Eli siis jenkkiksistä on kyse. Onko nyt niin, että kun teininä itselleni aiheutin jenkkakahvat käyttämällä liian pinkeitä housuja liian alhaalla, niin ne ovat minulla nyt ikuisesti? Teininä oli siis tapana ostaa vähä isompia housuja mutta roikottaa niitä siltä vähän alempana ja eihän ne ihan sulavasti lanteilla olleet. Eli siinä on nyt...
Olen tällä hetkellä 158/56, mitenkään todella hoikka en vieläkään ole, mutta en tahdokaan olla. En varmasti näytä ollenkaan hyvältä xs-kokoisena. S on mainio minulle. Olen laihduttanut vuoden alusta 10 kiloa ja jenkkis on pienentynyt, mutta ei se ole lähteny täysin veke. Vielä olis tarkoitus pudottaa yksi kilo. Eli tavoite on 158/55.
Kaverini joka on kokoa xs 158/49 väittää että hänelläkin on jenkat ja eivät ne katoa mihinkään. Eli onko nyt näin? Kiroan teinivuoteni kun piti olla niin tyhmä.. :o
Olen koettanut nyhjätä sivuvatsalihaksia painojen kanssa. Makuultaan olen käyttänyt 13 kilon kiekko toisella rinnalla ja seisten olen ottanut käteen 10kg tangon ja heiluttanut toiselle puolelle, siis peruskylkilihasliike.
Käyn salilla säännöllisesti aerobisissa ja lihaskuntojumpissa. Lisäksi syön vallan terveellisesti...
Eli ikuisesti jenkallinenko?
Jenkkakahvat taaa..
8
1272
Vastaukset
- miten ..... ?
miten housuilla saa aikaan jenkat? ei sitten mene mun kaaliin?? mä käytin nuoruudessani stretchfarkkuja , korkeavyötäröisiä ja silti mul on jenkat.,eiköhä se mene kuule niin, et kun ikää tulee, niin jenkat on lähes kaikilla, se on se rasva mikä jämähtää siihe vyötärön seudulle, nih! ja se ei siit lähe ellet treenaa ihan simona
- ei tuu jenkkikset housuista
Voi hyvä ihme, ei todellakaan ne jenkkikset ole mistään housuista tullut! Se on ihan sataprosenttisen varma fakta. Kyllä ne on ihan läskiä joka nyt vaan meillä naisilla tuppaa asettumaan luonnostaan usein sinne lanteille. Siinä ei paljon housujen malli paina. On niitä jenkkikahvoja niilläkin jotka ei oo ikinä käyttänyt mitään kireitä farkkuja.
Jankat on läskiä ja niihin vaikuttaa vain laihtuminen. Se vaan on niin että rasva kerääntyy aina johonkin tiettyyn paikkaan, toisilla mahaan, toisilla reisiin, toisilla pyllyyn ja toisilla lanteille. Ja siellä missä on isoimmat rasvavarastot, ne myös hupenevät viimeiseksi. Eikö olekin loogista? Sen takia voi olla että sulla ne ihan viimeiset rasvavarastot on kerääntyneet niihin jenkkakahvoihin.
Voit saada ne pois laihduttamalla tosi alhaiseen rasvaprosenttiin. Rasva ei kuitenkaan pala tekemällä niitä vatsalihasliikkeitä, ja jenkkakahvat on rasvaa. - aloittaja...
Voi je. Eli siis nyt on ymmärrys ihan väärä. Olen ihan satavarma, että sain jenkkikseni siitä, kun teininä käytin liian tiukkoja farkkuja, joita kaiken lisäksi roikotin niin alhaalla, että ne puristivat oikeasti tuosta lantion kohdalta. Olin aika roikkohousu silloin. Ja lyhyt takki tietysti ja rasvat kertyi siihen. Olennaista ei nyt ole se, miten ne minulle tulivat, vaan että pääseekö niistä eroon.
Ja kyllä, treenaavana ja muusta kohtuullisena paljon tietävänä ihan oikeasti 21-vuotiaana naisena tajuan, ettei rasva pala paikallisesti vaan joka puolelta yhtä paljon. Ja kuten sanottu, en tahdo laihduttaa enempää. En tahdo olla tikku.
Lähinnä noita vatsalihasliikkeitä olen harrastanut moneen suuntaan siksi, että ajattelin että se tiukentaisi keskivartaloni LIHAKSIA ja läskikin asettuisi nätimmin. Ja peräänkuulutin myös, että onko tosiaan niin, että jenkkikset vaan on ja pysyy. Eli pitääkö mun seuraavaksi operaatioksi ottaa se, että hyväksyn niiden olemassaolon?!
Kumma kun rautalangasta pitäisi vääntää. Ja mielestäni en ole kovin läski enää, siis mitat tosiaan ne 158/56 ja kilon vielä aion häivyttää. Mun jenkkakahva ei ole sellanen löllö vaan kohtuukiintee tapaus mutta läskiäkin siinä on. Ikävä vaan kun sitä bikinikuntoa ei ikinä sitten saavuteta tällä läskinkeruusysteemillä..
Eli onko muillakin hoikilla ihmisillä jenkkiksiä?- 160/50
160cm/50kg ja on jenkkakahvat. Tosin silloin kun painoin 56 kiloa (eli saman verran kuin sinä nyt), niitä oli huomattavasti enemmän. Ja en ole käyttänyt ikinä liian tiukkoja housuja.
Mutta edelleen olen sitä mieltä että läski ei varastoidu mihinkään erityiseen paikkaan siitä syystä että vaatteet painaisivat siitä jotenkin. Se ei vaan kuulosta mitenkään järkeenkäypältä, vaikka miten roikottaisi housuja tai olisi tiukat housut.
Olen sitä mieltä että jenkkikset toisilla ihmisillä ovat ja pysyvät KUNNES RASVAPROSENTII LASKEE RIITTÄVÄN ALAS. Rasvaprosentti on kaiken a ja o. Ja kahdella saman painoindeksin omaavalla ihmisellä voi olla ihan erilainen rasvaprosentti. Sen takia itseään ei voi eikä pitäisi verrata toiseen ihmiseen. Mutta 10% rasvaprosentti varustetuilla esim. naismaratoonareilla ei jenkkakahvoja ole. Se vain on siinä vaiheessa sula mahdottomuus.
uskoisin että jos ihminen haluaa eroon jenkkakahvoista, mutta samaan aikaan ei halua vähentää rasvaprosenttiaan, on se vähän sama kuin sanoisi että "haluan asulla maalla kaupungin keskustassa". jenkkakahva = rasvaa.
Se, miten kiinteä se jenkkakahva on, riippuu paljolti ihon paksuudesta. Toisilla on löysempi iho kuin toisilla. Toisten makkarat ovat kovempia kuin toisten.
Lihaksia treenaamalla kun ei tapahdu minkäänkohdan pienentymistä. Kun lihasta treenata, se pyrkii kasvamaan, jos sille annetaan riittävästi proteiinia. Mutta lihas ei kutistu. Joten kyse ei ole mistään "löysistä" lihaksista. Lihas ei ole löysä. Lihas on pieni tai heikko, tai vahva tai iso. Mutta jenkkakahvat ei ole lihasta. - selitys
160/50 kirjoitti:
160cm/50kg ja on jenkkakahvat. Tosin silloin kun painoin 56 kiloa (eli saman verran kuin sinä nyt), niitä oli huomattavasti enemmän. Ja en ole käyttänyt ikinä liian tiukkoja housuja.
Mutta edelleen olen sitä mieltä että läski ei varastoidu mihinkään erityiseen paikkaan siitä syystä että vaatteet painaisivat siitä jotenkin. Se ei vaan kuulosta mitenkään järkeenkäypältä, vaikka miten roikottaisi housuja tai olisi tiukat housut.
Olen sitä mieltä että jenkkikset toisilla ihmisillä ovat ja pysyvät KUNNES RASVAPROSENTII LASKEE RIITTÄVÄN ALAS. Rasvaprosentti on kaiken a ja o. Ja kahdella saman painoindeksin omaavalla ihmisellä voi olla ihan erilainen rasvaprosentti. Sen takia itseään ei voi eikä pitäisi verrata toiseen ihmiseen. Mutta 10% rasvaprosentti varustetuilla esim. naismaratoonareilla ei jenkkakahvoja ole. Se vain on siinä vaiheessa sula mahdottomuus.
uskoisin että jos ihminen haluaa eroon jenkkakahvoista, mutta samaan aikaan ei halua vähentää rasvaprosenttiaan, on se vähän sama kuin sanoisi että "haluan asulla maalla kaupungin keskustassa". jenkkakahva = rasvaa.
Se, miten kiinteä se jenkkakahva on, riippuu paljolti ihon paksuudesta. Toisilla on löysempi iho kuin toisilla. Toisten makkarat ovat kovempia kuin toisten.
Lihaksia treenaamalla kun ei tapahdu minkäänkohdan pienentymistä. Kun lihasta treenata, se pyrkii kasvamaan, jos sille annetaan riittävästi proteiinia. Mutta lihas ei kutistu. Joten kyse ei ole mistään "löysistä" lihaksista. Lihas ei ole löysä. Lihas on pieni tai heikko, tai vahva tai iso. Mutta jenkkakahvat ei ole lihasta.Ja tässä vielä selitys, että mitä ne jenkkakahvat ovat:
""Love handles" is a colloquial or slang term for a layer of fat that is deposited around a person's midsection, especially visible on the sides over the abdominal external oblique muscle.
Love handles are more common in men than women, as the midsection is one of the first regions where fat is stored in the male body. (Women tend to accumulate fat around the hips and thighs). Love handles generally become more pronounced as a person ages and approaches middle age, due to a lower activity level.
Both men and women tend to be image-conscious regarding love handles, sometimes leading to a negative body image. While many products are marketed for eliminating love handles, it is generally agreed that spot reduction is impossible, and that the best way to reduce them is to LOSE FAT by being more active (such as cardiovascular exercise and weight training) and eating fewer calories."
lähde Wikipedia.org
- neinen83
itse olen laihduttanut 15kg..ja jenkkikset edelleen..mutta pienentyny huomattavasti!
ja musta naisella saaki olla lantiota..eikä mikään suora tikku..naisellinen on silloin omasta mielestä ku on vähä muotoja..
no kuitenkin olen tehnyt painoilla sivuttaisia vatsalihaksia.. ja on auttanut pikku hiljaa masu kiinteytynyt hyvin ja jenkikset pienentyneet..
teenaan niitä joka toinen päivä..ja kyllä tuntuu.. hyvälle! kyllä se treeniki auttaa jonkin verran!- Yks_tyttö_vaan
just sanoa että naisella kuuluuki olla pieni rasvavarasto tossa lanteilla.. ite en ainakaa häpee vaikka vähän onkin jenkkakahvoja (VÄHÄN joo-o.. vähä enemmänkin :D ) mutta siis.. nainen on nainen! Toki ne lähtee ku saa rasvaprosentin sinne 15% tietämille..
- mahdollista???
Yks_tyttö_vaan kirjoitti:
just sanoa että naisella kuuluuki olla pieni rasvavarasto tossa lanteilla.. ite en ainakaa häpee vaikka vähän onkin jenkkakahvoja (VÄHÄN joo-o.. vähä enemmänkin :D ) mutta siis.. nainen on nainen! Toki ne lähtee ku saa rasvaprosentin sinne 15% tietämille..
siis voithan sinä pienentää rasvaprosenttia ilman että paino tippuu, ilmeisesti. uskoisin, että homma menee niin, että kun tekee paljon punttitreeniä ja lisäksi tekee vielä lenkkejä jne, niin myös levossa saattaa kulua enemmän kaloreita ja sitä kautta rasva voi palaa... ja rasvaprosentti pienentyä, vaikka paino ei putoaisi koska lihas painaa enemmän kuin läski. kaipa sitä kutsutaan kiinteytymiseksi, kannattaa tutustua vaikka katri mannisen kirjaan aiheesta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872