porkkanaöljy

voiko itse...

tehdä porkkanaöljyä? aikoinaan sitä myytiin kaupoissa, mutta hinta oli tosi huikea, ihosta tuli torella terveennäköinen ja rusketuskin otti hyvin. Kokemuksia?

10

14222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällaisen
      • jos kokeilisi...

        ajattelin että jos kokeilisi ihan itse, jos raastaisi porkkanat oikein pieniksi, oliiviölyä ja soseuttaisi, antaisi imeytyä. Ei ainakaan lisäaineita ja oliiviöljyhän, miksei rypsiöljykin sovi kasvoille. meneeköhän pieleen, vai pitäisikö vaan tilata?


      • tahattomastikin
        jos kokeilisi... kirjoitti:

        ajattelin että jos kokeilisi ihan itse, jos raastaisi porkkanat oikein pieniksi, oliiviölyä ja soseuttaisi, antaisi imeytyä. Ei ainakaan lisäaineita ja oliiviöljyhän, miksei rypsiöljykin sovi kasvoille. meneeköhän pieleen, vai pitäisikö vaan tilata?

        ja näyttää enemmän oranssilta kuin rusketukselta :/ Ainakin mitä miettii kuinka porkkana käsiä värjää jo raastaessa. Voihan sitä ensin kokeilla huomaamattomaan kohtaan. Kerro jos onnistut :)


      • ajatellutkaan
        tahattomastikin kirjoitti:

        ja näyttää enemmän oranssilta kuin rusketukselta :/ Ainakin mitä miettii kuinka porkkana käsiä värjää jo raastaessa. Voihan sitä ensin kokeilla huomaamattomaan kohtaan. Kerro jos onnistut :)

        mutta tosiaankin, sehän voi värjätä oranssiksi..
        jollakin sitä voisi yrittää laimentaa..täytynee kehitellä, kerron jos onnistun!


      • yykaakoo
        ajatellutkaan kirjoitti:

        mutta tosiaankin, sehän voi värjätä oranssiksi..
        jollakin sitä voisi yrittää laimentaa..täytynee kehitellä, kerron jos onnistun!

        Resepti on peräti yksinkertainen. porkkanamehua sekoitetaan pieneen määrään esim. auringonkukkaöljyä. En tiedä, kauanko säilyy. Mulla pieni mehulinko, jolla saa kätevästi mehun porkkanastakin ja jäljelle jäävä aines keittoon tai sämpylöihin. öljy voi toki olla muutakin kuin auringonkukkaa. Luovuutta kehiin ystävät ja hyvää elämää kaikille!Porkkanamehua tms ei saa juoda päivässä kuin ehkä puoli lasillista, on niin täyttä tavaraa.


      • Anonyymi
        tahattomastikin kirjoitti:

        ja näyttää enemmän oranssilta kuin rusketukselta :/ Ainakin mitä miettii kuinka porkkana käsiä värjää jo raastaessa. Voihan sitä ensin kokeilla huomaamattomaan kohtaan. Kerro jos onnistut :)

        Itse testasin porkkanaöljyä eka kerran puoli vuotta sitten, ja 2-3 tippaa riittää kasvojen iholle. Ensin kun sitä alkaa levittää, se tosiaan näyttää oranssilta, mutta kun levittää koko kasvoille, oranssius häviää kokonaan, ja iho on ihanan terveen näköinen. On tärkeää kokeilla, riittääkö itselle se 2 vai 3 tippaa. Laitan sen aina päivävoiteen jälkeen. En enää sorru värivoiteisiin koska porkkanaöljy antaa terveemmän sävyn ja todella hoitaa ihoa A-vitamiinin esiastepitoisuuden ansiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse testasin porkkanaöljyä eka kerran puoli vuotta sitten, ja 2-3 tippaa riittää kasvojen iholle. Ensin kun sitä alkaa levittää, se tosiaan näyttää oranssilta, mutta kun levittää koko kasvoille, oranssius häviää kokonaan, ja iho on ihanan terveen näköinen. On tärkeää kokeilla, riittääkö itselle se 2 vai 3 tippaa. Laitan sen aina päivävoiteen jälkeen. En enää sorru värivoiteisiin koska porkkanaöljy antaa terveemmän sävyn ja todella hoitaa ihoa A-vitamiinin esiastepitoisuuden ansiosta.

        Ruohonjuuresta ainakin löytyy poorkkana öljyä ,pari kolme tippaa vaikka Nivean kanssa kasvoiihin 👍


    • öljyjä

      http://12121.hostinguk.com/Carrier.htm (toimitusaika ~ viikko)
      Tuolta saa tilattua suht. halvalla porkkanaöljyä (CARROT FIBRE OIL). esim. 11.60 250ml Muitakin öljyjä saa tilattua. Esimerkiksi manteliöljy on hyvä iholle. Sitä käytetään mm. hierontaöljyissä. Voisi olla hyvä tuon porkkanaöljyn laimentamiseenkin.
      Suosittelen myös jojobaöljyä ja kookosöljyä iholle. Aprikoosiöljy on myös kiva, kevyt öljy.
      (jos sulattaa mehiläisvahaa ja esim. kookosöljyä ja sekoittaa jotakin juoksevaa öljyä sekaan, saa hyvää huulirasvaa)

    • oranssi

      Porkkanaöljyä on näköjään tullut kauppaan, ainakin Iisalmen Maxi Makasiinissa näin tänään. Se oli jotain ulkolaista, muttei ollut kovin kallista edes, vain 2 € pullo!

    • porkkanaöljy toimii

      itselläni on kokemuksia tuosta porkkanaöljystä. ostin sitä 2 vuotta sitten espanjasta ja pullo taisi maksaa pari euroa. rusketus tarttuu todella hyvin :-) kannattaa kokeilla! itse rusketuin sen avulla ainakin tuplasti enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe