kertoisitko palkkasi

ja tehtäväsi

ja ehkäpä vielä paikkakunnan? Selviäisi helpolla, mitä viitsii pyytään palkkaa. ja mikä se palkkataso nyt sitten oikeasti on.

112

32709

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä

Sijaisena toimistosihteerina, ca 1600/kk, keski-pohjanmaa (aika vähäinen, mutta työ kuitenkin)

• Vetelä täällä

Koneinssi Antwerpen Belgia
        6600€/kk
        Hauskaa vappua sinne Suomeen.

• valtiolla..

2987e/kk FM luonnontieteet, 33v, 4v työkokemusta, pk-seutu

• melkein sama
        valtiolla.. kirjoitti:

2987e/kk FM luonnontieteet, 33v, 4v työkokemusta, pk-seutu

Tutkijana valtiolla, paikkana Oulu, ala maatalous. Palkka 3800 e/kk. Työkokemusta 8 v.

• Pah!

1600/kk nettonako?? Minun äidilläni on virka, ja hän on datanomi, painopinnanvalmistaja ja arkistonhoitotutkinnan käynyt toimistosihteeri 1500 € netto palkalla kuussa! Jos 1600 € NETTO palkaa on jollain SIJAISELLA niin huhhuh!! Mutta jos tuo oli brytto niin ei siinä kai sitten mitään. Joka tapauksessa jos tuo on sinun mielestäsi vähäinen niin suosittelen ryhtymään poliitikoksi tai vähintäänkin asianajajaksi tai lääkäriksi. Mikään ei nykypäivänä Suomalaiselle riitä! Jokaisella pitää olla iso omakotitalo ja vielä joku hulppea kesähuvila jossain vähän kauempana ja uusimman mallin autot, ja vielä mitä. Minä saan mielestäni tosi isoa palkkaa, jonka kyllä mielestäni kuitenkin ansaitsen: 5000€/kk NETTO! Olen asianajaja. Työtahti on niin kova, etten ehdi kunnolla edes pyykkiä pestä, saatika sitten viemään joskus nuo matotkin laiturille. Minun palkallanihan saisi jo helposti mattojen pesewtyksen, mutta tykkään kuitenkin hoitaa omat kotiaskareeni itse, mikäli se vaan on mahdollista. Vähentäisin työtahtiani neljänneksellä, ja palkkaani puolella, jos se olisi mahdollista... Minulle riittäisi mainiosti kerrostalon yksiö vuokralle ja patja, tyyny ja peite, eikä sitä kesämökkiäkään aina tarvitse olla, ja minulle kelpaa ruuaksi hyvin kaurapuuro! Autoakaan ei välttämättä tarvita kun on niin lyhyet kävelymatkat joka paikkaan, tulisipahan hyötyliikuntaa!=) Mutta mitäs minä pihtailemaan, asun kalliissa omakotitalossa ja omistan hulppean kesähuvilan saimaan rannalta. Minulla on antiikkia kaapit pullollaan ja käyn vähintään kerran päivässä ulkona syömässä ja kalliissa ravintolassa... Kanarian saaret on kyllä jo muutamaan kertaan koluttu ja kaukomailla on käyty, naapurimaiden nähtävyydet nähty ja hyväntekeväisyyteenkin rahaa vielä likenee. Missään juhlissa en käytä samaa mekkoa tai samoja kenkiä vaan teetän aina uudet. Minulla on antiikki matka-auto ja vanhanaikainen auntovaunu ja auto, sekä tuliterä mersu ja pitkä limusiini, ja museoautoni kuplavolkkari, anglia ja rättisitikka, maasturiakin löytyy. Mahtaakohan sitä aina edes muistaa mitä kaikkea omistaa. Mutta muistakaa, että raha tai omaisuus ei tuo onnea! Se merkitsee vain matkalaukkuja joita täytyy kantaa mukana ja kummenkertaista vaaraa tulla ryöstetyksi. Minulla on niin paljon työitä, etten ehdi käymään tansseissa, yökerhoissa tai elokuvissa, joten minun on kai turha unelmoida suurperheen arjesta, eikä minulle kai sitäkään onnea suoda, että saisin viettää hyvin ansaitut eläkepäiväni rakkaan mieheni kanssa. Olen aina ollut sinkkuu ja niin kait jään. Ei sille mitään voi. No kai minusta nyt jotain hyötyä jollekkin on: asiakkaille ja Afrikan lapsille=)

• Free to use slave

2950 eur all in. Tämä sisältää n. 8:00-17:30 työajan viidesti viikossa, joka toinen viikonloppu töissä plus puhelimella hoidettavat jutut vapaa-ajalla työajan jälkeen. Näin se insinööri sykkii laihan leivän eteen täällä.

• Realismia kehiin

Juuri tällaiset kirjoitukset vääristävät todellisuudentajua ja saavat nuorison hinkumaan jumalattoman suuria palkkoja.

2950 on iso palkka. Ja sen pitääkin jo pitää nuo asiat sisällään. Tyydy 2500 niin saat normaalit työajat.

Itse teen akateemisesti koulutettuna työtäni 1890/kk ja olen omaan palkkaani kohtuullisen tyytyväinen, työpaikka Helsingissä. Kääntämistä, oikolukemista ja sekalaisia kirjoitustöitä.

• ay-liittoon
        Realismia kehiin kirjoitti:

Juuri tällaiset kirjoitukset vääristävät todellisuudentajua ja saavat nuorison hinkumaan jumalattoman suuria palkkoja.

2950 on iso palkka. Ja sen pitääkin jo pitää nuo asiat sisällään. Tyydy 2500 niin saat normaalit työajat.

Itse teen akateemisesti koulutettuna työtäni 1890/kk ja olen omaan palkkaani kohtuullisen tyytyväinen, työpaikka Helsingissä. Kääntämistä, oikolukemista ja sekalaisia kirjoitustöitä.

kyllä ay-liittoon kuulumattomille yleensä maksetaan vähän paremmin ainakin pienemmissä yrityksissä.

• palkkakuopassa...

"Itse teen akateemisesti koulutettuna työtäni 1890/kk ja olen omaan palkkaani kohtuullisen tyytyväinen, työpaikka Helsingissä."

Jos sä todella olet akateeminen niin hukkaan on palkan kohdalla opiskelusi mennyt.
        Mä tienaan 2 vuoden amispohjalta elektroniikka-alalla 2100 euroa kuussa tuotantobonukset.

Kyllä opiskelu ei kannata ;)

• Isäni sanoja lainatakseni
        palkkakuopassa... kirjoitti:

"Itse teen akateemisesti koulutettuna työtäni 1890/kk ja olen omaan palkkaani kohtuullisen tyytyväinen, työpaikka Helsingissä."

Jos sä todella olet akateeminen niin hukkaan on palkan kohdalla opiskelusi mennyt.
        Mä tienaan 2 vuoden amispohjalta elektroniikka-alalla 2100 euroa kuussa tuotantobonukset.

Isä se totesi minulle joskus, että eihän se koulutus rahapussissa tunnu, mutta saa älyllisiä haasteita ja jos on motorisesti lahjaton, ei tarvitse tehdä fyysistä työtä ja liata käsiään:-)

Siinä se kiteytyy se viisaus. Konttorirottana tienaan nyt vähemmän kuin nuorena kaupan kassalla ilta-ja viikonloppuvuoroja tahkomassa tai varastossa monivuorotyössä kun sain tehokkuuslisiä: nyt ei ole taustameteliä ja on työskentelytauha. Elämä on säännöllisempää ja pääsee kotiin joutumatta ajattelemaan työasioita juurikaan kotosalla.

• koulutuksen arvostuksesta

Eurolleen sama summa kuin sinulla tekstinkäsittelijänä.

• puppua
        ay-liittoon kirjoitti:

kyllä ay-liittoon kuulumattomille yleensä maksetaan vähän paremmin ainakin pienemmissä yrityksissä.

Ay-liittoon kuuluminen on jokaisen henkilökohtainen asia, sitä ei tarvitse työnantajan edes tietää.
        Liittoon kuuluminen tai kuulumattomuus ei vaikuta palkkaan mitenkään. Palkka maksetaan työstä.

• inssi itsekin

kyllä 3000€\kk on aika perusliksa jos on edes jonkin verran kokemusta ja vastuulliset tehtävät.

Itse tienaan 2400€\kk ja vasta aloittanut duunit kyseisessä paikassa. Paikkakunta on Lahti.

• Henttu
        palkkakuopassa... kirjoitti:

Ne ketkä haluaa mukavan työn ja hyvän palkan, niin nyt jos tällä palstalla sattuu joitain ylä-astellaisia liikkumaan niin heille tämä: Kannattaa puurtaa läksyjen kimpussa niin että, tuskahiki tirskuu! Kolussa kuuntelette opettajaa ja teette tehtäviä, niin ehkä saatatte jonkinlaisen opiskelupaikankin sitten peruskoulun jökeen saada! Minä olen kahvila-apulainen ja saan 1200€/kk nettona, se ei kovin hääppöinen palkka ole, mutta ilmaisjakelulehtien jaosta saa vielä huonommin, se onkin oikeastaan joku seitsemäs luokkalaisten hantti homma, jolla ne tienaa rahat juoma reissuille ja bussi lippuihin tai sitten suoristusrautaan ja kampaamo käyntiin. Jokainen ei ehkä ole yhtä lahjakas kuin sinä, niin että oppisi joatin elektroniikkaa, niin hyvin että palkka on tuollainen. Ja joku saattaa haluta mukavan työn ja kaikilla se ei tarkoita jotain sähköasennusta, vai mitä toi nyt sitten onkaan. Mulla on mukava mutta huono palkkainen työ. Siihenkin on tyydyttävä, saa sillä onneksi katon päänsä päälle ja ruokaa halvoista marketeista, vaatteet on pääosin kirppareilta, mutta sieltäkin niitä löytää yllättävän hyvin, siis suurin osa on ihan muodikkaita ja uuden näköisiä=)

Lapsena vielä aliarvioin kaikkia kirpputorilla kierteleviä ja haaveilin isosta omakotitalosta ja hulppeasta huvilasta, kuplavolkkarista ja skootterista. Hausin hyväpalkkaisen työn, että pääsisin käymään kerta vuoteen etelän lämpimässä ja pari kertaa vielä kaukomaillakin elämäni aikana. Kaikkia haaveitahan saa olla mutta miten minä saatoin olla niin tyhmä että luulin 7.3 keskiarvolla johonkin pääseväni. Sehän on mielestävi enemmän kuin hyvä, mutta parempi ois putäny olla. Olisin halunnut lääkäriksi, mutta penkin alle meni sekin juttu, niinkuin kaikki muutkin mun jutut ja suunnitelmat. Halusin vielä lukiossakin sisustussuunnittelijan suunnitteleman sisustuksen talooni, kunhan olen ostanut sen. Antiikki sohvat ja tyynyt ja kaikki. Mutta yksiössä sitä vaan asutaan hamsterin kanssa... Kun alunperin sen piti olla koira... Ulkomaille menosta ei tietoakaan, sillä jos ei ihan hikipinkona opiskele ylä-asteella niin eihän sitä sitten lukioonkaan pääse, saatika sitten jatklo-opintoihin tai ainakaan sinne minne itse haluaisi... Luulin aina että kun keskiarvo ylittää 7, niin pääsee lukioon, mutta siellä vuosittain taso aina vaihtelee. Sinä vuonna se taisi olla se alaraja lähelä 9.. Että sillä lailla täällä!=( Onneksi sentään löysin halvan vuokra kämpän ja mukavan työnantajan=) Prinsessahäistä tai kalliista vihki sormuksesta on turha enää haaveilla ellen voita lotossa tai jotain , ja sehän on aika epätoden näköistä, kun en ole koskaan edes lotonnut, enkä varmaan tule lottoamaankaan, kun ei mulla ole mitään ylimääräisiä hiluja sitä varten... Joskus vielä vannoin meneväni oikeen pariisiin sviittiin ainakin kahdeks viikoks hää matkalle ja matkaavani limusiinilla ja yksityisellä lentokoneella ja ostavani kalliin kihlasormuksen, mutta miten saatoin edes kuvitella että köhä pummi saisi kokoon edes polttari rahat... Ja eihän minulla mitään rikasta miestäkään ole että se voisi minulle mitään sormusta ostaa...=p... Mutta tiedän sentään ettei raha tee ketään onnelliseksi oikeasti. Minulla on mukava poikaystävä, hyvä kaveri, kiva työnantaja ja helppo työ. Muuta en tervitsekkaan, jos oikein perin pohjin ajattelee. Tosin lapsen tai muutaman joskus haluaisin, mutta mahtaako minulla olla niiden ruokkimiseenkaan tarpeeksi rahaa;)

• Henttu
        Henttu kirjoitti:

Ne ketkä haluaa mukavan työn ja hyvän palkan, niin nyt jos tällä palstalla sattuu joitain ylä-astellaisia liikkumaan niin heille tämä: Kannattaa puurtaa läksyjen kimpussa niin että, tuskahiki tirskuu! Kolussa kuuntelette opettajaa ja teette tehtäviä, niin ehkä saatatte jonkinlaisen opiskelupaikankin sitten peruskoulun jökeen saada! Minä olen kahvila-apulainen ja saan 1200€/kk nettona, se ei kovin hääppöinen palkka ole, mutta ilmaisjakelulehtien jaosta saa vielä huonommin, se onkin oikeastaan joku seitsemäs luokkalaisten hantti homma, jolla ne tienaa rahat juoma reissuille ja bussi lippuihin tai sitten suoristusrautaan ja kampaamo käyntiin. Jokainen ei ehkä ole yhtä lahjakas kuin sinä, niin että oppisi joatin elektroniikkaa, niin hyvin että palkka on tuollainen. Ja joku saattaa haluta mukavan työn ja kaikilla se ei tarkoita jotain sähköasennusta, vai mitä toi nyt sitten onkaan. Mulla on mukava mutta huono palkkainen työ. Siihenkin on tyydyttävä, saa sillä onneksi katon päänsä päälle ja ruokaa halvoista marketeista, vaatteet on pääosin kirppareilta, mutta sieltäkin niitä löytää yllättävän hyvin, siis suurin osa on ihan muodikkaita ja uuden näköisiä=)

Lapsena vielä aliarvioin kaikkia kirpputorilla kierteleviä ja haaveilin isosta omakotitalosta ja hulppeasta huvilasta, kuplavolkkarista ja skootterista. Hausin hyväpalkkaisen työn, että pääsisin käymään kerta vuoteen etelän lämpimässä ja pari kertaa vielä kaukomaillakin elämäni aikana. Kaikkia haaveitahan saa olla mutta miten minä saatoin olla niin tyhmä että luulin 7.3 keskiarvolla johonkin pääseväni. Sehän on mielestävi enemmän kuin hyvä, mutta parempi ois putäny olla. Olisin halunnut lääkäriksi, mutta penkin alle meni sekin juttu, niinkuin kaikki muutkin mun jutut ja suunnitelmat. Halusin vielä lukiossakin sisustussuunnittelijan suunnitteleman sisustuksen talooni, kunhan olen ostanut sen. Antiikki sohvat ja tyynyt ja kaikki. Mutta yksiössä sitä vaan asutaan hamsterin kanssa... Kun alunperin sen piti olla koira... Ulkomaille menosta ei tietoakaan, sillä jos ei ihan hikipinkona opiskele ylä-asteella niin eihän sitä sitten lukioonkaan pääse, saatika sitten jatklo-opintoihin tai ainakaan sinne minne itse haluaisi... Luulin aina että kun keskiarvo ylittää 7, niin pääsee lukioon, mutta siellä vuosittain taso aina vaihtelee. Sinä vuonna se taisi olla se alaraja lähelä 9.. Että sillä lailla täällä!=( Onneksi sentään löysin halvan vuokra kämpän ja mukavan työnantajan=) Prinsessahäistä tai kalliista vihki sormuksesta on turha enää haaveilla ellen voita lotossa tai jotain , ja sehän on aika epätoden näköistä, kun en ole koskaan edes lotonnut, enkä varmaan tule lottoamaankaan, kun ei mulla ole mitään ylimääräisiä hiluja sitä varten... Joskus vielä vannoin meneväni oikeen pariisiin sviittiin ainakin kahdeks viikoks hää matkalle ja matkaavani limusiinilla ja yksityisellä lentokoneella ja ostavani kalliin kihlasormuksen, mutta miten saatoin edes kuvitella että köhä pummi saisi kokoon edes polttari rahat... Ja eihän minulla mitään rikasta miestäkään ole että se voisi minulle mitään sormusta ostaa...=p... Mutta tiedän sentään ettei raha tee ketään onnelliseksi oikeasti. Minulla on mukava poikaystävä, hyvä kaveri, kiva työnantaja ja helppo työ. Muuta en tervitsekkaan, jos oikein perin pohjin ajattelee. Tosin lapsen tai muutaman joskus haluaisin, mutta mahtaako minulla olla niiden ruokkimiseenkaan tarpeeksi rahaa;)

Niinsiis kun olin pyrkimässä lukioon, selitin aika huolettomasti=p

• viisas mies
        Isäni sanoja lainatakseni kirjoitti:

Isä se totesi minulle joskus, että eihän se koulutus rahapussissa tunnu, mutta saa älyllisiä haasteita ja jos on motorisesti lahjaton, ei tarvitse tehdä fyysistä työtä ja liata käsiään:-)

Siinä se kiteytyy se viisaus. Konttorirottana tienaan nyt vähemmän kuin nuorena kaupan kassalla ilta-ja viikonloppuvuoroja tahkomassa tai varastossa monivuorotyössä kun sain tehokkuuslisiä: nyt ei ole taustameteliä ja on työskentelytauha. Elämä on säännöllisempää ja pääsee kotiin joutumatta ajattelemaan työasioita juurikaan kotosalla.

huomaan.

• pk-seudulla

Toimin myyntipäällikkönä mediassa. Työajat pääasiassa ma-pe 8-16, vapaat vkonloput ja pyhät. Eduiksi lasken seuraavat: puhelin ja liittymä, läppäri, salikortti jne.
      Palkkahaitari viimesen ½ vuoden aikana brutto n. 2800€-4000€/kk. Summasta n. 2/3 on kiinteetä palkkaa. Seuraavan vuoden aikana olisi tarkotus zempata lukuja vielä paremmaksi. Lukuun lisätään vielä verottomat korvaukset, mikäli asiakaskäynneistä tulee liikelounaita tai yleisesti ajoja asiakkaille.

• leivän syrjässä...

Puhelinpalvelutyöta 1500€/kk plus lisät n. 100-200€ kuussa. Elää mut ei rikastu...

• jippijiiii

Puheliasiakaspalvelua Savossa, 1430 €/kk-palkka lisät päälle. N. 1600 € pyöreästi kuukaudessa brutto. Eipä juuri hurrata, vaikka palkka onkin korkeampi kuin mitä alan Tes suosittaa.

• matkapuhelin liikkeessä

tampereen talousalueella, palkka keskim. 2300/kk josta peruspalkkaa noin 1300€ ja loput provisioita.

• Sanomilla

Eteläisessä Suomessa, käteen jää 1200 ja rapeet 10 vuoden työkokemuksella ja ammattikoulutuksella.

• toimin

pääkaupunkiseudulla. Pohjapalkka 2500€ provikat päälle n. 1600 - 2800€.
      Koulutus: kansakoulu 70-luvulla

• kuulostaa...

Hieman epäilen tota pohja palkkaa ja varsinki provikkaa..

• -Taiteilija-

Olen taiteilija, kuukausipalkkani on n. 5000 e/kk - riippuen hiukan siitä, kuinka töitäni sattuu menemään kaupaksi, vuosiansiot kuitenkin viime vuosina n. 60-70 Teur. Työaikani saan valita itse, yleensä n. 4h/päivä fiiliksen mukaan, joskus viikonloppuinakin...en voi kuin nauraa valkokaulus-orjille, otan osaa..heh!.

• Tyytyväinen huoltomies

Kiinteistöhuoltomies yksityisellä pääkaupunkiseudulla. kuukausipalkkani on 2350 kk satunnaiset päivystyslisät n. 100-150 e/kk ja töitä noin 45 tuntia per viikko.

• Sisar Hentoinen

Minä tienaan sairaanhoitajana 2500-3100/kk riippuen hieman siitä,kuinka paljon yövuoroja sattuu olemaan sinä kuussa, tunteja 40-50/viikko.

• Escalade XX

Liikemiehenä ja yksityisyrittäjänä tekemällä töitä 50-60 tuntia viikossa ovat tienestini olleet pääsääntöisesti 10000E/kk tai enemmän, joskus jopa 24000/kk. Toimin autoalalla.

• Dorka(ko)?

Miksi ihmeessä joku tyyppi tollasilla "muka" palkoilla viitsii "pyöriä suomi24:ses"? Luulisi olevan parempaaki tekemistä ku kytätä palkka keskustelua, mutta voipi olla että hänen "oikeat" ansiot ovat 1000-2400€, eli yksi nolla lisätty omantunnon takia...

• ruuvvaillen
        Dorka(ko)? kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku tyyppi tollasilla "muka" palkoilla viitsii "pyöriä suomi24:ses"? Luulisi olevan parempaaki tekemistä ku kytätä palkka keskustelua, mutta voipi olla että hänen "oikeat" ansiot ovat 1000-2400€, eli yksi nolla lisätty omantunnon takia...

Huoltoasentaja yksityisessä ravintola.alan tukkufirmassa.2500e/kk plus kilsat omalla autolla,
        päiväduuni

• heh
        Dorka(ko)? kirjoitti:

...

• pk-seutu

Palkka pyörii siinä 6k - 8k €, riippuen toimeksiannoista. 4 päivää viikossa toimistolla, loput asiakkaan tiloissa. Paska homma, mutta jonkun tääkin on tehtävä. Bonarina osakkuus firmassa ja leasing mersu (560 SL). Tattis.

• kkjshf

tollasella palkalla saavan aikaan jotakin! Mutta ei! Olette kyhänneet meillekkin firmaan tuon sappipaska ohjelman. Aivan saatana susi!!no sen ymmärtää kun viisaat inssit tekee ja ovat vielä oikein sieltä pk-seudulta, mistä ei tuu mitään hyvää!!!!!!

• ´´´´

Munkki palkan suhteen voi käydä lähes alalla kuin alalla kun vain sattuu olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan . Tiedän ja tunnen yhden sällin joka, kylläkin yrittäjänä yrityksessä, tienasi monta vuotta peräkkäin toistakymmentä tuhatta kuussa. Päälle neljän kympin tuntilaskutus juoksi vuosikausia ja herra teki vielä pitkää päivää. Taakse jäivät firman kaikki johtajat tj mukaanlukien. Ko sällillä sattui olemaan semmosta osaamista (henkistä pääomaa) jota firma tarvi ja josta siksi oltiin valmiita maksamaan. Eikä ollut mitään rakettitiedettä. Firmassa oli ihmisiä samoilla töin, mutta heille maksettiin vain 2000-2800 kk-palkkana. Kulupuolella sällillä oli lähes ainoastaan oma läppärinsä. Kysymys ei ollut edes myyntityöstä. Aikanaan kateus sällin ansioita kohtaan kasvoi vuoren kokoiseksi ja sälli ajettiin pois firmasta. Näin siitäkin huolimatta että sälli teki hyvää työtä. Nyt samat rahat maksetaan huomattavasti korotettuina eräälle toiselle firmalle. Ikäviksi koettujen asioiden teetättämisestä ollaan isoissa firmoissa toisinaan valmiita maksamaan ihan tolkuttomia summia. Vaikka Suomi tutkimuksissa todettaisiin maailman vähiten korruptoituneeksi maaksi, korruptiota kuitenkin esiintyy. Joillekin firmoille ollaan valmiit maksamaan 2 x hintoja ns. isosta pussista, rahaa jonka ei katsota olevan keltään pois. Joltakulta se on pois silti. Hirvittää katsoa vierestä tätä lypsämistä, mutta tuntuu homma olevan siunattu niin ylhäältä käsin että on parempi olla puuttumatta tilanteeseen.

• köyhä, mutta onnellinen

Hoitoalalla, kk palkka olisi reilu 1 400 e, jos saisi tehdä kokoaikatyötä...mutta kun ei, niin reilusti vähemmän. Kädestä suuhun eletään.

• elokuvatyöntekijä

ei paljoa hurrata 7,52€/tunti takuupalkka 2 tunnilta mikäli ei tule näytöstä (siis ei katsojia)muuten 4 tunnilta palkka/ilta ja mikäli 2 näytöstä illassaan niin palkkaa saa 6 tunnilta,5 iltaa viikossa siis kuukaudessa n.435€ ja liitolta osa-aikaisen päiväraha suhteutettuna palkkaan, työmatkaa 40 kilsaa joten eipä jää hankkeeksi juuri mitään, iltalisä lauantaisin klo 18 jälkeen 55%

• ihan

naurettavaa...ei kannata uskoa näitä juttuja, koska valtaosa ihan puhtaasti joko keksii tai liioittelee omat palkkansa. Varmaankin vain muutama rehellinen joukossa.

• pk-seudulla

En tiedä varmaksi sanoa muista kirjoittajista, mutta itse en liioitellut sanallakaan.

ps. ainahan jokunen provo on välillä seassa.

Että näin !

• gonasultti

Kuukausiveloitus asiakkaalta n. 16000 €/kk. Joku vetää vähän välistä?

• PK-seudulla

kansainvälisen yrityksen keskijohdossa. Palkka 5800/kk auto ja lounasetu bonukset.

• Siivooja-07

Keski-Suomessa siivoustyö 800 euroa miinus verot.

• täältä..
        Siivooja-07 kirjoitti:

Keski-Suomessa siivoustyö 800 euroa miinus verot.

pohjois-pohjanmaa 1450e/kk miinus verot

• Numma
        täältä.. kirjoitti:

pohjois-pohjanmaa 1450e/kk miinus verot

Tuollakin palkalla pärjää paremmin pohjanmaalla kuin esim. 2500 euron kuukausiliksalla pääkaupunkiseudulla.

Asuntoa ei saa läheltä työpaikkaa kuin älyttömän kokoisella lainalla tai vuokralla. Tai sitten palkan pitää olla niin pieni, että saa kaupungilta asunnon. Tällöin taas naapuristo on sitä itseään. Deekua, mannea ja somalia.

Niin tai näin, aina on asiat huonosti. Ainakin jos palkasta keskustellaan. ;)

• qazwseee

Suomen suurin yrityshakupalvelu, myyntipäällikkö - tiiminvetäjä, palkka 1500 € / kk brutto. Provikoita ei enää tule. Kilpailu on niin kovaa. Viime vuonna palkka oli n. 3200 € / kk brutto.
      Etsin parhaillaan uusia töitä.

• alan ammattilainen

Vastaatko puhelinmyyntiryhmästä?
        Tuo palkkahan on täysin naurettava,
        miten ne noin huonosti maksaa...

myyntialan mediaa on kuitenkin 3600e/kk

• halvalla menee

Kannattais varmaan vaihtaa sieltä suuresta pienempään.. Niissä on varaa maksaa palkkaa ja myyntikin kulkee...

• Pirkanmaa

Palkka 8,63e/h 9,5% lomakorvaus ja työkokemusta n. 1v. Palkka vaihtelee tuntimäärän mukaan, joka liikkuu siinä 9-30h/vk välillä. Toimenkuvaan kuuluu kaikenlaista toimistotyötä..

• ...

Suunnittelija valtionhallinnossa, Helsinki, 3200 €

• 1v kokemus alalta

Keskiansio 1850-1900€/kk sis. tulospalkkion - Uusimaa.

• 09-alue

Toiminimi ollut pystyssä helmikuusta. Tulot kasvavat hitaasti mutta ylöspäin mennään. Tällä hetkellä bruttotulot noin 2000-2100€/kk joskin tulot vaihtelevat 10-20% kuukausittain. Töitä teen n. 15h/viikko. Eli varaa olis vielä parantaa..

• kerron nyt.....

Kerrotaanhan nyt yks totuuskin tänne joukkoon.
      Kaupassa myyjänä, itä-suomessa, tuntipalkalla, n. 900-1200e kuussa jää käteen.

• Erkki-Perkele

betonielementtejä duunaan pirkanmaalla. tuntipalkka on 9,21e ja lisäksi tulee piiskaraha... 2 viikon välein tulee noin 600 näppiin.

• esaperse

14e/h timpuri, hki..Toki riippuu aina hommasta. haarukka lienee 10-20e.

Ps: Tehkää ne elementit kunnolla, salmiakkeja on vittumaist asentaa ;)

• Tyhmä töitä tekee, viisas p...

yli 10 vuotta samalla työnantajalla... palkka projektipäällikön hommasta nyt n.2200€/kk brutto (ei bonuksia tms.)

• meemi

..pirkanmaa, kirjanpitäjä/palkanlaskija n. 1600,-/kk

• Kalle

Kunnossapitopuolen insinööri, teollisuus

5300,-/kk edut bonukset.

Kaakkois-Suomi

• off-shore duunari

12000 e/kk 2vko töitä 2 vapaata,kesälomaa 2kk, edut (työmatkat sas.lla kotiovelta kopteriin ja takas) ruuat pari etelänmatkaa/ vuosi yksityinen eläkejärjestely.

• S Ävelkorva

Kuullostaa kyllä tähtitieteelliseltä tämmönen palkka ja on sitä juorukalenterinkin mukaan kun vertaa muihin vastaaviin.

• pk-seutu
        S Ävelkorva kirjoitti:

Kuullostaa kyllä tähtitieteelliseltä tämmönen palkka ja on sitä juorukalenterinkin mukaan kun vertaa muihin vastaaviin.

Toisen vuoden insinööriopiskelija kesäharjoittelijana pk-seudulla. Palkka 2125€/kk

• Freetu
        off-shore duunari kirjoitti:

12000 e/kk 2vko töitä 2 vapaata,kesälomaa 2kk, edut (työmatkat sas.lla kotiovelta kopteriin ja takas) ruuat pari etelänmatkaa/ vuosi yksityinen eläkejärjestely.

tarkentaa,oletko aluksilla vai lautalla?.
        [email protected]

• työ, pk-seutu, ei tutkintoa

n. 800 euroa / kk eläke noin 400 e.

• olliostaja

teollisuus, merkonomi, työkok. 17v. työaika 37 h/vko, liukuva työaika, palkka 2500 eur/kk

• ihan loppu
        olliostaja kirjoitti:

teollisuus, merkonomi, työkok. 17v. työaika 37 h/vko, liukuva työaika, palkka 2500 eur/kk

Varastomies elintarvikealalla, vantaa
        3-vuorotyö, urakka

4250e/kuussa keskimäärin...
        6 vuotta samassa paikassa alkaa jo riittämään.

hyvä palkka varastomiehelle, mutta työ itsessään on todella tympivää. 40h/viikko

• Minä se vaan

tekninen asiantuntija 2700 kk bonukset brutto, paikkakunta Vantaa

• valtiolla

1850€ ja se on brutto :(

• tradenomi
        valtiolla kirjoitti:

1850€ ja se on brutto :(

Keskijohtoa kansainvälisessä firmassa. Neljättä vuotta töissä. Ikä 29.
        Palkka 4900/kk edut bonukset.

Enemmänkin saisi olla, ainakin jos vertaa muuhun maailmaan.

• Sähkötyöt

2900e

• Uusimaalla.

1400€/kk 37.5h/vko repikää siitä.
      Tähän samaan palkkaan saa vielä kaikki haukut päälle.

• mehtäkonekuski

Semmonen 1200e/kk keskimäärin ja 65 tuntista työviikkua.

• oikeistonuori

Eli, olen aloittanut lähes tyhjästä. Ankaraa työtä tekemällä noin kolme vuotta (palkka noin 2000/kk brutto) ja tiukalla budjetilla eläen säästin itselleni sijoittamiseen rahaa. Nyt tuo alkupääoma on muhinut sievoisiin summiin, eikä töitä tarvitse tehdä leipänsä eteen. Tietysti, Kauppalehteä luen aina, kun se laatikkoon kolahtaa ja internettiäkin käytän säännöllisesti. Kelan almuja en ole ruikuttanut ja tulot n. 2500€. Tulot nousevat eksponentiaalisesti ja näillä tuotto-odotuksilla olisi muutaman vuoden kuluttua tulossa n. 4000€ käteen. Niin ja ikää kertynyt 22 vuotta. Omaan lukiokoulutuksen.

Nimim. Sijoitusta 17-vuotiaasta

• Helsingistä

Butto keskim. 3 400 e/kk boonukset kerran vuodessa. Olin työhastattelussa turhan vaatimaton.

• vähään tyytyväinen=)

Täällähän on ihan törkeitä kk palkkoja porukalla!!! Jos mulla olis tommoset palkat niin tuskin notkuisin näillä sivuilla. Mulla oli toimistohommissa palkka 1400 €/kk ja noin 200€ ponareita päälle. Nyt muuta duunia mielessä, toivottavasti ihmisen palakoilla!
        Tsemppiä kevääseen!!!

• varsinais-suomi

24000 vuodessa, vuorotyö.
      Mitähän koulunkäyntiavustaja saa vuodessa?

• ei Etelä-Suomesta

5000 € kannustuspalkkiot muutamia muita etuisuuksia

• toimitusjohtaja-as

Ruoka auto asunto ilmaisia palkkaan, 22000e,kk pv. rahat

• tilastotieteilijät

Tilastokeskuksen sivuilta vuoden 2003 tiedot tuloista:

50000 4.5%
      35000 12.4%
      25000 27.7%
      16500 49.1%
      13500 56.6%
      10000 68.0%
      8500 73.2%
      6500 80.3%
      5000 86.0%
      3500 88.6%
      1500 92.4%

Kyseessä siis vuositulot kokonaisuutena ja tarkoittaa, että "näin paljon tai enemmän tienasi suomalaisista näin monta prosenttia". Mediaani on siis jossain 16k euron tienoilla eli noin 1300/kk.

Olettaisin, että yo tulojakaumaa painavat alaspäin osapäiväiset, pätkätöissä olevat, työttömät, opiskelijat, kotirouvat jne jne, sillä keskimääräinen kuukausipalkka vuonna 2003 oli 2372 euroa (miehet 2621 ja naiset 2107).

• Tieteilijä...

"Mediaani on siis jossain 16k euron tienoilla eli noin 1300/kk. "

Taitaa tilastotieteilijöillä olla tuo tilastotiede ihan kateissa jos tuosta tuollaisen mediaanipalkan saa. Mediaani kun on, nimensä mukaisesti, mediaani eli keskiluku järjestetystä joukosta. Eli tuosta havaintoaineistosta joko 10000 tai 13500. Ei se tämän vaikeampaa ole.

• qwerTTT

Palkka n. 8000 brutto.

Paikkakunta Kuopio.

• luokanopen palkka

- johtajaope 3-op. koulu
      - 26/h/viikko (kouluaikana :))
      - 4210 e/kk
      - satunnaiset km/tukiop. ym. lisät

• Pee-Aa

Näihin palkkagallupeihin ei yleensä kukaan vastaa kirjautuneena omalla nimimerkillään.
      Siitä ehkä voi vetää muutamat johtopäätökset tietojen luetattavuudesta...

• pellehermannisss

Ansiot n. 2000-2200€/kk riippuen tulospalkkioista. Perustunteja teen arkiaikoina, ei lisiä. Kokemusta reilu vuosi alalta.

• helsinki12

yksityinen, 2780e, pks

• pääkaupunki

9€ tunti. 40 h viikossa.

• 26v. Kouluttamaton

Tuotantotyöntekijänä turussa 2160 euroa brutto/kk.Peruspalkkana. Välillä viikonloppuja ja päivävuorossa.

• semmari

seminologi 1500e brutto. 10 vuoden työkokemus.

puolipväraha yht n.70-80 e /kk
        pyhälisät liikuttaa summaa n.150 e puoleensa

• Itsellani palkka 8400 Singaporen dollaria kuukaudessa (n. 4100 euroa/kk) maksettu terveys vakuutus itselleni ja perheelleni. Taalla on verot pienemmat kuin Suomessa, mutta monet muut asiat voivat olla ihan yhta kalliita (ja jotkut kalliimpiakin). Meilla ei ole autoa, toisaalta ei nain pienessa maassa sita tarvitsekaan.

• töissä___

Peruspalkka 13000 euroa/kk. Bonukset max. 100k euroa vuodessa. Asun vuokra-asunnossa, josta maksan vuokraa 3000 euroa kuussa ja asunto ei ole kovin hääppöinen. Työajat ovat epäsäännölliset, mutta pitkät. Ilma on saasteista ja ruuhkat hirveitä. Onko tuon rahan arvoista? Tiedä sitä. Toistaiseksi jaksaa painaa hommia.

• mägfds
        töissä___ kirjoitti:

Peruspalkka 13000 euroa/kk. Bonukset max. 100k euroa vuodessa. Asun vuokra-asunnossa, josta maksan vuokraa 3000 euroa kuussa ja asunto ei ole kovin hääppöinen. Työajat ovat epäsäännölliset, mutta pitkät. Ilma on saasteista ja ruuhkat hirveitä. Onko tuon rahan arvoista? Tiedä sitä. Toistaiseksi jaksaa painaa hommia.

Lääketieteen opiskelija, brutto kesäkuukausilta 9-10k

• korjaaja^^
        töissä___ kirjoitti:

Kun otat vahingossa laittamasi nollan pois joka summan perästä, niin päästään todelliseen tulotasoosi.......

• Palkkatietous

Työskentelen hakukoneoptimoijana pienessä yrityksessä. Kokemusta web-hommista v.96 asti ja hakukoneoptimoinnista v.2004 asti. Alaisia ei ole ja varmasti ei tule. Kuukausipalkka 7900 netto puhelin kone netti.

Työpäivän pituus vaihtelee paljon, joskus jumitetaan toimistolla 16 tuntia, joskus käydään tekeen muutama tunti.

• duunaripaduunari

5v. myyjän palkka 1627€/kk lisäduunina hlö.koht.avustusta 150-300€/kk.
        Vantaalla.

• satamaduunari
        duunaripaduunari kirjoitti:

5v. myyjän palkka 1627€/kk lisäduunina hlö.koht.avustusta 150-300€/kk.
        Vantaalla.

Ja onnettomalla liksalla reilun kymmenen vuoden kokemuksella jää brutto alta kolmeen tonniin. Joskus sitten lisillä nipin napin yli. Hyvänä puolena voisi kai ajatella että kyseessä päivätyö ma-pe ja useimmiten "alitöitä"...yli ei koskaan.

• kyselyyn222

Peruspalkkani on 1500, siitä miinus verot. 40 tuntia viikossa aherran kaupassa töissä ja käteen jää noin 1300 euroa, josta maksan vuokraa 670E sekä lasten ja koirien kulut.Saan myös valtiolta ne lapsilisät jne. yht. n. reilut 500. Mies saa palkkaa n.300 e per kk. Ei jumankauta, seuraavaksi myyn varmaan persettä; on ainakin verotonta!

• pienkonekorjaamossa

2500-2700€ riippuen tulospalkkion suuruudesta kuukausittain. 09-alue. Kokemusta 3 vuotta. Taantuman aikana tulospalkkio ollut nolla pääosin..

• ffsdfsdfsadsda

Teknisen alan hajoittelija, Helsingin kaupunki, määräaikainen

1380€/kk

• puotipuksu

Kaupanala 1743€/kk lisät

• Renki.
        puotipuksu kirjoitti:

Kaupanala 1743€/kk lisät

En saa palkkaa muuta kuin ruokaa ja asumisen ! Peukalokaan ei ole keskellä kämmentä eikä kukaan valita että on kallis mies ! Mukava auttaa ihmisiä !

• ja oikeudesta
        puotipuksu kirjoitti:

Kaupanala 1743€/kk lisät

Kysyisin, että kauan olet alalla ollut? Oletko ihan perustyöntekijänä? Palkkasi kuulostaa todenmukaiselta, ei siinä mitään, omaani vain ajattelen..Säännöllinen työaika mutta palkka reilut parisataa pienempi :(

• ulkomaan..

liikenteessä. Vuositulot n. 50000-60000€. Viikko tien päällä ja viikko pari vapaata.

• paska ammatti

viime vuoden tulot 35980.89e
      jäteauton kuljettaja, pirkanmaa
      alalla ollu vuodesta -04
      ja ikää alle 30v

vaikka nyt ammattikuva herättää toisissa inhoo ja aleman ammatti ryhmien edustajaa, mutta palkka on parempi sit kuin monella "paremmalla ihmisellä" niitähän aina riittää, varsinkin niissä ammatti ryhmissä mitkä on käynny sen KORKEAkoulun tai muun vastaavan, jotta voi olla se parempi kuin muut!!
      kiitos ja hyvää kesää

• paska ammatti

ja hei. ihan normaalia 2vuoro hommaa, taisi tulla koko vuonna peräti 10h ylitöitä tehtyä

• Jeppeff

1.5v kokemuksella 17-18e/h = 3200e/kk urakalla kerrostalojen kattoja.. alkupalkka 10e, palkka tulee olemaan 25-30e= 5000e/kk parin vuoden päästä. 40h viikossa ja hki.. ikää 23v

• mestaaja____

vuoromestari, kemianteollisuus, varsinais-suomi. Viimevuoden ansiot 56t, uraa takana reilu 2vuotta.

• Agentsi

akentti. Vuosiansiot 300 000-350 000 kulukorvaukset vaatteista, asunnoista, taksimatkoista, ravinolareissuista ja oikeastaan kaikesta.

• tietotekniikassa

AMK-tasoinen koulutus, pätevä opettaja, alan töissä yli 5 v. 3450 €/kk hiukan iltalisiä.

• suotutkia

Rahaa tulee,mutta siinähän maksatte. Tukiryhmä vallassa.

• Fialoga

Mediaani vuoden ajalta 4800,-/kk. Myynti. Pk-seutu.

• läskijenkki

Noin 60000$netto/vuosi ameriikassa inssinä.

• tuleegdfsg

5500€ satamatyönjohtaja..

• varsinais-suomessa

joka tekee myös talon yleistöitä. brutto kk palkka 2750€. Saan pitää pekkaspäivät ja työaika on todella liukuva, työaikapankki.
      Tuntuu ihan hyvältä näinä aikoina.

• ihan ok palkka

saan 2400 € / kk, olen assistentti pääkaupunkiseudulla.

• ____LLL____

koulutus: DI
        ikä: 30v
        työkokemus: 3v
        Palkka: 3550 €/kk, vapaa-autoetu, puhelinetu, bonus 0-33% vuosiansioista
        Työ: Myyntityötä kansainvälisessä isossa yrityksessä alueena Suomi hieman hallinnollisia vastuita.

• Invisible

2300e/kk :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      75
      3607
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2694
    3. Heilutetaanko peittoa hieman

Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      81
      2647
    4. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2418
    5. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      92
      2363
    6. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      262
      2205
    7. Kaipaan sua, Ope

Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      45
      1943
    8. Tilanteesi nyt?

Kysymys otsikossa
      Suhteet
      44
      1769
    9. Mä en jaksa suojella sua enää

Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      15
      1501
    10. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      149
      1418
    Aihe