Mitä lävistys symboloi?

songy

Mitä lävistykset symboloivat? ;o.
Olen puhunut vanhempieni kanssa lävistyksestä, mutta minulla täytyy olla hyvät perustelut ja tieota. Vanhempani kysyivät myös mitä lävistys symboloi, yritin etsiä googlella ym. mutta en löytänyt ?!

11

3909

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *****

      No tuo symbolointi puoli on sellainen mitä ei voi googlesta löytää. Se symboloi eri ihmisille eri asioita. Sinun pitää itse miettiä mitä se sinulle merkitsee, miksi lävistyksen haluat ottaa. Sinua ei oikein kukaan tässä voi auttaa. Pohdit itse asiaa (koska lävistystä ruinaat) ja sanot asiasi vanhemmillesi.

    • vastauksia

      Kun kulkee maailmalla silmät auki ja vähän seuraa tutkimuksia voi päätellä lävistysten osoittavan mm.

      alistettua asemaa
      sivistymättömyyttä
      alkukantaisuutta
      köyhyyttä
      ...

      Miten perustelet mahdolliset arvet, metalliyliherkkyyden, keskimääräistä huonomman menestymisen elämässä ja riskikäyttäytymisen lisääntymisen vanhemmillesi. Nämä kun näyttävät tutkimusten mukaan liittyvän lävistettyjen länsimaalaisten elämään.

      • werwerwer

        jotkut menee täällä taas vähän ylikierroksilla


      • sekaisin?

        Se on kyllä varmaan niin, että ne keskimääräistä huonompi menestys elämässä ja riskikäyttäytyminen johtavat lävistysten ottamiseen, eikä toisinpäin.

        Mahdolliset arvet, metalliyliherkkyyden, keskimääräistä huonomman menestymisen elämässä ja riskikäyttäytymisen voi selittää sitten JOS niitä ilmenee!


      • merkkejä!
        sekaisin? kirjoitti:

        Se on kyllä varmaan niin, että ne keskimääräistä huonompi menestys elämässä ja riskikäyttäytyminen johtavat lävistysten ottamiseen, eikä toisinpäin.

        Mahdolliset arvet, metalliyliherkkyyden, keskimääräistä huonomman menestymisen elämässä ja riskikäyttäytymisen voi selittää sitten JOS niitä ilmenee!

        Olet aivan oikeassa siinä, että luuserit ottavat tatuointeja ja lävistyksiä.

        Tieteellisissä tutkimuksissa on kuitenkin osoitettu myös lapsena tai nuorena otettujen lävistysten ja tatuointien signaloivan myöhempää keskimääräistä suurempaa ajautumista esim. riskikäyttäytymiseen ja luusereiden joukkoon. Nuorten lävistykset mitä ilmeisimmin kasaantuvat sellaisille, joilla ei muutenkaan ole parhaimpia edellytyksiä elämässä selviytymiseen.


      • Hmm...

        Mielestäni tuo ei ole totta. Joidenkin osalla ehkä, mutta ei TODELLAKAAN kaikkien kohdalla! Ihmisiä ei voi luokitella lävistysten mukaan luusereiksi tai vastaaviksi.
        Itselläni on elämä mallillaan, koulut menee hyvin ja on ystäviä ym. mutta silti haluaisin nenäkorun, koska se on nätti. En mitään suurta rengasta vaan sellaisen ihan pienen timantin. Ja itse en ainakaan itseäni luokittele luuseriksi sen mukaan,e ttä haluan lävistyksen!
        Lävistys merkitsee eri ihmisille eri asioita, eikä kaikille suinkaan sitä että tuntee itsensä huonommaksi!


      • Anonyymi
        Hmm... kirjoitti:

        Mielestäni tuo ei ole totta. Joidenkin osalla ehkä, mutta ei TODELLAKAAN kaikkien kohdalla! Ihmisiä ei voi luokitella lävistysten mukaan luusereiksi tai vastaaviksi.
        Itselläni on elämä mallillaan, koulut menee hyvin ja on ystäviä ym. mutta silti haluaisin nenäkorun, koska se on nätti. En mitään suurta rengasta vaan sellaisen ihan pienen timantin. Ja itse en ainakaan itseäni luokittele luuseriksi sen mukaan,e ttä haluan lävistyksen!
        Lävistys merkitsee eri ihmisille eri asioita, eikä kaikille suinkaan sitä että tuntee itsensä huonommaksi!

        nenäkoru EI ole nätti.
        lisäksi se lisää tulehdusriskiä.
        miksi ihminen tarvitsee (koruja, meikkejä, jne) joka päivä?
        luulisi itsetunnon olevan sen verran kohdallaan jotta mennään itsellään..
        ymmärrän konsertit, juhlat ja sen sellaiset.. mutta prkl


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nenäkoru EI ole nätti.
        lisäksi se lisää tulehdusriskiä.
        miksi ihminen tarvitsee (koruja, meikkejä, jne) joka päivä?
        luulisi itsetunnon olevan sen verran kohdallaan jotta mennään itsellään..
        ymmärrän konsertit, juhlat ja sen sellaiset.. mutta prkl

        jatkanmpa vielä. vanhin poikani (20) toi "näytille" tyttökaverinsa tuossa päivänä eräänä.
        ihan kiva tyttö mutta kilinältä/helinältä ei kuule puhetta kun likka muutoinkin hiljainen ja sitten tämä rapalan livemainos naamassa peittää äänet.
        jestas mikä iljetys


    • blackmagicwoman

      Äitini vei minut aikanaan ottamaan korvakorut 8-vuotiaana, enkä usko, että niillä oli sen kummempaa merkitystä. 16-17-vuotiaana otin lisää koruja korviin, nenään, huuleen, napaan... mielestäni niillä ei ollut muuta kuin esteettinen merkitys.

      18-vuotiaana otin lävistykset nänneihin, genitaalialueelle ja kieleen. Niillä on seksuaalista merkitystä, joita en halua tässä tarkemmin eritellä. Symboliikka lienee niin aikaan, paikkaan ja henkilöön sidottua, etten antaisi sille liikaa arvoa.

      Itselläni on aina ollut vanhempiin hyvät välit, ja äitini ja muut sukulaiseni (jotka ovat sattuneet näkemään) eivät ole lävistyksiä ja tatuointeja säikkyneet. Harkitse vielä.

      • Kauneus ei ole ikuista

        Minä olen erittäin klassisesti pukeutuva nainen. Lävistys kuitenkin löytyy siksi, että se korostaa kauniisti vartaloa. Eli aivan estetiikan vuoksi, kuten korvakorutkin. Lävistyksessä toki on se hyvä puoli, että sen saa poistettua koska vain, tatuointilinjalle en koskaan lähtisi.


    • Anonyymi

      White thrash-väen symboli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe