Kenelläkään kokemuksia

näistä.....

Bongasin Hobby hallista tälläiset;
Roller Derby HELIOS A1 -rullaluistimet

Roller Derby HELIOS A1 -rullaluistimien Memory Comfort Soft -kenkä muotoutuu täydellisesti käyttäjän jalkaan ”muistavan” foam-täytteen ansiosta. Tukeva nauhakiinnitys, pikasolki ja jalkapöydän ylitse kulkeva vahva tarranauha varmistavat hyvän istuvuuden ja pitävät jalan paikallaan kengässä. 80 mm:n Speedway-renkaiden ja laadukkaiden Bevo ABEC 7 -laakereiden ansiosta luistimet rullaavat erittäin kevyesti ja soveltuvat erinomaisesti esimerkiksi matkaluisteluun. Laadukkaan kokonaisuuden viimeistelee kevyt ja kestävä patentoitu alumiinikisko.

Eli onko minkäänlaiset? Millaiset laakerit? ja kaikkea muuta :) te varmaan tiedätte _hiukan_ enemmän näistä kuin minä :)

14

5445

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rullis>>

kokemusta noista ei ole,mutta sanoisin että tusinatavaraa ja sen sanoo jo hintakin!
      siinähän oli mainoksessa että kesäkadulle sopii hyvin.
      ja tietysti riippuu mikä on käyttötarkotus,jos ostaa luistimet niin kannattaa satsata euroja ja saa rahoilleen vastinetta!

• J.M.J.

Mulla oli muutama vuosi sitten Hobby Hallin rollerderbyt. Ne oli lestiltään kapeat, eli jo kuvastossa pyydettiin ottamaan muutan numeron isommat kuin muuten oli tarve. Luistimet oli raskaat ja varsi taisi vähän kalvaa jalkaa. Aluksi ne tuntui ihan hyviltä kunnes ensimmäistä kertaa menin kaverin kanssa lenkille ja huomasin hänen luistintensa luistavan paljon paremmin, vaikka niissä oli pienemmät pyörät. Toisaalta sitten työkaverillani oli samanmerkkiset, jotka luistivat paljon paremmin ja luisteluasento oli parempi. Hän luisteli niillä Forssan Suvi-illan muistaakseni aikaan 1.38. Sanoisin, että ei ne varsinaisesti matkaluistimet ole, mutta kyllä niillä varmaankin harrastuksen alkuun pääsee.Tahtoo vaan olla, että nälkä kasvaa syödessä ja uudet tulee pian hankittavaksi jos ensimmäisissä säästää.

• HH:n kanta-asiakas

Tervehdys

Kyllä HH:lla on ihan laadukkaita tuotteita. Mulla on yhdet HH:lta ostetut rullikset ja hyvät on. Kannattaa kokeilla. Pistä takaisin, jos ei pelitä.

• Lähettäjä

Hassua, että täällä kysellään paljon neuvoja, mutta ei kerrota mihin tarkoitukseen luistimet tuleevat. Taustatietoja tarvittaisiin, jotta voisi vastata tarkasti. Luisteluun kai kaikilla... Mutta voi ne laittaa vaikka kirjahyllylle. Huonotkin luistimet on nykyään tehty niin menevän näköisiksi jotta! Ja mainostekstit ovat sitten teräviä ja kehuvia.

Ostin minäkin kerran hienot (todella hienot) luistimet ja pidin niitä lenkin jälkeen olohuoneessa kaikkein näkyvimmällä paikalla monta viikkoa. Olivat ne toki kovassa käytössä.

Luultavasti et kuitenkaan osta Hobby Hallin luistimia kirjahyllyyn näytille sinne satojen luistelupalkintojen vierelle. Mutta mihin käyttötarkoitukseen? Kun et anna tarkempaa luonnehdintaa, joudun vain arvailemaan ja vastauskin on tällaista turhanpäiväistä jaarittelua, jota vain eläkevaariluistelijat harrastavat puistonpenkillä. Joten pyydän anteeksi etukäteen.

Kovaan harjoitteluun ja rullapikaluisteluun Roller Derby luistimista ei kylläkään mielestäni ole. Niillä voi kokeilla ja niillä pääsee alkuun, kun ei vaadi sen enempää. Muut rullismerkit ovat panostaneet kovaan ja säännölliseen matkaluisteluharjoitteluun ja mm. maratonluistimiin ja lisäksi kilpaluistimiin. Jos olet varma, että tulet panostamaan kuntoluisteluun, osta paremmat rullaluistimet. Pidemmän päälle se tulee kannattamaan. Asia on näin yksinkertainen.

Roller Derbyn pyörät ja laakerit eivät ole mitään huippumerkkejä vaan tuntemattomia. Bevo-merkkiä näkee näissä halpaluistinten laakereissa. En tiedä, myykö kukaan ja missään Speedway-merkkisiä pyöriä. Outo merkki. Taitaa olla vain Roller Derbyn tuotteissa.

HH:n mainos kehuu, että "kisko on kevyt ja kestävä patentoitu alumiinikisko". Ihmettelen vain suuresti, miksi näin halpoihin luistimiin tehdään patentoitu kisko. Hintahan on vain 89 euroa. Tällä hinnalla ei saa kuin muottiin puristetun kiskon aikaan. Ja mitä patenttia siihen tarvitaan. Sen sijaan kokonaisesta alumiinista jyrsitty kisko voi maksaa useita satoja euroja.

Lisäksi mainostetaan, että muistava "foam"-täyte muotoutuu täydellisesti jalkaan. Muotoutuminen tarkoittaa käytännössä vain sitä, että täyte menee kasaan niistä kohdista, joissa jalkaterä puristaa täytettä kenkää vasten eniten. Tietysti täyte parantaa aivan aloittelijan jalan oloa kengässä mutta toisaalta se heikentää potkua, koska osa puristuksesta häviää näihin pehmusteisiin. Vakavalle matkaluistelijalle niistä tulee ennen pitkää rasite.

Toinen ongelma postimyyntiliikekaupoissa on se, että ei pääse kokeilemaan luistimia jalkaan. Vaikka saisi palauttaa. Palauttaminen on aina vaikeaa, kun hankinnan voi tehdä itselle helpommaksi ensin kokeilemalla ostopaikalla. Ainakaan ei kannata varmuuden vuoksi ostaa liian suurikenkäistä luistinta vaikka näitä aloittelijan kenkiä voi saada sopivammaksi nauhoilla ja lenkki- ja solkikiinnityksillä. Pitää muistaa, että yli kaksi milliä vapaata tilaa isonvarpaan edessä alkaa olla liikaa. Luistelun ensimmäinen edellytys on se, että luistinkenkä on tarkasti sopiva jalkaan. Ei saa puristaa eikä saa pyöriä jalassa.

Joku täällä puhuu pahasti pieleen. Mitä tästä pitäisi sanoa: "Mulla oli muutama vuosi sitten Hobby Hallin rollerderbyt. Ne oli lestiltään kapeat, eli jo kuvastossa pyydettiin ottamaan muutan numeron isommat kuin muuten oli tarve."
      Onhan se totta, että useammin tulisi Hobby Hallille palautuksia, jos kaikki ostaisivat liian pienet luistimet. En ostaisi edes useita numeroita liian isoja kumisaappaita, eivat ne pysyisi jalassa! Jos todella HH on kehoittanut ostamaan varmuuden vuoksi liian isoja kokoja, se on jo vastuutonta.

Erään nettipaikan sivustoilla on opas, joilla taas kehotetaan ostamaan omaa kengän kokoa olevat Roller Derbyt. Vain K2-luistimet pitäisi ohjeen mukaan ostaa yhtä numeroa isompina. Tämäkään ei pidä täysin paikkaansa, sillä omat luistimeni ovat täsmälleen saman suuruiset kuin normaali kengänkokoni.

http://www.cbssportsstore.com/info/index.jsp?categoryId=698584&backTo=2456930&savePath=&infoType=infosport

Recreational Brand Skate Size to Buy Skate
      Size Shoe Size
      ------------------------------------------
      K2 1 size larger than shoe 10 9
      Roces Same size as shoe 10 10
      Rollerblade (Hard Boot) 1/2 size larger than shoe 10 9.5
      Rollerblade (Soft Boot) Same size as shoe 10 10
      Roller Derby Same size as shoe 10 10
      Salomon Same size as shoe 10 10
      Tecnica Same size as shoe 10 10
      Tour Same size as shoe 10 10
      Ultrawheels Same size as shoe 10 10

• ..........

