Varoitus Nishikin ostajille

P. Yörä

Ostettiin emännälle tuossa reilu vuosi sitten Nishiki race hybrid pro sl 750 eurolla. Vaikutti Intersportissa laadukkaalta tuotteelta ja toimikin alussa moitteetta. Säännöllisestä huollosta huolimatta pyörä hajosi suorastaan käsiin muutama kuukausi sitten. Takarattaasta irtosi palanen, kammet kitisi ja kasettikeskiö alkoi jumimaan.

Nishikillä tuntuu olevan sellainen harmillisen yleinen filosofia, että isketään pyörään Shimanon takavaihtaja, jotta pyörää voidaan mainostaa Tiagran avulla, mutta täytetään loppupyörä markkinoiden halvimmalla sekundalla. Shimanoa ei siis pyörässä ole muu kuin Tiagran kilpapyöriin suunniteltu "9-vaihteinen" takavaihtaja sekä 3x8-portaiset hybridin vaihdevivut.

Remontti on maksanut tähän mennessä noin 200 euroa, samalla on päivitetty tilalle vähän laadukkaammat osat.

Seuraavan pyörän rakennan alusta lähtien itse osista.

17

8907

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei todellakaan

      käytetä mitä Tiagraa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • P. Yörä

        Okei, Tiagra on suunniteltu kuntoilumaantiepyöriin. Pointti oli että se on laadullisesti kyseisen Nishikin parhaita osia ja sen avulla pyörää myydään mainitsematta ettei loput osat ole vastaavaa tasoa.


      • Rane

        Meitsinkin vanhassa kilparaaserissa on Shimanon 900 takavaihtaja...tai saattaa se olla 9000:kin...logo kun on aavistuksen kulahtanut.

        Mutta alkup. juttuun palatakseni. Kasasin aikoinani sen oikean kisafillarini ihan osista. Runko oli Reynoldsin, vaihtajat Gampan. Shimanokin pääsi mukaan jarruiksi. Tuli ihan hiton kalliiksi enkä edes pärjännyt mitenkään mainittavasti...mutta fillari oli simohyvä.


    • kasannut jo

      useamman maastofillarin osista. Kunhan laittaa hyviä osia hyvään runkoon niin saa sellaisen fillarin kuin itse haluaa ja hintakaan ei tule nousemaan pilviin kun vähän tiedustelee osista ja hinnoista sieltä täältä!
      Tämän hetken projektina on Whistlen hiilikuitu-runkoinen maastopyörä johon odottelen osia ruotsista(kaverilta).

    • Niinhän nuo halvemmat ja keskihintaiset fillarit tehdään aina. minulle väitettiin, että OLMO olisi halvin sellainen merkki, joka käyttää samaa osasarjaa läpi pyörän. En tiedä, mutta olen ainakin tyytyväinen omaani.

      • Anonyymi

        Kyllähän toi merkki kertoo kaiken laadusta. Aina ollut Shimanon kamaa... Ja sitten kuka ostaa pyörän Intersportista? Ei huoltoa, ei osaamista, vain kauheat hinnat. Kun normaalisti tinkaat putoaa euro pari... Tosin ei ole 20v käyty ko liikkeissä. Onko tyyli muuttunut. Kannattaako pyörää tai osia ostaa enää Suomenmaalta? Sama kuin jossain obtiikassa ja auton osissa.


    • Mikke

      verran ihmetyttänyt viitisen vuotta sitten perheen opiskelijajäsenelle hankitun Nishiki 352:n muutamat piirteet. Ensimmäisessä huollossa kerrottiin, että takanapa on jotenkin "omituinen". Kun sitten kolmen vuoden kuluttua täyshuollossa vaihdettiin ketjut ja rattaat, niin korjaamosta soitettiin ja kerrottiin, että eivät saa takaratasta irti ja niinpä piti vaihtaa koko takakiekko rattaineen.
      Kolari ja ilkivalta vaihdattivat sitten vielä kummankin kiekon, mutta niitä ei voi pyörän viaksi lukea. Mutta nyt tänä keväänä ihmetyksekseni oli vielä vaihtajan korvake katkennut. Oli kai vaihtaja mennyt pinnojen väliin. Opiskelijan opiskelupaikkunnan korjaamossa oli sanottu vaihtajan remontista aiheutuvan 150 - 250:n euron korjauskulut. Tätä hinta-arviota en sulattanut millään. En tiedä, oliko siihen sitten luettu mukaan sekin, että etujousitus oli mennyt jumiin ja ihan kuntoon saamiseksi kai etuhaarukkakin pitäisi vaihtaa. Silloin hinta-arvio olisi ymmärrettävissä. Toimitin pyörän kotipaikkakunnalle, jossa korjausarvio asettui asiallisiin lukemiin. Mutta omituisen paljon on hankaluuksia ollut ainakin tämän nishikin kanssa.Opiskelija suivaantui hommaan niin, että otti käyttöönsä kolmivaihteisen Nopsan. Toki nishikissä monet suunnittelun yksityiskohdat mm. inserttejä on runsaasti käytettävissä, ruostetta ei ole ilmaantunut tuntuivat houkuttelevilta. Mutta ei millään aikaisemmalla pyörällä korjauskustannukset ole viidessä vuodessa nousseet pyörän ostohinnan tasolle, joka tässä tapauksessa on ollut luokkaa n. 500 e.

    • Skabadaa

      Minulla tuo malli on ollut jo melkein 4 vuotta. Painoa on 120 kg, ja pyöräilen 4 x viikossa 100 km/lenkki. Ei mitään vikaa, olen pyörään erittäin tyytyväinen.

      • eipä kai

        tuossa sun pyörässä ole mitään vikaa mutta sun ruokavalio on päin persettä! Jos ajat viikossa nuo kilometrit mitä mainitsit niin paino ei voi olla noin korkealla,paitsi jos syöt kuin sika!?
        Voisit oikeasti katsoa mitä suuhun laitat!
        Sä Siis ajat vajaa 20000km.vuodessa ja pyörä on kestänyt yli 75000km ilman vikoja??
        Ihan hyvin,pakko myöntää!(joopa joo!)


      • Skabadaa
        eipä kai kirjoitti:

        tuossa sun pyörässä ole mitään vikaa mutta sun ruokavalio on päin persettä! Jos ajat viikossa nuo kilometrit mitä mainitsit niin paino ei voi olla noin korkealla,paitsi jos syöt kuin sika!?
        Voisit oikeasti katsoa mitä suuhun laitat!
        Sä Siis ajat vajaa 20000km.vuodessa ja pyörä on kestänyt yli 75000km ilman vikoja??
        Ihan hyvin,pakko myöntää!(joopa joo!)

        Pituuteni on 2 m, ja olen entinen voimailija. En mikään pikkuriuku kuten useimmat pyöräilijät. Niin että tule vaan tänne repimään...harrastan muuten tuon pyöräilyn lisäksi paljon muutakin urheilua!


      • Campa
        Skabadaa kirjoitti:

        Pituuteni on 2 m, ja olen entinen voimailija. En mikään pikkuriuku kuten useimmat pyöräilijät. Niin että tule vaan tänne repimään...harrastan muuten tuon pyöräilyn lisäksi paljon muutakin urheilua!

        Poijaat on ihan oikeessa,eihän Shimano teekkään muuta kuin kalastus välineitä,nää pyöräily jutut on ihan muiden hallussa


      • JoonasK
        Campa kirjoitti:

        Poijaat on ihan oikeessa,eihän Shimano teekkään muuta kuin kalastus välineitä,nää pyöräily jutut on ihan muiden hallussa

        Kuka hullu maksaisi jostain pyörästä lähemmäs 1000 euroa? Haloo! Neitien hifistelyä...on vissiin aika heikot reidet kun miesten pyörillä ei jaksa polkea...heh


      • tiskiin
        JoonasK kirjoitti:

        Kuka hullu maksaisi jostain pyörästä lähemmäs 1000 euroa? Haloo! Neitien hifistelyä...on vissiin aika heikot reidet kun miesten pyörillä ei jaksa polkea...heh

        Oikeassa olet, ei tuolla lähemmäs 1000 eurolla pyörää kannata ostaa.
        Noin 500 euroa lisää ja rupeaa kunnon pyöriä pikkuhiljaa löytymään.
        Omani maksoi plussaten nuo kaksi mainittua summaa ja kertoen kahdella.
        En todellakaan ole mikään rikas, vaan pitkällisen näkkileipä, hernekeitto, kaurapuuro kuurin jälkeen nuo rahat kokoon saanut säästettyä.
        Laatupeli, tosi harrastajan hifistelyä.


      • Rane
        tiskiin kirjoitti:

        Oikeassa olet, ei tuolla lähemmäs 1000 eurolla pyörää kannata ostaa.
        Noin 500 euroa lisää ja rupeaa kunnon pyöriä pikkuhiljaa löytymään.
        Omani maksoi plussaten nuo kaksi mainittua summaa ja kertoen kahdella.
        En todellakaan ole mikään rikas, vaan pitkällisen näkkileipä, hernekeitto, kaurapuuro kuurin jälkeen nuo rahat kokoon saanut säästettyä.
        Laatupeli, tosi harrastajan hifistelyä.

        Mitä olet oikeasti ajatellut tehdä sillä?

        Tuolla summallahan pääsee jo nasan kyydissä painottomaan tilaan toviksi...

        Onhan tuossa perääkin...itse maksoin juuri lähes 300€, että sain 450€ maksaneeseen fillariini levyjarrut...


      • asiantuntija
        eipä kai kirjoitti:

        tuossa sun pyörässä ole mitään vikaa mutta sun ruokavalio on päin persettä! Jos ajat viikossa nuo kilometrit mitä mainitsit niin paino ei voi olla noin korkealla,paitsi jos syöt kuin sika!?
        Voisit oikeasti katsoa mitä suuhun laitat!
        Sä Siis ajat vajaa 20000km.vuodessa ja pyörä on kestänyt yli 75000km ilman vikoja??
        Ihan hyvin,pakko myöntää!(joopa joo!)

        mä painan 160 kiloo ja oon pyöräilly työmatkat
        jopolla lohjalta hyvinkäälle jo 16 vuotta kesät talvet. kerran meni kumi mutta kävelin lopun matkaa.


      • tiskiin
        Rane kirjoitti:

        Mitä olet oikeasti ajatellut tehdä sillä?

        Tuolla summallahan pääsee jo nasan kyydissä painottomaan tilaan toviksi...

        Onhan tuossa perääkin...itse maksoin juuri lähes 300€, että sain 450€ maksaneeseen fillariini levyjarrut...

        No mutta hyvänen aika!
        Ajettavaksihan pyörä ostetaan eikä koristeeksi,
        ja sitä aion tehdä tuolla pyörällä kesät talvet vuosikausia eteenpäin täysin säälittä.
        Huikea sijoitus mutta kuten sanotaan, kerranhan se kirpaisee.

        Jos jotakuta kiinnostaa speksit, niin tuolta löytyy.
        http://www.specialized.com/bc/SBCBkModel.jsp?spid=22216

        Antaa tulla vaan vaikka täyslaidallinen haukkuja "hullulle", kilpi kestää.


      • P. Yörä
        JoonasK kirjoitti:

        Kuka hullu maksaisi jostain pyörästä lähemmäs 1000 euroa? Haloo! Neitien hifistelyä...on vissiin aika heikot reidet kun miesten pyörillä ei jaksa polkea...heh

        Riippuu vähän siitä mitä haluaa. Nykyinen pyöräni kun on jo lähemmäs 30 vuotta vanha, 12 vuotta sitten käytettynä ostettu Tunturin käyräsarvi. Tullut maksamaan kokonaisuudessaan (muutaman osavaihdon jälkeen) noin 200 euroa. Sillä olen pisimmilläni uskaltautunut noin 250 kilometrin päässä käymään useampipäiväisellä lenkillä. Monta kertaa on jättänyt tien päälle ja jatkuvaa huoltoa ja puunausta ja kiristelyä vaatii että ylipäänsä pysyy kasassa. Jos työtunnit lasketaan mukaan niin aivan varmasti kalliimpi kuin emäntäni Nishiki.

        Vaihtoehtona olisi tietysti joku äärimmäisen yksinkertainen, yksivaihteinen, huoltovapaa jostain poliisin huutokauppapyöristä rakennettu malli, jonka ergonomia olisi kyseenalainen, mutta eteenpäin pääsisi ja halvalla.

        Ei se 1000 euroa paljon ole jos ei omista autoa ja tosiaan käyttää pyörää päivittäin. Sellainen summa tulee helposti täyteen auton omistajalle huolto- ja bensakuluista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe