haluaisin pitkät hiukset..

mari

Onko kukaan kasvattanut lyhyistä hiuksista pitkät? Kertokaapa miten hermo kesti välivaiheet. Mä olen yrittänyt todella monta kertaa mutta aina olen sitten loppujen lopuksi leikannut taas lyhyeksi. Nyt tuntus että kohtalotoveria tarvittas, mä nimittäin haluun ne pitkät hiukset!!
Kuinka kauan siinä meni, että ne kasvoi ja mitä konsteja käytit? Kertokaas kokeneet! Mitään hiustenpidennyksiä en ota.

12

2583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p.a.u.

      .. eli siis todella lyhyt (lyhyen lyhyt!) Nyt puoleen selkään ja ihan tyytyväinen olen. Luin ja ahmin netistä ja lehdistä kaiken maailman pitkien hiusten tiedon mitä sain, mietin jopa pidennystä, mitä sitten en kuitenkaan ottanut, mutta ostin sellasen "irtoletin", mikä oliki aika jees kun teki hetkeks mieli "saman tien pitkät hiukset!" Mulla ainakin kaiken piti tapahtua saman tien, joten ymmärrän hyvin, jos sulla ahistaa eikä meinaa hermo pitää. Sinnillä hyvä tulee ja keskittymällä kaikkeen muuhunkin kun peilin edessä letin mittailuun (onkohan se tänään 2 senttiä pidempi kuin viikko sitte tms..) Joten ota iisisti, koristele pinneillä, soljilla hiuksiasi, hoida niitä hyvin, oikeilla tuotteilla, käy kampaajalla ainakin 2-3 krt vuodessa (ehkäiset haaralatvat), laita raitoja, värjää. Itselläni on nyt siis pitkä tukka ja olen iloinen =D

    • Nalle

      Viime juhannuksena oli vielä ihan lyhyt, nyt menee jo kiinni (no, okei, parin pinnin avulla..)! Olen siis tavallaan päässyt kai pahimman välivaiheen ohi, mutta tavoitteeseen on vielä matkaa.. Pitäisi vaan unohtaa, että haluaa pitkät hiukset ja yhtäkkiä sitä vaan huomaa, että oho, nyt se on jo näin pitkä! Kannattaa käydä saman kampaajan luona joka kerta kun kasvattaa hiuksia ja sopia tämän kanssa miten ne leikataan, että kasvaa mahdollisimman "älykkäästi". (Ettei esim. tule komea niskatukka ja muuten lyhyt..) Joku muu kampaaja voi "pilata" koko operaation leikkaamalla väärin jos ei ymmärrä. Kokemusta on.. Tietty kampaajalta saa myös oikeat aineet hiusten hoitoon, varsinkin sitten kun rupeaa olemaan vähän pitemmät, niin hoitoon pitää kiinnittää huomiota.. Ei muuta kun zemppiä meille, ens kesänä meillä on jo hienot ponnarit päässä!

    • N18

      Moi!

      Mulla oli neljännellä luokalla eli hmm...95 vuonna? ihan lyhyt tukka, sellanen potta pää. Nyt se on tosi pitkä alaselkään asti eli siinä meni....13 vuotta. Ohhoh :) enpä ookkaan tullut miettineeks...hmmm...onkohan se nyt ihan näin...taitaapi se olla juu...

      • N18

        Ei kai ny sentään, sithän mun ois pitäny olla 5 vuotta neljänellä :D :D ootahhan nytten...Joo siis 8 VUOTTA!! Hohhoh :) juu *blondi* ;)


    • nainen21

      mä oon kasvattanu kahesti lyhkäsistä (tokalla kerralla "poikatukasta") puoleen selkään asti hiukset. ja tällä kertaa kasvatus jatkuu yhä. on kiva kattoo vanhoja valokuvia, niistä näkee, miten paljon hiukset esim. vuodessa kasvaakaan!

      • mari

        Kiitti kaikille ihanista vastauksista, nyt mä aijon onnistua tässä kasvatus "työssäni". Laitoin jopa kylppärin peiliin ison tekstin että hiustenleikkaaminen ehdottomasti kielletty..! Oli mukava kuulla että muutkin on onnistuneet tässä samassa asiassa, niin se tuo uskoa omaan hiustenkasvatukseen.


    • n21

      mulla oli 15-vuotiaana hiukset melkein alaselkään asti, mut kyllästyin ja leikkasin "polkkatukan", jota pidin parisen vuotta. nyt kaduttaa, kun haluaisin todella pitkät hiukset, ja jos olisin tähän päivään saakka kasvattanut, niin olisivat luultavasti jo pepun päällä. nyt hiukset ovat vähän yli puoleen selkään, ja polkkatukasta tähän pituuteen meni noin 3-4 vuotta.

      • Lettipää

        Mulla on jo liki kymmenen vuotta ollut pitkät pepun päälle ulottuvat hiukset. Aiemmin oli lyhyehköt kiharat, joista lähdin kasvattamaan. Kasvatus pitkiksi vei pari-kolme vuotta. Hiushan kasvaa 2-2,5 cm kuukaudessa.

        Läheskään joka kuukausi ei tarvi käydä kampaajalla. Sitten kun käy, niin korkeintaa sentti-pari tasoitusta latvoista.

        Olen huomannut, että kaikki kampaajat eivät ymmärrä, jos haluaa kasvattaa hiuksia. Aina pitäis vaan leikata tai värjätä tai laittaa permanenttia, että tulis rahaa kampaajan pussiin.

        Hiukset kannattaa laittaa kiinni heti, kun ne yltää ponnarille, nutturalle (hiuslisäkkeet aluksi) jne. tai sipaista korvan taakse. Jos etuhiukset haluaa pois, on panta hyvä apuväline kasvatuksessa - saa hiukset pois kasvoilta.
        Pinnit ja metallisoljet syö ja kuluttaa hiusta, myös kuminauhat tekee sitä. Kun hiukset yltää palmikolle, kannattaa pitää palmikolla, eli latvasta kiinni, niin hius kuluu mahdollisimman vähän. Itse pidän töissä aina hiukset kiinni, kotona öisin ja vapaalla on hiukset useimmiten auki.


    • sade

      Mulla on nykyään pitkät hiukset kans (puoleen selkään) ja oon niitä kasvattanu jo 7 vuotta.Leikkasin joskus nuorempana lyhyeks hiukseni ja heti kadutti. Mun hiusten kasvu on ollu hidasta syystä että mä välillä käyn leikkauttamassa vähän enemmänki pois (noi 5-10cm) että ne latvat sit pysyy varmasti hyväkuntoisina.Mutta kärsivällisyys on valttia =) Ne hiukset pysyy hyväkuntosina kun käyttää oikeita aineita eikä pilaa hiuksiaan föönaamalla ja laittamalla kamalasti lakkaa ja kaiken maailman tököttiä siihen. Hyväkuntosia hiuksia on aina ylpeä kantaa =) Ja siihen kärsivällisyyteen voin sanoa että välillä kun ei kiinnitä huomiota siihen pituuteen niin, niin voikin yhtäkkiä huomata kuinka paljon ne on kasvanu!

      • mie itse

        noin 4 vuotta meni että lyhyistä hiuksista puoleen selkään ulottuva leijonanharja on kasvanut. ja hyväkuntoiset ja paksut hiukset ovat kun ei ole värjätty eikä muutenkaan "käsitelty" hiuksia ollenkaan. ja keskustelun ainoa mies taidan olla?


      • hairguy
        mie itse kirjoitti:

        noin 4 vuotta meni että lyhyistä hiuksista puoleen selkään ulottuva leijonanharja on kasvanut. ja hyväkuntoiset ja paksut hiukset ovat kun ei ole värjätty eikä muutenkaan "käsitelty" hiuksia ollenkaan. ja keskustelun ainoa mies taidan olla?

        Juu kyl se kärsivällisyyttä vaatii. Välillä leikkaa vain vähän latvoja niin hyvin voi ja käyttää hoito aineita. Kohta melkein puoleen selkään :)


    • Susane25

      Ostin tämän ja (http://harmonylife.fi/hiustenhoito/hairbell) se todella toimii. Olen nyt käyttänyt sitä vain noin kolmen viikon ajan, mutta hiukseni ovat jo kasvaneet noin 3 cm. Lisäksi se poisti kaiken hilseen, johon olin kokeillut kaikenlaisia tuotteita. Joten paljon kiitoksia tästä tuotteesta, joka todella toimii!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe