Liikuntariippuvuus

muita?

Onko täällä keitään muita joilla olisi selvä riippuvuus, addiktio, liikuntaan? Minulla on nyt noin puolen vuoden aikana tullut esiin se selvästi. Aina olen kuntoillut paljon, n. 4-5 kertaa/pv, mutta nyt menee aika tuon yli.
Urheilukertoja tulee n.8-10/viikko, joskus enemmänkin. Tänäänkin olin aamupäivällä spinningissä, heti perään body pumpissa, jonka jälkeen aerobista treenausta puoli tuntia omin päin salilla ja sitten vielä toiselle spinningtunnille....ja ei edes tiukkaa tehnyt. Nytkin koko ajan syyhyäisi lenkille tai treenamaan, mutta pakotan itseni lepäämään. Lasken jo malttamattomasti tunteja huomisen treeneihin...
Ylikunnossa varmaan olen, siitä kertoo hieman tiheentynyt lepopulssi, varsinkin nukkumana mentäessä, mutta treenatessa syke normaalisit käyttäytyy...Liikunta on elämän parasta jhuumetta, mutta kaipa tämkin addiktio voi lopulta tehdä tepposensa...? Onko täällä ketään muita samanlaisia "hulluja"? Olen n. kolmekymppinen nainen taustatietoja, mitat 164/55 eli en mikään laiheliini kuitenkaan :)

6

2600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstan mies

Älä sinä hyvä nainen pelaa terveydelläsi! Jos tietäisit kuinka vakaviin seurauksiin tuo polku vie, et olisi jo noin syvällä. Herätys hyvä ihminen! Sanon tämän ihan hyvällä, sillä tiedän mistä puhun. Sinun kehosi ja elimistösi varoittelee jo mm. tuo ortostaattinen sykkeesi on niitä ensimmäisiä varoituskelloja.

Hyviä uutisiakin: et ole ainut tässä maassa tämän addiktion kanssa - täältä voit lukea lisää heistä (meistä)
      http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=61134

toinen hyvä uutinen on että JARRUTA NYT HERRAN TÄHDEN ennenkuin menetät terveytesi - sitten menetät kaiken, myös tämän liikkumisen ilon.

Voi kunpa ymmärtäisit ja havahtuisit ennenkuin saat esim. myokardiitin (sydänlihastulehduksen) ja silloin makaat saatat joutua makaamaan kuukauden pari sängyssä, KOKONAAN ITSEÄSI RASITTAMATTA. Eikä se kuules ole edes se kaikkein karmein vaihtoehto...

Voi ei.. tiedän mitä polkua kuljet.. olen itse ollut aivan yhtä sumussa.. ja sain maksaa siitä kovan hinnan.

En ole uskovainen mutta pakko nyt sanoa että Herra sinua vaikka auttakoon jos et itse sitä ennen havahdu, ennen kuin on myöhäistä.

• tätsyliini

siitä kuinka kovaa treenaat.

• Jumppa tyttö83

Mulla pakkomielle johti rasitusvammaan, joka mut sitten pysäytti. Jalkaan tuli rasitusmurtuma, ja sitten oli pakko pysähtyä ja levätä... se vasta helvettiä oli kun ei päässyt liikkumaan kuukauteen. 1kk pakko paussin jälkeen pääsin irti pakkomielteestä ja nyt reenaan ns. normaalisti...pidän lepopäiviä ja kuuntelen kroppaa...Mulla on kokemusta myös ylikunnosta.Leposyke ihan liian korkea, yöllä ei saanu nukuttua, hikoili, elimistö kävi ylikierroksilla...spinningin jälkee lähti juoksee, oli vaan koko ajan pakko liikkuu ja energiaa löyty...

Kannattaa alkaa nyt ottaa niit lepopäivii ja vähentää reenii. Ennenkuin joku muu pysäyttää ja saattaa olla et pitkäksikin aikaa!!!!Se ei oo kivaa...Ittelläni toi murtuma pysäytti ja laitto miettii, opin siis kantapäänkautta.Netistä löysin hyvin tietoo kaikesta ja purin kokemuksia muiden kanssa..Nyt mulla on ihan tervesuhde liikuntaan, nautin siitä täysinrinnoin!!!=) !

Tsemppiä!!!!=)

• ja ylikunto?

Voiko ylikunto aikaan saada myokardiitin eli sydänlihastulehduksen ellei muita syitä tai altistajia ole?

• turhaa pelkoa

sydänlihastulehduksen pelko on yksi turhimmista peloista mitä on. pelkää ennemmin vaikka taivaalta putoavan avaruusromuun kuolemiseen.

siis oikeasti, sydänlihas ei tulehdu kuin vain ja ainostaan kovassa kuumeessa pitkäaikaisessa rasituksessa ja tällöinkin todennäköisyys on erittäin pieni! (esim. armeijan käyneistä joka vuosi vain muutama ihminen sairastuu siihen, ja etenkin leireillä meno on todella rankkaa, hikisenä ja kylmissä hangessa ryömimistä, joten pelkosi on turhaa)

• vähän

Odotatko että joku tulee antamaan mitalin sinulle suorituksistasi? Odotatko että sinua kehutaan kuinka reipas ja hyväkuntoinen olet?
      Eikö elämästäsi löydy mitään muuta asiaa mikä sinulle tuo hyvänolon tunteen, onko muu elämäsi tyhjää? Yritä löytää muutakin positiivista elämästä. Totta kai on hyvä kun liikkuu mutta rajansa siinäkin. Palaa siihen 4-5 kertaa viikko systeemiin, näin ajattelet myös terveyttäsi.
      Kyllä se kunto silläkin kohdillaan pysyy ja ennenkaikkea terveys/mielenterveys!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1566
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1179
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe