MONTAKO ASKELTA

kannattaa kävellä päivässä??

Eli siis montakohan askelta kannattaisi kävellä per päivä, kun ajattelin hankkia askelmittarin. Täytyy ruveta kuntoilemaan että jaksaa paremmin:) Eikä mulla ole mitää hajuu että kuinka monta askelta kuuluu mennä että painoo saisi pudotettuu... Kiitos tosi paljon jos joku vastais!!!

4

2042

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tane

itse kävelen päivittäin 9,5kilometriä.Askeleita matkalla kuluu n.9000.Suositeltavaahan olisi kävellä päivittäin 10000 askelta.Kaloreita olen saanut kulumaan 500-600 kcal,kävelyni siis on aika rivakkaa,aloittelijan kannattaa siis ottaa vähän rauhallisemmin.

• Jari Niemelä

Taas yksi askelmittarin käyttäjä, jonka askelpituus on valtaisan pitkä. Haluaisin tietää kuinka askelmittareiden käyttäjät mittaavat askelpituutensa. Jos pystyy ottamaan enimmillään 1.05 metriä pitkän askeleen niin se ei tarkoita todellakaan sitä, että kaikki muutkin askeleet ovat saman pituisia. Todellisuudessa askelpituus taitaa olla useimmilla noin 0.7-0.8 metriä. Ja hiljaa löntystelevillä askelpituus on varmasti vielä reilusti vähemmän.

Onhan se varmaan hienoa luulla kävelevänsä huomattavasti enemmän kuin todellisuudessa kävelee mutta ei sitä tarvitse tulla keskustelupalstoille kirjoittelemaan puuta heinää. Itse en edes käytä askelmittaria kun se on niin epäluotettava. Olen mitannut useimmat reittini oikein näyttävällä polkupyörän mittarilla. Mittari on tarkastettu tarkistusmitatulla maratonreitillä ja oikein on näyttänyt.

• Jari Niemelä

Kävele 30-90 minuuttia 3-5 kertaa viikossa. Kävele vaihtelevissa maastoissa ja eri alustoilla. Rennosti mutta mahdollisimman nopeasti ja oikealla tekniikalla. Kunnon ja lihaksien vahvistuessa voit ruveta ottamaan myös hölkkäaskeleita.

Oleellista on siis liikkua säännöllisesti ja tehdä vaihtelevia lenkkejä. Askelmittarista ei taida paljon iloa olla. Näkeehän siitä toki, että on jotain tullut tehtyä mutta saman näkee myös kellosta. Esimerkiksi kerran kuukaudessa kun tekee testin kävelemällä saman lenkin ja katsoo kellosta kuinka kauan siihen menee aikaa ja huomaa käytetyn ajan olevan pienempi kuin aiemmin niin silloin on tehnyt jotain oikein.

• Kävellään

Askelmittari on mainio vekotin mitata askelten määrää ja askelten määrää on ihan hyvä mitata. Jos esim. laskee vain lenkillä kuljettua matkaa tai aikaa, jää kaikki hyötyliikunta päivän aikana huomioimatta. Kun on askelmittari, kävelee portaat hissin sijaan, bussista jää ehkä pysäkkiä aikaisemmin pois, jne. Kaikki tulee huomioitua. Jonkun polun kiertämiseen käytettyä aikaa ei minulla tulisi mielenkään tarkkailla kellosta, sillä tavoitteeni ei ole liikkua mahdollisimman nopeasti vaan nauttia liikkumisesta. Kunnon kohoamisen huomaa siitä, että 10000 askelta päivässä saa aikaan paljon vaivattomammin kuin ennen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5469
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3637
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2995
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      296
      1856
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1501
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1397
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1353
    Aihe