Pyöräillessä tuntuu, ettei pyörä (Trek 7300FX) yksinkertaisesti kulje mihinkään edes alamäessä. Koko ajan pitää polkea voimallisesti tai vauhti pysähtyy kuin seinään ja polkeminen tuntuu todella raskaalle. Vaimon monta vuotta vanha Hobby Hallista ostettu fillari menee alamäissä heittämällä ohi ja tasaiselle tultaessa joudun aloittamaan polkemisen 100m aiemmin. Onko pyörässä vikaa vai minussa? Fillari on vuoden vanha. Jarrut eivät laahaa.
Pyörä ei kulje
9
5948
Vastaukset
- hotrox
Melko hassua, jos ei jarrut makaa päällä, niin ei silti kulje. Se tulisi ensimmäisenä itsellenikin mieleen. Tosin omassa vanhassa pyörässäni huomasin saman ongelman, mutta siinä oli syynä välillä päällä makaavat jarrut. Mutta sitten tajusin, että vanteet ovat siinä erittäin vimpulatvampulat, että se oli myös syynä hidastumiseen. Sen kyllä huomaisi itse, jos vanteet olisivat solmussa kuin merimiessolmu, kun senän huomaa polkiessakin.
Ja tuosta vielä, että jos se on Trek -merkkinen, niin todella hassunkurinen juttu, että vuoden vanha olisi niin huonossa kunnossa. Olen käsittänyt että Trekit ovat laadukkaita.
Mutta toivottavasti löydät vian ja saat kunnostettua pyöräsi, kesähän on täydellistä fillariaikaa. =)- Heikkoko?
Testasin eilen itse vaimon fillaria ja ero oli hirvittävä! Kun sen jälkeen hyppäsi oman pyörän sarviin, tuntui kuin olisi koko ajan lentämässä nokalleen. Ts. pyörä jarruttaa alla niin, että sen huomaa toisen pyörän jälkeen todella selvästi.
Onkohan laakerit vedetty liian kireälle? Uskaltaisikohan noita itse löysyttää hiukan? Mistähän löytyisi ohjeita? - hotrox
Heikkoko? kirjoitti:
Testasin eilen itse vaimon fillaria ja ero oli hirvittävä! Kun sen jälkeen hyppäsi oman pyörän sarviin, tuntui kuin olisi koko ajan lentämässä nokalleen. Ts. pyörä jarruttaa alla niin, että sen huomaa toisen pyörän jälkeen todella selvästi.
Onkohan laakerit vedetty liian kireälle? Uskaltaisikohan noita itse löysyttää hiukan? Mistähän löytyisi ohjeita?Suattaapa tosiaan olla, että laakereissa ompi vikaa.
En sitten tiiä uskaltaako itse mennä niitä sorkkimaan. Kannattaa mennä vaan suosiolla pyöräliikkeeseen, siellä varmasti onkelmaan löytyypi ratkaisu..
- Mikke
mieleen, että renkaissa täytyisi olla painetta ja kaiketi uudehkossa pyörässä on hyvin rullaavat renkaat. Mutta sitten kai pitäisi tarkastella laakereita. Kyllähän ne tuommoisessa pyörässä öienevät lähtökohdiltaan laadukkaat, mutta miten niiden kireys - ovatko liian tiukalla tai voihan olla, että jostain syystä laakeri on rikkoutunut. Ne olisi tutkittava. Kumma juttu muuten, että sitä kuulee moniakin juttuja siitä, kuinka vanha pyörä rullailee paremmin kuin uusi.
- Anonyymi
Faija osti minulle uuden Helkaman joskus ja jouduin hylkäämään sen sillä vanha Citymarketista ostamani pyörä rullasi aivan eri tavalla. Joskushan tuon pyörien pyörimättömyyden huomaa, kun kääntää pyörän ylösalaisin ja antaa pyörille vauhtia.
- alkup.tuna
miten herkästi ne vanteet pyörii, taitaapi olla pyöränlaakerit hiukka nahkeet. Oisko jäänyt ensihuolto tekemättä?
- Anonyymi
Itselläni sama ongelma. Pyörät pyörivät kyllä mukavasti kun fillari on ylösalaisin ja annan vauhtia pyörille. Ajaessa — kuskin painon ollessa fillarin päällä — etupyörä kuitenkin tuntuu siltä että se ei rullaa. Vauhti loppuu pienessä alamäessäkin ja polkiessa tuntee oikein miten se etupyörä jarruttaa. Olisiko laakerit loppu tai jotakin?
- Anonyymi
Ulkokumin pintakuviointi syyllinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkokumin pintakuviointi syyllinen
Onko se pyörimissuunta oikea? Takanapavaihteisissa huomannut että viallinen napa toimii just noin tyhjänä pyörii hienosti mutta paino päällä alkaa jarruttaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767