Täällä Torniossa on tosi paha tapa ihmisillä haukkua muita, millon mistäkin asioista, näillä lehtien tekstaripalstoilla. Menisitte suoraan sen naapurin luo, joka ärsyttää ja puhuisitte suunne puhtaaksi. On tosi raukkamaista valittaa lehtien anonyymeillä tekstariosatoilla milloin mistäkin: koirista, kissoista ja nyt tänään viimeksi, siitä kun jonkun raukan naapuri ei haravoi pihaansa! Haukkuipa tämä "sala-ampuja" naapuriansa vileä siivottomaksi ja laiskaksi ihmiseksi. Ei varmaan edes käynyt haukkujalla mielessä, että naapuri voi olla vaikka sairauden vuoksi kykemätön hoitamaan pihaansa. Se, että mitä naapuri tekee pihallensa ei minulle eikä sinulle kuulu, eikä pihan harvavoiminen ole mikään pakko. Sitäpaitsi meillä jätetään syksyn lehdet suojaamaan talveksi ja lannoittaan nurmikkoa, eikä turhaan haravoida niitä pois. Kevätharavointi onkin sitten jo toinen juttu.
Naapuriviha nostaa rumaa päätänsä
9
1614
Vastaukset
- jokainen omalla tontillaan
Olen kansSasi samaa mieltä, sillä mitä se naapurille kuuluu koska haravoidaan. Ja jos oikein ketuttaa katsoa ja virtaa riittää turvansoittoon lehdisssä, niin kantsis ajatella sen energiansa purkamista , vaikka tarjoutumalla ystävällisesti auttamaa sitä naapuria siinä haravoinnissa.Tosin kyllähän nyt suositellaan jättäämänkin lehdet syksyllä maahan, jossa ne ovat ravintona maalle ja näin seuraavan kesän nurmikon kasvulle.Mutta valitettavasti meitä on niin monenlaisia ja uteliaan huolehtivaisia naapurinsa asioista.Sanoisinkin tälle tekstareilla haukkuvalle, että HANKI OMA ELÄMÄ!
- näin on
Parasta vaan pitää huoli omasta tontistaan ja jättää naapurin tontin huolto naapurille itselleen!
- Huhhahhei
tekstaripalstoille ei kirjoittele kuin muutama ihminen, heistäkään suurella osalla ei ole yleensä mistään valittamista, vaan kiittelevät milloin mitäkin. Vaatii omistautuneisuutta valittamiselle nähdä sitä joka puolella, enemmän kuin sitä itse asiassa onkaan.
Lue minkä tahansa tekstaripalstaa pitävän lehden juttuja, niin huomannet, etteivät ne poikkea Torniolaisten jutuista millään lailla. Ja ainahan ne voi jättää tyystin lukematta, käyttää sekin aika vaikkapa siihen haravoimiseen.- Luitko edes?
Et varmaan edes lukenut kyseistä tekstaria pohjiksesta? Se olis valitus, eikä todellakaan mikään kehuminen. Ei siihen tarvitse olla mikään valitusexpertti, jotta sen huomaa. Olipa sinun kommenttisi todellakin omituinen, olitko kenties itse sen tekstarin takana. Minä en ainakaan haravoi enää pihoja sen takia, että naapuri pysyisi hyvällä tuulella. Sen sijaan, jos naapuria haittaa lehdet pihallani, hän on tervetullut haravoimaan ne ihan itse.
- Huhahhhei
Luitko edes? kirjoitti:
Et varmaan edes lukenut kyseistä tekstaria pohjiksesta? Se olis valitus, eikä todellakaan mikään kehuminen. Ei siihen tarvitse olla mikään valitusexpertti, jotta sen huomaa. Olipa sinun kommenttisi todellakin omituinen, olitko kenties itse sen tekstarin takana. Minä en ainakaan haravoi enää pihoja sen takia, että naapuri pysyisi hyvällä tuulella. Sen sijaan, jos naapuria haittaa lehdet pihallani, hän on tervetullut haravoimaan ne ihan itse.
Minäminäminäminä. Kaikki kirjoittavat minusta ja haravoimisestani. Kaikki Tornion 22500 ihmistä. Joka päivä. Minäminäminäminä.
Voi pyhä jysäys.
- koirankakkaa
tämäkin. Anna sie ihmisten tekstailla vain. Jollain lailla argumentaatiosi olisi tehokkaampaa tässä haukunnassa, jos laittaisit nimesi alle, tännekin. Vai kolahtaako nuo "haukut" aina jollain lailla sinuun itteesi?
- pidä huolta vaon omasta ton...
paremenpaa sanottavaa, jätä kommentoimatta. Vain vielä omalla nimellä, etpä ole itse näyttänyt esimerkkiä. Pointti on siinä, että maailmassa ei ole mitään turhenpaa, kuin naapureitaan kyttäävä ihminen, joka vielä äityy tekstareissa haukkumaan ihmistä, ja vielä niin yhdentekevästä, turhasta ja typerästä asiasta kuin pihan haravoiminen. Jos sitä kyttääjää ärsyttää se naapurin piha, menkööt haravoimaan itse sen puhtaaksi. Mutta pihan harvavointi, koiranpaskat, kissankuset...Kaikki ne todella turhia ja typeriä keskustelunaiheita. Haravoimattomaa pihaan, koiranpaskaa tai kissakuseen ovipielessä ei tiettävästi ole vielä kukaan kuollut. Voi kumpa siellä tekstaripalstalla olisikin paljon enemmän niitä kehujen ja kiitoksen antajia, eikä niitä turhia kitinöitä.
- jo tuon
pidä huolta vaon omasta ton... kirjoitti:
paremenpaa sanottavaa, jätä kommentoimatta. Vain vielä omalla nimellä, etpä ole itse näyttänyt esimerkkiä. Pointti on siinä, että maailmassa ei ole mitään turhenpaa, kuin naapureitaan kyttäävä ihminen, joka vielä äityy tekstareissa haukkumaan ihmistä, ja vielä niin yhdentekevästä, turhasta ja typerästä asiasta kuin pihan haravoiminen. Jos sitä kyttääjää ärsyttää se naapurin piha, menkööt haravoimaan itse sen puhtaaksi. Mutta pihan harvavointi, koiranpaskat, kissankuset...Kaikki ne todella turhia ja typeriä keskustelunaiheita. Haravoimattomaa pihaan, koiranpaskaa tai kissakuseen ovipielessä ei tiettävästi ole vielä kukaan kuollut. Voi kumpa siellä tekstaripalstalla olisikin paljon enemmän niitä kehujen ja kiitoksen antajia, eikä niitä turhia kitinöitä.
turhan kitinän.
- alle 25:nen
jo tuon kirjoitti:
turhan kitinän.
te toisten nälvijät ette ole niitä turhautuneita nelikymppisiä. Hankkikaa oikea elämä, kyllä siihen ikään luulis olevan jo jotain omaakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14813137Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729591Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h949074Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k137705Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386704Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1476124Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri153104En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3911169Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71123YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl84970