Lääkäriksi Yhdysvaltoihin

Miten onnistuu?

Olen jo pitkään haaveillut lääkärin ammatista ja siitä että voisin lähteä pois suomesta. Tahtoisin tietää mitä vain infoa tästä asiasta miten käytännössä onnistuu lääkärinä toimiminen Yhdysvalloissa. Kuinka helppoa on sasada työtä? Mistä asunto? Kuinka paljon lääkäri saa palkkaa? Entä verot? yms. yms. Eniten tahtoisin länsirannikolle. Jos tietäisitte esim. linkkejä tai muuuta infoa niin olen hyvin kiitollinen.

4

1780

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulkomaanhoitaja

Itse toimin rn:na eli sairaanhoitajana etela-kaliforniassa. Hoitajaksi usa:n paaseminen on monimutkaista joskaan ei mahdotonta. Itse jouduin paivittamaan muutaman kurssin verran opintoja ja tietenkin lisensointikoe! Alku oli myos vahan hankalaa, koska lahes kaikki laakkeet ovat eri nimisia kuin euroopassa ja taalla kaytetaan eri yksikkoja esim. labravastauksissa..
      Laakariksi tanne paaseminen on siitakin viela huomattavatsi hankalampaa. Ystavapiiriimme kuuluu muutama euroopassa valimisunut laakari (saksassa ja tanskassa) ja he kumpikaan eivat ole toissa koska olisivat joutuneet kaymaan lahes puolet koulutuksestaan uudellee..
      Palkkaus.. Hmmm... Ns. "tavallinen ' laakari tienaa noin 150K vuodessa. Kaikkein parhaiten tienaavat kirurgit ja anestesialaakarit, noin 250-350K/v.

Mutta mikali et ole viela edes koulutuksessa valmistumassa laakariski, sinun kannattaisi harkita usa:n opiskelemaan hakemista. Asiat helpottuvat huomattavsti, joskin opintolainaa taytyy ottaa ruhtinaallisesti...

Onnea matkaan!

• Astronautti - Turku

Kuinka paljon saa astronautti USA: ssa? Paljonko maksaa lentolippu Lahdesta tai Turusta Amerikkaan, mukaanlukien lemmikkieläimet?
      Olenko oikeutettu jonkinlaiseen siirtolaisavustukseen?

• Vaikee

No ensinnäkin lentolippu maksaa ( riippuu minne menet ) n. 700-1000€. Astronautiksi tuleminen vaati todella KOVAN fyysisen kunnon, sekä koulutus on pitkä. Jotkut jopa ovat jättäneet kesken, koska se on hirmu rankkaa. Ja jos jossain kohtaa pääsisit alukseen kohti avaruutta, aluksen lähtö ei ole mikään pieni... Edes sisältä...

• hebtt

varmasti ajankohtainen vastaus näin 6 vuoden jälkeen...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      106
      1434
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      817
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      54
      716
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      701
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      128
      656
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      34
      572
    7. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      36
      550
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      202
      542
    9. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      536
    10. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      61
      530
    Aihe