Laitilan munamarkkinat

Kipsamies

Arvoisa yleisö ja gek-ko,

Olen menossa tänäkin kesänä rakkaani kanssa laitilan munamarkkinoille. Viime kesänä kun en vielä seurustellut olin siellä yksin. Kävelin silloin holtittomasti munakojulta toiselle ja jossain välissä ehdin käväistä myös laitilan ainoassa
kipsassa. Olin jo aika tuiterissa kun kyselin kioskineidiltä että saanko käyttää wc:tä (Eräs matkakumppani joka matkusti kanssani laitilan munamarkkinoille tarjosi koko 3 tunnin ajomatkan aikana minulle puhdasta pirtua)
Ihme ja kumma, nainen päästi minut sisään. Tätä ei
tapahdu usein ja juttelin asioilta päästyäni tämän kipsan myyjättären kanssa. Hän kertoi minulle mistä myyntipöydästä kannattaa ostaa
kanamunat (kun pääsin myyntipöydän viereen selvisi
se miksi tämä kipsaneiti suositteli juuri tätä myyntipöytää: Myyjällä oli sama sukunimi kuin hänellä, eli nepotismi on laitilalaisten erityiominaisuus) Siinä sitten kyselin tältä
vanhemmalta mieheltä joka myi muniaan tiskin tekaa että miten talvella kauppa käy. Siihen tämä juntti vastasi: "Ihan hyvin, mutta joskus munani jäätyvät
kun tää tori on niin avoimella paikalla ja tuulee" Pyysin ukkelilta 20 tusinaa munia ja kun huomasin että kasseistakin veloitetaan, niin otin oman paperipussini taskusta ja pyysin tätä heinähattua
laittamaan ne (munat) siihen. Tämä juntti teki työtä käskettynä ja kun hän oli pakannut pussini täyteen, niin nostin kassini pöydältä. Siinä samassa alkoi tapahtua: Paperipussini pohja oli
kastunut ja kun nostin pussin ilmaan niin munat tulivat kuin pääskysparvi pesästä ulos. Ostamani munat hajoittivat myyntipöydällä olevat munat ja hieman kännissä kun olin, niin horjahdin kaiken lisäksi kun yritin ottaa munani kiinni ennen kuin ne murskaantuivat tiskille. Tämä kömpölö pelastusyritykseni johti siihen että onnistuin jalallani potkaisemaan myyntipöydän jalan irti ja koko roska rojahti päin seuraavaa myyntikojua.
Katastroffi oli valmis: Syntyi ennennäkemätön ketjureaktio ja kaikki myyntikojut sortuivat valtavalla ryskeellä maahan. Hetken aikaa kauppiaat katsoivat tyrmistyneenä tuhoutuneita munavuoriaan
Sitten kuin yhdestä suusta kuului karjaisu: TAPPAKAA TUO TYPERYS! SE TUHOSI KOKO VUODEN TYÖN!
Tajusin heti että oli aika nostaa kytkintä ja salamannopeasti kaappasin muutaman ehjänä säilyneen munakennon käsiini ja lähdin juoksemaan kohti laitilan linjaautoasemaa. Kun juoksin pois torilta tunsin selässäni kipeitä lässähdyksiä ja
kun vilkaisin taakseni huomasin että minua ajaa takaa verenhimoinen maalaismoukka ryhmä ja heittelee kananmunilla minua. Juostessani ohitin kipsan jossa olin käynyt ja sen myyjä ryntäsi ulos
kipsastaan harja kädessä huutaen: "SAATANAN HULLU!
PASKANSIT VESSAN LATTIALLE!" Vastasin: "SORI VAAN NEITI! OLEN KÄNNISSÄ JA EN PYSTYNYT SIHTAAMAAN TUON PAREMMIN!" Onnistuin väistämään kipsaneidin tappavalla voimalla huitaisemaa harjanvartta sillä seurauksella että luutunvarsi osui kantamaani kanamuniin ja ne hajosivat. Yltäpäältä munankuorissa ja rikkihapolta haisevassa kanamunan visvassa saavuin viimeinkin bussiasemalle ja sen päivän viimeinen vuoro stadiin oli juuri lähtenyt
asemalta. Kiihdytin entisestään vauhtiani ja sain joten kuten tempaistua linikan oven auki. Vielä vähän aikaan lensivät kananmunat raivostuneen
paskajengin kädestä päin lokki-linjojen pelastavan bussin kylkiin. Totaalisesti väsyneenä nukahdin melkein heti kun auton nokka kääntyi kohti valtatietä.


Kipsamies

3

1088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...että...

      ...perkele täällähän on taas se toivoton lässyttäjä, se "munat meni rikki", se "naisten vuokraisäntä", se "veneenlaskija", ja mitä kaikkea paskaa se nyt onkaan saitille syytänyt.

      No... joka saitilla näyttää olevan ristinsä.

      • Moi,

        Kipsamies on ainoa kirjoittelija täällä jonka texteistä löytyy anarkiaa, energiaa ja kaaosta. Pitäisikö kaikkien kirjoitusten olla mitään sanomatonta lässytystä? Nämä hänen ilmiselvästi aidot kokemukset ovat myös hauskoja :)


        "Älä arvostele luovaa ihmistä"


        MarttyyriMallari-TTt


    • hauskaa että

      palasit :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe