Kannattaako liittyä liittoon?

Help!

Aloitan tehtävät uudessa työpaikassa vuokrafirman kautta. Työsuhde kestää 4-6kk määräaikaisena vuokrafirmalla, jonka jälkeen itse firma vakinaistaa työntekijän. Kannattaako liittyä jo nyt liittoon? Työnantajaksi pitää merkitä sitten vuokrafirman nimi/firman nimi kai?(molemmat)

29

2026

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Liittoon liittymiseen en ota kantaa, mutta liity ainakin työttömyyskassaan. Jos et liitosta perusta, niin YTK on hyvä vaihtoehto työttömyysturvan saamiseksi.

• Aina kannattaa liittyä liittoon. Soon siun oikeusturvasi monessakin mielessä. esim. jos käy niin ettei työnantajasi maksa siul. palkkaa...ammattiliitto tulee silloin avuksesi. Kaikkien palkkatyötä tekevien olisi huolehdittava ensitöikseen tuo asia kuntoon. Tykkääpä työnantajat siitä tai ei.

Ota selvää mikä on siun ammattiliittosi ja moni työkolleega mielellään nois auttaa ja onhan jo olemas työyksiköissä liiton edustaja työporukassakin.

Älä edes mieti liittyisitkö, vaan tutustuppa liittojen/liiton toimintaperiaatteeseen..tulet huomaamaan kuin turvallista se on, loppujenlopukis. Ja jos jäät työttömäksi esim. paremmin siul tulee päivärahaa kuin liitottomalle, Kelan kassalaiselle. Eli se on siun elämisenturva maalaisesti ajatellen.

Tervetuloa järjestäytyneseen työläisporukkaa ...Kesäisin terpoin Senja

• ihmeessä

Jos olet "työhaluinen", ja ajattelet päätäsi pitemmälle omaan tulevaisuutesi, niin liity heti liittoon, sillä se on sinulle, kuin palovakuutus.
        Mutta jos olet vain lusmuilija, jolle tärkeintä on vain päästä ansiosidonnaiselle päivärahalle lyhyiden työsuhdeiten kautta, niin silloin YTK on paikallaan.
        YTK:han on työnantajien perustama järjestö josta saa ainoastaan työttömyysturvan, eli on oikeastaan pätkätyöläisten ja lusmuilijoiden paratiisi..

• Näyttöä on
        ihmeessä kirjoitti:

Jos olet "työhaluinen", ja ajattelet päätäsi pitemmälle omaan tulevaisuutesi, niin liity heti liittoon, sillä se on sinulle, kuin palovakuutus.
        Mutta jos olet vain lusmuilija, jolle tärkeintä on vain päästä ansiosidonnaiselle päivärahalle lyhyiden työsuhdeiten kautta, niin silloin YTK on paikallaan.
        YTK:han on työnantajien perustama järjestö josta saa ainoastaan työttömyysturvan, eli on oikeastaan pätkätyöläisten ja lusmuilijoiden paratiisi..

Liity ehdottomasti YTK:n työttömyyskassaan. Liitot eivät tee mitään esimerk. jos joudut työpaikallasi työpaikkakiusatuksi.- Siellä vain nuoskellaan luottamusmiesten perseitä.

• on tarkoitettu
        Näyttöä on kirjoitti:

Liity ehdottomasti YTK:n työttömyyskassaan. Liitot eivät tee mitään esimerk. jos joudut työpaikallasi työpaikkakiusatuksi.- Siellä vain nuoskellaan luottamusmiesten perseitä.

sellaisille joita ei työ kiinnosta, ainoastaan halutaan jäädä työttömyysrahalle...
        Liittoon kuuluvat haluavat kehittää työolojaan entistä paremmiksi ja saada parempia työehtoja.

• näyttöä
        Näyttöä on kirjoitti:

Jos sinulla on näyttöä, niin kerroppa kuka neuvottelee työnantajien kanssa muun,muassa seuraavan työehtosopimuksen..
        Mitä hyvää YTK tekee jos työpaikalla tulee ongelmia????.

• kuulehan hetki

Jos niin huonosti käy ettei palkkaa tule, niin palkkaturva on sitä varten. Se on lakisääteisiä asioita, ja siihen et liittoa tarvitse.

Liiton tarpeellisuus lähtee jokaisesta itsestään ja siitä miten sen mieltää. Mitään velvoitetta ei liittoon menemisellä ole, ja kuten ollaan huomattu, niin yhä useampi jää liittojen ulkopuolelle. YTK on hyvä ja kasvava vaihtoehto sellaiselle, joka haluaa itse päättää työhistoriastaan, ja siitä miten sitä haluaa kehittää.

YTK antaa saman työttömyysturvan kuin liitotkin, ihan saman. Ainut että YTK maksaa 65 € vuodessa, kun liiton "etuilu" keskimäärin 4-500 € vuodessa.

Kyllä kannattaa miettiä liittymistä, eikä pelkästään tuon etelänmatkan hinnan takia, vaan noin muutoinkin.

• kuulehan hetki kirjoitti:

Jos niin huonosti käy ettei palkkaa tule, niin palkkaturva on sitä varten. Se on lakisääteisiä asioita, ja siihen et liittoa tarvitse.

Liiton tarpeellisuus lähtee jokaisesta itsestään ja siitä miten sen mieltää. Mitään velvoitetta ei liittoon menemisellä ole, ja kuten ollaan huomattu, niin yhä useampi jää liittojen ulkopuolelle. YTK on hyvä ja kasvava vaihtoehto sellaiselle, joka haluaa itse päättää työhistoriastaan, ja siitä miten sitä haluaa kehittää.

YTK antaa saman työttömyysturvan kuin liitotkin, ihan saman. Ainut että YTK maksaa 65 € vuodessa, kun liiton "etuilu" keskimäärin 4-500 € vuodessa.

Kyllä kannattaa miettiä liittymistä, eikä pelkästään tuon etelänmatkan hinnan takia, vaan noin muutoinkin.

Olen erittäin hyvin perillä noista asioista. Olen sentään toiminut jos monenlaises, myöskin luottamustehtävässä. Eli esitin hänelle vahvasti järjestöitymistä ja olen edelleenkin sitä mieltä, että mikäs paremmin työläisen asioita ajaa, kuin nimenomaan oma ammattiliitto. Mutta hän valitsee kuitenkin itse, mikä hänelle sopii parhaiten.

Liitonmaksut ovat mielestäni kohtuulliset. Ja uskon vahvasti, että suurinosa kuitenkin ihan ilol maksaa noi maksut. Onhan niistä hyväs lykys hyötyä...Oli sit palkkaerimilelissyyksiä tai työttömyyttä. Ja pienipala mainosta sit...useimmilla ammattiliitoilla on myös poonusetuaja...esim mökkejä ympärisuomea...laivalippuihin alennukais ja ties mitä...

Kannattaaa verrata noita kahta nyt sitten ja nimenomaan siinävalossa peilata, kumpi on vahvempi etujesi ajaja tosipaikantullen.

Ammattiliittoa kannatan...mut valinta on jokaisen omassa harkinnassa mitä itse tekee :)

Itse jo nuorena liityin opiskelijajäseneksi ja kun työlistyin...sit viralliseksi jäseneksi. Samaa linjaa nyt jo vien nuorisonikin kohdalla. Ja liittyminen liitton tehään jo het 18vuotiaana, opiskelijäjäseneksi.

Kannattaa olla aktiivinen myöskin nois ammattiasioissa, vain vaikuttamalla tulee kuulluksi.

Oikein hyvää kesää kaikille ja sitä oman edun turvaamista myöskin Terpoin Senjsuska

• edellinen taas
        Senjuska4209 kirjoitti:

Olen erittäin hyvin perillä noista asioista. Olen sentään toiminut jos monenlaises, myöskin luottamustehtävässä. Eli esitin hänelle vahvasti järjestöitymistä ja olen edelleenkin sitä mieltä, että mikäs paremmin työläisen asioita ajaa, kuin nimenomaan oma ammattiliitto. Mutta hän valitsee kuitenkin itse, mikä hänelle sopii parhaiten.

Liitonmaksut ovat mielestäni kohtuulliset. Ja uskon vahvasti, että suurinosa kuitenkin ihan ilol maksaa noi maksut. Onhan niistä hyväs lykys hyötyä...Oli sit palkkaerimilelissyyksiä tai työttömyyttä. Ja pienipala mainosta sit...useimmilla ammattiliitoilla on myös poonusetuaja...esim mökkejä ympärisuomea...laivalippuihin alennukais ja ties mitä...

Kannattaaa verrata noita kahta nyt sitten ja nimenomaan siinävalossa peilata, kumpi on vahvempi etujesi ajaja tosipaikantullen.

Ammattiliittoa kannatan...mut valinta on jokaisen omassa harkinnassa mitä itse tekee :)

Itse jo nuorena liityin opiskelijajäseneksi ja kun työlistyin...sit viralliseksi jäseneksi. Samaa linjaa nyt jo vien nuorisonikin kohdalla. Ja liittyminen liitton tehään jo het 18vuotiaana, opiskelijäjäseneksi.

Kannattaa olla aktiivinen myöskin nois ammattiasioissa, vain vaikuttamalla tulee kuulluksi.

Oikein hyvää kesää kaikille ja sitä oman edun turvaamista myöskin Terpoin Senjsuska

noista lomamökeistä ei aina suurtakaa hyötyä ole, vaikka niitä saattaa liitolla ollakkin. Minä vuokrasin omalta liitolta mökin muutama vuosi sitten ja se maksoi minulle liittolaiselle enemmän kuin viereisellä rannalla olevan yksityisen vuokraama ja parempi tasoinen mökki.
        Eli se siitä poonuksesta. laivamatkoja ja muitakin saa halvemmalla suoraan yhtiöiltä, ja nuo ns. liiton pc.t mitä ne lanseeras oli noin 30% kalliimpia, kuin vapailta markkinoilta sai.

Ainut mitä nuo liitot osaa on jäsentensä kusetus kauniilla puheilla ja lupauksilla ja trietysti noilla poonuksilla. Minulle 26 vuotta liitossa riitti, ja ei koskaan enään. Nyt YTK hoitaa minun työttömyysturvani ja "poonukseni" hankin niitä tarvitessani, suoraan vapailta markkinoilta.

Lämmintä kesää sinulle senjuskaiseni. :D

• se sinulle
        edellinen taas kirjoitti:

noista lomamökeistä ei aina suurtakaa hyötyä ole, vaikka niitä saattaa liitolla ollakkin. Minä vuokrasin omalta liitolta mökin muutama vuosi sitten ja se maksoi minulle liittolaiselle enemmän kuin viereisellä rannalla olevan yksityisen vuokraama ja parempi tasoinen mökki.
        Eli se siitä poonuksesta. laivamatkoja ja muitakin saa halvemmalla suoraan yhtiöiltä, ja nuo ns. liiton pc.t mitä ne lanseeras oli noin 30% kalliimpia, kuin vapailta markkinoilta sai.

Ainut mitä nuo liitot osaa on jäsentensä kusetus kauniilla puheilla ja lupauksilla ja trietysti noilla poonuksilla. Minulle 26 vuotta liitossa riitti, ja ei koskaan enään. Nyt YTK hoitaa minun työttömyysturvani ja "poonukseni" hankin niitä tarvitessani, suoraan vapailta markkinoilta.

sitten neuvottelee työehtosopimuksen ?
        YTK vai ?

• edellinen taas kirjoitti:

.....oikeen pirtsakkoo kessää ja tulovoo helluntaita....ja ko tosta on päästy...sit sitä oikee ihanoo keskikesän juhloo hyvvee eli Juhannusta :)

Sätkitäämpä sovussa männä etiäpäin ja kassotaan mitä se elämä tuokaan tullessaan :)

• matalapalkkainen

Otappa yhteyttä omaan mahdolliseen liittoosi ja käy siellä.

Pyydä, että kertovat mitä saat jäsen maksuillesi vastinetta ja mitä saisit jos olisit ytk:ssa.

Näet huiman eron siinä.

Fiksuna ihmisenä,teet aivan oikean ratkaisun.

• kokemusta on

itse olin työpaikassa jossa pääluotto ja työsuojeluvaltuutettu olivat firman parhaiten tienaavat kaverit-helpoimmissa hommissa...
      tuli vähän erimielisyyksiä sopimustulkinnoista ja pääluotto kielsi ehdottomasti soittamasta liittoon,hän tietää asiat.soittelin kuitenkin ja yllätys:ei ne nyt ihan niin olleet ne asiat kuten luottomies sanoi(ei sinnepäinkään)....
      juu ja luottovaalitkin käytiin:vastaehdokkaaksi ei tahtonut päästä...ääntenlaskijoina luotto&työsuojeluvaltuutettu .yllätys taas vaikka etukäteen piti vastaehdokkaalle tulla selvä voitto niin "rimaa hipoen"pääluotto piti paikkansa ja vastaehdokas ei päässyt edes varaluotoksi kun oli ollut ehdolla pääluotoksi....työsuojeluvaltuutettu valitsi itsensä varaluotoksi...........lisää olis vaikka kuinka paljon mutta tossa nyt vaan osa työntekijöiden"edunvalvonnasta"omalla kohdalla
      tuli mieleeni että kuinka yleistä on työelämässä että luottamusmiehet "maksetaan"firman puolelta hiljaisiksi joo,joomiehiksi???

• YTK:laisia

Kerro miten työnantajasi kohtelee YTK:laisia..
        Saavat vissiin liittojen neuvottelemat edut ja luottamustehtävissä ovat niin helvetin kovia. Ei anneta mistään periksi???

Miksi viitsit lähettää noin tyhmän provoviestin,,,
        Työnantajaltahan voi odottaa kaikenlaista...

• kokemusta on
        YTK:laisia kirjoitti:

Kerro miten työnantajasi kohtelee YTK:laisia..
        Saavat vissiin liittojen neuvottelemat edut ja luottamustehtävissä ovat niin helvetin kovia. Ei anneta mistään periksi???

Miksi viitsit lähettää noin tyhmän provoviestin,,,
        Työnantajaltahan voi odottaa kaikenlaista...

niin ei ollut mikään PROVO vaan omakohtainen kokemus
        olen itse työläisperheestä kotoisin ja aina kulkenut enemmän tien "vasenta"laitaa kuin oikeaa,mutta kyllä nuo em.tapaukset ovat saaneet uskoni meihin työläisten oikeuksien puolustajiin rapautumaan.
        se on vaan vissiin ajan henki että työläisaate on jollain tavalla kulkemassa kohti loppuaan.......mutta sitten kun asiat on mennyt meiltä(duunareilta)niin huonoon jamaan,eli palattu 1900luvun alkuun työoloissa (6-7pvän työviikko,miltei orjan asema suhteessa työnantajaan)niin uskon että sieltä punnertaa uusi työväenluokka joka taistelee itselleen pikkuhiljaa taas menettämänsä aseman.
        mutta tuo ei tule tapahtumaan vielä muutamaan vuosikymmeneen vaan nyt "vanhaa"työväen liikettä rapautetaan pikkuhiljaa,niin ulkoapäin kuin sisältäkin,pala kerrallaan
        sääli, mutta näin tulee käymään

• sinä,.,.
        kokemusta on kirjoitti:

niin ei ollut mikään PROVO vaan omakohtainen kokemus
        olen itse työläisperheestä kotoisin ja aina kulkenut enemmän tien "vasenta"laitaa kuin oikeaa,mutta kyllä nuo em.tapaukset ovat saaneet uskoni meihin työläisten oikeuksien puolustajiin rapautumaan.
        se on vaan vissiin ajan henki että työläisaate on jollain tavalla kulkemassa kohti loppuaan.......mutta sitten kun asiat on mennyt meiltä(duunareilta)niin huonoon jamaan,eli palattu 1900luvun alkuun työoloissa (6-7pvän työviikko,miltei orjan asema suhteessa työnantajaan)niin uskon että sieltä punnertaa uusi työväenluokka joka taistelee itselleen pikkuhiljaa taas menettämänsä aseman.
        mutta tuo ei tule tapahtumaan vielä muutamaan vuosikymmeneen vaan nyt "vanhaa"työväen liikettä rapautetaan pikkuhiljaa,niin ulkoapäin kuin sisältäkin,pala kerrallaan
        sääli, mutta näin tulee käymään

Kummalta puolelta sinä rapautat työväenliikettä.?
        Ulkoa vai sisältä..Juttusi perusteella näyttää siltä, että ulkoa päin, siis työnantajien puolelta.

• kokemusta on
        sinä,.,. kirjoitti:

Kummalta puolelta sinä rapautat työväenliikettä.?
        Ulkoa vai sisältä..Juttusi perusteella näyttää siltä, että ulkoa päin, siis työnantajien puolelta.

sisäpuolelta sitten kai oon rapauttamassa,jos omakohtaisen kokemuksen julkituonti semmoiseksi lasketaan.
        aina ollu duunari ja myös tulen olemaan,en siis ole mikään ta:n "provo"
        onko muuten mielestäsi em.asioista puhuminen ikäänkuin kiellettyä tai sensurisoitavaa?

• ehdotuksesi
        kokemusta on kirjoitti:

sisäpuolelta sitten kai oon rapauttamassa,jos omakohtaisen kokemuksen julkituonti semmoiseksi lasketaan.
        aina ollu duunari ja myös tulen olemaan,en siis ole mikään ta:n "provo"
        onko muuten mielestäsi em.asioista puhuminen ikäänkuin kiellettyä tai sensurisoitavaa?

No niin kerro nyt mitä pitäisi tehdä asioiden korjaamiseksi.Aivan yksiselitteisesti käytännöntoimenpiteet, joilla työläisten asiat saadaan kuntoon.

• kokemusta on
        ehdotuksesi kirjoitti:

No niin kerro nyt mitä pitäisi tehdä asioiden korjaamiseksi.Aivan yksiselitteisesti käytännöntoimenpiteet, joilla työläisten asiat saadaan kuntoon.

1.asioiden pitää huonontua entisestään että työväenluokka ja keskiluokka rypee niin syvällä paskassa että ihmisten ajattelutapa muuttuu ja rupee löytymään ihmisiä jotka ajattelee että asiat vois olla tolkussaan enemmän ja sitä kautta palataan sinne 1900luvunalkuun kun se "ensimmäinen"työväenliike nousi.

mutta sitten noihin muutamiin käytännön toimenpiteisiin:
        -ammattiliitoille kanneoikeus mikäli työnantaja rikkoo tessiä toistuvasti
        -paikallisen sopimisen laajentamisen tyrehdyttäminen
        -tarvitaan "agitaattoreita"joka saa porukat liikkeelle
        -yksipuolisen joustamisen aika tulisi lopettaa,eli käytännössä koventaa linjaa suhteessa ta:n(sak:n linja ollut kaikkea muuta)
        -herättää henkiin taistelu,koska ei työnantajapuoli ole koskaan mitään työtaisteluitta antanut

näitä olis lisää vieläkin vaikka kuinka paljon,ehkä niille kaikille yhteistä on se että työnantajapuoli niitä kaikkia vastustaa(kanneoikeus,lakkooikeus,luottamusmies aseman parantaminen jne jne)

kaikkeen näihin ja moniin muihin asioihin tarvitaan IHMISIÄ mutta aika ei ole oikea vielä koska tätä työelämän lyhyttä kurjistumisoppia on tehty pikku hiljaa,pala palalta...
        ja voihan käydä niinkin että ihminen sopeutuu tähän kurjistumiseen,on vain muutama känkkäränkkä (minä) joka "haaveilee"oikeudenmukaisemmasta työelämästä ja yhteiskunnasta

• viestissähän...

...selvästi kerrot, että kun soitit liittoon selvisi että "ei ne nyt ihan niin olleet ne asiat kuten luottomies sanoi(ei sinnepäinkään).... " Eli kannatti kuulua liittoon, koska sieltä heti selvitettiin miten ne asiat oli. Miksi siis olet sitä mieltä että liittoon ei kannata kuulua?

• kokemusta on
        viestissähän... kirjoitti:

...selvästi kerrot, että kun soitit liittoon selvisi että "ei ne nyt ihan niin olleet ne asiat kuten luottomies sanoi(ei sinnepäinkään).... " Eli kannatti kuulua liittoon, koska sieltä heti selvitettiin miten ne asiat oli. Miksi siis olet sitä mieltä että liittoon ei kannata kuulua?

savustettiin pihalle ton jälkeen,ja ei paljon tullu apua,eli olis pitäny pitää turpa kiinni ja maksaa jäsenmaksuja.
        eli jos en olis kuulunu liittoon ni ei ois saanu tietoo ja olisin töissä vielä.
        yleisesti ottaen tää vitun edunvalvonta on menny semmoseks...
        työnantaja rankaisee heti pienistäkin asioista muttei ite noudata yhteisiä sopimuksia(tes),sen takia jo pitäisi saada kanneoikeus ay-liikkeelle

• vielä.....

Tosapa siul linkit misä voit tutustua ja hiukka vertailla...noita järjestäytymisasioita :)http://www.alli.fi/tmavain/liitto.html ja http://www.ytk.fi/default.asp?id=89

Mielestäni nuo ovat aika hyvät, vasta-alkajille nois kysymyksissä. Pieni vinkki siul ja muillekkin noita miettiville....Kannattaa olla aina kriittinen puntaroidessa...mutta myöskin huomioitava se kokonaisuus ja myöskin luotettavus. Mitä suurempi joukko on takana, sitä paremmin ääni kuuluu ja muutoksiakin saadaan aikaan,

Onne työhösi ja voimia siul :)

• ajattele omilla aivoilla

älä liity,ytk:sta saat saman työttömyysturva-edun vain 65e/vuosi kun liiton jäsenyys maksaa palkasta riippuen 150-750euroo,ja mikäli työsuhteessa ilmenee ongelmia niin ilmaiset työsuojelupiirit ja oikeusaputoimisto auttaa.liitoista ei nykypvänä ole muuta hyötyä kuin tuo työttömyyspväraha jonka saa ytk:sta miltei ilmaiseksi

• Sinä.

Sinä taidat ajatella jutuistasi päätellen työnantajan aivoilla..
        Ajattele nyt omilla aivoillasi, kuka neuvottelee sinulle mm, uuden työehtosopimuksen.
        Kyllä siellä neuvottelu pöydässä on YTK hyvin edustettuna (työnantajapuolella), mutta keitä on pyödän toisella puolella.?

• äläääää!!!
        Sinä. kirjoitti:

Sinä taidat ajatella jutuistasi päätellen työnantajan aivoilla..
        Ajattele nyt omilla aivoillasi, kuka neuvottelee sinulle mm, uuden työehtosopimuksen.
        Kyllä siellä neuvottelu pöydässä on YTK hyvin edustettuna (työnantajapuolella), mutta keitä on pyödän toisella puolella.?

no milloin viimeksi minkään liiton tessiin on tehty viimesen 10vuoden aikana työntekijöille parannuksia????päinvastoin paikallista sopimista lisätään ja osittain palattu jo 60luvulle jossain tesseissä(esim.6pvänen työviikko).....lista on loputon,me duunarit ollaan saatu nauttii huimista 1,5-2,5%palkankorotuksista kun talous kasvanut huippuluokkaa.on tullu tosiaan mieleen että ketäköhän ssiellä pöydän ääressä neuvottelee??

tyhjän saa pyytämättäkin eli ytk:n maksulla saa ainakin pienen hklökoht.palkanlisän

• aivoilla...

...pitäisi ajatella,jos ei omilla?

• begemotkissa

Voi olla tyhmä kysymys ja aiheen vierestä, mutta jos joku kehtaisi miulle vähän selventää, niin olisin kiitollinen.

Olen kesän töissä jonnekin elokuulle asti ja sen jälkeen olisi tarkoitus lähteä opiskelemaan. Hyvin todennäköistä on kuitenkin myös, etten opiskelupaikkaa syksylle saa.

Koska miulla ei ole ammattikoulutusta, enkä hakenut opiskelemaan Kelan kriteerien mukaan "aktiivisesti", en voi saada syksyllä työmarkkinatukeakaan.

Tämän takia tarkoitus toki on hankkia syksyllä mahdollisimman pian edes jotain työtä (jos en siis opiskelupaikkaa saa).

Mutta jos työtä ei löydy, niin onko miulla vielä tässä vaiheessa mahdollista turvata edes jotain toimeentuloa syksylle esim. liittymällä juuri Yleiseen työttömyyskassaan?

• linkistä

YTK.n osuus. http://www.ytk.fi/

Yleinen käytäntö on että työttömyysturva alkaa 10 kk.n työssäolom jälkeen.Sinuna tiedustelisin kesäduuniin "optiota" mahdollista opiskelun lykkääntymisen turvaksi, eli jatkoa työpaikalle. Muutoin ainut vaihtoehto on toimeentulonhakeminen, mutta siihenkin on olemassa eri kritteerit, jotka taas löytyy tästä linkistä:

http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/sospa/shtoi/index.htx

• työttömyyskassaan

kannattaa liittyä. Väh. 10kk 2 vuoden aikana = olet oikeutettu ansiosidonnaiseen. Vaikkapa äitiysloma, opiskelu tai asepalvelus venyttävät tuota 2v seurantajaksoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      240
      1898
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      186
      1601
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1230
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      952
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      40
      769
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      760
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      751
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      740
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      23
      712
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      627
    Aihe