yksityinen työttömyys kassa

paljon säästöön

Olin ennen rakennusliiton jäsen ja liiton maksut vuodessa hipoi pilviä ....liityin yksityiseen ja sain paremmat edut ja jäsenmaksun säästöllä käyn thaimaan matkan kerran vuodessa perheeni kanssa!!! Ja liittojen tes hinnat ovat ihan hanurista itse saa sovittua paremmat hinnat ja nykyään työnantajakin diggaa jos ei ole rakennusliiton jäsen ,nimittäin sut leimataan sossuksi tai vasemmistoon... itse olen sitoutumaton !!

23

16371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvo

Hei!
      Ei nimittäin ole ammattiliitto.
      Olet jälleen yksi siivestäjistä. Liittojen neuvottelemat edut kyllä kelpaavat, vai mitä?
      Sitäpaitsi jäsenmaksut saa vähentää verotuksessa!
      Toivottavasti et joudu kohtaamaan työelämässäsi esim. laitonta irtisanomista.

• kuului tänne.

Jos arvostelee liiton jäsenyyden kalleutta, niin sellainen viesti nimenomaan kuuluu tänne. Mihin sinä sen laittaisit, sensuuripelle? Ei eletä Neuvostoliitossa, vaikka moni sitä haluaisikin.

• jonkeri

ovat reissaamaan nämä ytk:laiset.Kerropa mikä matkatoimisto järjestää noin halpoja perhematkoja Thaimaahan.

• evexuri

On teillä tappelun aiheet,tässä keskustellaan ammattiliitoista,ei etelänmatkojen hinnoista,joten pysytään asiassa

• mielestäsi

ammattiliittoon kuuluvat leimataan sossuiksi niin minun mielestäni YTK:hon kuuluvat leimataan työtä vieroksuviksi siivellä eläjiksi.
      Ne haluavat vain saada ansiosidonnaisen mahdollisimman halvalla.

• liitot...

Kuuluin AKT liittoon yli parikymmentä vuotta.
      Läksin rakennus hommiin mutta hommat olivat pätkiä ? hyttiin tuli vuoroon rekkamies tunnit täynä omassa työpaikassa.Rakennusliitto ei toimenpiteitä ??? AKT kuskin omaa aikaa ,ei toimenpiteitä.Aloin katsella ympärilleni ,olipa paljon samoja "ylimääräisiä"montulla.Pojille palkka PUHTAANAkäteen. Hommat väheni pimeet koneet lähti viimeisinä .
      MINÄ läksin Loimaan "liittoon"

• YTK ressukoita

Ai että oikeen loimaan "liittoon" kas kun se on vain työttömyyskassa, ja toiseksikin, miten kummassa teitä ei liittoon kuulumattomia tämä ammattiliitot sivu kiinnostaa näin paljon. Vai onko niin että teillä on asiat päin pers***** siellä työmaalla ja täältä yritätte onkia apuja kun sitä ei sieltä loimaan kassasta tulekkaan, vaikka niin luulitte siihen liittyessänne.?????

• jopexi

kuten minäkin :)

Poliittisissa ay-liikkeissä viihtyy enää neuvostoaikaa elävät vanhat kouluja käymättömät kommarijörrkät jotka edelleen haaveilevat sosialismista ja kommuuniasumisesta.

Todelliset työntekijät eivät kuulu näihin poliittisiin ay-liikkeisiin vaan ovat töissä ja tekevät rahaa itselleen.Eivät ay-liikkeen paksumahaisten ja vähä älyisten johtomiesten ryyppy- ja lounaskustannuksiin.

• auttoi

Kun läksit sinne loiseläjienkassaan, niin onko asiat nyt korjaantuneet?????
        Siirtymällä sinne työnantaja leiriin tuskit asioihin tuli parannusta..
        Työnantasi vain nauraa sinulle takana päin, että onpa TYHMÄ" jätkä. Saatiin yksi kusetettava lisää.
        Voisit kertoa miten työnantajienkassa on hoitanut asiat, joista purnaat..

• annat,,
        jopexi kirjoitti:

kuten minäkin :)

Poliittisissa ay-liikkeissä viihtyy enää neuvostoaikaa elävät vanhat kouluja käymättömät kommarijörrkät jotka edelleen haaveilevat sosialismista ja kommuuniasumisesta.

Todelliset työntekijät eivät kuulu näihin poliittisiin ay-liikkeisiin vaan ovat töissä ja tekevät rahaa itselleen.Eivät ay-liikkeen paksumahaisten ja vähä älyisten johtomiesten ryyppy- ja lounaskustannuksiin.

Sinä sitten annat vapaat kädet työnantajallesi määritellä työehtosi, sinusta ei ole sopijaksi..
        Mitenkä käy, jos työantaja ilmoittaa, että talvilomia ei pidetä- pekkasia ei meillä ole- arkipyhäkorvauksia ei tunneta- sairausloma korvauksissa toimitaan kela korvausten mukaan. Tässä VAIN muutamama esimerkki ammattiliittojen saavuttamasta eduista. Kun sinä olet noin vastaan ammattiliittoja, niin oletko valmis näihin näihin menetyksiin??
        Siitä olen varma, että et tule saamaan näitä muutamia ammattiliittojen neuvottelimia etuja tulevaisuudessa, jos olet yksin vailla työehtosopimus turvaa,( mitä LOIMAA tarjoaa).

Olet varmaankin vaatimassa siinä tilateessa, kun sinun työehtojasi heikennetään--- kun siellä "sopimuksessa" lukee näin, niin minullekin kuuluu sitä ja sitä. Siinä tilanteessa kun liityit tähän työnantajien kassaan, niin rehellisyyden nimissä voisit mainita, että tästä lähtien minä olen vapaata riistaa-- voitte käyttää minua hyväksi, niin paljon kuin haluatte.

Olet tainnut olla työelämässäsi tosi nynny. olet tosi katkeroitut, mutta ei sinua pelasta se, jos liityit työnantajaleiriin-- tilanne kohdaltasi pahenee ja koko ajan..
        Säälittävä kertomus sinulta.

• kuin Sinäkin
        auttoi kirjoitti:

Työnantasi vain nauraa sinulle takana päin, että onpa TYHMÄ" jätkä. Saatiin yksi kusetettava lisää.

kyllä Loimaan kassa antaa ihan riittävän turvan ja halvemmalla. Ay-liike kusetti jäseniään asiassa vuosikausia antamalla ymmärtää että ay-jäsenyyys on ehtona työttömyyskassalle. Sitä paitsi taitaa olla niin, että pikkufirmat jopa maksavat vähän paremmin ei Ay-läisille.

• Pamilainen
        kuin Sinäkin kirjoitti:

kyllä Loimaan kassa antaa ihan riittävän turvan ja halvemmalla. Ay-liike kusetti jäseniään asiassa vuosikausia antamalla ymmärtää että ay-jäsenyyys on ehtona työttömyyskassalle. Sitä paitsi taitaa olla niin, että pikkufirmat jopa maksavat vähän paremmin ei Ay-läisille.

Otetaan nyt esimerkiksi Makuuni-videovuokraus firma, joka ennen oli "villi ja vapaa"
        Nyt Pam on solminut sinne tyoehtosopimuksen ja työntekijät saavat nyt lukuisan määrän sellaisia asioita joita ennen ei saanut esim. arkipyhäkorvaukset, lomarahat, ilta-lauantai ja yölisä.
        Vähimmäispalkat nousivat 26 prosenttia, joten aika huomattava nousu, vaikka vieläkin palkat ovat pienet.
        Joten täyttä soopaa on puhua, että AY-liikkeestä ei ole mihinkään...

• kusetti
        Pamilainen kirjoitti:

Otetaan nyt esimerkiksi Makuuni-videovuokraus firma, joka ennen oli "villi ja vapaa"
        Nyt Pam on solminut sinne tyoehtosopimuksen ja työntekijät saavat nyt lukuisan määrän sellaisia asioita joita ennen ei saanut esim. arkipyhäkorvaukset, lomarahat, ilta-lauantai ja yölisä.
        Vähimmäispalkat nousivat 26 prosenttia, joten aika huomattava nousu, vaikka vieläkin palkat ovat pienet.
        Joten täyttä soopaa on puhua, että AY-liikkeestä ei ole mihinkään...

joka tapauksessa, mitäs siihen sanot?

• ainakaan
        kusetti kirjoitti:

joka tapauksessa, mitäs siihen sanot?

kusettanut, itseäsi voit syyttää jos sinulle on niin käynyt...

• kuulun liittoon
        ainakaan kirjoitti:

kusettanut, itseäsi voit syyttää jos sinulle on niin käynyt...

Onhan niitä kassoja olemassa mutta kuka auttaa kun tarvitset oman ammattiliiton apua tietääkö se tavallinen yleisliitto mitään tuskin olen nimittäin entisen työnantajan kanssa oikeustoimessa minulla on liiton palkkaama asianajaja joka saa liitosta kaiken tiedon minun sopimuksista. Minun työkaverilla sama asia eipä ole yleisliitolla homma hallussa ja minun liitto ei auta ulkopuolisia koska hän ei kuulu siihen.Olisihan se hyvä jos kaikilla olisi sama ammattiliitto ehkä eri jaos mut eipä taida olla valmiita yhdistymään mietikää sitä kun tulee todellinen tarve saada liiton apua.

• raksaliitosta
        kuulun liittoon kirjoitti:

Onhan niitä kassoja olemassa mutta kuka auttaa kun tarvitset oman ammattiliiton apua tietääkö se tavallinen yleisliitto mitään tuskin olen nimittäin entisen työnantajan kanssa oikeustoimessa minulla on liiton palkkaama asianajaja joka saa liitosta kaiken tiedon minun sopimuksista. Minun työkaverilla sama asia eipä ole yleisliitolla homma hallussa ja minun liitto ei auta ulkopuolisia koska hän ei kuulu siihen.Olisihan se hyvä jos kaikilla olisi sama ammattiliitto ehkä eri jaos mut eipä taida olla valmiita yhdistymään mietikää sitä kun tulee todellinen tarve saada liiton apua.

Mua alkoi ahdistaan koko vitun raksaliitto luottamus mies oli kokoajan ärsyttävä ja perseet penkkiin tyyliä vaalitappion jälkeen. voiko olla ääliömäisempää luottamus miestä!!! mulle vaalit oli vaali voitto ,saatiin uusi hallituspohja ja uudet tuulet!!! Kieltämättä raksaliiton jäsenmaksu on sen thaikkumatkan hintainen ja se mitä saat jäsennyydestä on paskapaperia no kyl sil takan sytyttää ja jne... Työpaikkani on erittäin hyvä ja menestyvä firma ja monet työ frendit ovat lähteneet liitosta pois ja ytk:hon lähetään ens vuonna porukalla thaimaahan ja firmakin sponssaa kun luottomies jää edustamaan itseään!!! Nyt pitää toverit panna teboil ja sak ym paska boikottiin kun seuraa venäjän touhuja!!!

• en kuulu liittoon
        kuulun liittoon kirjoitti:

en ole koskaan tarvinut ay-liikettä mihinkään.
        Sen sijaan ay-liike on tarvinut minun jäsenmaksurahojani joka toinen viikko niitä tilistäni nipistäen.

Vaan eipä nipistele enää :)

• liitosta eronnut
        en kuulu liittoon kirjoitti:

en ole koskaan tarvinut ay-liikettä mihinkään.
        Sen sijaan ay-liike on tarvinut minun jäsenmaksurahojani joka toinen viikko niitä tilistäni nipistäen.

Vaan eipä nipistele enää :)

Kyllä juuri monessa luottamusmiehet ovat pahimpia piruja. Kun sen lisäksi ottaa huomioon miten paljon jäsenmaksuja laitetaan jonkun demariehdokkaan vaalimainontaan, niin rupaa toisaan vituttamaan ne naamarit.

• HOITAA...
        YTK ressukoita kirjoitti:

Ai että oikeen loimaan "liittoon" kas kun se on vain työttömyyskassa, ja toiseksikin, miten kummassa teitä ei liittoon kuulumattomia tämä ammattiliitot sivu kiinnostaa näin paljon. Vai onko niin että teillä on asiat päin pers***** siellä työmaalla ja täältä yritätte onkia apuja kun sitä ei sieltä loimaan kassasta tulekkaan, vaikka niin luulitte siihen liittyessänne.?????

Onko oikein että akt mies kuutamolla syö verokirjalla ja liitonmaksuilla olevan NÄKKILEIPÄÄ ? ? ?
        Ja vitut !
        Täällä taitaa olla porukkaa joiden ajatuksena on potkia LIITOT hereille...
        Harkinta myssy on jo valmiina.

• Nowell
        auttoi kirjoitti:

Hei!
        Olen ollut pitkän linjan liittolainen ja suurimman osan elämästäni toisella töissä. Nyt olen ollut vuodesta 2001 yrittäjänä otin montasaataatyhatta velkaa ja ja mulle tuli monta työntekijää.
        Mua risoo kun kuulen kuinka työnantaja on riistäjä. Olen kysellyt kadehtijoilta (työntekijöiltä)) ottaisitteko tämän mun homman kuulema oikein mielellään sitten oon kysynyt entä nämä velat kiinnitätkö myös KAIKKI omaisuutesi jotta voit pyörittää firmaa ja maksaa palkkaa työntekijöille. Eivät kuulema sitä huolis mutta tuotot kelpais. Kuka riistää??
        Kun olin liitossa mua otti päähän liiton järjestämät RYYPPY REISSUT koska niitä ne oli ihan kirjaimellisessa mielessä ja haukuttiin riistäjä kapitalisteja ja kuitenkin ne pitää tätä laivaa pystyssä sanokoon liiton ihmisit mitä tahansa ja nythän se ollaan näkemässä kun yrityksiä kaatuu. Jos olet kunnollinen työhösi sitoutunut työntekijä palkka ja muitten etujen henkilökohtainen neuvottelu työnantajan kanssa ei ole ongelma.
        Työnantajana haluan hyvistä työntekijöistäni haluan pitää kiinni ja myös palkita. Hyvät työntekijät on yrityksen vahvuus. Huonot on yrityksen tuho. Paras näkökulma ois aina katsoa ja kuvitella itsesi työnantajaksi me nähdään vain verotuloja mutta ei sitä mitenpaljon velkaa yrittäjällä on ja hän myös vastaa siitä jos huonosti käy. työntekijähän saa palkka turvasta käy miten käy.
        No eli mun mielstä tämä kyseinen yhdistys säästää teidän palkkaa ja ei mene liiton pomojen ryyppyreissuihin.

• VITTUUNTUNUT
        raksaliitosta kirjoitti:

Mua alkoi ahdistaan koko vitun raksaliitto luottamus mies oli kokoajan ärsyttävä ja perseet penkkiin tyyliä vaalitappion jälkeen. voiko olla ääliömäisempää luottamus miestä!!! mulle vaalit oli vaali voitto ,saatiin uusi hallituspohja ja uudet tuulet!!! Kieltämättä raksaliiton jäsenmaksu on sen thaikkumatkan hintainen ja se mitä saat jäsennyydestä on paskapaperia no kyl sil takan sytyttää ja jne... Työpaikkani on erittäin hyvä ja menestyvä firma ja monet työ frendit ovat lähteneet liitosta pois ja ytk:hon lähetään ens vuonna porukalla thaimaahan ja firmakin sponssaa kun luottomies jää edustamaan itseään!!! Nyt pitää toverit panna teboil ja sak ym paska boikottiin kun seuraa venäjän touhuja!!!

Raksaliittohan on saanut paljon aikaan 20v . mm. työkalukorvaukset ovat pysyneet ennallaan 10markkaa ennen nyt n.1.68 euroo. ennen oli kaiken maaliman lisiä otettiin kaikki pois.
        pekkas- ja arkipyhäkorvaukset maksetaan nyt joka tiliin ,etteivät jätkät pitäis pekkaspäiviä.
        joulunpyhinä ei tule rahaa ollenkaa.(arkipyhät pekkaset n.2viikkoa)perseestä.
        työnantaja jätti maksamatta sairasloma-ajan palkan( oli lääkärin todistus) liiton kommentti "ei kannata tapella anna olla !!!" jos olis yksityisliitossa säästyis vuodessa 500-600 euroo ( sillä sais palkattua oman asianajajan (kotivakuutus oikeusturva) hoitais varmasti...!!!

• tuleva entinen metallin jäsen

Itse olen kuulunut metalliin 18 vuotta ja tullut siihen tulokseen että aivan turhaa hommaa koko liittoon kuuluminen. Maksan vähintään 500 euroa vuodessa aivan turhasta. Vuoden alusta YTL saa uuden jäsenen!

• maihinnousu

Kun etsin netistä osoitteenmuutosta varten työttömyyskassani oikeata nimeä, tuli tämä palsta vastaan.

Itse olen nähnyt ystäväpiirissäni huimaa pakoreaktioita kaikista liitoista. Niin perinteisistä rautakourista, kuljetus- ja myyntialan ihmisistä, kuin akateemisista tekniikan ja kaupallisen puolen liitoista.
      Vanhat Brezhneviläiset koplauskäytännöt eivät vain sovellu nykymaailmaan, viime kädessä jokainen on oman onnensa seppä ja sopimukset neuvotellaan yksityistasolla. Nämä massapalkankorotukset aloilla, joissa on paljon työntekijöitä ovat lopputulokseltaan minimaalisia (syövät itsensä inflaation myötä jo tyhjäksi sopimuskautensa alkuvaiheessa vrtaa. Tehy) ja tehokkaasti ehkäisevät osaamiseen tai omiin ansioihin liittyvät korotukset.
      Ei perusturva mihinkään murennu jos hiihtoliittotyyppiset punaniskat eivät olisi enää ajamassa nahkapäätöksiä minimituloksin.
      Eivätkä nämä nämä liittojen tarjoamat "edut", koskaan tapiollisia ole palvelujen tarjoajille, päinvastoin pitäisi olla hieman skeptinen mitä tämä hyvä yhteistyö ja toverihenki kustantaa tai edellyttää palveluja tarjoavilta yrityksiltä.
      Jopa lakimiehen konsultaation saa tarvittaessa halvemmalla kuin liitolle huljahtava vuosimaksu.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2435
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1407
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      80
      1263
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      11
      1182
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      885
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      880
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      44
      723
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      92
      712
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      27
      699
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      676
    Aihe