En minä edes älynnyt kertoa mitään 'itsestäni'.
        Eli mulla on ollu luistimet jo monta vuotta ja joka kesä niillä olen kovasti luistellut ihan "lenkkeily" mielessä. Ne hiertää... Olivat silloin kalliit joskus kun ostin mutta petyin kyllä kovasti kun muutamien käyttökertojen jälkeen alkoivat ikävästi tekemään rakkuloita pohkeen kohdalle. eikun useammat pitkävartiset tennissukat alle ja hyvin kulkee :// ja aika painavat ovat... kauhealta valitukselta kuulostaa ja usea voi miettiä miksi sitten edes otin sellaiset luistimet... Sillon ne varmaan oli "PAKKO" saada ja niitä ei missään nimessä palautettu kun kovassa mansikan poimuu hommassa rahat niitä varten keräsin.. :) Eli nais ihminen olen ja erityisesti kevyet ja sulavasti liikkuvat rullikset himottaisivat todella noiden koppuroiden jälkeen! :)

• J.M.J.

Joo niinkuin tuossa edellinen hienosti kirjoittaa ei pidä ostaa vääränkokoisia luistimia. Neuvo tuolle luistinmallille tosiaan silloin 5-7 vuotta sitten oli tuollainen. Itse ostin luistimeni paikanpäällä palautuskorista, jossa tosiaan luistimia oli paljon. En sanonut tai ainakaan tarkoittanut, että pitää tilata isommat luistimet kuin jalan koko on. Itse tosiaan ostin monta numeroa pituudeltaan liian isot luistimet. Lesti siis oli täysin sopimaton minulle. HH:sta ei minullakaan ole mitään moitittavaa ja tarvittaessa palauttaminen sujuu. Luistimet niinkuin kengätkin on hieman hankalia koittamatta ostettavia, koska kaikki ei ainakaan minun jalkaani hyvin sovi.

• ahi
        J.M.J. kirjoitti:

Joo niinkuin tuossa edellinen hienosti kirjoittaa ei pidä ostaa vääränkokoisia luistimia. Neuvo tuolle luistinmallille tosiaan silloin 5-7 vuotta sitten oli tuollainen. Itse ostin luistimeni paikanpäällä palautuskorista, jossa tosiaan luistimia oli paljon. En sanonut tai ainakaan tarkoittanut, että pitää tilata isommat luistimet kuin jalan koko on. Itse tosiaan ostin monta numeroa pituudeltaan liian isot luistimet. Lesti siis oli täysin sopimaton minulle. HH:sta ei minullakaan ole mitään moitittavaa ja tarvittaessa palauttaminen sujuu. Luistimet niinkuin kengätkin on hieman hankalia koittamatta ostettavia, koska kaikki ei ainakaan minun jalkaani hyvin sovi.

Itse ostin muutama vuosi sitten ensimmäiset luistimet Hobby Hallista. Tilasin kokeeksi kahdet eri merkkiset, ja toiset sitten (Hypnot) ostin ja luistelin niillä muutaman vuoden. Eka kesänä melkein 2000 km. Parasta tässä ostotavassa oli se, että sai kokeilla rullailua-enhän edes tiennyt,haluanko sitä jatkaa ja jos olisin ostanut luistimet suoraan liikkestä,en varmaan olisi saanut palauttaa jo kokeiltuja luistimia.Hobby Hallissa kerrottiin, että luistimia voi koekäyttää ja palauttaa,jos ei ole sopivat.Ehtona tietysti, että ne olivat ehjät.Tämä on hyvä tapa silloin,kun lajia aloittelee.Ja Hypnot oli jalassa todella hyvät, luistokin aivan ok.O

• kilsaa
        ahi kirjoitti:

Itse ostin muutama vuosi sitten ensimmäiset luistimet Hobby Hallista. Tilasin kokeeksi kahdet eri merkkiset, ja toiset sitten (Hypnot) ostin ja luistelin niillä muutaman vuoden. Eka kesänä melkein 2000 km. Parasta tässä ostotavassa oli se, että sai kokeilla rullailua-enhän edes tiennyt,haluanko sitä jatkaa ja jos olisin ostanut luistimet suoraan liikkestä,en varmaan olisi saanut palauttaa jo kokeiltuja luistimia.Hobby Hallissa kerrottiin, että luistimia voi koekäyttää ja palauttaa,jos ei ole sopivat.Ehtona tietysti, että ne olivat ehjät.Tämä on hyvä tapa silloin,kun lajia aloittelee.Ja Hypnot oli jalassa todella hyvät, luistokin aivan ok.O

niitä Harraste Hallin luistimia voi "koeajaa" ja sitten mahdollisesti palauttaa "ehjinä".

• ahi
        kilsaa kirjoitti:

niitä Harraste Hallin luistimia voi "koeajaa" ja sitten mahdollisesti palauttaa "ehjinä".

Vaatimattomat 15 km, mutta silläkin matkalla jo totesin, että toiset koekäytössä olleet luistimet hankasi varresta niin, että iho meni rikki.Tarkoitin tällä kokeilulla nyt sitä, että jos kiinnostuu kyseisestä lajista eikä saa esim. lainaan luistimia,jotta voisi lajia testata, tämä keino on ja oli minulle kuitenkin ainoa mahdollinen.Luistimia en olisi ostanut aivan kylmiltään.Ja toiset luistimet palautin.

• Harraste Halli
        ahi kirjoitti:

Vaatimattomat 15 km, mutta silläkin matkalla jo totesin, että toiset koekäytössä olleet luistimet hankasi varresta niin, että iho meni rikki.Tarkoitin tällä kokeilulla nyt sitä, että jos kiinnostuu kyseisestä lajista eikä saa esim. lainaan luistimia,jotta voisi lajia testata, tämä keino on ja oli minulle kuitenkin ainoa mahdollinen.Luistimia en olisi ostanut aivan kylmiltään.Ja toiset luistimet palautin.

niihin palautettuihin ja "sisäänajettuihin" luistimiin uudet renkaat ja jarrupalan ennenkuin yrittävät myydä niitä uudelleen.. vai roskiinko ne heittävät?

Minä en ainakaan ostaisi "sisäänajettuja" ja dunkkaavia luistimia uutena..

• ahi
        Harraste Halli kirjoitti:

niihin palautettuihin ja "sisäänajettuihin" luistimiin uudet renkaat ja jarrupalan ennenkuin yrittävät myydä niitä uudelleen.. vai roskiinko ne heittävät?

Minä en ainakaan ostaisi "sisäänajettuja" ja dunkkaavia luistimia uutena..

Sitä en kysynyt, omat oli kyllä täysin käyttämättömät.Mietin kyllä asiaa itsekkin silloin myös mutta näin kuitenkin tapahtui.

• kenellekkään mitään

SALOMON TITALIUM ALU
      mitäs näistä tuumataan? =)

• minäminä olen itseni

Oon kans kattellu noita luistimia, ja tekis mieli tilata :) Mutta, mitenkäs nää koot? mitä kokoa vastaa 7 ja mitä 8? Meillä joskus koulussa oli näitä juttuja, mutta siis ei tuu päähän ei yhtään :/
      37 tai 38 kokoset tarvittisin :)

• ertyuio

..mietin kyseisten luistimien ostamista. Maksavat nyt 59 euroa. En viitsisi kauheasti panostaa, kun ovat vain ihan satunnaiseen harrastekäyttöön.

Lisää kokemuksia kyseisistä luistimista?

Aloittajalle: Ostitko ne, millaiset ovat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7259
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3841
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3440
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2572
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      2453
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2382
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2276
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2179
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1898
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      41
      1864
    Aihe