Koska pahoinpitely (kiusaaminen) rikoksena vanhenee?

Myrskynsilmässä

Työpaikkakiusaamisen rikosnimike on henkinen pahoinpitely. Mikä on tämän rikoksen vanhenemisaika?

Olen alkanut saada niin paljon posttraumaattisia oireita, että tunnen pakottavaa tarvetta kanteen nostamiseen. Millä oikeudella yrityksen johtaja on osittain tuhonnut elämäni? Millä oikeudella hän on tuhonnut monen muun elämän? Millä oikeudella hän antoi työtoverini sairastua kiusaamisen seurauksena, ensin henkisesti ja sitten fyysisesti? Lopulta työtoverini kuoli onnettomana ja kiusattuna. Hänestä tuli työyhteisön uhri.

8

3191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moninkertaisesti kiusattu

      Raskas, pitkä, henkilökohtaisuuksiin menevä työpaikkakiusaaminen ja työnteon häirintä on murhaan verrattava rikos.
      Se ei ole sitä vielä tällä hetkellä, mutta sen on tultava rikoslakiin. Muuten sellainen käytös ei vähene.
      Ihmisen totaalinen tuhoaminen levittämällä hänestä perättömiä ja valheellisia tietoja on rikos.
      Se on solvaamista, josta nykyisinkin voi saada syytteen. Milloin se sitten vanhenee? Muistoista se ei ainakaan vanhene koskaan.

      • entinen tyttö

        Olen jostain lukenut, että työrikos vanhenee 2 vuodessa. Itse olen joutunut kiusatuksi kauan aikaa sitten ja mulla ei ollut tarvittavia tietoja koko ongelmasta. Nyt vasta olen saanut tietoutta lehdistä, TV:stä ja täältä netistä.

        Asia on vielä tabu ja jos ilmoittaa olevansa kiusattu ja jäänyt siitä syystä eläkkeelle, niin ne kuulijat alkaa karttamaan ja vierastamaan. Puheluihin ei vastata eikä puhuta niin kuin ennen. Pelätään kuin ruttotautista. Tämä ongelma olisi poistettava, mutta miten?


      • entinen tyttö kirjoitti:

        Olen jostain lukenut, että työrikos vanhenee 2 vuodessa. Itse olen joutunut kiusatuksi kauan aikaa sitten ja mulla ei ollut tarvittavia tietoja koko ongelmasta. Nyt vasta olen saanut tietoutta lehdistä, TV:stä ja täältä netistä.

        Asia on vielä tabu ja jos ilmoittaa olevansa kiusattu ja jäänyt siitä syystä eläkkeelle, niin ne kuulijat alkaa karttamaan ja vierastamaan. Puheluihin ei vastata eikä puhuta niin kuin ennen. Pelätään kuin ruttotautista. Tämä ongelma olisi poistettava, mutta miten?

        Jep, työrikokset vanhenevat 2 vuodessa.

        Tässä muutamia ehdotuksia miten:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000022&posting=22000000025729695


      • Murhasta en ihan puhuisi, mutta elämän ja terveyden tuhoamisesta kylläkin ja usein teko on harkittua toimintaa.

        Asia on vasta tulossa pinnalle ja kestää vielä vuosia, että kiusaaminen otetaan oikeasti vakavasti.
        Kerään tietoa foorumiin ja laitan sitä ajoittain myös tänne, samaa olen tehnyt jo reilut 2 vuotta.

        Tämä on kestävyysmatka, ei pikajuoksua.


    • tapauksia

      on valitettavan paljon tänä päivänä.

    • gfdhtrsj

      Olisi pitänyt silloin joskus aikanaan sanoa itsensä irti tai tajuta tilanteen vakavuus ja edes jälkeenpäin tajuta jotain sen 2 vuoden sisällä tehdä asialle...mutta en tajunnut...nyt on ollut puolikuntoisean töissä raatamassa 5 vuotta ja rikoskin on jo vanhentunut...pitää varmaan mennä oven taakse tekeen tuhoja...

    • Mistä asti ?

      Onko se kaksi vuotta siitä kun toipuu kiusaamisesta niin että yleesäkin jaksaa tehdä rikosilmoituksen. Itse olen vasta nyt kypsa ja kykenevä ajamaan omaa asiaani (ehkä) kun on kulunut yli kymmenen vuotta tapahtumasta. Siis mistä lasketaan se kaksi vuotta.

    • Anonyymi

      Olen virolainen työntekija suomessa ja tulin loputa niin pahasti kiusatuksi,että joutun mielisairalla,senjälkeen olen käinut 5 Psühholoogil ja nyt psühhoteraapias. Milloin sellainen rikkos vanhetuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe