porkkanaöljy

voiko itse...

tehdä porkkanaöljyä? aikoinaan sitä myytiin kaupoissa, mutta hinta oli tosi huikea, ihosta tuli torella terveennäköinen ja rusketuskin otti hyvin. Kokemuksia?

10

13503

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällaisen
      • jos kokeilisi...

ajattelin että jos kokeilisi ihan itse, jos raastaisi porkkanat oikein pieniksi, oliiviölyä ja soseuttaisi, antaisi imeytyä. Ei ainakaan lisäaineita ja oliiviöljyhän, miksei rypsiöljykin sovi kasvoille. meneeköhän pieleen, vai pitäisikö vaan tilata?

• tahattomastikin
        jos kokeilisi... kirjoitti:

ajattelin että jos kokeilisi ihan itse, jos raastaisi porkkanat oikein pieniksi, oliiviölyä ja soseuttaisi, antaisi imeytyä. Ei ainakaan lisäaineita ja oliiviöljyhän, miksei rypsiöljykin sovi kasvoille. meneeköhän pieleen, vai pitäisikö vaan tilata?

ja näyttää enemmän oranssilta kuin rusketukselta :/ Ainakin mitä miettii kuinka porkkana käsiä värjää jo raastaessa. Voihan sitä ensin kokeilla huomaamattomaan kohtaan. Kerro jos onnistut :)

• ajatellutkaan
        tahattomastikin kirjoitti:

ja näyttää enemmän oranssilta kuin rusketukselta :/ Ainakin mitä miettii kuinka porkkana käsiä värjää jo raastaessa. Voihan sitä ensin kokeilla huomaamattomaan kohtaan. Kerro jos onnistut :)

mutta tosiaankin, sehän voi värjätä oranssiksi..
        jollakin sitä voisi yrittää laimentaa..täytynee kehitellä, kerron jos onnistun!

• yykaakoo
        ajatellutkaan kirjoitti:

mutta tosiaankin, sehän voi värjätä oranssiksi..
        jollakin sitä voisi yrittää laimentaa..täytynee kehitellä, kerron jos onnistun!

Resepti on peräti yksinkertainen. porkkanamehua sekoitetaan pieneen määrään esim. auringonkukkaöljyä. En tiedä, kauanko säilyy. Mulla pieni mehulinko, jolla saa kätevästi mehun porkkanastakin ja jäljelle jäävä aines keittoon tai sämpylöihin. öljy voi toki olla muutakin kuin auringonkukkaa. Luovuutta kehiin ystävät ja hyvää elämää kaikille!Porkkanamehua tms ei saa juoda päivässä kuin ehkä puoli lasillista, on niin täyttä tavaraa.

• Anonyymi
        tahattomastikin kirjoitti:

Itse testasin porkkanaöljyä eka kerran puoli vuotta sitten, ja 2-3 tippaa riittää kasvojen iholle. Ensin kun sitä alkaa levittää, se tosiaan näyttää oranssilta, mutta kun levittää koko kasvoille, oranssius häviää kokonaan, ja iho on ihanan terveen näköinen. On tärkeää kokeilla, riittääkö itselle se 2 vai 3 tippaa. Laitan sen aina päivävoiteen jälkeen. En enää sorru värivoiteisiin koska porkkanaöljy antaa terveemmän sävyn ja todella hoitaa ihoa A-vitamiinin esiastepitoisuuden ansiosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse testasin porkkanaöljyä eka kerran puoli vuotta sitten, ja 2-3 tippaa riittää kasvojen iholle. Ensin kun sitä alkaa levittää, se tosiaan näyttää oranssilta, mutta kun levittää koko kasvoille, oranssius häviää kokonaan, ja iho on ihanan terveen näköinen. On tärkeää kokeilla, riittääkö itselle se 2 vai 3 tippaa. Laitan sen aina päivävoiteen jälkeen. En enää sorru värivoiteisiin koska porkkanaöljy antaa terveemmän sävyn ja todella hoitaa ihoa A-vitamiinin esiastepitoisuuden ansiosta.

Ruohonjuuresta ainakin löytyy poorkkana öljyä ,pari kolme tippaa vaikka Nivean kanssa kasvoiihin 👍

• öljyjä

http://12121.hostinguk.com/Carrier.htm (toimitusaika ~ viikko)
      Tuolta saa tilattua suht. halvalla porkkanaöljyä (CARROT FIBRE OIL). esim. 11.60 250ml Muitakin öljyjä saa tilattua. Esimerkiksi manteliöljy on hyvä iholle. Sitä käytetään mm. hierontaöljyissä. Voisi olla hyvä tuon porkkanaöljyn laimentamiseenkin.
      Suosittelen myös jojobaöljyä ja kookosöljyä iholle. Aprikoosiöljy on myös kiva, kevyt öljy.
      (jos sulattaa mehiläisvahaa ja esim. kookosöljyä ja sekoittaa jotakin juoksevaa öljyä sekaan, saa hyvää huulirasvaa)

• oranssi

Porkkanaöljyä on näköjään tullut kauppaan, ainakin Iisalmen Maxi Makasiinissa näin tänään. Se oli jotain ulkolaista, muttei ollut kovin kallista edes, vain 2 € pullo!

• porkkanaöljy toimii

itselläni on kokemuksia tuosta porkkanaöljystä. ostin sitä 2 vuotta sitten espanjasta ja pullo taisi maksaa pari euroa. rusketus tarttuu todella hyvin :-) kannattaa kokeilla! itse rusketuin sen avulla ainakin tuplasti enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      101
      5460
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      82
      4768
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      139
      4732
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      367
      2149
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      103
      1897
    6. 101
      1682
    7. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1538
    8. 369
      1282
    9. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      59
      1101
    10. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      1040
    Aihe