mitä gootteihin tulee

joku...

minä olen 14 vuotias kakara! ja arvatkaa mitä?
minä kerron teille gooteista, ja tämä ei ole provo vaikka siltä kuulostaa! tällä palstalla on paljon provoja, tiedän sen! mutta tämä ei ole!
joten asiaan..
miksi 14 vuotiasta ei pidetä goottina?
sen ikäinen goottikakara leimataan heti "wannabeksi". wannabewannabewannabe...
tota sanaa voisi jatkaa ikuisuuksiin..
mutta muistakaa kaikki: sillä sanalla ei ole mitään merkitystä!
heh, voin sanoa jopa itseäni wannabeksi, koska minulle sillä sanalla ei ole mitään merkitystä!
gootilla on vahva itsetunto, gootti ei välitä sanotaanko häntä wannabeksi vai ei!
mikä on gootti!!!!!!??????
mikä on gootti?????
kaikki on unohtanut mikä gootti oikeasti on!!!
kukaan ei välitä siitä!
viimeksi aitoja gootteja on nähty keskiajalla, jos muutamaa tapausta ei oteta lukuun.
haloo ihmiset, haloo nimen omaan ihmiset, eikä haloo gootit!
mikä on gootti!?
sen te olette kokonaan unohtaneet!
olette unohtaneet sen shoppaillessanne back streetin nettisivuilla!
keskiajalla ei kuunneltu mitään siouxie and the bansheeta, tai sisters of mercyä! varmaan noi bändien nimetkin meni ihan väärin!
ei haittaa!
mutta muistakaa, sanan "wannabe" on keksinyt joku kateeloinen goottijuoppo, joka haluaa olla ykkösgootti!
jos käytätte sitäsanaa, se tarkottaa, että aijotte olla yhtä tyhmiä kuin se juoppo!
keskity siihen, kuka itse olet!
itseään ei tarvitse edes sanoa gootiksi, sen näkee jo katseesta kuka on gootti, ja kuka ei ole! ei tarvitse nimetä itseään minkään tyylin edustajaksi, kyllä se huomataan, mitä tyyliä edustat, vaikket sitä muille sanoisikaan.
aidot gootit eivät pidä itseään gootteina.
sama pätee myös tässä:
oikeasti cool jätkä on sellainen, joka ei välitä siitä onko hän cool vai ei!
pukeutukaa niihin vaatteisiin, joista tykkäätte, ja kuunnelkaa sitä musiikkia josta tykkäätte.
älkää tehkö sitä virhettä, että "nyt kun olen gootti, niin pitää käyttää korsettia, ja kuunnella goottimusaa.
sinä olet automaattinen gootti, jos teet kaiken automaattisesti, ajattelematta, mitä olet tekemässä. älä mieti sitä, että sinulla on goottivaatteet, ja silloin sinun täytyy mennä levykauppaan hakemaan goottimusaa.
gooteilla musiikin valinta tapahtuu automaattisesti!
aito gootti ei mieti mitä laittaisi päälleen, ja mitä musiikkia kuuntelisi, vaan aito gootti automaattisesti menee levykaupassa levyhyllylle ostamaan goottimusiikia, sen kummemmin ajattelematta. hän automaattisesti menee goottivaatekauppaan, sen kummempia ajattelematta.
hän ei ajattele olevansa gootti, hän vain menee, ja tekee niin kuin hyvältä tuntuu!
kiitos kaikillejotka kuuntelivat minua. tekstini oli sekava, mutta saimpahan sen selitettyä, mitä olin pitkään pohtinut!

6

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Nauraa*

      Gootit eivät mainosta itseään, kuin sinä. Mikäs sinusta tulee isona? Taidat kiertää vain festareita, kun nämä "gootti bändit" esiityvät.

    • Niinköö?

      No jo oli tarina, mutta 70% tostaki oli ihan väärin ja stereotypioitua. Mitä väliä sillä on, mitä on? Gootti tai hevari ei mainosta itseään, eikä hoe sitä jatkuvasti. Elää kuten kuka tahansa ihminen aj mitä sitten? Otas asioista enskerralla selvää enneku tuut paasaamaan.

    • joku tommoi vaa...

      Sanon itseäni emopissikseksi, meinaako se sit et oon tr00-übergootti ? Tekeekö se minusta jotenkin ylevämmän ?

      Joo, toki, oon niin stereotypiaa, et valkkaan itselleni sitä GOOTTIMUZIIKKII!11 Sen lisäks kuuntelen industrial metallia, tekeekö se sit musta wnb-metallistin ?

      Vaatteni ostan Hot Topicista, BackStreetiltä, Morticiasta sekä toisinaan pikkupuljuista.

      Ei, en viiltele itseäni kuunnellessani 'goottimusiikkia' kuunvalossa paistatellessa.. ^^

      Oikein hyvät kesän alut ketjun aloittajalle! :)

      • Shillis

        Enpä jaksanut lukea viestiketjun aloittajan viestiä loppuun, mutta järkkymätön mielipiteeni on, että jos joku oikeasti haluaa valistaa nuoria ja kehittää heidän mielipidettään mustahuulista niin täällä vauhkoaminen ei auta yhtikäs mitään.


    • emopissis-

      Niinpä niin. Pikku wannbelta (ainiin, taidan olla juoppo, vai mikä lie? kun käytin tuota sanaa) on tainnut mennä gootit ja gootit sekaisin. Lienee neitokainen puhunut aluksi länsi-ja itägooteista, eli siitä kansasta, joka kansainvaelluksien aikaan vaelsi espanjaan ja roomaan ja muualle keski-eurooppaan. Mutta tosiaan gootit, ne, jotka kuuntelevat nykyään Bauhausia, Siouxsie and The Bansheesia sekä muuta vastaavaa, eivät lienee liity näihin germaanisiin kansoihin.
      :D

      En tiedä mikä on automaattinen gootti, mutta gootiksi voi määritellä ihmisen, jonka elämänkatsomus täsmää ns. 'goottilaiseen ajatteluun.' Musiikki ja vaatteet ovat toissijainen asia.

      Pidän kyllä metallista, mutta en taida olla gootti. Olen ehkä sitten myös se Emopissis jos on pakko lokeroida. Hah. Oli kyllä huvittava viisiminuuttinen :D

    • Mire

      "viimeksi aitoja gootteja on nähty keskiajalla, jos muutamaa tapausta ei oteta lukuun." Kuten tuossa aiemmin jo mainittiin niin taidat sekoittaa muutaman asian toisiinsa. Gootit olivat itägermaanista kieltä puhunut ihmisryhmä, joka asui ajanlaskun alkuvuosisatoina Veiksel-joen suulla.

      Goottilainen rakennustyyli (esim.Pariisin Notre-Dame katedraali) on sitten taas vielä asia erikseen. Se syntyi 1100-luvun tienoilla Pohjois-Ranskassa ja levisi sieltä muualle Eurooppaan saaden kussakin maassa omia piirteitään. Nimen tyylille antoivat renessanssin italialaiset edellä mainittujen goottien mukaan.

      Mutta kun puhutaan nykypäivän gooteista, viittaa se musiikkiin ja pukeutumiseen liittyvään alakulttuuriin. Alakulttuurin juuret ovat 1970-luvun Britanniassa. Lopullisesti goottikulttuuri muotoutui seuraavan vuosikymmenen alussa, jolloin goottirockista tuli oma musiikkityylinsä. Tuolloin kyseisen musiikin ihailijoita alettiin yleisesti kutsua gooteiksi. Nimitys viittaa englannin sanaan "Gothic" kauhu- ja kuolemaromantiikan merkityksessä.

      Että näin... Ei tehdä helpoista asioista liian vaikeita.. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      296
      2630
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      99
      2075
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1606
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      158
      1448
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1288
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1020
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe