. Sähkäri on todennäköisemmin erikoistunut korjaamaan sitä sähköpuolta, kuten moottorin sähköisiä ohjausjärjestelmiä ja vastaavia.

        Tietäisikö joku voiko jossakin opiskella/erikoistua autosähköasentajaksi, mukaanlukien hifijärjestelmien ja muiden sähkö juttujen asentamisen autoon? eli siis tarkoitan sellaista "piensäätöö" korin sisustuksessa!


    • Sahkoman

      Palkat on lähenpänä 20000€ vuodessä, jos ei tee 12 tuntista päivää.

      • hyvinkin

        Itse autosähköasentajana kuopiossa, eli siis en kalleimmassa paikassa (vertaa helsinki jossa liksat isommat ja tietty kulutkin...)Minä tienaan vuodessa 34580e. Se on jaettava 13 kuukaudella, kun siinä on siis kuukauden lomarahatkin...

        Samassa firmassa tavan asentaja saa 27000e vuodessa. (siis sekin jaettava 13 kk:lla.

        Kyllä varmaan jossain tekevät halvemmallakin, mutt sehän on sit sen asentajan oma valinta. Tuo minun palkkani kun ei ole edes mikään suuri palkka nykypäivän kustannustasoon verrattuna.


    • Anonyymi

      Aika pieni liksa aitosähkärillä. Pysyn siis "talo" sähkärinä", 40-50k€ vuodessa

    • Anonyymi

      Autosähkärinä 55k

    • Anonyymi00010

      Haluan lähteä opiskelemaan autosähköasentajaksi. Paljonko he nykyään tienaavat vuodessa? Jos he tienaavat noin 34K vuodessa, ei se kyllä kovin paljon ole.🤔

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe