tatuointikoneen käyttö ?

OPPI-POIKA

Tatuointi koneen käytöstä löytyy hirmuisen vähän ohjeita.
Kirjastosta saisi kirjan .. a to z mutta joku pitää sitä kokoajan lainassa, tieto on arvokasta kun sitä kaivataan.
Uutena kirja on n. 90€ niin apu olisi nyt tarpeen, kun kädet syyhyää innosta tehdä kuvia.
Voisiko joku ystävällinen valaista tietämätöntä.
Eli:
1.Mille syvyydelle neula kannattaa asettaa koneessa?
1.1. Kuinka paljon sen metalliosan mihin naula laitetaan kiinni kuulusi liikkua cm.reissä edestakaisin?
2.Kuinka pohjalle säätö ruuvi pitää ruuvata?
-vai menevätkö säädöt koneen kulutuksen mukaan...
3.Mikä on yleisin/normaali säätö voimavirrassa? keskikohta??
4.Onko neulan oltava keskellä tuubia, vai voiko se olla vähän vinossa, konetta kohden?
5.Kuuluuko koneen pistää kipinää koko ajan(ylä säätöruuvista)?
6.Löytyykö koneen käyttö ohjeita esim: kuvamateriaalina netistä, itse en ole löytänyt?
Ja jos unohdin jotain tärkeätä voitko valaistuksen sanasen vielä kirjata oppi pojallesi, Kiitos!

18

9534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Your Lord

      TATTOOING 1 TO 6 :

      1. - Ei sitä väärin voi vähänkään järkevä olio edes laittaa

      1.1 - heh.. tää varmasti on vitsi? Toivottavasti ainaki, tai sit kaveriesi kuuluu nauttia kivusta.. ;)

      2. Riippuu koneen käyttötarkoituksesta ja käyttäjästä. Konehan ei kuluta mitään, auto kuluttaa.

      3. Ei sitä voimavirralla tehdä, sirkkelit toimii voimavirralla.. :)

      4. Miksi pitäis olla vinossa? Oiskos mukavamman näköinen? Sopis paremmin hanskaan?

      5. Mistä näitä kysymyksiä riittääki.. Oletkos KOSKAAN käyttänyt konetta?

      6. Ei löydy. Mene oppiin jonneki, varaudu maksamaan.

      Mutta, jos mielestäsi 90€ on kallista, jätä suosiolla menemättä, säästät tatuoijia ja itseäsi. Mutta älä luovuta - siivoojia ja kaupungin duunareitaki tarvitaan :)

      • nojust

        vittu mitä ylimielistä paskaa


    • helgamaaria
    • helgamaaria

      se neula ei saa näkyä milliä enenpää ..

      • cranky ol`man

        Just tuon takia ei pitäisi myydä koneita kuin ammattilaisille


      • lettucenose
        cranky ol`man kirjoitti:

        Just tuon takia ei pitäisi myydä koneita kuin ammattilaisille

        No jaa. Pitää muistaa että tuo on parin vuoden takaa. Skeidahan toi on.
        Mutta että opetusvideoiden takiako pitäisi myynti tehdä luvan varaiseksi? :))
        Aidosti asiasta kiinnostunut oppii ja ne fiilistelyn takia värkit ostanut tajuaa heti ettei kykene hommaan.

        Oikeasti hyviä videoita on vaikka pilvin pimein. Nimettömien opetusklippejä tai pro väkertäjien, kuten vaikka Nikko Hurtado:n seminaari videoita edistyneimille. Kaikkea löytyy ja ala muuttuu. Hyvä niin!


    • leimatyttö

      antaisin semmosen vinkin et menisit johonkin tatuointiliikeeseen oppipoikailee. hyvällä tuurilla onnistut sen konees kanssa tekemään vaan ilkeää arpea ihoosi. hyvältä tatuoijalta saisit lisäksi kattavaa opetusta hygieniajutuista, joista on tärkeetä huolehtia noista hommissa.

      • hjbnfdhjbn

        ei oppipojaks niin vaan mennä..pitää olla aika paljon taiteellisia lahjoja että joku lähtee opettamaan taitojansa ja jos alkaa niin pitää siitä olla valmis myös maksamaan..ite en ainakaan jaksais nähdä vaivaa opettaa jos ei mitään taiteellista pohjaa touhuun löydy..nykyään on valitettavaa et ihmiset luulee et elämä on jotain ylivitunsiistii ja rocki soi ja naiset pyörii jalois ku oot tatuoija niinku miami inkis yms reality paskassa..kaikki haluu olla joku ami james vaikkei pysy edes lyijykynä hanskassa..


      • gggarararr
        hjbnfdhjbn kirjoitti:

        ei oppipojaks niin vaan mennä..pitää olla aika paljon taiteellisia lahjoja että joku lähtee opettamaan taitojansa ja jos alkaa niin pitää siitä olla valmis myös maksamaan..ite en ainakaan jaksais nähdä vaivaa opettaa jos ei mitään taiteellista pohjaa touhuun löydy..nykyään on valitettavaa et ihmiset luulee et elämä on jotain ylivitunsiistii ja rocki soi ja naiset pyörii jalois ku oot tatuoija niinku miami inkis yms reality paskassa..kaikki haluu olla joku ami james vaikkei pysy edes lyijykynä hanskassa..

        Useat ammatikseen kuvia tekevät (eivät tietenkään kaikki) ovat todellakin ylimielisiä mulkkuj aaloittelijoita kohtaan j apihtaavat eivätkä suostu jakamaan neuvoja. Miksi? Ovatko he itse sitten syntyneet täys ammattilaisina vai pitävätkö itseään niin ylivertaisina että kuvittelevat ettei kukaan muu voi ikinä pystyä samaan.
        Oppipoika systeemiolisi varmaan kaikkein paras oppia oikea tekniikka jo alusta alkaen ja välttää kaikki alussa tapahtuvat yleiset virheet.
        Oli miten oli mutta jos joku todella pitää itseään todellisen ammattilaisena pitäisi silloin myös olla varaa jakaa ammattitaitoaan ja osaamistaan myös nuoremmille..
        Mutta pitäkää pikku mailmanne omananne jos siitä kiksinne saatte. Jokaisen näköjään pitää pyrkiä pätemään jotenkin...

        Pientä ja pikkusieluista toimintaa.. Voi raukkoja.


      • dgewg
        gggarararr kirjoitti:

        Useat ammatikseen kuvia tekevät (eivät tietenkään kaikki) ovat todellakin ylimielisiä mulkkuj aaloittelijoita kohtaan j apihtaavat eivätkä suostu jakamaan neuvoja. Miksi? Ovatko he itse sitten syntyneet täys ammattilaisina vai pitävätkö itseään niin ylivertaisina että kuvittelevat ettei kukaan muu voi ikinä pystyä samaan.
        Oppipoika systeemiolisi varmaan kaikkein paras oppia oikea tekniikka jo alusta alkaen ja välttää kaikki alussa tapahtuvat yleiset virheet.
        Oli miten oli mutta jos joku todella pitää itseään todellisen ammattilaisena pitäisi silloin myös olla varaa jakaa ammattitaitoaan ja osaamistaan myös nuoremmille..
        Mutta pitäkää pikku mailmanne omananne jos siitä kiksinne saatte. Jokaisen näköjään pitää pyrkiä pätemään jotenkin...

        Pientä ja pikkusieluista toimintaa.. Voi raukkoja.

        :)) No en nyt ihan noin mustavalkoisesti asiaa katselisi. Kyllä ylimieliset tyypit voisin osoittaa vaikka sormella. Enkä tarkoita ylimielisyyttä pelkästään aloittelijoita kohtaan vaan ihan niinkin yksinkertaisessa asiassa, kuin asiakaspalvelu. jotkut vielä elävät ajassa jolloin liikkeitä oli kaupungissa vain muutama ja asiakkaita satoi sisään. Tietystikkin silloin asia peilautuu aloittelijaankin, ketä rohkenee hänen valtakuntaansa tulla kyselemään tyhmiä.
        Eli tällaiset paikat osaa kiertää kaukaa kunhan kuuntelee puskaradiota.

        Mutta mutta en koe kuitenkaan, että ammattilaisen olisi millään muotoa velvoitettu ottamaan aloittelija oppiinsa. Ajatellaan pelkästään heidän kiirettä, johon vielä pitäisi sisällyttää opiskelija. Sekä ajatus siitä, että jakaa oman oppinsa, johon on mennyt aikaa ja tuskaa varmastikkin, jollekulle tuntemattomalle, joka voi pahimmillaan vain häipyä oppinsa saaneena.
        Ei kisällikoulutus ole koskaan ollut sellainen, että jokainen halukas saisi paikan. Yleisesti se on tullut kyseeseen, jos liike on tarvinnut lisätyövoimaa tai tarvittiin sukupolvenvaihdos.

        En tiedä onko ketään vielä kysellyt Suomessa pieni jaksoista koulutusta/kurssitusta liikkeistä?
        Tarkoitan, että hankkisi alkeet jostakin, jatkoa sieltä ja jotakin muuta toisaalta.
        Näinhän homma etenee myös maailmalla perinteisen kisällikoulutuksen rinnalla.
        Niin ja se tosiasiahan on, jos on valmis kustantamaan opetuksesta on hieman pidemmällä, kuin he jotka kuvittelevat saavansa kaikki "salaisuudet" tietoonsa heti, tyyliin "oon vaan hemmetin hyvä jätkä".


      • hjdfhyj
        dgewg kirjoitti:

        :)) No en nyt ihan noin mustavalkoisesti asiaa katselisi. Kyllä ylimieliset tyypit voisin osoittaa vaikka sormella. Enkä tarkoita ylimielisyyttä pelkästään aloittelijoita kohtaan vaan ihan niinkin yksinkertaisessa asiassa, kuin asiakaspalvelu. jotkut vielä elävät ajassa jolloin liikkeitä oli kaupungissa vain muutama ja asiakkaita satoi sisään. Tietystikkin silloin asia peilautuu aloittelijaankin, ketä rohkenee hänen valtakuntaansa tulla kyselemään tyhmiä.
        Eli tällaiset paikat osaa kiertää kaukaa kunhan kuuntelee puskaradiota.

        Mutta mutta en koe kuitenkaan, että ammattilaisen olisi millään muotoa velvoitettu ottamaan aloittelija oppiinsa. Ajatellaan pelkästään heidän kiirettä, johon vielä pitäisi sisällyttää opiskelija. Sekä ajatus siitä, että jakaa oman oppinsa, johon on mennyt aikaa ja tuskaa varmastikkin, jollekulle tuntemattomalle, joka voi pahimmillaan vain häipyä oppinsa saaneena.
        Ei kisällikoulutus ole koskaan ollut sellainen, että jokainen halukas saisi paikan. Yleisesti se on tullut kyseeseen, jos liike on tarvinnut lisätyövoimaa tai tarvittiin sukupolvenvaihdos.

        En tiedä onko ketään vielä kysellyt Suomessa pieni jaksoista koulutusta/kurssitusta liikkeistä?
        Tarkoitan, että hankkisi alkeet jostakin, jatkoa sieltä ja jotakin muuta toisaalta.
        Näinhän homma etenee myös maailmalla perinteisen kisällikoulutuksen rinnalla.
        Niin ja se tosiasiahan on, jos on valmis kustantamaan opetuksesta on hieman pidemmällä, kuin he jotka kuvittelevat saavansa kaikki "salaisuudet" tietoonsa heti, tyyliin "oon vaan hemmetin hyvä jätkä".

        itse meinasin viestissäni sitä että liian moni luulee osaavansa tatuoida vaik ei osaa lainkaan piirtää..semmoisen opettaminen on täysin ajan hukkaa..kyllä minä ainakin voin opettaa jos joku lahjakas taiteilija haluisi oppia tatuoimaan otettuaan alasta ja sen historiasta selvää edes jonkin verran..siitä huomaa oikeasti kiinnostuksen alaa kohtaa eikä vain juokse helpon rahan perässä ku on katottu miami inkkiä yms et joka päivä juodaan ja ostellaan autoja yms..itse olen taitoni oppinut ei kukaan minuakaan ole opettanut..eihän kukaan halua itselleen kilpailijaa kouluttaa ilman että siitä itse jotain hyötyy..


    • Itseoppinut kirurgi.

      Jos ei tiedä miten koneet toimii niin tuskin tietää steriloinnista yms ristikontaminaatiosta mitään, älkää ihmetelkö jos ammattilaiset ei ole niin suopeita kun olet järjestänyt kokkibakteeri viljelmän jollekin ja viranomaiset laittaa lopun koko allalle.

      • kjkjkjkjkjkjkjkjk

        Juuri näin, suuri kiitos huonosta maineesta tatuointeja kohtaan johtuu pitkältikin näistä säätäjistä.


      • lepakkomies2

        Tatutointikonetuntemus tuskin edesauttaa paskankaan vertaa tietämään tai ymmärtämään steriloinnista tms. asioista mitään.


    • jepjep31

      ammattilaisetkin on joskus olleet aloittelijoita jotka ei ole tienneet koneen käytöstä paskaakaan...nollasta nekin on aloittaneet!!

    • dumdum2

      En ymmärrä kyllä, miksi kukaan tulee kyselemään Suomi24:stä yhtään mitään, koska koko paikka on pelkästään trollaajia täynnä.

      Harva pääsee tatuoijan oppipojaksi, mutta kun kisällejä valitaan, on plussaa, että on edes joskus pitänyt tatuointikonetta kädessään. Miinusta taas jos on itseoppineena ja täysin tietämättömänä mennyt tatuoimaan ihmistä. Itse ostin koneen, olin ihan pihalla miten se kootaan jne. Ostin kuitenkin koneen mukana harjoittelunahkoja, ja minulla ei ollut mitään aikomustakaan alkaa hakkaa kenenkään ihoon mitään, vaan harjottelunahkoihin ja mm. hedelmiin. Sillä saa ihan hyvän pohjan, ja tässä vaiheessa aika moni tatuoijaksi haluava tajuaa, ettei tämä olekaan hänen juttunsa, koska tatuoiminen on niin erilaista kun piirtäminen.

    • kavuta setä

      Tatuointikone. Miesten työväline. Hommasin ensimäisen tatuointikoneeni paikalliselta käsityöläistaitelijalta pimeästi. Erittäin hyvä kone. Jälki kuin poron jälki lumessa: aika hyvä.
      Kysymyksiä ei-niin-tyhmän halvan tatuoinnin perässä kulkevalle hygienasta ja hepatiiteista piittamaattomalle nuorelle kaiffarille:
      1.1 Neula uppoaa niin syvälle kuin sen upottaa. Orvaskesin läpi on menätävä että väri jää nahan alle. Jos puhutaan senteistä, 0.4 maksimissaan. Sinun tapauksessasi, aivan vitun sama. 0.9 tuo varmasti white trash paskatatuointilaatua jota kylän miehet kaipaavat. Kannattaa googlettaa mikä orvaskesi on jos peruskoulussa ei jäänyt talteen.
      2. Pohjaan. Säätöruuveja on hyvässä koneessa kaksi. "säätöruuvi"? Säätö-vitun-ruuvi?! En pysty tähän nyt.
      3. Riippuu iskunopeudesta ja väritettävän pinnan paksuudesta. Jos halutaan piirtää harmaata pintaa, iskunopeus on hitaampi. Tosin tällä ei ole sinulle väliä. Laita kaikki täysille.
      4. Neula kannattaa laittaa vinoon. En edes saa tästä parempaa vitsiä aikaiseksi. Ostitko Kiinasta koneen? Laita neula päin vittua. Se varmaan riittää sinulle.
      5. Kuuluu. En edes keksi tästäkään parempaa vitsiä. Toisaalta kipinän määrä on suoraan johdannainen tatuoinnin laatuun nähden.
      6. Löytyy. Kokeile googlata "shit tattoo".

      Tarina tatuoinneista.
      Kerran ystäväni Jarno Kaja teki minulle eläimen kuvan selkään. Jarno oli itse tekemään tatuointeja. Nykyään itseoppineita, varsinkin, pelkästään itseoppineita pidetään suuressa arvossa tatuointiporukoissa. Jarno sääsi neulan syvyyden 9 senttiin ja alkoi ajaa. Sain halvauksen.
      Tatuoinnista tuli hieno.
      Jouduin vaihtamaan kalsarit kaksi kertaa tatuoimisen aikana, vaikka subuteksilla puudutettu hiha kesti kaiken. Ensin tehtiin suomileijona. Sitten tehtiin pentagrammi ja ACAB -tatska. Tulostimen musteella. Hygienista, ajattelin. Ja olikin. Useiden tulehdusten jälkeen kädessäni oli jäätävä läjä paskaa, joka näytti enemmän kasvokuvalta kuin suomileijonalta. Silti pidin tatuointiani hyvänä.
      Lukuisten oksennustautien jälkeen minulla todettiin abc-sarjan hepatiiitti. Se oli raskas hinta maksaa paskasta tatuoinnista, mutta korjaamolla pojat kiittelivät laatua.

      Valmis tatuointi, ja vanhakin, kannattaa voidella PASKALLA. ihmisen PASKALLLA.

      Olen humalassa enkä jaksa kirjoittaa tästä enempää. Terkkuja kaikille paskoille leimaajille.

    • Zoliann

      On kyllä perus Suomi 24. Joku kysyy kohta kerrallaan miten konetta käyttää että OPPISI KÄYTTÄMÄÄN SITÄ!!! ja vastauksina on idioottien setämiesten huutelua kuinka pitäisi mennä oppipoikailemaan johonki. Kyllähän niitä on muitakin tapoja oppia ku mennä ilmaseksi johonkin istumaan päivät pitkät vaikka haluais vaan tietää miten se kone toimii kun ei oo koulutusta sähkövastuksista sun muista.

      Ja tiedän että meuhkaan turhaan koska vastauksena tähän tulee joku lässytystä siitä kuinka käytin jotain termiä väärin ja pitäisi tappaa itseni.

      Teistä saa kyllä vitun hyvän kuvan tatuoijista. :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe