Laitilan munamarkkinat

Kipsamies

Arvoisa yleisö ja gek-ko,

Olen menossa tänäkin kesänä rakkaani kanssa laitilan munamarkkinoille. Viime kesänä kun en vielä seurustellut olin siellä yksin. Kävelin silloin holtittomasti munakojulta toiselle ja jossain välissä ehdin käväistä myös laitilan ainoassa
kipsassa. Olin jo aika tuiterissa kun kyselin kioskineidiltä että saanko käyttää wc:tä (Eräs matkakumppani joka matkusti kanssani laitilan munamarkkinoille tarjosi koko 3 tunnin ajomatkan aikana minulle puhdasta pirtua)
Ihme ja kumma, nainen päästi minut sisään. Tätä ei
tapahdu usein ja juttelin asioilta päästyäni tämän kipsan myyjättären kanssa. Hän kertoi minulle mistä myyntipöydästä kannattaa ostaa
kanamunat (kun pääsin myyntipöydän viereen selvisi
se miksi tämä kipsaneiti suositteli juuri tätä myyntipöytää: Myyjällä oli sama sukunimi kuin hänellä, eli nepotismi on laitilalaisten erityiominaisuus) Siinä sitten kyselin tältä
vanhemmalta mieheltä joka myi muniaan tiskin tekaa että miten talvella kauppa käy. Siihen tämä juntti vastasi: "Ihan hyvin, mutta joskus munani jäätyvät
kun tää tori on niin avoimella paikalla ja tuulee" Pyysin ukkelilta 20 tusinaa munia ja kun huomasin että kasseistakin veloitetaan, niin otin oman paperipussini taskusta ja pyysin tätä heinähattua
laittamaan ne (munat) siihen. Tämä juntti teki työtä käskettynä ja kun hän oli pakannut pussini täyteen, niin nostin kassini pöydältä. Siinä samassa alkoi tapahtua: Paperipussini pohja oli
kastunut ja kun nostin pussin ilmaan niin munat tulivat kuin pääskysparvi pesästä ulos. Ostamani munat hajoittivat myyntipöydällä olevat munat ja hieman kännissä kun olin, niin horjahdin kaiken lisäksi kun yritin ottaa munani kiinni ennen kuin ne murskaantuivat tiskille. Tämä kömpölö pelastusyritykseni johti siihen että onnistuin jalallani potkaisemaan myyntipöydän jalan irti ja koko roska rojahti päin seuraavaa myyntikojua.
Katastroffi oli valmis: Syntyi ennennäkemätön ketjureaktio ja kaikki myyntikojut sortuivat valtavalla ryskeellä maahan. Hetken aikaa kauppiaat katsoivat tyrmistyneenä tuhoutuneita munavuoriaan
Sitten kuin yhdestä suusta kuului karjaisu: TAPPAKAA TUO TYPERYS! SE TUHOSI KOKO VUODEN TYÖN!
Tajusin heti että oli aika nostaa kytkintä ja salamannopeasti kaappasin muutaman ehjänä säilyneen munakennon käsiini ja lähdin juoksemaan kohti laitilan linjaautoasemaa. Kun juoksin pois torilta tunsin selässäni kipeitä lässähdyksiä ja
kun vilkaisin taakseni huomasin että minua ajaa takaa verenhimoinen maalaismoukka ryhmä ja heittelee kananmunilla minua. Juostessani ohitin kipsan jossa olin käynyt ja sen myyjä ryntäsi ulos
kipsastaan harja kädessä huutaen: "SAATANAN HULLU!
PASKANSIT VESSAN LATTIALLE!" Vastasin: "SORI VAAN NEITI! OLEN KÄNNISSÄ JA EN PYSTYNYT SIHTAAMAAN TUON PAREMMIN!" Onnistuin väistämään kipsaneidin tappavalla voimalla huitaisemaa harjanvartta sillä seurauksella että luutunvarsi osui kantamaani kanamuniin ja ne hajosivat. Yltäpäältä munankuorissa ja rikkihapolta haisevassa kanamunan visvassa saavuin viimeinkin bussiasemalle ja sen päivän viimeinen vuoro stadiin oli juuri lähtenyt
asemalta. Kiihdytin entisestään vauhtiani ja sain joten kuten tempaistua linikan oven auki. Vielä vähän aikaan lensivät kananmunat raivostuneen
paskajengin kädestä päin lokki-linjojen pelastavan bussin kylkiin. Totaalisesti väsyneenä nukahdin melkein heti kun auton nokka kääntyi kohti valtatietä.


Kipsamies

3

987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...että...

      ...perkele täällähän on taas se toivoton lässyttäjä, se "munat meni rikki", se "naisten vuokraisäntä", se "veneenlaskija", ja mitä kaikkea paskaa se nyt onkaan saitille syytänyt.

      No... joka saitilla näyttää olevan ristinsä.

      • Moi,

        Kipsamies on ainoa kirjoittelija täällä jonka texteistä löytyy anarkiaa, energiaa ja kaaosta. Pitäisikö kaikkien kirjoitusten olla mitään sanomatonta lässytystä? Nämä hänen ilmiselvästi aidot kokemukset ovat myös hauskoja :)


        "Älä arvostele luovaa ihmistä"


        MarttyyriMallari-TTt


    • hauskaa että

      palasit :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe