Wikipedian viimeisimpiä päivityksiä....
wikipedia: mitä hopea on?
http://fi.wikipedia.org/w/index.php?title=Hopea&oldid=2836265
Mikä on hopea?
33
531
Vastaukset
- Ajankulu
no mää olenki sit ollu ihan väärässä,,)))),mä olen luullu et se on metalli,,,mut näkyykin olevan vaan pitkä rivi kirosanoja,,))))!
- kielibasa
a-v kirjoitti:
Oli kuinka oli, hopea on kuitenkin jalometalleista mun lemppari;)
mutta on turkasen kallista..
aamuterse teille kaikille :-) kielibasa kirjoitti:
mutta on turkasen kallista..
aamuterse teille kaikille :-)mc kielibee;)
Nipin napin platinakin kelpaa, onhan se kuitenki samanväristä;)- kielibasa
a-v kirjoitti:
mc kielibee;)
Nipin napin platinakin kelpaa, onhan se kuitenki samanväristä;)jos olis valkokultaa niin sekin nipinnapin menisi :-)
aamuterse! - Ajankulu
kielibasa kirjoitti:
jos olis valkokultaa niin sekin nipinnapin menisi :-)
aamuterse!lykkää,,,))), mut kulkaas, kyllä se on keltakulta mikä vie voiton,,,ainakin mun kategoriassa,,ja sit elämässäki,,)))!.
- kielibasa
Ajankulu kirjoitti:
lykkää,,,))), mut kulkaas, kyllä se on keltakulta mikä vie voiton,,,ainakin mun kategoriassa,,ja sit elämässäki,,)))!.
kylla mää tuon aaveen kannalle tässä asiassa kallistun.. jotta hopea ennen keltakultaa :-)
- Ajankulu
kielibasa kirjoitti:
kylla mää tuon aaveen kannalle tässä asiassa kallistun.. jotta hopea ennen keltakultaa :-)
ei voi kiistellä,,,)), kun mä en tykkää vaan kaiketi siks hopeasta, ku tummuu mun iholla,,,on ihan mustaa muutaman ajan päästä,,,))),olenkos niin helketin hapan,,)))?
kielibasa kirjoitti:
ei vaan oo niin kaunis ku hopea, mun mielestä... eikä yhtä tyylikäs;)
Mullakin on jemmassa kultasormuksia ja ketjuja jne. ... taidan jättää perikunnan vaivoiksi;)))- Ajankulu
a-v kirjoitti:
Mullakin on jemmassa kultasormuksia ja ketjuja jne. ... taidan jättää perikunnan vaivoiksi;)))ja platinahan ois kyl korvaavina hopean väriin,,,mut ei vaan iske,,,)),,kultaa sen olla pitää,,,ainakin mulla,,))!
- kielibasa
Ajankulu kirjoitti:
ei voi kiistellä,,,)), kun mä en tykkää vaan kaiketi siks hopeasta, ku tummuu mun iholla,,,on ihan mustaa muutaman ajan päästä,,,))),olenkos niin helketin hapan,,)))?
auttaisi.. sehan kelvosti neutraloi :-))
- kielibasa
a-v kirjoitti:
Mullakin on jemmassa kultasormuksia ja ketjuja jne. ... taidan jättää perikunnan vaivoiksi;)))voi syntyä perikunnalle kiistakapula :-))
- kielibasa
Ajankulu kirjoitti:
ja platinahan ois kyl korvaavina hopean väriin,,,mut ei vaan iske,,,)),,kultaa sen olla pitää,,,ainakin mulla,,))!
eli titaani.. kestäis kovemmassakin menossa :-))
kielibasa kirjoitti:
voi syntyä perikunnalle kiistakapula :-))
enpä tullu ajatelleeksi... kapulapa hyvinkin... mut ei niitä kaikenmaailman kulleja voi mukaankaan ottaa;)
- kielibasa
a-v kirjoitti:
enpä tullu ajatelleeksi... kapulapa hyvinkin... mut ei niitä kaikenmaailman kulleja voi mukaankaan ottaa;)
niin kätsästihän sormissa menis :-))
- Ajankulu
kielibasa kirjoitti:
auttaisi.. sehan kelvosti neutraloi :-))
totaalisesti metsään,,,))),,kun mä en o sit ympäristöystävällinen jos maitoo juon,,)))pruut!!
- kielibasa
Ajankulu kirjoitti:
totaalisesti metsään,,,))),,kun mä en o sit ympäristöystävällinen jos maitoo juon,,)))pruut!!
neutraloikohan se yhta hyvin...:-))
- Ajankulu
kielibasa kirjoitti:
eli titaani.. kestäis kovemmassakin menossa :-))
mä ny tähän hätään sen miljonäärin etin,,(((,,kerro,,! Mulla tuos useemmatkin menokkaat,,,ja vauhtia riittäs,,,mut se titaani ny puuttuu,,))!ja sen ostaja,,))!.
- Ajankulu
kielibasa kirjoitti:
neutraloikohan se yhta hyvin...:-))
sama jos sokeria imee jos laktoositonta,,,))),pahaa,,((!.
- kielibasa
Ajankulu kirjoitti:
sama jos sokeria imee jos laktoositonta,,,))),pahaa,,((!.
mut kaffessa se menee.. sikurin korvikkeena
- kielibasa
Ajankulu kirjoitti:
mä ny tähän hätään sen miljonäärin etin,,(((,,kerro,,! Mulla tuos useemmatkin menokkaat,,,ja vauhtia riittäs,,,mut se titaani ny puuttuu,,))!ja sen ostaja,,))!.
itselleen titaanista kihlasormuksen.. työpaikan metallia..
kestää sukupolvesta toiseen :-) - Ajankulu
kielibasa kirjoitti:
mut kaffessa se menee.. sikurin korvikkeena
mä en makeesta tykkää,,,))),niin olisinkos jo itte niin makee,,,))),,olen puhunut,,läpiä päähäni,,(((,,mut olkonn ny,,))!
- Ajankulu
kielibasa kirjoitti:
itselleen titaanista kihlasormuksen.. työpaikan metallia..
kestää sukupolvesta toiseen :-)kans,,jos saamaan rupee,,,))),niin sitä titaania,,))!,eikös ny ollu puhe metalleista ja niiden saannista,,))?
- kielibasa
Ajankulu kirjoitti:
mä en makeesta tykkää,,,))),niin olisinkos jo itte niin makee,,,))),,olen puhunut,,läpiä päähäni,,(((,,mut olkonn ny,,))!
toisiaan.. silleenhän se menee..
ei sitten suolasta kaffea...:-))) - kielibasa
Ajankulu kirjoitti:
kans,,jos saamaan rupee,,,))),niin sitä titaania,,))!,eikös ny ollu puhe metalleista ja niiden saannista,,))?
puolustukseni sanon jottet pyydä mua asialle :-)))
- Ajankulu
kielibasa kirjoitti:
toisiaan.. silleenhän se menee..
ei sitten suolasta kaffea...:-)))suolaa tarpeeks,,,)),se antaa potkua fiilikseen,,))!!,,nam!
- Ajankulu
kielibasa kirjoitti:
puolustukseni sanon jottet pyydä mua asialle :-)))
kun kerrot ken hän on,,niin kyllä mä itte sen hoidan,,,))),kuiskaa edes,,))!!,kuuntelen,,!
- kielibasa
Ajankulu kirjoitti:
suolaa tarpeeks,,,)),se antaa potkua fiilikseen,,))!!,,nam!
ja nyt tämä yksi potkasee itsensä tyttärineen unamatkalle vuosaareen :-)
mukavaa päivänjatkoa! - kielibasa
Ajankulu kirjoitti:
kun kerrot ken hän on,,niin kyllä mä itte sen hoidan,,,))),kuiskaa edes,,))!!,kuuntelen,,!
... r....h....u.....rr....e....
haihtuu olemattomiin...:-) - Ajankulu
kielibasa kirjoitti:
ja nyt tämä yksi potkasee itsensä tyttärineen unamatkalle vuosaareen :-)
mukavaa päivänjatkoa!sinulle ja sille pienelle kullannupullesi,,!
- Ajankulu
kielibasa kirjoitti:
... r....h....u.....rr....e....
haihtuu olemattomiin...:-)mä otankin noi välit huomioon,,,sillä siellä se on,,,salaisuus,,,))!.
Se asia kannattaa kysyä Suomen Leijonilta, he tietävät asiasta jo pitkällä kokemuksella!
- Finnolio
Hopea on valkoinen jalometalli, jota on luonnossa puhtaana, muihin metalleihin sekoittuneena tai yhdisteinä. Sitä pidettiin vanhimpina aikoina miltei yhtä arvokkaana kuin kultaa, mutta suhde muuttui löytöjen lisääntyessä. Hopeaa on vanhastaan käytetty pehmeytensä vuoksi muilla metalleilla sekoitettuna rahoihin, koruihin, pöytäastioihin ja koriste-esineisiin. Hopeasta valmistetaan koriste- ja käyttöesineitä takomalla, valamalla, pakottamalla ym. menetelmin. Hopeaa käytetään kuparin, pronssin, messingin sekä alpakan pinnoitteena. Se tummuu ilmassa. Hopean voi tunnistaa tippakokeessa (kromioksidi rikkihappo). Tippa jättää hopeaan punaisen täplän. Hopeaesineiden leimat kertovat niiden valmistusmaan, valmistajan ja valmistusvuoden.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2522328- 1921704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä501379Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad511057- 41846
- 15827
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23788Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25786Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647