voisitko seurustella?

tällaisen miehen kanssa?

Eli tällainen parikymppinen mies. Olen 185cm pitkä n. 85kg painava, en mikään bodari vaan timmitreenattukroppainen leveäharteinen paksut käsivarret omaava, komeaksikin kehuttu. Olen kiltti huumorintajuinen alkuun hieman ujohko, rehellinen ja luotettava. Otan toiset huomioon ja löytyy ymmärrystä monenlaiselle luonteelle en liian pinnallinen. Eläin ja lapsirakas. Tupakoimaton ja en ole viinaan menevä luonne.

Uskon että monella saattoi nyt tulla mieleen, että olet unelmamieheni, mutta minulla on pieni ongelma! nimittäin olen kärsinyt pienestä pitäen eräänlaisesta puheviasta r-sanojen kanssa, monet edes kavereistani eivät ole sitä huomanneet ja seurustelinkin pari kuukautta eikä edes tyttöystäväni, koska se tulee tavallaan oikein ja osaan sen peittää, mutta välillä huomaan itse että ei tule ja se häiritsee minua ja antaa tavallaan huonoa itseluottamusta ja tätä myöten sitä vähän peittelee :( mitä naiset ovat tällaisesta tapauksesta mieltä häiritsisikö teitä?

25

3524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 40 ja risat

      Kullanmuru, ei se haittaa mitään.

      Nyt nelikymppisenä olen sitä mieltä, että jokaisella meistä on vikamme. Vikojaan ei saa itse valita - pieni-r-vika on kuule pienimmästä päästä haittoja/vikoja/murheita tässä maailmassa. Ihan totta. Se voi kuule jopa olla seksikäs jonkun mielestä (jotkut miehetkin tykkäävät näistä s:n puurouttavista neitosista).

      Ja se r:n sanominenkin riippuu kulttuurista - itseltä meinasi mennä jalat alta, kun kuulin kuinka belgialaisista osa ääntää kurkussa syvällä "pyörivän" ärrän.....on muuten jumalattoman seksikästä.... pidän myös skottien tavasta ääntää r. Sekin on seksikästä. Ja molemmat tavat täysin erilaisia muuten kuin suomalainen tapa!

      Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän tulee sitä "painolastia" - jos sinulle ei kerry pettämisiä, parantumattomia sukupuolitauteja, naisen hakkaamisia, juoppoutta, linnareissua, naapurikiskan ryöstöä.... olet unelmamies. Ja noikin ovat vielä pikkurötöksiä... kun ruvetaan oikein toden teolla miettimään, mikä on kamalaa.

    • eipä haittais

      S-vika vois olla jo pahempi juttu, mut ei sekään haittais.

    • kuulla

      että on muitakin samassa tilanteessa... olen aina hävennyt vikaani mutta en tiedä, viime aikoina on alkanut tuntua että siihen nähden mitä muuta voisin tarjota se ehkä ei olisi niin hirveä juttu kuitenkaan. Paljon pahempaakin todella voisi olla kuten juuri tuo hakkaaminen tai juopottelu ja muut sellaiset.

      Uskaltaisinko sanoa että pieni virhe ihmisessä tekee hänestä paremman jos hän tiedostaa sen, ja yrittää kaikin muin tavoin olla hyvä ihminen jotta voisi kompensoida vikansa?

      • alkuperäiseltä

        Itse olen juuri ollut tuolla kannalla yritän olla mahdollisimman mukava ihminen kaikin tavoin tai olen aina ollut sellainen luonteeltani, tarpeen tullen toki löytyy myös sellaista miesmäistä otetta etten kummiskaan liian kiltti ole :)

        Jos mulla ei olisi tällaista pikkuvikaa niin en olisi rääkännyt itseäni tällaiseen kuntoon mitä nyt olen.. joskus ala-asteella olin pulska, läski ja vielä toi r-vikainen. En tiedä joskus yläasteen alussa minua rupes ottamaan pattiin suoraan sanottuna ja oma minäkuva oli niin surkea kuin olla voi, aloitin siitä että pistän kroppani kuntoon urheilemalla ja se kipinä vieläkin päällä. Sit jossain vaiheessa kehittämään kaikkea muutakin itsessäni ujouskin on hävinnyt lähes kokonaan, uskallan käydä treffeillä tuosta vain ehkä se oikea vielä löytyy :)


      • ärlä-vikainen :)
        alkuperäiseltä kirjoitti:

        Itse olen juuri ollut tuolla kannalla yritän olla mahdollisimman mukava ihminen kaikin tavoin tai olen aina ollut sellainen luonteeltani, tarpeen tullen toki löytyy myös sellaista miesmäistä otetta etten kummiskaan liian kiltti ole :)

        Jos mulla ei olisi tällaista pikkuvikaa niin en olisi rääkännyt itseäni tällaiseen kuntoon mitä nyt olen.. joskus ala-asteella olin pulska, läski ja vielä toi r-vikainen. En tiedä joskus yläasteen alussa minua rupes ottamaan pattiin suoraan sanottuna ja oma minäkuva oli niin surkea kuin olla voi, aloitin siitä että pistän kroppani kuntoon urheilemalla ja se kipinä vieläkin päällä. Sit jossain vaiheessa kehittämään kaikkea muutakin itsessäni ujouskin on hävinnyt lähes kokonaan, uskallan käydä treffeillä tuosta vain ehkä se oikea vielä löytyy :)

        Jepjep. Itse olisin halunnut kovasti laulajaksi, ja kaiholla kattelen idolsseja nykyään :D:D Pienenä tyttönä puhevikoina oli r, s, ja l, nykyään se ärrä on ainut joka särähtää. Mutta olen nähnyt sen periaatteessa itselläni vahvuutena. On pitänyt muuten pärjätä esim. kouluaineissa, sosiaalisesti ja ulkonäöllisesti muita paremmin, kun on nimenomaan pitänyt kompensoida tuota puhevikaa. Ja en ihan pienestä kiusaamisesta säikähdä, kun on koko perhe positiivisesti asiasta aina kuittaillut :D

        Tsemiä. Älä tuollaisia pikkujuttuja murehdi :)


      • Aitojkoill

        Puheviat eivät ole mitään pikkujuttuja. Lopettakaa valehtelu


    • nainen vaan

      Se voi olla seksikästäkin jonkun mielestä ;)

      • Åäknm

        Lopettakaa valehtelu. Puheviat ovat äärimmäisen vakavia ongelmia . Menkää puheterapiaan!!!


    • linda22

      ei haittaa tollanen vaiva/vika (jos sitä nyt sellaiseksi voi sanoa) yhtään, unohda koko asia!

    • voe

      herranje! ei todellakaan haittaa, miten tolla nyt mitään merkitystä loppupeleissä voi olla? Ja jos jollekin on niin pitäs kyllä mennä vähän itteensä.. Kuulosti luonnekin just hyvältä, ulkomuoto tuskin tuottaa vaikeuksia sulattaa:) Tosin ei haittaa vaikka ois pikkusen pläskiki:D Ja oon siis parikymppinen tyttönen

      • miäs

        Kiitoksia vastauksista! on kohonnut juuri itsetunto tuota asiaa kohtaa 150% :) Mutta kyllä mielelläni tuon vian antaisin jollekin muulle, vaikka siitä ei ole kukaan minulle pitkään aikaan maininnutkaan ja vaikka jotkut pitäisivätkin söpönä. Kummittelee vaan pahasti tyypit mielessä (tosin miespuolisia) jotka tuosta ovat joskus vinoilleet, mikään ei ole sen inhottavampaa kuin joku yrittää matkia sanomalla samalla tavalla kuin minä sitä! ei ole onneks enää yhtä paha kuin yläasteaikana oon kai jotenkin onnistunut treenaamaan tätä kieltäni :)


    • plagiaatti

      heh, noilla mitoilla on turha puhua paksuista käsivarsista, puahhah puahhahhaa!

      ei naiset halua tuollaista narukäsi kynäniskaa, koska joku voi vetää muijjaasi kakkoseen, etkä pysty puolustamaan naistasi!

      ps: olen itsepuolustus ja mallimuijjienpuolustusalan ammattiadonis!

      ;) sori, että vein jalat suustasi :D

      • "..menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni jne..." ;D

        mun ei enää tartte edes vaivautua kommentoimaan! X)

        jatkaa samaan malliin opetuslapseni! =)

        ..mut alkuperäsen viestin kirjoittajalle: jos r-vika on sun suurin vika, niin olet reilusti "parempi" meitä muita kuolevaisia! =) eli: NOU HÄTÄ!


    • ainakaan

      mua häiritsis. Siskollani on ollut r-vika ja ymmärrän häntä hyvin, ja parilla tutulla on hermollinen sairaus joka vaihtaa puheessa muutaman kirjaimen paikkaa ja välillä ääni ihan "sössöttää" ja ymmärrän heitäkin hyvin. Joten ainakin mä voisin seurustella sellaisen miehen kanssa jolla on r-vika

      • miäs

        Hei! Jos joku nyt aivan oikeasti olisi kiinnostunut ja olisi liikkeellä tositarkoituksella niin olen vielä vapaalla jalalla. Ei mullekaan kummiskaan aivan kuka tahansa kelpaa, unelmanaisellani olisi ehkä tällaisia piirteitä: ikä 18-22v, liikunnallinen/pitää itteään kunnossa, kiltti, mukava, huumorintajuinen, pikku ujous ei haittaa, tupakoimaton, ehkä hellyydenkipeä.. no tuosta on hyvä lähteä liikkeelle. Olen uudeltamaalta, mut toki saa kauempaakin viestiä laittaa. No aina kannattaa kummiskin yrittää tiedä mistä se oikea löytyy :) osoite on [email protected]


    • G-4

      Oma mieheni on Britti eika hän osaa sanoa Suomalaista (eikä sen paremmin Ranskalaistakaan...) ärrää....Eiköhän tuokin "ärrä viaksi" lueta.

      Ja miksi se on muka niin suuri juttu?? Who cares. Eiköhän se persoona enemmän paina kun se että tuleeko joku kirjain suusta niinkuin pitäisi.

    • Hei,ota ihan rennosti!

      Muistan joskus vuosia sitten jutelleeni pitkään minuun ihastuneen miehen kanssa. Tämä mies änkytti todella pahasti. Jokin sana ei tullut hänen suustaan ja kysyin pari-kolme kertaa "mitä??" Hän loukkaantui ja töksäytti jotakin " No ei sitten mitään!"

      Kiinnostus hänen puoleltaan loppui tuohon tilanteeseen. En tarkoittanut mitään pahaa. Meillä oli vaan hyvä keskustelu ja halusin oikeasti tietää mitä hän yritti sanoa.

      Harmittaa vieläkin hänen herkkänahkaisuutensa,koska olisin oikeasti hänet halunnut.

      Älä jää turhaan R-vikasi vangiksi. Joudut vain tilanteisiin,joissa torjut itse sinusta pitävät ihmiset.

      R-vika kaikissa muodoissaan ei oikeasti haittaa kuule yhtikäs mitään! Ei naisten kanssa eikä muuallakaan!

    • Heinii

      ei r-vika haittaa! itsellänikin on sellainen :). Olet varmaan mukiin menevä ;PP

    • eihän tuo mitään

      Anna palaa vaan...kun ajattelet, ettei se sua haittaa, ei se muitakan haittaa..

      Ja toiseks, suurimmalla osalla naisista on sellanen hoivavietti...että miten sanois...tunnut vaan ainutlaatuiselta...

      Mukavaa jatkoa....

      täti36

    • miukuli**

      Muista se...ei mitkään puheviat ratkaise, vaan se, mitä sisimpäsi on.
      No, ulkonäkö, onhan kiva olla kivan näköinen, mutta sisin ratkaisee!!
      Kyllä tytötkin hakee kaveria, joka on kiva ja luotettava...
      Älä anna sen puhevian häiritä elämääsi, se on inhimillistä :))

    • ollut joskus ihastunut mieheen joka sanoi "ärrän" erittäin pehmeästi, se kuulosti valtavan ihanalta. Se on osa ihmisen persoonallisuutta!

    • dfdfg

      Puhevialla ei tod. mitään merkitystä...

    • miessweden

      äitin unelma! yli rippikoulun ikäinen jokka tietää mitä haluaa ja tietää mitä tekee ja osaa antaa toiselle sen mitä toinen haluaa,

    • Voisinhyvinkin

      Ei r-vika häiritse lainkaan :) en ole myöskään kuullut kenenkään naisen sanovan että haittaisi jos miehellä olisi.
      Veljelläni on r-vika ja hänen naisystävänsä mielestä se on suloinen

    • ällänkiellän

      Ei sillä r-kirjaimen lausumisella ole väliä... mulla on ranskalainen mies, ja ah sitä ranskalaisten tapaa lausua r. Ihan nolottaa olla junttisuomalainen ja tavis ärräläinen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9254
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      42
      2720
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1340
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe