Välivainion puutarha

töihin otettu

Hei, eli minkälainen mahtaa olla Oulussa oleva Välivainion puutarha työpaikkana? Hieman hämmennyin kun menin kyselemään töitä ja ottivat noin vain. Torstaina alkaisivat työt. Onko tässä joku juju miten sinne niin helposti pääsi? Työnkuvaan kuuluu kasvien istuttamista ja hoitamista ja esille laittamista yms. Kyse on kesätöistä, eikä minulla ole alalle kokemusta eikä koulutusta. Mutta heillä oli ilmoitus mol.fi:n sivuilla avoimista paikoista.

Mietinkö turhaan syntyjä syviä vai voiko tuo oikeasti olla hyväkin kesätyöpaikka?

13

5096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miks ei

ei varman paha paikka..

• ...kokemuksia.

Heips! Pääsinpä minäkin ilman aiempaa kokemusta tai koulutusta erääseen puutarhaan turkuun todella helposti - pistin hakemuksen, parin viikon päästä soitin perään, heti sen jälkeen haastatteluun ja melkein siltä istumalta töihin. Tähän asti pelkkää hyvää sanottavaa, joten saattaa se sinunkin puutarhasi olla tosi kiva paikka. Tuntuu olevan vähän pulaa työntekijöistä tämän alan yrityksissä, joten iloitse hyvästä tuuristasi! Kyllä sen sitten huomaa jos jokin onkin pielessä, mutta pelkkä nopea työllistyminen ei vielä ole epäilyttävää.

• biegga1

Samaa tietoa kaipailisin minäkin..millainen on työpaikkana? millaiset työnantajat? Onko luotettava ja mukava paikka?

• employer

Moro, Itse sain tuolta viime heinäkuussa 2 viikon kesäduunin, ja ihan luppoisa paikkahan se oli. Työnantajat hiukka yrmeitä mutta minkäs teet...

• sissi

Viestiketju on jo aika vanha, mutta pakko laittaa vähän omaa kokemusta likoon, jos vaikka joku edelleen etsiskelee tietoa kyseisen firman toimintatavoista.. Oma kokemus on ollut se, että jo muutaman kuukauden työura Välivainiolla karaisee niin hyvin, että myöhemmin on helppo hypätä mihin tahansa hommaan ja työyhteisöön.

Oman työurani aikana tiuhaan vaihtuvista työkavereista valtaosa oli kouluttamattomia opiskelijoita, keski- tai jopa eläkeikäisiä naisia, joiden palkanmaksusysteemejä voi vain arvailla. Ilman verokorttia otettiin hyvin mielellään töihin ja palkka maksettiin aina käteisenä kouraan, vaikka olit sen verokortinkin saanut tyrkytettyä. Valitettavasti pimeät työntekijät saattoivat joutua myös lähtemään yhtä nopeasti kuin heidät oli otettukin ja täysin mielivaltaisista syistä. Verotoimistossa ja työsuojelupiirissä kiinnostuttiin yrityksen toiminnasta ja vieraitakin sieltä suunnalta kävi. Koska heidän tulostaan saatiin tietoja ennakkoon, saivat kaikki pimeät työntekijät vapaapäivän...

Meno on parantunut huomattavasti sukupolven vaihdoksen myötä, mutta edelleen opiskelijoita otetaan mielellään -heillä kun ovat työntekijän oikeudet usein huonosti tiedossa ja harva kuuluu ammattiliittoon. Toinen tyyppiryhmä on työkkärin työllistetyt, joita otetaan esim. keväisin ruukutus-/koulimistöihin minimipalkalla. Tuntipalkka on nykyisin tietenkin jo se virallinen minimi, mutta ilta-, ylityö- ja iltalisistä saa jokainen työntekijä huolehtia tarkkaan. HUOM! LAIN MUKAAN LISÄT VOI VAATIA MAKSETTAVAKSI TAKAUTUVASTI!!! Aina löytyy kuitenkin niitä, jotka ovat valmiita polkemaan oikeutensa, että olisi edes jotain työtä tai säilyttääkseen työilmapiirin siedettävänä tai saadakseen joustoa verotukseensa..

Tervemenoa siis vain opettelemaan työmarkkinoiden peliääntöjä!

• mäkin

Olen itse ollut töissä vastaavassa paikassa ja rehellisesti samalla tavalla nopeasti pääsin alkuun.
      Hyvä työpaikka ja kaikki maksut hoidettiin asianmukaisesti.
      Hyvä työnantaja ja oppi kyl tekemään töitä myös.

• Piipariska12

Olen kuullut että palkka on siellä mitä kehnoin.Koulutetulle väellekin maksavat minimi palkkaa,eli jotain 7 euroa. Työntekoa ei siis kunnioiteta.
        Surullista tämä laillinen orjatyövoima.

• Sorrettujen puolesta

Välivainion puutarha ei maksa edes ilta/lauantai/sunnuntailisiä,vaikka ne laissa ovat määrättyjä.
      Näin kävi tutulleni. Nyt boikotoin koko firmaa ja suosittelen muitakin tekemään niin.

• Nuorten hyväksikäyttäjä!

Itse olin vasta Välivainion puutarhalla kesätöissä.
        Ensinkin minut laitettiin tekemään kukka-asetelmia yms, vaikkei minulla ole floristin tms.koulutusta. Ja keräämään tupakantumppeja!
        Toisekseen suurinosa työntekijöistä oli pas.. Nätistisi sanottuna sellaisia, että heidän piti selvästi "päästä pätemään" eli nyrpeää käytöstä. "Hauskaa" on myös se, että eräs työntekijä nimitti itseään floristiksi asiakkailleen, vaikka usein itse mainitsi muille työntekijöille, että hänellä ei ole floristin koulutusta.
        Ja se PALKANMAKSU! Viikonloppulisiä ei näkynyt tilillä, vaikka töitä tein useasti la ja su. Sanoessani asiasta ja pyytäessäni lisät tililleni sain potkut. Lisät siis tulivat tililleni mutta lapsellista, että jouduin sitä itse pyytämään. Kesätyöntekijöiden tulee olla tarkkana, ettei joudu juuri näin hyväksikäytetyksi.
        Enää EN IKINÄ mene kyseiseen kauppaan. Kaiken lisäksi kukaan ystäväpiiristäni taikka sukulaisistani ei tule asioimaan kyseisessä liikkeessä.
        Ja vielä laitan hieman katkerana loppuun: voisivat edes kukista pitää hyvää huolta niin kuin useissa muissa puutarhoissa tehdään! HÄVETKÄÄ!!!!

• Työntekijä

Asianmukaisesti maksettiin verot, lisät ja erittäin hyvä työpaikka oli. Itse olen erittäin tyytyväinen tuohon työhön, jota sain aikaisemmin tehdä. Kiitos työnantajalle.

• Kukanostaja

Hei ,kävin tunti sitten ostamassa äitienpäiväkukan Välivainion puutarhalta .Asiakaspalvelu oli tällä jo eläkeiän ohittaneella naishenkilöllä tosi ala-arvoista.
      Ensin hän tuiski toiselle myyjälle että teippirullateline oli laitettu väärälle pöydälle ,jonka jälkeen hän paiskasi teippirullatelineen "oikealle "paikalle ja tuumasi minulle että nyt se ei uskalla koskea siihen .
      Kukat hän pakkasi läpinäkyvään pakettiin ja kun sanoin että saisiko siihen paperin päälle, hän tuiskaisi että olisit sanonut sen heti koska meillä ei pakata moneen pakkaukseen.

• Niinpä-

Kuulostaa juuri Välivainion puutarhan menolta. Karseita työntekijöitä.

• PokuTuirasta

Oli nuorena hyvä kesätyöpaikka.
      Töitä oppi tekemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2514
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1396
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      98
      1337
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      985
    Aihe