MONTAKO ASKELTA

kannattaa kävellä päivässä??

Eli siis montakohan askelta kannattaisi kävellä per päivä, kun ajattelin hankkia askelmittarin. Täytyy ruveta kuntoilemaan että jaksaa paremmin:) Eikä mulla ole mitää hajuu että kuinka monta askelta kuuluu mennä että painoo saisi pudotettuu... Kiitos tosi paljon jos joku vastais!!!

4

1978

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tane

itse kävelen päivittäin 9,5kilometriä.Askeleita matkalla kuluu n.9000.Suositeltavaahan olisi kävellä päivittäin 10000 askelta.Kaloreita olen saanut kulumaan 500-600 kcal,kävelyni siis on aika rivakkaa,aloittelijan kannattaa siis ottaa vähän rauhallisemmin.

• Jari Niemelä

Taas yksi askelmittarin käyttäjä, jonka askelpituus on valtaisan pitkä. Haluaisin tietää kuinka askelmittareiden käyttäjät mittaavat askelpituutensa. Jos pystyy ottamaan enimmillään 1.05 metriä pitkän askeleen niin se ei tarkoita todellakaan sitä, että kaikki muutkin askeleet ovat saman pituisia. Todellisuudessa askelpituus taitaa olla useimmilla noin 0.7-0.8 metriä. Ja hiljaa löntystelevillä askelpituus on varmasti vielä reilusti vähemmän.

Onhan se varmaan hienoa luulla kävelevänsä huomattavasti enemmän kuin todellisuudessa kävelee mutta ei sitä tarvitse tulla keskustelupalstoille kirjoittelemaan puuta heinää. Itse en edes käytä askelmittaria kun se on niin epäluotettava. Olen mitannut useimmat reittini oikein näyttävällä polkupyörän mittarilla. Mittari on tarkastettu tarkistusmitatulla maratonreitillä ja oikein on näyttänyt.

• Jari Niemelä

Kävele 30-90 minuuttia 3-5 kertaa viikossa. Kävele vaihtelevissa maastoissa ja eri alustoilla. Rennosti mutta mahdollisimman nopeasti ja oikealla tekniikalla. Kunnon ja lihaksien vahvistuessa voit ruveta ottamaan myös hölkkäaskeleita.

Oleellista on siis liikkua säännöllisesti ja tehdä vaihtelevia lenkkejä. Askelmittarista ei taida paljon iloa olla. Näkeehän siitä toki, että on jotain tullut tehtyä mutta saman näkee myös kellosta. Esimerkiksi kerran kuukaudessa kun tekee testin kävelemällä saman lenkin ja katsoo kellosta kuinka kauan siihen menee aikaa ja huomaa käytetyn ajan olevan pienempi kuin aiemmin niin silloin on tehnyt jotain oikein.

• Kävellään

Askelmittari on mainio vekotin mitata askelten määrää ja askelten määrää on ihan hyvä mitata. Jos esim. laskee vain lenkillä kuljettua matkaa tai aikaa, jää kaikki hyötyliikunta päivän aikana huomioimatta. Kun on askelmittari, kävelee portaat hissin sijaan, bussista jää ehkä pysäkkiä aikaisemmin pois, jne. Kaikki tulee huomioitua. Jonkun polun kiertämiseen käytettyä aikaa ei minulla tulisi mielenkään tarkkailla kellosta, sillä tavoitteeni ei ole liikkua mahdollisimman nopeasti vaan nauttia liikkumisesta. Kunnon kohoamisen huomaa siitä, että 10000 askelta päivässä saa aikaan paljon vaivattomammin kuin ennen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1006
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      298
      893
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe