Mitä teidän mielestänne sana sinkku tarkoittaa?
Minun mielestäni se tulee sanasta single ja tietosanakirjan mukaan se tarkoittaa yksinelävää henkilöä.
Treffipalstoilla yh-äidit käyttävät itsestään nimitystä sinkku !! Ei kai se niin ole.
Itse olen eronnut, asun yksin ja etsin myös yksinelävää naista ts. sinkkua !
"sinkku" -sana
27
1742
Vastaukset
- öööööööööööööööööö
sinkku on henkilö joka ei elä parisuhteessa.
- suomentakaa
Eli vanha leskimummo on sinkku ? Lapset ovat sinkkuja ? Eikö eng.kielinen muoto olisi silloin
no-coupled tms.? Mutta se on single !
Kiitos vastauksestasi mutta siitäkin huomaa, että sinkku-sana on kärsinyt inflaation !
Katsoppa vaikka Wikipediasta haulla sinkku.
- kiribati
Onko se todellakin niin vaikeaa laittaa sinne omaan profiiliin selvällä suomenkielellä, että "haen yksinelävää eli lapsetonta naista"?
- mekakyr....
No, onko se muka pakko jotain etsiä jos täällä plärää? En itse täältä ainakaan mitään etsi.
kun naista haluan menen hain, nain ja hyvästelen. - suomentakaa
Voi mutta eihän se silloin pelaa kun minä itse selaan naisprofiileita ! Profiileissa lukee: "Sinkku, lapset asuvat kanssani" tai "Sinkku, lapset eivät asu kanssani". Onko siinä mitään järkeä ????
- se on.
suomentakaa kirjoitti:
Voi mutta eihän se silloin pelaa kun minä itse selaan naisprofiileita ! Profiileissa lukee: "Sinkku, lapset asuvat kanssani" tai "Sinkku, lapset eivät asu kanssani". Onko siinä mitään järkeä ????
Jos tapaan miehen, joka tituleeraa itseään sinkuksi, oletan hänen olevan lapseton poikamies. Seuranhakupalstoilla sinkun määritelmä on ilmeisesti hyvin lavea, ja sinkkumiehellä on kuin onkin pari ex-vaimoa ja muutama lapsi taustallaan. Yksinhuoltajaäidit olisivat myös kovin mielellään sinkkuja, mutta asuvat sitten jälkikasvunsa kanssa samaa taloutta ja raapivat menneistä tyttöpäivistään sen, minkä enää kokoon saavat. Termeissä "eronnut" ja "naimaton yksinhuoltaja" ei ole mitään vikaa - paitsi tietysti seuranhakuhommissa, jossa niiden käyttäminen vähentää suuresti kiinnostuneiden määrää.
Mainostemppu siis. Sama juttu kuin "olen neitsyt, koska kohdissa a, b ja c mainittuja sänkykumppaneita ei lasketa" ja "en ole ikinä polttanut ruohoa, koska en vetänyt henkeen". - Nimetön
se on. kirjoitti:
Jos tapaan miehen, joka tituleeraa itseään sinkuksi, oletan hänen olevan lapseton poikamies. Seuranhakupalstoilla sinkun määritelmä on ilmeisesti hyvin lavea, ja sinkkumiehellä on kuin onkin pari ex-vaimoa ja muutama lapsi taustallaan. Yksinhuoltajaäidit olisivat myös kovin mielellään sinkkuja, mutta asuvat sitten jälkikasvunsa kanssa samaa taloutta ja raapivat menneistä tyttöpäivistään sen, minkä enää kokoon saavat. Termeissä "eronnut" ja "naimaton yksinhuoltaja" ei ole mitään vikaa - paitsi tietysti seuranhakuhommissa, jossa niiden käyttäminen vähentää suuresti kiinnostuneiden määrää.
Mainostemppu siis. Sama juttu kuin "olen neitsyt, koska kohdissa a, b ja c mainittuja sänkykumppaneita ei lasketa" ja "en ole ikinä polttanut ruohoa, koska en vetänyt henkeen".Juu, olen samaa mieltä , että on komeampaa olla SINKKU, kuin yh-äiti tai yh-isä.
Muuten, Suomen oikeuskäytäntö on sellainen, että lapset määrätään äidille vaikka isäkin olisi ok.
YH-isiä olisi enemmän. jos tahto ratkaisisi. - kiribati
suomentakaa kirjoitti:
sitten ole lainkaan vaihtoehtoa "lapseton" tai "ei lapsia" tms? :-o
- mä olen????
suomentakaa kirjoitti:
Olen sinkku mutta asun koirien kanssa. Olenko karvayh? Hmmm...pitääkin alkaa googlettaan....yhdyn kyllä kiribatiin (uuuh) siinä että onko se niin helvetin vaikeeta kirjottaa sinne profiiliin mikä kelpaa ja mikä ei?? Vai onko täällä niin kiva vinkua?
- kiribati
mekakyr.... kirjoitti:
No, onko se muka pakko jotain etsiä jos täällä plärää? En itse täältä ainakaan mitään etsi.
kun naista haluan menen hain, nain ja hyvästelen.ymmärtääkseni nimenomaan etsi treffipalstoilta lapsetonta sinkkua. Pitää käydä oikein katsomassa eikö siellä tosiaan ole mahdollista laittaa sellaisia hakuehtoja (jos sitä pääsee tsekkaamaan kun ei ole omaa profiilia)...
- kiribati
kiribati kirjoitti:
sitten ole lainkaan vaihtoehtoa "lapseton" tai "ei lapsia" tms? :-o
mahdollisuus tehdä haku kriteereillä "sinkku" ja "ei lapsia", joten mikä on ongelma? Omaan profiiliin voi kirjoittaa kissankokoisin kirjaimin, eetä "EI YKSINHUOLTAJILLE" ja haut voit rajata koskemaan vain lapsettomia.
Paljon meteliä tyhjästä >:-/ - kiribati
mä olen???? kirjoitti:
Olen sinkku mutta asun koirien kanssa. Olenko karvayh? Hmmm...pitääkin alkaa googlettaan....yhdyn kyllä kiribatiin (uuuh) siinä että onko se niin helvetin vaikeeta kirjottaa sinne profiiliin mikä kelpaa ja mikä ei?? Vai onko täällä niin kiva vinkua?
minä olen, kun on lapsi mutta en ole enää yksinhuoltaja tai mikään huoltaja, kun hän on jo täysi-ikäinen :-)
Koiraihmisenä asetut heti yksinhuoltajista seuraavaan luokkaan, siis alemmuusjärjestyksessä, tsori :-D - megakyr.....
kiribati kirjoitti:
ymmärtääkseni nimenomaan etsi treffipalstoilta lapsetonta sinkkua. Pitää käydä oikein katsomassa eikö siellä tosiaan ole mahdollista laittaa sellaisia hakuehtoja (jos sitä pääsee tsekkaamaan kun ei ole omaa profiilia)...
En ole oikeen hyvin tutustunut suomi24 treffi palstaan. Mutta veikkaan että pystyy hakuihin laittamaan etsiikö lapsetonta- vai lapsia omaavan.. Suosittelen hommaamaan oman profiilin sinne, epäilen että löydät itsellesi äkkiä miehen
**pusu yritykseen** - tieto lisää
kiribati kirjoitti:
minä olen, kun on lapsi mutta en ole enää yksinhuoltaja tai mikään huoltaja, kun hän on jo täysi-ikäinen :-)
Koiraihmisenä asetut heti yksinhuoltajista seuraavaan luokkaan, siis alemmuusjärjestyksessä, tsori :-Dtuskaa :)) mieluummin uskollinen koira kuin uskoton mies:)
- Tuntuu oudolta,,,,,,,,,,,,,...
lapseton nainen, vaikka lapseni ovat yli kolmenkymmen ja toinen reilusti.
Mitä se ikä siinä vaikuttaa.
Jos elän 95v on poikani 74 v ja toinen nuorempi, eli ei tulisi mieleenkään sanoa, että olen lapseton nainen.
Äiti on äiti koko ikänsä ja mummu on mummu ja äiti koko ikänsä ja kummi on kummi koko ikänsä ja tuplakummi on tuplakummi koko ikäsnä etc etc.
Sinä luultavasti kuvittelet,että tsäkä käy paremmin, kun aaaah vihdoin ja viimein se kersa
eli poikasi tuli täysi-ikäiseksi.
- suomentaja
Sinkku tarkoittaa lähtökohtaisesti naista, joka ei seurustele vakavasti, mutta harrastaa koko ajan seksiä kaikkien vastaantulevien ihmisten kanssa. Mieluiten sekä naisten että miesten kanssa, koska aito sinkku on bi.
Siis, tuollaiset naiset eniten sitä sinkku sanaa käyttävät. Muut ihmiset, sekä miehet että naiset, eivät pidä niin suurta elämää "sinkkuudestaan".- ilman TAAS?
voi sua hellunen:)
- suomentaja
ilman TAAS? kirjoitti:
voi sua hellunen:)
Ite kyllä tarjosit, mut en sulta huolinu :D
- kyllästynyt valheisiin!
Sinkku, just, just!!! SE tarkoittaa OIKEESTI yksinelävää ihmistä! Miehet käyttävät tätä "sinkkua" varsinkin jos elävät parisuhteessa! MIX??? Mä en tajuu! Kun on kumminki sellasiaki naisia, jotka haluavat olla vain varattujen miesten kanssa! Hitto, et ottaa pattii kohta KAIKKI miehet. Tiedän ei pitäis yleistää, mut muutakaan ei voi!!! Mä en ole tavannut vielä yhtäkään rehellistä miestä tuolla treffipalstalla. Onx kukaan???
- suomennan
Sinkku tarkoittaa lapsetonta, ei-parisuhteessa elävää aikuista. Tulee tosiaan englannin sanasta single. Vastaavasti yksinhuoltaja on englanniksi single parent, esim. single mom ja single dad. Eli kyllä, yksinhuoltajat käyttävät itsestään väärää termiä suomessa. Motiivikin on selvä. Vaikuttaa houkuttelevammalta.
- tulee esiin ennemmin
tai myöhemmin. Itse en ole harrastanut nettitreffijuttuja, mutta eronneena ja lasten kanssa asuvana en kyllä alkaisi kirjoittelemaan miehelle, joka etsii lapsetonta naista. Treffi-ilmoituksissa voi tosiaankin tarkentaa kriteerejä, etteivät yh:t tai etävanhemmat turhaan vaivautuisi. Minä(kin) miellän sinkun nuorehkoksi (alle 40) lapsettomaksi aikuiseksi, joka viettää suhteellisen menevää elämää. Vanhapiika ja -poika-sanoista taas tulee mieleen sellaiset enemmän kotona viihtyvät ja vanhemmat sinkut (niitähän ne nykyajan sinkut ennenvanhaan olivat). Toki yli 40-vuotiaatkin yksineläjät ovat ehkä siviilisäädyltään "sinkkuja", mutta nuo entisajan nimitykset ehkä olisivat kuvaavampia. Jotenkin kuulostaa naurettavalta, kun 50-60-vuotiaatkin eronneet kertovat olevansa sinkkuja. Mutta mikäpä siinä, kuluuhan siinä miekkosten aika rattoisasti, kun tapailee näitä "valesinkkuja" ja yrittää etsiä sitä neitsyttä...
- vanhapoika vs. sinkku
Arkikielessä sinkku tarkoittaa naimatonta tai paremminkin ilman vakituista parisuhdetta elävää ihmistä. Ja tosiaan eronneet ja lapsellisetkin nykyaikaiset/nuorekkaat näyttävän nykyään käyttävän sinkku-sanaa. Mikäs siinä, jos se sopii itselle paremmin kuin "eronnut" tai "yh".
Minusta on kyllä mukava kuulla vanhempien ihmisten käyttävän vielä vanhapoika- ja vanhapiika-sanoja "sinkun" tilalla. :D. Meikä (28) taitaa olla sitten kunnon vanhapoika kun ei ole naimisiinkaan päässyt, eikä siis eronnutkaan.. Ajatelkaas jos olis vielä nykyään vero rasitteena meille sinkuille-vanhoillepojille/-piioille. On ollut joskus vuosina 1935-1975 veroluokat 1-4, ja naimatonta tai ainakin lapsetonta 24 vuotta täyttänyttä on rangaistu raskaammalla verotuksella.. - yksi perkele
Kyllä perkele yksi sinkku sanana voi kiinnostaa-,- Yks perkeleen väliä koko sinkulla
- Suommenna ite
Mistä kirjasta olet tietosi oikein lukenut. Englannin sanakirja "Collins Cobuild English Dictionary for Advanced Learners" kertoo single sanasta seuraa, kun puhutaan ihmissuhteista:
"3. Some who is _single_ is not married. You can also use _single_ to describe someone who does not have a girlfriend or boyfriend"
Eipä siis ollut mitään mainintaa lapsista, puhumattakaan asumismuodosta (yksin/solussa/vanhemmilla). - been there
Satunnaisesti Innolla Naintia, Kunnes Kaikki Unhoittaa
- monta kertaa
aiot vielä laittaa tämän saman avauksen?
- Nimetön
Hei,tämähän on keskustelupalsta!!! Eikö ole tarkoitus herättää keskustelua ? Tämä avaus on luettu 1048 kertaa ja vastattu 26 kertaa !! Siinä faktaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1681428
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä411019Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38725- 14650
- 37637
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28632Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver20622Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30577Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17573