Maraton syke

sgagggasdd

Tiedän että syke on kaikilla yksilöllinen mutta hieman kuitenkin kiinnostaisi tietää millä sykkeillä vedätte vaikkapa puolimaratonin.

Katsoin tuossa elixiriä jossa toimittaja kirsi Alm juoksi puolikkaan maratonin ja sykkeet näytti olevan aika korkealla 170-180. Silti jaksoi yllättävän hyvin.
Tekisi mieli kokeilla mutta noin korkeilla sykkeillä meno arveluttaa koska sinne se itselläkin pompppaisi. Jaksaisko? Lähinnä kymppejä ja lyhyempiä lenkkejä on tullu juostua.

13

1431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huska paaleen

      Kaverini juoksi puolimaratonin 180 keskisykkeellä. Ekat 4km pysyi alle 170. Kyllä siinä 6 -7km kohdalla mietittiin, että kuinkahan äijän käy, mutta loppuun asti meni omin jaloin. Aika vähän päälle 2h.

    • juosta

      alussa pk sykeillä ja puolivälin jälkeen kovempaa lopussa kiri jos mahdollista,itsellä keskisykemaratonilla n,170

      • -rapido-

        ehkä mulla on sit vielä toivoa.. oon miettinyt et oonpa surkees kunnos ku syke reippaasti kävellen on n. 140 ja juosten (tai oikeastaan hölkäten ;P ) 150-160 välillä. ja oon mennyt noilla arvoilla 10km- 20 km lenkkejä, kohta ois edes eka ½maratoni :) eli ehkä oon sit ihan kohtuu hyväs kunnos, tietysti mul on viel paljon aikaa parannella.. tarkotan että en oo niin aktiivisesti juossut kuin vasta 3 kk:tta, toisethan on harjotelleet yli vuoden.. :) kunhan vain sit kroppa kestää muuten..


      • Hcr

        Itse oon juossu muutaman puolikkaan ja joka kerta syke välillä 160-190 ja hyvin on menny viimeisin aika 1.29. Tietysti on parenpi kuunnella omaa elimistöä ja säätää vauhti sen mukaan,mutta jos juoksu kulkee niin ei niitä sykkeitä kannata seurata


      • -rapido-
        Hcr kirjoitti:

        Itse oon juossu muutaman puolikkaan ja joka kerta syke välillä 160-190 ja hyvin on menny viimeisin aika 1.29. Tietysti on parenpi kuunnella omaa elimistöä ja säätää vauhti sen mukaan,mutta jos juoksu kulkee niin ei niitä sykkeitä kannata seurata

        mutta kyllä sykkeistäkin on apua; ainakin itse huomaan esim. flunssan olevan lähellä jos syke on korkea.. vaikkei sitä muuten huomaisi.


    • alkutaival

      eli 2-3km 80-85%/max syke ja siitä eteenpäin 85-90%/max. Siis näin mä tuon puolikkaan juoksen ja vähän reiluun puoleentoista tuntiin.
      Sykkeitä seuraillen saan tasasia juoksuja ja ei tule puhkeamisia eikä oo aivan pas...na maalissa.

    • Anonyymi

      Kannattaa säätää vauhtia hengityksen mukaan, ei sykkeen. Puolimaratonilla ja maratonilla hengityksen pitäisi olla helpon voimakasta, mutta niin, ettei rintaa ahdistaa yhtään.

    • Anonyymi

      Minulla oli maratonilla keskisyke hieman yli anaerobisen kynnyksen. Olihan se raakaa peliä.

      • Anonyymi

        Juu. Syke nousee ja vauhti hyytyy maratonilla.


      • Anonyymi

        Aika hyvin, kun anaerobinen (tai kuten nykyään pitäisi kutsua laktaatti-) kynnys on taso, jota voi pitää yllä maksimissaan tunnin.


      • Anonyymi

        Sama. Kovat jätkät juoksee maratonin jälkipuoliskon anaerobisella, ja maalista kärrätään rullatuolilla invataksiin.


    • Anonyymi

      Karvosen kaavalla veän

      • Anonyymi

        Ite veän vauhtiperusteisesti. Sykkeet vaihtelee liikaa, vauhti ei valehtele.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe