Määräaikaiseen työsopimukseeni on kirjoitettu ''säännöllinen työaika 7,5h/vrk
37,5 h/vk
75 tuntia 2 viikon jaksossa.''
Kuulostaa muuten ihan hyvältä mutta työt, joita minulle on määrätty, ovat vieneet noin 3-6h/vrk, joskus jopa vain 2 tuntia päivässä, ja noiden tuntien mukaan olen saanut palkkani. Se siis on ollut huomattavasti vähemmän kuin mitä minulle luvattiin ja mitä työsopimuksessamme lukee. Mitään tasoitusjärjestelmää minulle ei ole esitetty. Määräaikainen (kesto 1,5 kk) työsopimukseni loppuu ensi viikolla. Voinko siis vaatia teettämättömiltä tunneilta korvausta vai pitääkö vain niellä nuo roposet jotka edes sain?
Työaika vähemmän kuin työsopimuksessa!
9
13631
Vastaukset
- pitää
maksaa noilta kaikilta työtunneilta palkka..Esim. mä olen osa-aikainen ja työsopimuksessa lukee keskimääräiseks viikkotyötunti ajaksi 25 h eli jos sattuis et mul ois viikon aikana vaikka vain 18 työtuntia niin mä saan silti noilta 25 h palkan...otat nyt yhteyttä liittoon. Oliko työsopimuksessa edes perustetta määräaikaisuuden syyksi?
- liian vähän tunteja.
oli kompromissi, sillä itsekin halusin vain tälläisen ''keikan''. Työsopimuksessa määräaikaisuuden peusteena on kesätyö.
- joka tapauksessa
liian vähän tunteja. kirjoitti:
oli kompromissi, sillä itsekin halusin vain tälläisen ''keikan''. Työsopimuksessa määräaikaisuuden peusteena on kesätyö.
sulle pitää maksaa palkka kaikilta työsopimukseen merkityiltä tunneilta...eli siis ton 37.5h/vko
- liittoon
joka tapauksessa kirjoitti:
sulle pitää maksaa palkka kaikilta työsopimukseen merkityiltä tunneilta...eli siis ton 37.5h/vko
olenkin ottanut jo yhteyttä, lupasivat soitella takaisin päin. Kiitos neuvosta.
- vaadi rahasi!!
Selvä tapaus, jos sopimuksessa noin sanotaan. Työnantaja joutuu maksamaan sen mukaan mitä on sovittu eli se 37,5h/viikko.
Käsittämätöntä, miten TYHMIÄ jotkut työnantajat ovat. Ei mitään tajua sopimuksien velvoittavuuksista taikka lainsäädönnöstä. Tyhmästä päästä kärsii koko firma.- Liian vähän tunteja!
Minulla on toinenkin työsopimus jossa olen vakituinen ja työsopimuksessa lukee ''työaika työsuhteen alussa on keskimäärin n.7h/viikko''. Olen ollut firmassa nyt vuoden päivät ja töitä on ollut vaihtelevasti, mutta välillä on mennyt monta viikkoa niin etten ole ollut töissä lainkaan. Osa on ollut minusta itsestäni johtuvia, olimme siis sopineet että tiettyinä viikkoina en tee vuoroja yms. Joskus taas kun soittelin töitä, oli vuorot annettu jo enkä saanut vuoroa. Maaliskuuhun mennessä minun olisi ollut pitänyt tehdä työsopimuksen mukaan n. 300 tuntia, mutta tehdyt tunnit olivat reippaasti alle 200.
Ja kaikenlisäksi, kun menin firmaan, sovimme että teen viikonloppuisin 7 tuntia. Ensin aamulla 5 ja iltapäivällä samassa paikassa 2 tuntia. Nyt paikalle tulee kaksi työntekijää, jolloinka työajat puolittuvat, eli aamulla ollaan 2,5h ja illalla 1h. Mielestäni ihan uskomatonta juoksuttamista. Saako noin lyhyitä vuoroja edes teettää? - tuollaisia vuoroja
Liian vähän tunteja! kirjoitti:
Minulla on toinenkin työsopimus jossa olen vakituinen ja työsopimuksessa lukee ''työaika työsuhteen alussa on keskimäärin n.7h/viikko''. Olen ollut firmassa nyt vuoden päivät ja töitä on ollut vaihtelevasti, mutta välillä on mennyt monta viikkoa niin etten ole ollut töissä lainkaan. Osa on ollut minusta itsestäni johtuvia, olimme siis sopineet että tiettyinä viikkoina en tee vuoroja yms. Joskus taas kun soittelin töitä, oli vuorot annettu jo enkä saanut vuoroa. Maaliskuuhun mennessä minun olisi ollut pitänyt tehdä työsopimuksen mukaan n. 300 tuntia, mutta tehdyt tunnit olivat reippaasti alle 200.
Ja kaikenlisäksi, kun menin firmaan, sovimme että teen viikonloppuisin 7 tuntia. Ensin aamulla 5 ja iltapäivällä samassa paikassa 2 tuntia. Nyt paikalle tulee kaksi työntekijää, jolloinka työajat puolittuvat, eli aamulla ollaan 2,5h ja illalla 1h. Mielestäni ihan uskomatonta juoksuttamista. Saako noin lyhyitä vuoroja edes teettää?Alle neljän tunnin työvuoroja ei saa olla. Ja muutenkin työnantajaa velvoittaa järjestää työvuorot niin, ettei kohtuuttoman lyhyitä vuoroja ole.
Liity liittoon, ellet jo siihen kuulu ja vaadi heidän avullaan rahasi menetetyistä työtunneista. Voitat jutun 100-o, sillä työnantajasi on mokannut sopimuksien teossa ja pahasti. - Liian vähän tunteja
tuollaisia vuoroja kirjoitti:
Alle neljän tunnin työvuoroja ei saa olla. Ja muutenkin työnantajaa velvoittaa järjestää työvuorot niin, ettei kohtuuttoman lyhyitä vuoroja ole.
Liity liittoon, ellet jo siihen kuulu ja vaadi heidän avullaan rahasi menetetyistä työtunneista. Voitat jutun 100-o, sillä työnantajasi on mokannut sopimuksien teossa ja pahasti.Otin yhteyttä liittoon molempien tapauksien tiimoilta, olivat samaa mieltä, mutta koska en siis vielä kuulu liittoon, ja vaikka liittyisin vaikka huomenna niin HE eivät voi karhuta vanhoja teettämättömiä tunteja. He voivat vain huolehtia että tästä edespäin saan minulle kuuluvat tunnit tai korvauksen niistä. Mutta työsuojeluun ja työnantajaan olen ollut yhteydessä ja katsotaan nyt kuinka sitten käy.
- Liian vähän tunteja
''Ei mikään firma maksa kahden tunnin työpäivästä 7,5 tunnin palkkaa, vaikka olisi mikä työsopimus.'' Ihanaa porukkaa. Eivät kuulemma viitsineet opettaa minulle mitään töitä kun en ollut kuulemma kertonut että olen niin vähän aikaa töissä siinä firmassa! (Allekirjoittaneet minun kanssani MÄÄRÄAIKAISEN työsopimuksen, jos työsuhteen kestolla nyt yleensäkään olisi jotain merkitystä, työsopimuksessa on silti 7,5h/vrk!). Joten he palkkasivat uusia, koko kesän töissä olevia henkiläitä ja opettivat heille mielummin. Vastuuta siirrellää esimieheltä toiselle ja ennenkaikkea minulle. Olisi kuulemma mielummin pitänyt vaikka istua Aku ankka kourassa taukohuoneessa se 5 tuntia töiden päälle että olisi tullut se 7,5 tuntia täyteen. Tai itse vaatia töitä (jonka kyllä teinkin!). Yli 100 tuntia jäi teettämättä, ts. yli sata tuntia pienemmäksi jäi tienestini. Ja sairasloman ajan palkkakin jäi saamatta. Tarjottiin vain heinäkuussa uutta työsopimusta, jonka aikana varmasti saisin kuulemma 7.5 tuntia. Haistakoon kainaloitaan koko sakki, huomenna uusi soittokierros työsuojelusta toimitusjohtajaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....2029652Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen314407Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1193985Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1003841- 2043448
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik192874Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle
Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos1261418Mihin rakastuin sinussa?
Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its731386- 901194
Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!
Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A151161