Tiedän että syke on kaikilla yksilöllinen mutta hieman kuitenkin kiinnostaisi tietää millä sykkeillä vedätte vaikkapa puolimaratonin.
Katsoin tuossa elixiriä jossa toimittaja kirsi Alm juoksi puolikkaan maratonin ja sykkeet näytti olevan aika korkealla 170-180. Silti jaksoi yllättävän hyvin.
Tekisi mieli kokeilla mutta noin korkeilla sykkeillä meno arveluttaa koska sinne se itselläkin pompppaisi. Jaksaisko? Lähinnä kymppejä ja lyhyempiä lenkkejä on tullu juostua.
Maraton syke
16
1658
Vastaukset
- huska paaleen
Kaverini juoksi puolimaratonin 180 keskisykkeellä. Ekat 4km pysyi alle 170. Kyllä siinä 6 -7km kohdalla mietittiin, että kuinkahan äijän käy, mutta loppuun asti meni omin jaloin. Aika vähän päälle 2h.
- juosta
alussa pk sykeillä ja puolivälin jälkeen kovempaa lopussa kiri jos mahdollista,itsellä keskisykemaratonilla n,170
- -rapido-
ehkä mulla on sit vielä toivoa.. oon miettinyt et oonpa surkees kunnos ku syke reippaasti kävellen on n. 140 ja juosten (tai oikeastaan hölkäten ;P ) 150-160 välillä. ja oon mennyt noilla arvoilla 10km- 20 km lenkkejä, kohta ois edes eka ½maratoni :) eli ehkä oon sit ihan kohtuu hyväs kunnos, tietysti mul on viel paljon aikaa parannella.. tarkotan että en oo niin aktiivisesti juossut kuin vasta 3 kk:tta, toisethan on harjotelleet yli vuoden.. :) kunhan vain sit kroppa kestää muuten..
- Hcr
Itse oon juossu muutaman puolikkaan ja joka kerta syke välillä 160-190 ja hyvin on menny viimeisin aika 1.29. Tietysti on parenpi kuunnella omaa elimistöä ja säätää vauhti sen mukaan,mutta jos juoksu kulkee niin ei niitä sykkeitä kannata seurata
- -rapido-
Hcr kirjoitti:
Itse oon juossu muutaman puolikkaan ja joka kerta syke välillä 160-190 ja hyvin on menny viimeisin aika 1.29. Tietysti on parenpi kuunnella omaa elimistöä ja säätää vauhti sen mukaan,mutta jos juoksu kulkee niin ei niitä sykkeitä kannata seurata
mutta kyllä sykkeistäkin on apua; ainakin itse huomaan esim. flunssan olevan lähellä jos syke on korkea.. vaikkei sitä muuten huomaisi.
- alkutaival
eli 2-3km 80-85%/max syke ja siitä eteenpäin 85-90%/max. Siis näin mä tuon puolikkaan juoksen ja vähän reiluun puoleentoista tuntiin.
Sykkeitä seuraillen saan tasasia juoksuja ja ei tule puhkeamisia eikä oo aivan pas...na maalissa. - Anonyymi
Kannattaa säätää vauhtia hengityksen mukaan, ei sykkeen. Puolimaratonilla ja maratonilla hengityksen pitäisi olla helpon voimakasta, mutta niin, ettei rintaa ahdistaa yhtään.
- Anonyymi
Minulla oli maratonilla keskisyke hieman yli anaerobisen kynnyksen. Olihan se raakaa peliä.
- Anonyymi
Juu. Syke nousee ja vauhti hyytyy maratonilla.
- Anonyymi
Aika hyvin, kun anaerobinen (tai kuten nykyään pitäisi kutsua laktaatti-) kynnys on taso, jota voi pitää yllä maksimissaan tunnin.
- Anonyymi
Sama. Kovat jätkät juoksee maratonin jälkipuoliskon anaerobisella, ja maalista kärrätään rullatuolilla invataksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama. Kovat jätkät juoksee maratonin jälkipuoliskon anaerobisella, ja maalista kärrätään rullatuolilla invataksiin.
Ei pidä ahnehtia. Kähöllä maraton läpi niin omat jalat kantaa kotiin.
- Anonyymi
Karvosen kaavalla veän
- Anonyymi
Ite veän vauhtiperusteisesti. Sykkeet vaihtelee liikaa, vauhti ei valehtele.
- Anonyymi
Garmin kertoo anaeropisen kynnyksen. Aloita vk1 sykkeellä ja toinen puolisko vk2 sykkeellä. Ei piä ahnehtia.
- Anonyymi
Sykkeet ovat yksilöllinen juttu. Et voi kopioida toisen sykkeitä omaan käyttöösi. Jollekin 170 sykkeet ovat sama kuin toiselle 130.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528913Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492649- 482427
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282427Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971827
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231723Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä451259Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136